Foto: Guliver Getty Images
„Lumea devine tot mai mică. Social media este o modalitate de a ne conecta. Social media este de asemenea excelentă pentru a ajuta o companie să-și crească brandul”, spune Adrienne Day, Global Human Resources Leader la Microsoft, într-un interviu pentru Republica.ro.
De ce trebuie să învățăm să ne construim rețele în social media și cât de mult contează aceastea deja în procesul de recrutare? Cum va arăta în 2030 cariera unui absolvent de liceu sau de facultate? De ce LinkedIn este un instrument extraordinar de valoros pentru a găsi talente? Aflați răspunsurile și alte idei, care ar putea fi extrem de interesante pentru părinți, candidați și dascăli, în partea a doua a interviului acordat Republica.ro de omul de HR cel mai important din Microsoft - Adrienne Day, Global Human Resources Leader la Microsoft.
Citiți aici prima parte a interviului:
Cum îi ajută social media pe candidați? Dar pe cei care caută talente?
Îi ajută pe toți, absolut. Mai ales LinkedIn. LinkedIn a devenit un jucător care schimbă regulile de până acum, mai ales în ceea ce privește modul în care găsim și recrutăm talente de pe piață. Informațiile de pe LinkedIn ne-au ajutat să intrăm pe o anumită piață și să ne dăm seama dacă vrem să fim acolo, dacă găsim oamenii potriviți. Aflăm care este talentul pe piața respectivă pe baza profilurilor pe care oamenii le au. Ne răspundem la întrebări: au abilitățile de care avem nevoie în jurul AI, Azure Cloud etc? Da, LinkedIn este un canal care a schimbat jocul nu numai în felul în care găsim candidați, ci și pentru modul în care interacționează oamenii între ei. Am fost abordată: hei, am un interviu în HR cu Microsoft, spune-mi un pic mai multe despre cultură, la ce pot să mă aștept?
Și găsiți vreme să le răspundeți?
Da, absolut. Mai ales când făceam recrutări pentru departamentul de resurse umane. LinkedIn mi-a permis să merg să mă uit la profiluri și să-mi spun: oh, da, această persoană este foarte potrivită, ar fi incredibil să se alăture Microsoft. Cred că sunt oameni care intră și folosesc LinkedIn și o fac într-un mod inteligent. Și nu sunt cazuri în care să mă abordeze doar așa- hei, ce-mi poți spune despre resurse umane? De obicei, își fac cercetarea, au găsit ceva în trecutul meu de care se leagă, de exemplu: Bună, Adrienne, am făcut și HR pentru o companie de media. Și cred că unele dintre abilitățile pe care le am m-ar face potrivit pentru Microsoft, putem vorbi despre asta?
Așadar, LinkedIn este un instrument extraordinar de valoros pentru a găsi talente. Este foarte folositor și pentru candidați, pentru a avea unde să-și așeze profilul, să-și listeze capacitățile, abilitățile. Este foarte bun și pentru a-ți crește rețeaua. Cred că astăzi tot mai mulți oameni își găsesc un loc de muncă în funcție de rețeaua pe care au reușit să o cultive. Dacă e să mă gândesc la mine, să mă uit în urmă, la fel, ultimele mele locuri de muncă au fost despre rețeaua mea, internă sau externă. Oameni care au spus: hei, Adrienne, iată o oportunitate care te-ar putea interesa, sau ne-ar plăcea să vii să lucrezi cu noi.
LinkedIn este și despre acuratețea informațiilor. Nu poți să pui poze false și e greu să publici sau informații false despre locuri de muncă anterioare.
Așa este. Vezi că o persoană este conectată cu alte 10, cu care are în comun lucruri, acestea sunt conectate la alte câteva sute de membri. Prin urmare, oferă o încredere mai mare și există un grad ridicat de acuratețe a informațiilor. Dacă știu să folosesc informațiile de acolo, pot să mă duc să aflu lucruri: Hei, Michael, Nathan mi-a cerut să se conecteze cu mine, pe LinkedIn, văd că ai lucrat cu el în acest loc. Lumea devine tot mai mică. Social media este o modalitate de a ne conecta. Social media este de asemenea excelentă pentru a ajuta o companie să-și crească brandul. De exemplu, dacă mă uit la Instagram, chiar acum, există un hashtag, asta este #MicrosoftLife, care vorbește despre compania noastră.
Asta permite oamenilor să vadă cum este să lucrezi la Microsoft, nu doar munca pe care ai dat-o zi de zi, ci și hackathon-urile. Și pentru o mulțime de oameni e important. Vor să vadă experiența muncii într-o companie, dacă există respect, responsabilitate și integritate. Pentru mulți alții, e important să se distreze la muncă. Așadar, social media este, de asemenea, o modalitate de a împărtăși mai multe despre cum este să lucrezi de fapt într-un loc zi de zi, iar asta pentru munca de resurse umane este important.
Să spunem că suntem în 2030. Cum arată cariera unui absolvent de liceu sau de facultate?
Total diferit față de astăzi. Știți că există acest concept, de gig economy. Schimbarea a început de ceva vreme. Nu mai avem așteptarea pe care o aveau angajații acum niște zeci de ani - să te angajezi undeva și să ieși la pensie de acolo. Oamenii vor lucra câțiva ani la o companie, câțiva la o alta. Chiar dacă vor sta 15 ani, să spunem, vor ocupa mai multe posturi, se vor implica în mod diferit în organizație, de pe poziții diferite. Această tendință de gig economy se vede deja, oamenii fac lucruri concrete diferite pentru aceeași companie sau pentru mai multe companii într-un interval de câțiva ani.
Este cu adevărat interesant. În trecut, când te uitai pe CV-uri și vedeai că un candidat schimbă prea multe locuri de muncă, te gândeai: acest om se mișcă prea mult. Acum vedem tot mai mulți care se mută de la o companie la alta, care vin și spun: sunt foarte interesat de lansarea acestui produs, aș vrea să particip la construirea lui. Apoi voi merge în altă țară, în altă companie. Ceea ce vedem noi astăzi că a pornit prin ceea ce se numește gig economy va fi cu mult mai mult de atât. Iar asta are legătură cu acea agilitate de care vorbeam mai devreme, cu acea putere de a te adapta și curiozitatea de a învăța lucruri noi.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.