Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ambiția lui Umbrărescu: cum a ajuns UMB „să mute munții” pentru a livra 400 din cei 660 de km de autostrăzi și drumuri expres aflate în execuție în România. „Acest constructor lucrează mult mai rapid, pentru că are control și putere. Plătește bine, știe să-și fidelizeze oamenii”

UMB Grup

Foto Facebook UMB Grup

UMB Spedition, firma controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, are contracte pentru 400 din cei 660 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres aflate în execuție în România. Compania ar putea fi nevoită să apeleze la subcontractori, pentru a livra la timp toate lucrările, a spus Ionuț Ciurea, președintele executiv al  Asociației Pro Infrastructura, invitat la emisiunea „În fața ta”, de la Digi24. 

Cel mai puternic antreprenor în domeniul infrastructurii rutiere din România și-a trecut în cont toți cei 255 kilometri între Buzău și Pașcani, pe cele 10 loturi care fac parte din Autostrada Moldova. În total, cu proiectele anterioare, UMB trebuie să livreze tot portofoliul de aproape 400 kilometri în următoarele 12-36 de luni, luând în considerare pașii birocratici rămași de efectuat, a explicat Ciurea.

„Sunt 10 contracte, de la Buzău până la Pașcani, ajunse la același constructor căruia îi trece autostrada la propriu prin spatele sediului.”

UMB are capacitatea să lucreze întreaga Autostradă Moldova și bucăți din Autostrada Transilvania? a fost întrebat Ionuț Ciurea de Florin Negruțiu.

- Răspunsul scurt este: acum nu. Nu poți să faci o companie să crească, în orice domeniu mai ales în construcții de drumuri (...) unde ai nevoie de o întreagă industrie pe verticală și orizontală, la care ai nevoie să ai acces și care în multe părți ale țării nu există. Am avut probleme cu balastul la Autostrada A0, s-a întârziat un an. Ai nevoie de materiale, oameni, utilaje. Și de timp. E muncă, fraților, să faci atâta amar de kilometri”, a spus Ionuț Ciurea la emisiunea „În fața ta”, de la Digi24.

Comparativ cu alte firme de pe piața locală, Ciurea spune că UMB „lucrează fantastic”, angajații companiei „mută munții”, firma își produce grinzile de care are nevoie la lucrări, este dotată cu balastiere, are „contacte în piață”.

„Acest constructor lucrează mult mai rapid, pentru că are control și putere. Plătește bine, știe să-și fidelizeze oamenii. Dar are o fluctuație de personal mare, poate are cea mai mare fluctuație de personal, pentru că sunt așa mari”, vede Ciurea. 

Ciurea a amintit că UMB și-a respectat până acum termenele de livrare a lucrărilor, „dar una e să respecți termene pentru 250 km, cât ai tu capacitate, alta e să livrezi 400 km în 12-36 de luni”. „Cei 255 de km de pe A7 au termene incluse din PNRR, trebuie livrați foarte repede (...) Din punct de vedere al mobilizării antreprenorului, pe A7 avem șanse să vedem autostrada de la Buzău la Pașcani gata în 2026. Sunt șanse bune în momentul acesta și sper să reușească. O să fie o demonstrație de forță”, a adăugat reprezentantul Pro Infrastructura.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Otto Uwe Keul

În ultimii 15 ani, numărul de furnizori de fructe și legume locali ai Lidl România a crescut de la 70 la peste 500. 2025 a însemnat și depășirea unei borne- în sezon, pe rafturile magazinele lanțului de retail s-au găsit numai roșii românești 100%, urzici, leurdă, lobodă, ștevie, mărar, pătrunjel, ceapă verde 100%, pepeni 100%, zmeură și afine 100%, adică produse local. Încurajați de rezultate și de afacerile în creștere, agricultorii au început să exporte prin Lidl România- anul acesta, au ieșit peste granițe peste 1.600 de tone de legume și fructe spre Polonia, Cehia, Slovacia și Ungaria.

Citește mai mult

protest - justitie - cluj

Protestele astea împotriva corupției din justiție sunt emoționale și nu rezolvă nimic. E o problemă structurală și de mentalitate. E și o problemă de manipulare politică a protestelor și a agendei pe fondul unei disfuncționalități reale. Mai pe scurt, unii au interes să capitalizeze politic și să abată atenția de la alte probleme. Să vorbim sincer, fără perdea, mai spune cineva ceva de TVA-ul mărit, de prețurile mari? Totul a fost acoperit. foto: Inquam Photos / Andrei Apolzan

Citește mai mult