Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Buget de 1,2 milioane de euro pentru primul film produs de Untold Universe. Edy Chereji: „Ideea a venit natural. În fiecare zi suntem asaltați de oferte și promisiuni că vom fi mai frumoși, mai relaxați sau că vom câștiga mai mulți bani”

Edy Chereji

„Mentorii”, primul film al casei de producție Magic Maker Media House, spune povestea moștenitorului celui mai mare imperiu financiar din țară, un tânăr superficial de 35 de ani care trebuie să-i demonstreze tatălui său că este capabil să se transforme într-un adult responsabil și să administreze afacerile familiei. Primește un termen de șase luni, timp în care acesta încearcă să-și rezolve problemele cu ajutorul celor mai cunoscuți trei influenceri de dezvoltare personală din țară: Flex Barbarul, Sandra Senzorial și Robby Anonimul. Filmările la pelicula, care va fi regizată de Adrian Tapciuc, încep în august, iar producția va ajunge în cinematografe în prima parte a anului viitor. Ulterior, filmul va fi distribuit prin intermediul platformelor de streaming, dar și la TV.

„Ideea filmului Mentorii a venit natural. Petrecem foarte mult timp pe internet și pe platforme sociale, și aici, în fiecare zi, cineva încearcă să-ți vândă ceva. Primim tot felul de oferte și suntem asaltați de promisiuni că vom fi mai frumoși, mai relaxați, mai de succes sau că vom câștiga mai mulți bani. Ne-am dorit o comedie care să spună o poveste actuală și care să poată fi văzută de întreaga familie”, spune Edy Chereji, co-fondator Untold Universe.

La scenariu, la care s-a lucrat mai bine de șase luni, au contribuit regizorul Adrian Tapciuc și Edy Chereji, precum și alți specialiști din industria de comedie. Co-fondatorul Untold Universe spune că scenariul este unul foarte actual și este convins că foarte mulți dintre spectatori vor descoperi tipologii pe care le-au întâlnit în cercul lor de cunoscuți.

Personajul principal, Johnny Baltă, va fi interpretat de Cătălin Bordea, aflat la primul rol principal într-un lungmetraj. El este singurul artist de stand-up comedy din România al cărui show a fost difuzat în cinematografe și pe Netflix.

„Cătălin este, fără îndoială, cel mai potrivit pentru a juca acest rol, care nu este deloc ușor. Oamenii vor descoperi la început un personaj care poate părea antipatic, pentru că este un băiat de bani gata și care până la 35 de ani nu a avut niciun fel de responsabilitate. Pe parcurs însă, acest bărbat încearcă să se descopere și să-și învingă anumite neajunsuri, pentru că, în ciuda faptului că a crescut fără să-i lipsească nimic din punct de vedere material, i-au lipsit lucrurile mult mai importante în viață. Astfel, toate încercările și pățaniile prin care va trece în film îl vor face să fie îndrăgit de public. Povestea filmului spune o călătorie de șase luni, dar filmările se derulează pe o perioadă de o lună de zile. Cătălin trebuie să fie pregătit pentru roller-coaster-ul de emoții pe care va trebui să le transmită publicului. Și avem mare încredere că va putea face acest lucru”, a mai spus Chereji.

Pelicula se va filma în Cluj și București, iar celelalte nume din distribuția filmului, printre care se numără actori celebri și influenceri, vor fi anunțate în curând.

Curajul de a investi într-o idee

Magic Maker Media House, casa de producție a Untold Universe, a început să exploreze noi forme de divertisment în timpul pandemiei și s-a implicat în realizarea câtorva producții de televiziune. Astfel, pasul către producția de film a venit cumva natural. Pentru filmul Mentorii i se alătură, ca și producător-asociat, Headline Management Agency, cel mai mare label de stand-up comedy din România.

„Mă uit cu admirație la toți cei care au făcut până acum filme, la comediile românești care au apărut în ultima perioadă. Pentru că nu este la îndemâna oricui să creadă într-o idee, să lupte pentru ea și să investească bani în speranța că, la final, ideea creativă la care au râs o mână de oameni îi va face și pe alte câteva sute de mii să râdă. Asta ne va motiva și pe noi să continuăm. Sperăm că **Mentorii** va fi cel puțin la fel de îndrăgit ca alte filme care au apărut până acum și că va fi un candidat redutabil pentru titlul de comedia anului 2025. Dacă ceea ce simt acum se va întâmpla, cu siguranță vom continua și cu alte filme, cu atât mai mult cu cât, odată ce am anunțat că îl vom face pe primul, am primit deja propuneri din partea altor regizori și scenariști care au idei și caută sprijin din partea cuiva care să investească în filme”, spune Chereji.

Bugetul estimativ pentru Mentorii este de 1,2 milioane de euro, sumă care cel mai probabil va fi depășită. Spre deosebire de investiția într-o idee de festival, dinamica este diferită când vine vorba de un film.

„Riscurile sunt în orice domeniu când ești la început de drum. Și festivalul Untold a fost un start-up, la fel și filmul. La un festival se construiește un brand, care vine la pachet cu o serie de așteptări, cu experiență pentru oamenii care au fost o dată și îl vor consuma și a doua oară. Această experiență se perpetuează de la o ediție la alta și, în general, dacă îți faci treaba cât mai bine, sigur că ar trebui să crească, iar riscul investiției să scadă. Un film este o execuție care se consumă o singură dată. Chiar dacă vei continua aceeași poveste, cu aceiași actori, asta nu înseamnă că următorul produs va avea același succes. Cu atât mai mult cu cât o vei lua de la zero, cu un alt titlu și alt scenariu. Din acest punct de vedere, să transformi de fiecare dată un film într-un succes poate să fie o provocare mult mai mare decât să faci cel mai mare și mai iubit festival”, crede Chereji.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult