Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Business Insider: Bucureștiul, pe primul loc în top 15 orașe europene cu cel mai aglomerat trafic. Primăria taie bani de la străzi și îi dă la statui

Traficul de coșmar a urcat Bucureștiul pe prima poziție într-un clasament al orașelor europene cu cele mai aglomerate străzi. 

Pentru a ajunge la o anumită destinație șoferii din Capitală au nevoie de un interval de timp cu 50% mai mare decât în condiții normale, spun autorii studiului publicat de Business Insider. Pe poziția a doua se află Moscova, urmată de Sankt Petersburg.

Analiza a fost realizată de o companie producătoare de GPS-uri, TomTom, care a colectat date despre traficul din orașele europene. Într-un top la nivel mondial, dat publicității în februarie anul acesta de către aceeași companie, Bucureştiul se afla pe locul locul trei, după Bangkok și Mexico City.

În locul unor măsuri care să contribuie la reducerea aglomerației de pe străzi, Primăria Capitalei taie bani de la infrastructură, dar crește alocările pentru statui și biserici. La rectificarea bugetară de marți, bugetul Administraţiei Străzilor a fost redus cu 37,1 milioane de lei (de la 194,8 milioane de lei). Cu un milion de lei a fost diminuat bugetul alocat pentru la semaforizare. Consilierii au decis să taie din banii alocați la început de an pentru marile lucrări de infrastructură din București.

Topul celor mai aglomerate orașe din Europa, realizat de compania producătoare de GPS-uri:

15. Nižni Novgorod, un oraș din Rusia, s-a clasat pe locul 15. Localitatea a primit un scor de 32%, ceea ce înseamnă că șoferii au nevoie cu 32% mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită. 

(Wikimedia Commons)

14. Hamburg, Germania, a primit un scor de 33%, o creștere cu 3% față de anul precedent.

(Wikimedia Commons)

13. Napoli, Italia, a primit un scor de 33%, care este cu 2 puncte procentuale mai mare decât cel din anul precedent.

(Wikimedia Commons/ Elliot Brown)

12. Koln, Germania, a avut obținut un scor de 34%, un salt mare față de scorul de 30% din 2015.

(Wikimedia Commons/Raimond Spekking)

11. Varșovia, Polonia, a obținut un scor de 37%.

(Foto Guliver/Getty Images)

10. Atena, Grecia - aici din cauza traficului aglomerat un șofer are nevoie de un timp mai lung cu 37% pentru a ajunge la destinație, comparativ cu situația în care s-ar circula în condiții normale.

(Foto Guliver/Getty Images)

9. Manchester, Anglia, a obținut un scor de 38%, cu o diferență de un punct procentual față de anul precedent.

(Foto Guliver/Getty Images)

8. Bruxelles-ul a obținut un scor de 38%, o creștere de trei puncte procentuale față de anul precedent.

(Foto Guliver/Getty Images)

7. Parisul a obținut un scor de 38%, o creștere de 2 puncte procentuale față de anul precedent.

(Foto Guliver/Getty Images)

6. Este cunoscut faptul că Roma are o problemă de trafic. Orașul a obținut un scor ridicat, de 40%, o creștere cu 2 puncte procentuale față de anul precedent.

(Foto Guliver/Getty Images)

5. Marsilia, Franța, a obținut un scor de 40%, o creștere de 2 puncte procentuale față de 2015.

(Foto Guliver/Getty Images)

4. Londra a depus eforturi pentru a reduce aglomerația din trafic. A obținut un scor de 40%, o creștere de 2 puncte procentuale față de anul precedent.

(Foto Guliver/Getty Images)

3. Sankt Petersburg, Rusia, a primit un scor de 41%, o creștere de un punct procentual față de anul precedent.

(Wikimedia Commons)

2. Moscova a obținut același punctaj ca și în 2015: 44%. În ciuda problemelor majore de trafic ale orașului, autorii studiului au acordat orașului premiul pentru parcare.

(Foto Guliver/Getty Images)

1. Bucureștiul are cel mai aglomerat trafic din Europa, cu un scor de 50%, o creștere masivă, cu șapte puncte procentuale față de anul precedent. 

(Foto: Wikimedia Commons)

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Odată în plus mă bucur că am plecat din haznaua aia de capitală! :)))))
    • Like 0
  • Asta pentru ca banii aia trebuie cheltuiti ca sa nu-i dea inapoi, si ca sa nu le dea foc ii da pe orice. Pentru ca n-au proiecte sau alea pe care le au nu se pot implementa. Asta in conditiile in care masinile sunt tot mai multe se construieste in draci peste tot fara a se face si parcari, avem moluri si supermarketuri in mijlocul orasului, lumea tot vine in Bucuresti ca aici se fac banii, livrarile la domiciliu sunt in crestere etc. In plus lucrurile erau si mai rau daca nea Nicu in nebunia lui nu facea bulevardele alea cu 3 benzi pe sens. Sau nu facea metrou. Orasul este sufocat si asa va ramane, poate daca interzic masinile cu totul atunci poate sa se schimbe ceva. Dar vor ramane curierii, transporturile de marfuri, taxiurile. Sunt cate 6-7 numere de troleibuz/autobuz pe o placuta si nu vine nimic minute intregi si cand vin vin full ca pe vremuri (la orele de varf e jale), si atunci cum sa-ti lasi masina acasa? 41 e printre putinele tramvaie care merg brici desi abia se mai tin tramvaiele pe sine de la denivelari. Madame Firea sau oricine ar fi in locul ei nu poate schimba haosul creat de cei de dinainte in cativa ani (si aici ma refer la autorizatiile de constructii date pe spagi care au creat haosul si blocajul asta). Deci da, ne sufocam si ne vom bloca.
    • Like 1
  • Nu e de gluma! Multumesc pentru plimbarea in imagini prin orasele Europei! Cat despre studiu, va spun ca au fost dragutzi! Ca sa "ne atinga" trebuia sa ne puna o bulina rosie, un bec rosu palpaind care sa ne orbeasca, ceva, nu stiu ce, altfel NOI mergem inainte caci simturile: civic, moral, spiritual, ne sunt astupate de poluare! Deci, un sistem care sa monitorizeze traficul si atunci cand depaseste parametrii: nr. masini in trafic, poluare etc. sa avertizeze asa, ca la razboi, acustic si vizual prin flashuri caci altfel nu cred ca oamenii vor intelege. Si construirea de piste ptr. vehicule mici electrice, ca sa ingustam si mai mult, pana cand vor intelege ca in oras asta e solutia de deplasare si nu masina cu 4 locuri!
    PS. Daca am face o comparatie a orasului cu o casa, un spatiu unde locuiesc oameni, a merge cu masina care polueaza ar fi ca si cum ai intra incaltat in casa plin de praf si de noroi! Sau poate nu!
    • Like 1
  • E normal. Se pot face înțelegeri mult mai avantajoase cu ”făuritorii” de statui mai ales dacă se tratează de unul care mai mult șomează decât să facă statui.
    • Like 0
  • florin check icon
    Acum 15 ani, intr-o intersectie, un mosulica comenta revoltat:''Auzi dom'le se suparara romanii ca s-a scumpit benzina. Pai ia uite-i cum circula: omul si masina.''
    Ieri mergeam spre metrou pe langa o coada de masini. 9 din 10 masini aveau doar un pasager. E mare fudulia asta!
    • Like 2
    • @ florin
      Chiar dacă s-ar face 10 Ron litru de benzină, tot nu ar scăsea traficul.
      • Like 0
  • check icon
    Cat de curand o sa murim din cauza poluarii si noi vorbim de masini si locuri de parcare.
    Se gandeste oare cineva si la copii astia nascuti si crescuti in Bucuresti ce speranta de viata si de ce viata (ne)sanatoasa vor avea parte peste nu mult timp??!!
    In rest -- NOUA SA NE FIE BINE CU FUNDURILE AFUNDATE IN FOTOLIILE MASINILOR !!!
    • Like 0
    • @
      Când m-am mutat la Londra am luat și mașina un Nissan Almera. După 6 luni nu am mai avut dreptul să o folosesc și am abandonato în parcare. Nu o să mă credeți dar nu exagerez cu nimic : după un an mașina arăta de parcă doar a fost spălată. Nici un fir de praf pe ea. E adevărat că și clima influențează dar nu există poluarea din București.
      • Like 0
    • @ Dorel Romica Palenciucc
      check icon
      Cand o las in parcare 2zile nu mai mult, e plina de praf de parca as fi tinut-o langa un santier. De fapt tot Bucurestiul e un santier care nu se mai termina niciodata.
      Si apropo de poluare: de ceva timp, mai ales seara nu prea mai indraznesc sa tin feteastra deschisa sa aerisesc apartamentul pentru ca pur si simplu ma intoxic din cauza aerului greu de afara cu miros de gaze de esapament (nu chiar mereu dar de f multe ori). Nu stiu daca ati remarcat asta cei care stati in Bucuresti. Sincer nu exagerez. Poate fi doar in cartierul unde locuiesc ??!! Nu stiu...
      • Like 1
  • Ionel check icon
    Imi pare rau dar nu banii sunt problema principala a traficului din Bucuresti. INCOMPETENTA CELOR CARE ADMINISTREAZA ORASUL ESTE PRINCIPALA PROBLEMA. In primul rand de vina suntem noi, soferii, care nu respectam regulile elementare de bun simt in trafic si circulam pe unde ne taie capul, parcam masini pe trecerea de pietoni, in intersectii etc. In al doile rand politia rutiera care aplica legea secvential, functie de ordinele primite de la sefi, de fapt ei sunt in strada pentru a amenda si a fluidiza traficul pentru premier/presedinte, oficialitati (unde ati mai vazut dvs masini parcate in sensuri giratorii sau politia dirijand circulatia in sensul giratoriu, asa cum face politia Chitila in fiecare dimineata sub podul de pe centura !!!). In al treilea rand, ce bani iti trebuie pentru a elibera bulevardele de masinile parcate ilegal, din contra, aduci bani la buget pentru a face parcari, prin aplicare legii !!!. Se dau autorizati si se construiesc blocuri intre blocuri,insa nimeni nu ia in calcul aglomerarea zonelor ...dar in acelasi timp nu am vazut primari de sectoare care sa construiasca parcari intre blocuri !!!! Sunt multe....foarte multe care pot fi rezolvate fara bani......
    • Like 0
  • Pensionarii au votat-o pe Firea pentru că e ,,drăguță'' (spun ei). Ei, săracii, pentru asta votează, nu pentru competențe. Pe lângă asta, au gratuitate la transportul în comun și orele la care se plimbă ei (uneori fără nici un scop) sunt cele în care bucureșteanul este la muncă, deci nu-i deranjează nimeni. Ei, plimbăreții în etate, crescuți în comunism, indoctrinați de acesta, au reflexele deja formate și nu pot ieși din doctrina imprimată în ADN. Așa cum au trăit 40 de ani, așa votează. Când văd caracteristicile de bază ale omului socialist în vreun candidat din vremurile actuale, merg grămadă și pun ștampile pe el. Faptul că au decis (bine sau prost) viața lor, este normal. Dar faptul că o decid și pe a noastră după un sistem de valori răsturnat, faptul că tinerii trebuie să trăiască prost pentru că așa au trăit și ei, ține de egoism și de lipsa comprehensiunii.
    Așadar, avem un primar ales de unii pentru care nu competențele contează, nici inteligența organizatorică ci să fie ,,frumos'' și recomandat de A3.
    Văd, deci, în madame Firea imaginea votantului neșcolit, care trece prin viață ca gâsca prin apă, ignorant, dar cititor al lui Dostoievski, căci ,,Frumusețea va salva lumea''.
    • Like 1
    • @ Petru Borsan
      Ionel check icon
      Facem ce facem si o dam pe persoana. Sunteti sigur ca daca nu era Firea erau rezolvate problemele de trafic in Bucuresti ? Nici mie nu imi place de acesta doamna dar una este una si alta este alta. Daca nu il luau pe Oprescu fiti sigur ca tot el era primar si acum. O sa vedeti ca la viitoarele alegeri tot pe madam or sa o aleaga bucurestenii !! se voteaza din inertie, la fel cum Iohaniss va castiga viitoarele alegeri prezidentiale. In 2004 Basescu a castigat primaria si majoritatea in consiliu (ii ruga pe bucuresteni sa ii dea aceasta majoritate ca in 2000-2004 din cauza PSD -ului nu a reusit sa faca nimic !!!), ce a facut in toamna lui 2004, la nici 6 luni ? a plecat la Cotroceni, votat de aceiasi bucuresteni !!!! unde ne sunt principiile ?
      • Like 1
    • @ Petru Borsan
      Bayard check icon
      Eu m-am cam saturat de teoria asta, ca pensionarii ne-au bagat-o pe gat pe Firea si PSD-ul in general. Pur si simplu nu mai este adevarat. Sigur, pensionarii ii voteaza masiv, insa in Bucuresti PSD-ul a castigat pe mai toate nivelele de varsta, cunosc o groaza de oameni tineri care au votat-o fara nicio problema... Daca tot dam vina pe pensionari, riscam sa ignoram gravitatea problemei... Copiii si nepotii celor care au votat FSN-ul in anii 90 ce crezi ca voteaza?? Fix ce au fost invatati acasa, PSD-ul de acum. Printre pensionari din pacate sunt si cei care au votat cu PNT sau PNL acum 20 de ani, dar intre timp din saracie, din manipulare au trecut si ei la PSD.
      • Like 0
    • @ Petru Borsan
      Eu aș lăsa bătrânii în pace dacă aș fi în locul dvs.
      Sunt multe studii care arată că acei candidați care sunt mai "good-looking" sunt avantajați în lupte electorale. Nu doar bătrânii îi favorizează pe cei mai frumușei.

      Cred că problema mare a României este lipsa de cultură politică și la care se adaugă individualismul meschin. Oamenii nu înțeleg că politicul le afectează direct viața, atât viața lor cât și pe cea a comunităților în care trăiesc.
      Câți privitori ai Antenei 3 ați convins în campanie că mai sunt și alte posturi TV care merită vizionate?
      În America de pildă sunt zeci de mii de voluntari care cu asta se ocupă - se asigură că mesajul candidatului pe care-l sprijină ajunge la oameni.
      La noi nu exista o cultură a activismului civic.
      Peste asta se adaugă faptul că oferta candidaților este slabă - cei care se vor aleși sunt unul mai dubios ca altul.
      • Like 0
    • @ Ionel
      Gion check icon
      Ionel tata, nu vorbi de principii cand 9.5 din 10 postari ale tale sunt despre peSSede. La voi, peSSedisti e un singur principiu "fii om cu mine si sunt om cu tine" tradus prin "da spaga cui trebuie si esti lasat sa furi"
      • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult