Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Ambiția lui Umbrărescu: cum a ajuns UMB „să mute munții” pentru a livra 400 din cei 660 de km de autostrăzi și drumuri expres aflate în execuție în România. „Acest constructor lucrează mult mai rapid, pentru că are control și putere. Plătește bine, știe să-și fidelizeze oamenii”

UMB Grup

Foto Facebook UMB Grup

UMB Spedition, firma controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, are contracte pentru 400 din cei 660 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres aflate în execuție în România. Compania ar putea fi nevoită să apeleze la subcontractori, pentru a livra la timp toate lucrările, a spus Ionuț Ciurea, președintele executiv al  Asociației Pro Infrastructura, invitat la emisiunea „În fața ta”, de la Digi24. 

Cel mai puternic antreprenor în domeniul infrastructurii rutiere din România și-a trecut în cont toți cei 255 kilometri între Buzău și Pașcani, pe cele 10 loturi care fac parte din Autostrada Moldova. În total, cu proiectele anterioare, UMB trebuie să livreze tot portofoliul de aproape 400 kilometri în următoarele 12-36 de luni, luând în considerare pașii birocratici rămași de efectuat, a explicat Ciurea.

„Sunt 10 contracte, de la Buzău până la Pașcani, ajunse la același constructor căruia îi trece autostrada la propriu prin spatele sediului.”

UMB are capacitatea să lucreze întreaga Autostradă Moldova și bucăți din Autostrada Transilvania? a fost întrebat Ionuț Ciurea de Florin Negruțiu.

- Răspunsul scurt este: acum nu. Nu poți să faci o companie să crească, în orice domeniu mai ales în construcții de drumuri (...) unde ai nevoie de o întreagă industrie pe verticală și orizontală, la care ai nevoie să ai acces și care în multe părți ale țării nu există. Am avut probleme cu balastul la Autostrada A0, s-a întârziat un an. Ai nevoie de materiale, oameni, utilaje. Și de timp. E muncă, fraților, să faci atâta amar de kilometri”, a spus Ionuț Ciurea la emisiunea „În fața ta”, de la Digi24.

Comparativ cu alte firme de pe piața locală, Ciurea spune că UMB „lucrează fantastic”, angajații companiei „mută munții”, firma își produce grinzile de care are nevoie la lucrări, este dotată cu balastiere, are „contacte în piață”.

„Acest constructor lucrează mult mai rapid, pentru că are control și putere. Plătește bine, știe să-și fidelizeze oamenii. Dar are o fluctuație de personal mare, poate are cea mai mare fluctuație de personal, pentru că sunt așa mari”, vede Ciurea. 

Ciurea a amintit că UMB și-a respectat până acum termenele de livrare a lucrărilor, „dar una e să respecți termene pentru 250 km, cât ai tu capacitate, alta e să livrezi 400 km în 12-36 de luni”. „Cei 255 de km de pe A7 au termene incluse din PNRR, trebuie livrați foarte repede (...) Din punct de vedere al mobilizării antreprenorului, pe A7 avem șanse să vedem autostrada de la Buzău la Pașcani gata în 2026. Sunt șanse bune în momentul acesta și sper să reușească. O să fie o demonstrație de forță”, a adăugat reprezentantul Pro Infrastructura.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult