Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Blocaj la intrarea în București dinspre DN 1, după introducerea benzii unice pentru autobuzele RATB. Reacția Primăriei

Introducerea unei benzi unice pentru autobuzele RATB pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, pe sensul de intrare în Capitală, a dus luni dimineața la blocarea traficului la intrarea în Bucureşti dinspre DN 1.

UPDATE. Primăria Capitalei dă înapoi și anunță că a fost vorba de „un test”, pentru identificarea „punctelor nevralgice” ale benzii unice, urmând ca experimentul să fie reluat după începerea vacanței, atunci când traficul este mai redus. 

„Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle”, se arată pe pagina de Facebook a Gabrielei Firea.

„Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București”, scrie primarul Capitalei pe rețeaua de socializare.

Municipalitatea: „Implementarea benzilor unice crește cu 20% viteza de deplasare a autobuzelor și scade cu până la 25% timpii de așteptare în stații”

„Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, se mai arată în postarea pe pagina de Facebook a Gabrielei Firea.

Primarul general a adăugat că a solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală - la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa - unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsură se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB

ȘTIREA INIȚIALĂ:

Mai multe persoane au semnalat pe Facebook că luni dimineața din cauza cozilor de mașini care s-au format începând cu primele ore ale dimineții încă la Săftica, un drum care se parcurgea în 15 minute a ajuns să fie făcut în mai bine de o oră.

„Am făcut o oră și un sfert pentru un drum pe care-l fac în 15 min. Mulțumesc Primăriei sectorului 1, Primăriei Capitalei și tuturor celor implicați în geniala acțiune de a bloca o bandă, pe bdul București- Ploiești, pentru o mașină de transport în comun care vine o dată la jumătate de oră. Și pentru asta le mulțumesc. Am fost la un pas de apoplexie, iar copiii mei au ajuns la grădiniță aproape bolnavi de nervi. Mulțumesc!!!”, a comentat un utilizator de Facebook.

Șoferii au postat pe Facebook imagini din trafic.

 

(Foto: Facebook/Alice Dumitrescu Brenciu)

(Foto: Facebook/Alice Dumitrescu Brenciu)

Primăria Capitalei a început vineri înfiinţarea benzilor unice pentru transportul în comun pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, în sensul spre centru, următoarele lucrări fiind pe Şoseaua Kiseleff, bulevardul Constantin Prezan, Calea Dorobanţi, strada George Enescu şi bulevardul Magheru, potrivit Digi24.

„Prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun ale RATB şi taxi scade timpul de aşteptare în staţii, se reduc costurile de exploatare, iar nivelul de poluare se reduce semnificativ. De asemenea, proiectul de realizare de benzi unice va fi coordonat şi cu alte măsuri de îmbunătăţire a transportului public în Bucureşti, cum ar fi înnoirea parcului auto al RATB, semaforizarea inteligentă în intersecţiile din Capitală, astfel încât să reuşim fluidizarea traficului cât mai rapid”, declara recent primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Primăria Capitalei a anunțat că benzile unice vor fi implementate pe următoarele artere:

- Șoseaua București - Ploiești

- sos. Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)

- bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)

- Calea Dorobanți – între Piața Dorobanți și bd. Dacia (pe ambele sensuri)

- Calea Dorobanți (sensul spre centru) între bd. Dacia și Piața Lahovari

- Str. George Enescu – între Piața Lahovari și bd. Magheru

- Bd. Magheru (sens spre periferie) între C.A. Rosetti și Piața Romană

- Bd. Magheru (sens spre centru) între Piața Română și str. George Enescu

În acest moment, în Capitală, există benzi de circulație destinate transportului public pe următoarele artere:

- B-dul Mihail Kogălniceanu – b-dul Regina Elisabeta,

- Splaiul Independentei, porțiunile dintre sos. Cotroceni și bd.Eroilor și din dreptul Centrului Istoric,

- B-dul Unirii, între Piata Unirii și Piața Alba Iulia,

- Calea Dorobanți, între b-dul Dacia și Șos. Stefan cel Mare,

- B-dul Dacia, între calea Dorobanți și Str. Icoanei,

- Calea Griviței, între Piața Mureș și str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,

