Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Antreprenorul Florin Grozea: Un influencer poate câștiga în România între 5.000 și 8.000 de euro pentru o postare

Florin Grozea

Ascensiunea rețelelor sociale a dus la crearea unei noi ocupații, aceea de influencer, care este greu de definit, însă extrem de profitabilă. „Influencerii lideri de opinie care au reușit să adune comunități, uneori de milioane de oameni, care consumă conținutul creat de ei. Sunt experți în anumite domenii, sau uneori foarte pasionați sau nici măcar pasionați, ci niște oameni foarte carismatici”, spune fostul membru al trupei Hi-Q, Florin Grozea și fondatorul unei platforme de publicitate prin influenceri pe nume MOCAPP.

Astăzi companiile îi plătesc pe performerii din social media pentru a-și asocia imaginea cu ei, pentru conținut și, cel mai important, pentru a le promova produsele sau serviciile în comunitatea lor. 

La nivel global, piața influencerilor este estimată la 8-9 miliarde de dolari, în timp ce în România valoarea ei a fost anul acesta de 6-8 milioane de euro, a declarat Florin Grozea în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Potrivit acestuia, 75%-80% din campaniile făcute pe rețelele sociale, cu influenceri, în România, se fac pe Instagram, iar restul, în ordinea popularității, pe YouTube, Facebook și Tik Tok, o platformă aflată în ascensiune. La nivel global, topul include campaniile pe Twitter și LinkedIn, mai rare însă în România. 

Pentru a atrage atenția unui brand trebuie să ai minimum 10.000 de urmăritori, însă pentru a ajunge să lucrezi cu brand ai nevoie de 10 ori pe atât. 

Agenția MOCAPP lucrează cu 700 de influenceri pe care îi pune în legătură cu companiile care au nevoie de serviciile lor. „Din experiența noastră, de peste 900 de campanii, un buget pe influencer, la nivelul cel mai înalt, poate să ajungă și la 15.000 - 20.000 de euro pe campanie. Un influencer din top 10 din România poate să ia între 5.000 și 8.000 de euro pe o postare. Par foarte mulți bani, dar știm influenceri Români care au vândut de 150.000 de euro într-o lună”, spune Florin Grozea.

Deloc surprinzător, într-o astfel de industrie nivelul de impostură este unul ridicat, la fel și frecvența cu care sunt folosite practici frauduloase. „Am făcut un studiu împreună cu HypeAuditor, o companie americană de audit de social media, de audit de comunități și audiențe, care ne arată că 47% din influencerii români de pe Instagram au apelat la ceva care nu este etic. Fie că este vorba despre a cumpăra urmăritori, fie că este vorba despre softuri care îți fac comentarii care nu există. fie că este vorba despre follow-unfollw, o tactică, de asemenea, neetică”, explică Florin Grozea.

Potrivit lui, în România există în acest moment 2.000 de influenceri în social media, mulți foarte tineri, care acoperă 27 de nișe, de la produse de înfrumusețare până la tehnologie.

„MOCAPP este o platformă de facilitare, care ajută, practic, cele două părți - clienții și influencerii.  Mi-am dorit un fel de Waze pentru publicitatea cu influenceri, o aplicație care să-ți arate cel mai scurt drum până la rezultatele pe care ți le dorești, arătându-ți pe drum, transparent ce se întâmplă: statistici, nișe de piață”, spune Florin Grozea.

Recent MOCAPP a fost listată pe platformă de equity crowdfunding SeedBlink.

„Vrem să ridicăm undeva la 200.000 de euro, de la 60-70 de microinvestitori. Ne dorim cu acești bani să dezvoltăm și mai tare softul pe care îl avem și să intrăm și pe niște piețe din sud-estul Europei.

Evaluarea pe care o avem pe SeedBlink este 2,2 milioane de euro”, spune antreprenorul.

UPDATE 12:20: Pentru claritate, fraza „Potrivit acestuia, 75%-80% din campaniile cu influenceri din România se fac pe Instagram, iar restul, în ordinea popularității, pe YouTube, Facebook și Tik Tok, o platformă aflată în ascensiune” a fost înlocuită cu „Potrivit acestuia, 75%-80% din campaniile făcute pe rețelele sociale, cu influenceri, în România, se fac pe Instagram, iar restul, în ordinea popularității, pe YouTube, Facebook și Tik Tok, o platformă aflată în ascensiune”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Una din cele mai proaste "inventii" sau "inovații" din "social media".
    • Like 0
  • Interesant business, si daca scriu aici pe Republica.ro, cum ar trebui sa contabilizez gestul acesta, ca si politete, atitudine sau rafuiala politica ?

    Cred ca Republica.ro, ar trebui sa premieze cei mai activi participanti, cel putin simbolic.
    • Like 0
  • Am citit, dar nu imi e clar cam ce fac acesti ifluenceri. Ar fi fost potrivit sa se dea un exemplu, chiar imaginar, fara referire la vreun nume.
    • Like 0
    • @ Tudor Bucur
      Uita-te pe instagram la o persoana cu multi followeri. Sa zicem, Cristina Ich. Well, vei vedea multe poze inocente si, pe urma, bang, ea seara in fata oglinzii cu o crema in mana. Daca s-a platit bine poate fi si un comentariu precum "Crema X ma salveaza in fiecare zi". Practic o reclama mult mai bine targetata pentru ca in loc sa schimbi canalul ca la TV, aici te duci tu si o cauti ;)
      • Like 1
    • @ Arlecchino
      Uite să zicem că eu am un casual game. Iau un influencer (as zice aici Youtube) si-l pun să-mi faca review la joc. Nu l-aș scripta, dar nici nu l-as plati la post. L-aș plati la downloads.
      • Like 0
    • @ Arlecchino
      Uite să zicem că eu am un casual game. Iau un influencer (as zice aici Youtube) si-l pun să-mi faca review la joc. Nu l-aș scripta, dar nici nu l-as plati la post. L-aș plati la downloads.
      • Like 0
    • @ Arlecchino
      Daniel check icon
      Problema este ca acesti influenceri nu sunt influenceri. Sunt niste nimicuri, aparute de nicaieri, in general femei, cu un trecut mai mult sau mai putin discutabil, cu opinii la fel de discutabile, despre orice domeniu si care educa tineretul de astazi in lipsa educatiei parintilor, si aceea pusa la indoiala, in conditiile in care una ca si Ich are aproape 1000000 de urmaritori. Daca intri pe paginile de Instagram detinute de aceste personaje, dintre care multe, privindu-le cu atentie, sunt ramase cu o gramada de patologii mentale, ascunse de spoiala filtrelor, ambientului, masinilor si vietii platite de acesti urmaritori, nu mai gasesti continut, doar reclame la diverse produse si, eventual, vreo isterie cu victimizarea de rigoare, care sa atraga. Sunt niste mici dictatori, cu tulburari de personalitate narcisica grave, si care, in loc sa se limiteze la reclame, incep sa dea sfaturi de viata, de parenting, educative, dincolo de fashion sau beauty. Cu niste ideologii prost intelese si interpretate, transmise mai departe noilor generatii. Nu stiu daca acest lucru reprezinta valoarea in plus de care are nevoie societatea. O Bianca Dragusanu care face reclama la video chat sau jocuri de noroc, dupa o viata privata promiscua, a devenit peste noapte valoarea care sa influenteze tineretul de astazi. Daca asta inseamna a influenta o societate, acceptind acesti influenceri, inseamna ca putem sa ne cumparam, de ex. medicamentele, de la tanti Leana din grajd. Nu exista legislatie, se discuta de ceva timp in tari mai avansate, solutii de reglementare ale acestor activitati. In Romania au depasit de mult timp niste limite a bunului simt.
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult
sound-bars icon