Chiar dacă orașul e la fel cum îl știm, ba chiar problemele lui s-au cronicizat încet și sigur sub toate administrațiile recente, Primăria Generală a Capitalei a deschis luna trecută un concurs pentru schimbarea logoului. Fără să aibă vreo cercetare serioasă în spate, concursul s-a bazat doar pe câteva indicații foarte vagi: important e să fie frumos.
„Lucrarea care va fi declarată câștigătoare va trebui să aibă un design atractiv, să fie ușor recognoscibilă, să poată fi imprimată și pe suprafețe mici fără să piardă detalii esențiale, să îmbine elemente care să reflecte tradiția istorică a Bucureștiului cu elemente care să țină cont de tendințele actuale, să permită declinarea ulterioară a unor brand-uri sectoriale,” arăta anunțul Primăriei.
Am invitat 6 artiști vizuali din România să creeze câte un logo alternativ pentru Capitală. Mai jos, o galerie cu lucrările în care Matei Branea, Suzana Dan, Răzvan Cornici, George Roșu, Sorina Vazelina și Dan Perjovschi comprimă Bucureștiul lui 2017.
Matei Branea (branea.ro)
Suzana Dan (ephemair.ro)
Răzvan Cornici (balamuc.org)
George Roșu (cargocollective.com/georgerosu)
Articol de Andra Matzal.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
În virtutea spiritului românesc actual, un timișorean (banatu-i fruncea) a câștigat concursul cu un logo plagiat.
Cam atât despre profesionalismul și creativitatea noilor generații. A se vedea exemplele de mai sus.