- B-dul Mareșal Constantin Prezan, între Piața Arcul de Triumf și Piața Charles de Gaulle.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • De unde pricepere și oameni profesioniști care să facă evaluări, studii, analize cînd probabil 99,99% din angajații primăriei sunt acolo pe pile și nu pe competențe?! Dacă din întîmplare ai da peste unul pe bune, ăla ar trebui decorat și reprezintă o scăpare.
    • Like 0
  • Acuma sa nu fim rai, nu madame Pandele face si desface in primaria aia de una singura. Are echipe de specialisti consilieri de-aia care se presupune ca stiu lucruri, ingineri etc. Problema la noi si pe care trebuie s-o acceptam e ca atat putem. Nu ne duce capu prea mult. Pe hartie toate calculele ies giugiuc dar cand iesi din birou se rupe filmu. Ca si analistii de la tv care ne spun zi de zi ce trebuie facut dar in viata reala sunt la 0-0 vorba lu' Caragiu. Normal ca s-a facut coada si s-a blocat traficul pentru ca a fost o masura luata brusc, adica in timpul meciului mai bagi brusc 3 mingi in teren. Ce iese? S-ar presupune ca aia din masini ar fi fost in autobuze deci s-ar fi compensat cumva ceea ce nu se va intampla. Intrebarea e cum poti sa gatui bulevarde si sosele cu sute de masini cand alea trebuie largite sau construite variante? Trebuie studiate fluxurile sensurile proiectate prognozate sincronizate etc. Dar oricum s-a vazut clar ca s-a gandit prost s-a executat prost si a iesit prost :D Romanian style. YES WE CAN'T ! Si vrem sa facem autostrazi. Care sa tina 2 luni si-o ploaie macar. Pana sa faca chestii d-astea complexe mai bine ar creste suprafata de spatii verzi in locul pavajelor lui Oprescu de la Romana si Universitate ca e mai simplu sa plantezi ceva cu verdele-n sus. Creste singur. Tot orasul e numai dale si pietre (la Unirii se si misca patratelele de-ti rupi glezna). Bashca constructiile haotice.
    • Like 0
    • @ Magotu Enigmatic
      De acord cu dvs. cu exceptia unui singur aspect: eu cred ca s-a atins o anumita perfectiune in primarii, si anume nepriceperea si imbecilitatea primarilor e egalata de cea a consilierilor (a majoritatii consilierilor cel putin). S-au filtrat administratiile, bugetariile in general (cu notabile exceptii in sanatate si invatamant) astfel incat doar incompetentii si hotii acced in pozitii ce solicita competente pe care ei nici nu le banuiesc.

      C-an bancul ala cu Itzic pe care rabinul il sfatuiasca sa bage-n casa si porcul si capra, etc pentru a "respira" mai bine, Firea (ma feresc sa-i zic doamna, toapa ori altfel) imbunatateste traficul in Bucuresti ingustand strazile. De ce nu face parcarile alea imense la marginile orasului? Pentru ca ar fi prea ieftin si s-ar putea rezolva intr-o luna-doua? Nu aduc para-ndarat? Aveti dreptate: yes, they can't! Never!
      • Like 0
  • Cri check icon
    Nu stiu cine a venit cu ideea cretina a benzii unice pentru RATB, insa efectul ca fost ca a traficul, oricum supra-aglomerat, a trebuit sa se aglomereze suplimentar prin desfiintarea unei banzi. O cretinatate sinistra !
    Intre timp, centura capitalei si extinderea metroului, ambele fiind vitale pentru traficul rutier din Bucuresti, stagneaza prin subfinantare, prin nesimtire si incompetenta crasa.
    La fel stagneaza si construirea de noi parcari care ar permite degrevarea benzii 1 de automobilele stationate.
    Edilii Capitalei nu sunt capabili sa impuna ca igienizarea strazilor si ridicarea gunoiului sa se faca doar in toiul noptii, cand traficul este minim.
    La Cluj, gunoiul se ridica la 2 noaptea; tot la Cluj, spre deosebire de Bucuresti, este interzis traficul vehiculelor grele ( TIR-uri, camioane, tractoare ) pe timpul zilei.
    Nu sunt deloc un simpatizant al lui Boc, insa administratia locala a Bucurestiului ar trebui sa ia lectii de la clujeni.
    • Like 0
  • Ionel check icon
    Nu faci experimente pe oameni inainte sa faci studii cu privire la eficienta introducerii acestor sensuri unice...Cati oameni folosesc dimineata mijloacele de transport in comun si cati auto personale. Pentru ca daca 2 000 folosesc transportul in comun iar 20 000 masinile personale, daca le-ai mai luat o banda de mers nu ai facut NIMIC........
    • Like 0
    • @ Ionel
      2000 de oameni merg cu transportu in comun poate in vaslui. Ia uita-te putin aici la nr mediu de calatori zilnic ( pagina 23) http://www.ratb.ro/docpdf/statistic_2016.pdf
      • Like 0
    • @ Ivan Matei
      check icon
      Transportul public în București rămîne o mare problemă, deoarece a rămas anchilozat cu cîteva hibe majore de ani mulți. Tunelul metro Unirii I–II a fost subdimensionat de la bun început, la Victoriei la fel trecerea de pe un nivel pe altul. Linia de tramvai 15, de ex., care unea Bariera Vergului (Piața Muncii) de Rahova a fost tăiată prin anii ’80 și așa a rămas, dacă vii dinspre Vergului și vrei să o iei spre Rahova, te cobori și mergi 1 km ca să schimbi tramvaiul. Am dat un singur exemplu.
      Benzile dedicate autobuzelor sînt f. bune, există în multe țări, doar că acest lucru presupune spirit civic și intervenția fermă a autorităților. După ce s-au făcut piste pt bicicliști, Calea Victoriei se gîtuie periodic din cauza mașinilor parcate neregulamentar (evident, specialitatea românilor este încălcarea legilor) în fața hotelului din coasta lui Athénée Palace și la intersecția Griviței cu Victoriei, unde e o pastiluță, ieri era parcat pe trecerea de pietoni un nene cu un „dric” mare negru, cum le spun eu. Tupeu, sfidare, nesimțire. Dacă NU se rezolvă asemenea scene, nu se va putea implementa banda pt autobuze, deoarece mulți nu vor respecta normele, indiferent că o faci pe DN1 ori pe marile bulevarde. Da, un transport public eficient și rapid ar fi foarte necesar în București, acest lucru presupune însă „commitment” cum zic englezii, adică autoritățile să înceapă să ardă la buzunar și să salte mașinile parcate sfidător. Mi-e teamă însă că se va ajunge ușor la abuzuri, tocmai pt a compromite acțiunea, vor fi ridicate și mașinile parcate la reședințe unde nu există, de fapt, parcări. Toate tentativele de pînă acum au eșuat tocmai din cauza unor asemenea provocări, am toate motivele să cred că intenționate, tocmai pt a compromite proiectul.
      • Like 0
    • @ Ivan Matei
      Ionel check icon
      A fost un exemplu pentru a scoate in evidenta diferenta....nu lucrez la primarie sa am date cati...cate ...ce si cum...
      • Like 0
  • A fost facuta vreo licitatie pentru lucrarea efectuata? Daca nu, cum s-a atribuit si cine plateste oalele sparte pentru haosul de azi dimineata?
    • Like 0
  • check icon
    Nu este prima oară cînd Primăria, acum ghidată de un mare gînditor sud-est european, distinsa doamnă Firea, crede că, dacă ia o decizie de tip european (așa e în multe țări) rezolvă problema. Da, numai că acolo unde s-au luat asemenea măsuri există 3–5 benzi pe sens, iar asemenea măsuri nu gîtuie prea mult traficul. DN1 este deja subdimensionat, așa a fost mereu, cînd s-a terminat de făcut ceva, era deja subdimensionat. Dacă traficul nu e mutat pe autostradă și nu apare naibii odată autostrada aie București-Brașov (care ar trebui să aibă 3 benzi pe sens deja, dacă nu cumva chiar 4), o vom ține în bocete de weendend și de luni dimineața.
    • Like 0
  • check icon
    Nu s-a "creat" nimic. Doar a fost restrictionata o banda din x-benzi exclusiv pt. traficul de transport in comun. Ce credeati ca se va intampla?
    • Like 0
    • @
      Ionel check icon
      Da, din 3 au ramas doua, iar pe banda restrictionata circula 2 autobuze la 40 de minute.....restul trebuie sa fie goale....!!!!
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult