Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Banca Transilvania, pe locul 3 în clasamentul celor mai puternice branduri bancare din lume. Ca valoare, urcă pe poziţia 225

Banca Transilvania - main photo

Banca Transilvania și-a crescut valoarea mărcii cu 39 de procente, echivalentul a 955 milioane de dolari americani, conform Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță de evaluare a mărcilor din lume. Astfel, Banca Transilvania rămâne în prezent cel mai valoros brand bancar românesc și al treilea cel mai puternic brand din lume. De remarcat este faptul că Banca Transilvania este și cel mai puternic brand bancar european, înregistrând o creștere cu 3 puncte a scorului indicelui său de putere a mărcii (BSI) la 95,3/100.

Ca urmare, Banca Transilvania a urcat 27 de poziții, ajungând pe locul 225 în clasamentul Banking 500 din acest an. Această creștere este susținută de investiții strategice, o implicare sporită a clienților și un accent puternic pe transformarea digitală, inclusiv integrarea inteligenței artificiale. Începând cu 2025, Banca Transilvania este prima bancă românească care a integrat inteligența artificială în comunicarea cu clienții și în procese, consolidându-și astfel poziția de lider pe piață.

Mihai Bogdan, Managing Director al companiei Brand Finance România, explică de unde a venit succesul în cazul băncii românești: „Faptul că Banca Transilvania se situează pe locul al treilea în lume drept cel mai puternic brand bancar demonstrează că mărcile locale pot concura cu succes cu omologii internaționali prin construirea unor relații solide cu clienții. Prin concentrarea constantă asupra implicării clienților și investițiile în inovație, Banca Transilvania a consolidat loialitatea consumatorilor și și-a cimentat poziția de lider pe piață. Acest lucru se reflectă în scorurile sale excepționale la capitolele familiaritate, reputație și considerație, conform cercetării Brand Finance.

Trei bănci românești figurează în top 500 la nivel mondial, toate înregistrând creșteri remarcabile ale valorii mărcii proprii. Noile date din cel mai recent raport realizat Brand Finance indică faptul că valoarea totală a mărcii celor mai valoroase 500 de instituții bancare din lume crește cu 13 procente în fiecare an, valoarea totală ajungând în prezent la 1,6 trilioane de dolari. În fruntea clasamentului se află în continuare mărcile băncilor chineze. 

Demn de menționat este faptul că banca indoneziană BCA este acum cel mai puternic brand din lume. Brandurile bancare chineze continuă să domine clasamentul, ICBC (Banca Industrială și Comercială a Chinei) păstrându-și poziția de cel mai valoros brand bancar din lume pentru al nouălea an consecutiv, crescând cu 10%, până la 79,1 miliarde USD, în timp ce China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China completează primele patru locuri.

Valoarea totală a primelor 500 de branduri bancare cele mai valoroase din lume a crescut cu 13% de la an la an, ajungând la 1,6 trilioane USD, marcând prima creștere de două cifre din ultimii patru ani, conform aceluiași raport al Brand Finance. Aceste performanțe urmează după doi ani de creștere modestă de 2% a valorii brandurilor și reflectă capacitatea sectorului bancar de a-și menține ritmul în ciuda volatilității pieței.

Directorul de evaluare al companiei Brand Finance, Annie Brown, este de părere că la această creștere semnificativă a contribuit în mod major inovația digitală, la care s-au adăugat și alte tendințe-cheie care aduc sectorul bancar în matca lui firească, în ciuda provocărilor din piață.

Mediul cu rate ridicate ale dobânzilor din multe economii majore a determinat, fără îndoială, creșterea valorilor mărcii bancare, sporind profiturile și prețurile acțiunilor în 2024. Cu toate acestea, creșterea pe termen mai lung a valorii mărcii este modelată de patru tendințe cheie: reglementare, inovație digitală, o schimbare către venituri bazate pe comisioane peste marjele de dobândă și un accent reînnoit pe construirea mărcii pentru a susține avantajul competitiv.

În cazul celorlalte bănci românești, BCR a marcat o creștere a valorii mărcii cu 28% până la 285 milioane USD, iar BRD a înregistrat o urcare a valorii mărcii cu 19% până la 266 milioane USD. Cele două instituții ocupă locurile 44, respectiv 28 în clasamentul Banking 500, reflectând eforturile lor strategice de a-și consolida prezența pe piață, demonstrând că rezistența și competitivitatea sunt în creștere la nivelul sectorului bancar românesc.

Neobank Revolut din Marea Britanie este marca bancară cu cea mai rapidă creștere la nivel global, cu o creștere de 795% a valorii mărcii la 1,9 miliarde USD, determinată de investiții semnificative în marketing, extinderea clienților și intrarea pe piațe noi.

În fiecare an, compania de consultanță lider în evaluarea mărcilor Brand Finance testează 6.000 dintre cele mai mari mărci din lume și publică peste 100 de rapoarte, clasificând mărcile din toate sectoarele și țările. Top 500 de mărci bancare cele mai valoroase și puternice din lume sunt incluse în raportul Brand Finance Banking 500 2025.

Demn de precizat este că valoarea unei mărci este înțeleasă ca fiind beneficiul economic net pe care un proprietar de marcă l-ar obține prin licențierea mărcii pe piața liberă. Puterea mărcii este eficacitatea performanței unei mărci în ceea ce privește măsurile intangibile în raport cu concurenții săi.

Brand Finance este cea mai importantă companie de consultanță în ce privește evaluarea mărcilor din lume, având misiunea de a ajuta organizațiile să ia decizii strategice. Cu sediul central la Londra, Brand Finance operează în peste 25 de țări. În fiecare an, Brand Finance efectuează peste 6.000 de evaluări ale mărcilor, susținute de studii originale de piață și publică peste 100 de rapoarte care clasifică mărcile din toate sectoarele și țările.

Pe lângă calcularea valorii mărcii, Brand Finance determină, de asemenea, puterea relativă a mărcilor printr-un tablou de punctaj echilibrat de metrici care evaluează investițiile în marketing, capitalul părților interesate și performanța afacerii.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult