Introducerea unei benzi unice pentru autobuzele RATB pe Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, pe sensul de intrare în Capitală, a dus luni dimineața la blocarea traficului la intrarea în Bucureşti dinspre DN 1.
UPDATE. Primăria Capitalei dă înapoi și anunță că a fost vorba de „un test”, pentru identificarea „punctelor nevralgice” ale benzii unice, urmând ca experimentul să fie reluat după începerea vacanței, atunci când traficul este mai redus.
„Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle”, se arată pe pagina de Facebook a Gabrielei Firea.
„Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București”, scrie primarul Capitalei pe rețeaua de socializare.
Municipalitatea: „Implementarea benzilor unice crește cu 20% viteza de deplasare a autobuzelor și scade cu până la 25% timpii de așteptare în stații”
„Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, se mai arată în postarea pe pagina de Facebook a Gabrielei Firea.
Primarul general a adăugat că a solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală - la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa - unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsură se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.
Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB
ȘTIREA INIȚIALĂ:
Mai multe persoane au semnalat pe Facebook că luni dimineața din cauza cozilor de mașini care s-au format începând cu primele ore ale dimineții încă la Săftica, un drum care se parcurgea în 15 minute a ajuns să fie făcut în mai bine de o oră.
„Am făcut o oră și un sfert pentru un drum pe care-l fac în 15 min. Mulțumesc Primăriei sectorului 1, Primăriei Capitalei și tuturor celor implicați în geniala acțiune de a bloca o bandă, pe bdul București- Ploiești, pentru o mașină de transport în comun care vine o dată la jumătate de oră. Și pentru asta le mulțumesc. Am fost la un pas de apoplexie, iar copiii mei au ajuns la grădiniță aproape bolnavi de nervi. Mulțumesc!!!”, a comentat un utilizator de Facebook.
Șoferii au postat pe Facebook imagini din trafic.
(Foto: Facebook/Alice Dumitrescu Brenciu)
(Foto: Facebook/Alice Dumitrescu Brenciu)
Primăria Capitalei a început vineri înfiinţarea benzilor unice pentru transportul în comun pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, în sensul spre centru, următoarele lucrări fiind pe Şoseaua Kiseleff, bulevardul Constantin Prezan, Calea Dorobanţi, strada George Enescu şi bulevardul Magheru, potrivit Digi24.
„Prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun ale RATB şi taxi scade timpul de aşteptare în staţii, se reduc costurile de exploatare, iar nivelul de poluare se reduce semnificativ. De asemenea, proiectul de realizare de benzi unice va fi coordonat şi cu alte măsuri de îmbunătăţire a transportului public în Bucureşti, cum ar fi înnoirea parcului auto al RATB, semaforizarea inteligentă în intersecţiile din Capitală, astfel încât să reuşim fluidizarea traficului cât mai rapid”, declara recent primarul Capitalei, Gabriela Firea.
Primăria Capitalei a anunțat că benzile unice vor fi implementate pe următoarele artere:
- Șoseaua București - Ploiești
- sos. Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)
- bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)
- Calea Dorobanți – între Piața Dorobanți și bd. Dacia (pe ambele sensuri)
- Calea Dorobanți (sensul spre centru) între bd. Dacia și Piața Lahovari
- Str. George Enescu – între Piața Lahovari și bd. Magheru
- Bd. Magheru (sens spre periferie) între C.A. Rosetti și Piața Romană
- Bd. Magheru (sens spre centru) între Piața Română și str. George Enescu
În acest moment, în Capitală, există benzi de circulație destinate transportului public pe următoarele artere:
- B-dul Mihail Kogălniceanu – b-dul Regina Elisabeta,
- Splaiul Independentei, porțiunile dintre sos. Cotroceni și bd.Eroilor și din dreptul Centrului Istoric,
- B-dul Unirii, între Piata Unirii și Piața Alba Iulia,
- Calea Dorobanți, între b-dul Dacia și Șos. Stefan cel Mare,
- B-dul Dacia, între calea Dorobanți și Str. Icoanei,
- Calea Griviței, între Piața Mureș și str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,
- B-dul Mareșal Constantin Prezan, între Piața Arcul de Triumf și Piața Charles de Gaulle.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
C-an bancul ala cu Itzic pe care rabinul il sfatuiasca sa bage-n casa si porcul si capra, etc pentru a "respira" mai bine, Firea (ma feresc sa-i zic doamna, toapa ori altfel) imbunatateste traficul in Bucuresti ingustand strazile. De ce nu face parcarile alea imense la marginile orasului? Pentru ca ar fi prea ieftin si s-ar putea rezolva intr-o luna-doua? Nu aduc para-ndarat? Aveti dreptate: yes, they can't! Never!
Intre timp, centura capitalei si extinderea metroului, ambele fiind vitale pentru traficul rutier din Bucuresti, stagneaza prin subfinantare, prin nesimtire si incompetenta crasa.
La fel stagneaza si construirea de noi parcari care ar permite degrevarea benzii 1 de automobilele stationate.
Edilii Capitalei nu sunt capabili sa impuna ca igienizarea strazilor si ridicarea gunoiului sa se faca doar in toiul noptii, cand traficul este minim.
La Cluj, gunoiul se ridica la 2 noaptea; tot la Cluj, spre deosebire de Bucuresti, este interzis traficul vehiculelor grele ( TIR-uri, camioane, tractoare ) pe timpul zilei.
Nu sunt deloc un simpatizant al lui Boc, insa administratia locala a Bucurestiului ar trebui sa ia lectii de la clujeni.
Benzile dedicate autobuzelor sînt f. bune, există în multe țări, doar că acest lucru presupune spirit civic și intervenția fermă a autorităților. După ce s-au făcut piste pt bicicliști, Calea Victoriei se gîtuie periodic din cauza mașinilor parcate neregulamentar (evident, specialitatea românilor este încălcarea legilor) în fața hotelului din coasta lui Athénée Palace și la intersecția Griviței cu Victoriei, unde e o pastiluță, ieri era parcat pe trecerea de pietoni un nene cu un „dric” mare negru, cum le spun eu. Tupeu, sfidare, nesimțire. Dacă NU se rezolvă asemenea scene, nu se va putea implementa banda pt autobuze, deoarece mulți nu vor respecta normele, indiferent că o faci pe DN1 ori pe marile bulevarde. Da, un transport public eficient și rapid ar fi foarte necesar în București, acest lucru presupune însă „commitment” cum zic englezii, adică autoritățile să înceapă să ardă la buzunar și să salte mașinile parcate sfidător. Mi-e teamă însă că se va ajunge ușor la abuzuri, tocmai pt a compromite acțiunea, vor fi ridicate și mașinile parcate la reședințe unde nu există, de fapt, parcări. Toate tentativele de pînă acum au eșuat tocmai din cauza unor asemenea provocări, am toate motivele să cred că intenționate, tocmai pt a compromite proiectul.