Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

ANPC a ridicat sancțiunea suspendării site-ului Altex

Altex -

Foto: Inquam Photos

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a ridicat sancțiunea suspendării site-ului Altex, după ce retailer-ul a corectat toate erorile de semnalizare a reducerilor, se arată într-un comunicat al companiei.

„Altex România, liderul pieței locale de retail, a refăcut semnalizarea reducerilor pentru unele produse din site-urile altex.ro și mediagalaxy.ro, conform recomandărilor ANPC. Autoritatea a constatat corectarea abaterilor și a ridicat sancțiunea complementară de suspendare a activității. Astfel, retailer-ul ȋși va desfășura ȋn mod normal activitatea online, cât și pe cea din magazine, inclusiv mâine, ȋn ziua de Black Friday”, arată sursa menționată.

Compania a plătit cele două amenzi contravenționale emise de ANPC, pentru altex.ro, respectiv mediagalaxy.ro.

„Ne cerem scuze tuturor clienților pentru erorile comise, le-am remediat imediat cum ne-au fost sesizate. Pe cei care au fost afectați de aceste erori ȋi rugăm să ne contacteze la numărul de telefon 021.9196 și vor primi tot suportul necesar. Ȋi asigurăm că vom investi ȋn perfecționarea proceselor și sistemelor, astfel ȋncât să le oferim, ȋn continuare, cele mai mici prețuri din România și cea mai bună experiență de cumpărare”, a declarat Andreea Nucă, Director Customer Service Altex România.

ANPC a amendat Altex cu 50.000 de lei, pe motiv că oferea la vânzare produse cu reduceri înşelătoare de Black Friday. Magazinul nu aplica reducerile din preţul de referinţă, fiind descoperite pe site peste 1.000 de produse cu abateri de preţ, potrivit ANPC. Prețul de referință este cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. Comisarii de la Protecția Consumatorilor au propus suspendarea activităţii până la încetarea practicii comerciale incorecte.

Altex a transmis ANPC că nu poate fi corect într-o piaţă unde nimeni nu este.

ANPC a anunţat joi că a decis înființarea unui comandament special pentru Black Friday, care va supraveghea permanent vânzările cu preț redus din această perioadă. Decizia a fost luată după ce inspectorii au văzut rezultatele controalelor din ultimele zile, la cei care au „furat startul” campaniei de reduceri.

„Așa cum am spus de fiecare dată, manifestăm toleranță zero față de orice abatere de le legislația în domeniu. Parte a campaniei ”Protecția Consumatorilor nu se negociază!”, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălelilor”, a declarat Claudiu Dolot, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

„Reamintim consumatorilor că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, se arată într-un comunicat ANPC.

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult