Foto: Facebook/Politia Sibiu
Știrea zilei de ieri a fost că circulația pe Valea Oltului se închide pentru o lună. Concret, drumul național DN7 (Rm. Vâlcea – Sibiu), adică cea mai importantă arteră rutieră din România, se închide între 8 iulie şi 9 august.
Problema nu e că se pun restricții de circulație, ci că autoritățile române nu au anunțat din timp aceste restricții pentru ca șoferii care trec Carpații, localnicii, antreprenorii locali și restul românilor să își planifice călătoriile în zona în funcție de această situație.
Sorin Grindeanu și planificatorii din Ministerul Transporturilor, prin modul în care au comunicat faptul că circulația pe Valea Oltului se va închide în plin sezon de concedii și transporturi, indică din nou că nu dau doi bani pe nervii românilor și pe interesele lor economice.
Ce nu înțelege ministrul PSD Grindeanu și cei care au lucrat la ideea de a anunța abrupt că în câteva zile se închide Valea Oltului e faptul că atunci când afacerile românilor suferă, fie că vorbim de cele din zonă sau de cele naționale pentru care e necesar transportul acestei rute, suferă și bugetul de stat.
Dar nu au cum să înțeleagă asta niște politicieni care știu doar să se înfruncte din banul public fără niciun fel de responsabilitate și fără să se pună vreo secundă în pielea cetățeanului, căruia i se dă viața peste cap pentru că e nevoit să-și planifice din nou totul, de la evenimente la concedii și până la afaceri, când putea să i se dea timp și să fie anunțat cu cel puțin trei sau șase luni înainte.
Oamenii care au fost luați pe nepregătite de acest anunț și pentru care Valea Oltului reprezintă o rută esențială în ceea ce privește buna funcționare a business-ului și a vieții lor, ei bine, vor fi în următoarea lună niște victimele clare ale modului defect de gândire al guvernanților români.
Grindeanu spune că dacă „vrem autostradă, trebuie să facem aceste lucrări” și că „nu există altă variantă”. Însă ce nu a înțeles ministrul Transporturilor e tocmai faptul că atunci când construiești ceva din bani publici pentru români, trebuie să ai în vedere nu doar cadrul legal și execuția efectivă a lucrării, ci și spiritul în care aceasta este executată.
Cu alte cuvinte, nu poți să repari un drum fără să ai în vedere cât de mare va fi impactul pentru oamenii care se folosesc de acel drum. Trebuie să anunți, să pregătești, să oferi sprijin, să rămâi un partener activ, dedicat și implicat pentru cetățean. Dacă nu faci asta, nu ești altceva decât un guvernant care mai mult încurcă viața oamenilor decât să le-o facă mai bună. Prin urmare, ți-ai ratat scopul pentru care ești în funcție și plătit din banii oamenilor pe care i-ai încurcat și care acum sunt nevoiți să consume mai multe resurse (adică timp și bani).
Poate ar trebui să înțelegem aceste lucruri anul acesta, mai ales că aceleași personaje politice care se află în spatele deciziei de închidere pe nepusă masă a Văii Oltului vor veni să ne ceară din nou votul spre finalul anului pentru a rămâne la guvernare, adică mufați la banii cetățenilor cărora le-au dat viața peste cap prin decizii haotice.
Altfel, publicația Turnul Sfatului indică faptul că, în mod normal, un drum pe Valea Oltului între Sibiu și Rm. Vâlcea (care are o sută de kilometri) se parcurge circulând regulamentar, în funcție de trafic, în aproximativ două ore.
Jurnaliștii de la Turnul Sfatului mai explică care sunt acum, în perspectiva restricțiilor de pe Valea Oltului, rutele ocolitoare:
1) Cea mai scurtă variantă ocolitoare, ca distanță și timp, este în mod surprinzător Transfăgărășanul. Dar această opțiune nu este cea mai valabilă pentru transportatorii de mărfuri sau persoane, căci presupune o distantă de la Sibiu până la Rm. Vâlcea de 202 km, care se parcurg în puțin peste patru ore.
2) A doua opțiune o reprezintă Transalpina. Distanța de la Sibiu până la Râmnicu Vâlcea peste munți este de 270 de km, care pot fi parcurși în aproape 5 ore.
3) Opțiunea numărul trei prevede folosirea Transalpinei până la Obârșia Lotrului, apoi schimbarea traseului spre Brezoi, oraș aflat în afara lucrărilor anunțate pe Valea Oltului. De aici, mai departe spre Rm. Vâlcea. Acest traseu are 256 de km și un timp de 4 ore și jumătate. Starea drumului între Brezoi și Obârșia Lotrului ar putea crea probleme șoferilor.
4) Cea de-a patra opțiune o reprezintă varianta care probabil va fi aleasă de majoritatea transportatorilor, respectiv Sibiu-Simeria-Petroșani-Tg. Jiu-Rm. Vâlcea. Starea drumului pe această variantă este bună și implică inclusiv o porțiune de autostradă. Distanța este însă de aproape 370 de km și timpul necesar parcurgerii ajunge la 5 ore și 20 de minute.
Firește, publicația Turnul Sfatului din Sibiu mai precizează că timpii menționați sunt cei care se au în vedere în condițiile actuale de trafic. După închiderea Văii Oltului traficul va crește semnificativ pe aceste trasee ocolitoare.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.