Traficul de coșmar a urcat Bucureștiul pe prima poziție într-un clasament al orașelor europene cu cele mai aglomerate străzi.
Pentru a ajunge la o anumită destinație șoferii din Capitală au nevoie de un interval de timp cu 50% mai mare decât în condiții normale, spun autorii studiului publicat de Business Insider. Pe poziția a doua se află Moscova, urmată de Sankt Petersburg.
Analiza a fost realizată de o companie producătoare de GPS-uri, TomTom, care a colectat date despre traficul din orașele europene. Într-un top la nivel mondial, dat publicității în februarie anul acesta de către aceeași companie, Bucureştiul se afla pe locul locul trei, după Bangkok și Mexico City.
În locul unor măsuri care să contribuie la reducerea aglomerației de pe străzi, Primăria Capitalei taie bani de la infrastructură, dar crește alocările pentru statui și biserici. La rectificarea bugetară de marți, bugetul Administraţiei Străzilor a fost redus cu 37,1 milioane de lei (de la 194,8 milioane de lei). Cu un milion de lei a fost diminuat bugetul alocat pentru la semaforizare. Consilierii au decis să taie din banii alocați la început de an pentru marile lucrări de infrastructură din București.
Topul celor mai aglomerate orașe din Europa, realizat de compania producătoare de GPS-uri:
15. Nižni Novgorod, un oraș din Rusia, s-a clasat pe locul 15. Localitatea a primit un scor de 32%, ceea ce înseamnă că șoferii au nevoie cu 32% mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/e5a0f5684bb4d9f7892504d19f05dc097bfa4f06.jpg)
(Wikimedia Commons)
14. Hamburg, Germania, a primit un scor de 33%, o creștere cu 3% față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/a5a465ca443be672a7a0c02517a4dbddbd72feb5.jpg)
(Wikimedia Commons)
13. Napoli, Italia, a primit un scor de 33%, care este cu 2 puncte procentuale mai mare decât cel din anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/fd42b46a3befc88c96f09df88431269ee0de8fd5.jpg)
(Wikimedia Commons/ Elliot Brown)
12. Koln, Germania, a avut obținut un scor de 34%, un salt mare față de scorul de 30% din 2015.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/8ae89a496ce6e1a3754cc284b3f67f1fc8a7d64f.jpg)
(Wikimedia Commons/Raimond Spekking)
11. Varșovia, Polonia, a obținut un scor de 37%.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/afd2c72d9f50eaebaf76f47cbc19c01e0bb2c181.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
10. Atena, Grecia - aici din cauza traficului aglomerat un șofer are nevoie de un timp mai lung cu 37% pentru a ajunge la destinație, comparativ cu situația în care s-ar circula în condiții normale.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/875546cc6b305d8c277ae5b4b3636a5d3262cade.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
9. Manchester, Anglia, a obținut un scor de 38%, cu o diferență de un punct procentual față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/0550692adf468ad1b4b50f729587a928eb69ec2b.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
8. Bruxelles-ul a obținut un scor de 38%, o creștere de trei puncte procentuale față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/5e49ae245c789c7a144ce53b8d7f20f5da606b09.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
7. Parisul a obținut un scor de 38%, o creștere de 2 puncte procentuale față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/a984fc9fefe0e4820eb57b704b848bf3240989ad.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
6. Este cunoscut faptul că Roma are o problemă de trafic. Orașul a obținut un scor ridicat, de 40%, o creștere cu 2 puncte procentuale față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/b866b670cf06938683562d2219dc9a41e51c610c.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
5. Marsilia, Franța, a obținut un scor de 40%, o creștere de 2 puncte procentuale față de 2015.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/5a9d642a3e50afaac6de31010338aa3b4d2549aa.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
4. Londra a depus eforturi pentru a reduce aglomerația din trafic. A obținut un scor de 40%, o creștere de 2 puncte procentuale față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/a6cabb8649334af95577d2416ff55fd6926892c8.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
3. Sankt Petersburg, Rusia, a primit un scor de 41%, o creștere de un punct procentual față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/2540cb8f8bce505c4e4acd205fc0762a754142d3.jpg)
(Wikimedia Commons)
2. Moscova a obținut același punctaj ca și în 2015: 44%. În ciuda problemelor majore de trafic ale orașului, autorii studiului au acordat orașului premiul pentru parcare.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/8f4588859b53726242104ed1b27719e4a473110e.jpg)
(Foto Guliver/Getty Images)
1. Bucureștiul are cel mai aglomerat trafic din Europa, cu un scor de 50%, o creștere masivă, cu șapte puncte procentuale față de anul precedent.
![](https://assets.republica.ro/20171031/400x0/8dd22ee6292a36ef6fdc7de68388b9c89b90482a.jpg)
(Foto: Wikimedia Commons)
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
PS. Daca am face o comparatie a orasului cu o casa, un spatiu unde locuiesc oameni, a merge cu masina care polueaza ar fi ca si cum ai intra incaltat in casa plin de praf si de noroi! Sau poate nu!
Ieri mergeam spre metrou pe langa o coada de masini. 9 din 10 masini aveau doar un pasager. E mare fudulia asta!
Se gandeste oare cineva si la copii astia nascuti si crescuti in Bucuresti ce speranta de viata si de ce viata (ne)sanatoasa vor avea parte peste nu mult timp??!!
In rest -- NOUA SA NE FIE BINE CU FUNDURILE AFUNDATE IN FOTOLIILE MASINILOR !!!
Si apropo de poluare: de ceva timp, mai ales seara nu prea mai indraznesc sa tin feteastra deschisa sa aerisesc apartamentul pentru ca pur si simplu ma intoxic din cauza aerului greu de afara cu miros de gaze de esapament (nu chiar mereu dar de f multe ori). Nu stiu daca ati remarcat asta cei care stati in Bucuresti. Sincer nu exagerez. Poate fi doar in cartierul unde locuiesc ??!! Nu stiu...
Așadar, avem un primar ales de unii pentru care nu competențele contează, nici inteligența organizatorică ci să fie ,,frumos'' și recomandat de A3.
Văd, deci, în madame Firea imaginea votantului neșcolit, care trece prin viață ca gâsca prin apă, ignorant, dar cititor al lui Dostoievski, căci ,,Frumusețea va salva lumea''.
Sunt multe studii care arată că acei candidați care sunt mai "good-looking" sunt avantajați în lupte electorale. Nu doar bătrânii îi favorizează pe cei mai frumușei.
Cred că problema mare a României este lipsa de cultură politică și la care se adaugă individualismul meschin. Oamenii nu înțeleg că politicul le afectează direct viața, atât viața lor cât și pe cea a comunităților în care trăiesc.
Câți privitori ai Antenei 3 ați convins în campanie că mai sunt și alte posturi TV care merită vizionate?
În America de pildă sunt zeci de mii de voluntari care cu asta se ocupă - se asigură că mesajul candidatului pe care-l sprijină ajunge la oameni.
La noi nu exista o cultură a activismului civic.
Peste asta se adaugă faptul că oferta candidaților este slabă - cei care se vor aleși sunt unul mai dubios ca altul.