Vom aduce în atenție mai întâi două cauze mai generale și apoi, din aproape în aproape, vom ajunge la acele cauze mai specifice care explică de ce nu se întâmplă lucrurile în domeniul achizițiilor publice așa de repede pe cum ne-am dori cu toții. (Foto: Vlad Ispas / Alamy / Alamy / Profimedia)
Pe 15 iunie, George Simion, liderul partidului AUR, și-a anunțat oficial candidatura la alegerile prezidențiale din partea formațiunii pe care o conduce, într-un eveniment organizat de partid la Arenele Romane din București. După acel moment, țara a început să fie împânzită de panouri electorale cu planul său politic. Se promit un milion de locuinţe la un „preţ total de 35 de mii de euro”, tăierea tuturor dobânzile la creditele românilor și „tăierea fără milă din taxele statului pe salariul oamenilor”. În nicio declarație publică George Simion nu a argumentat economic cum va reuși să ofere realizeze ceea ce promite, dar și cum poate face acest lucru din poziția de președinte al statului. Economiștii cu care Republica a stat de vorbă au indicat faptul că propunerile liderului AUR nu pot fi realizate, pentru că nu au coerență economică. Foto Inquam Photos / George Călin
Într-o Românie în care profesorii se plâng că elevii nu mai citesc, soluția pentru a rezolva această lipsă de interes ar putea veni de la ideea avută de cele două tinere specialiste în PR: Roxana Chintbrauner și Mădălina Cristea.
Ai avut vreodată o idee de business, dar nu ai știut dacă ar funcționa și ți-a fost teamă să-ți investești toate economiile în ea? Acum o poți testa înainte de a o lansa oficial, să vezi cum prinde la public și în plus poți obține și finanțare pentru ea, cu condiția să îi răsplătești pe cei ce te sprijină.
Una din cele mai mari provocări urbanistice este să transformi un oraș dominat de mașini într-un oraș prietenos cu oamenii și care are în centrul său cetățeanul. Cum ar fi să ai în orașul tău mai multe parcuri și iazuri? Ei bine, în capitala daneză Copenhaga, opțiunile sunt foarte numeroase. Oamenii pot schia, spre exemplu, pe acoperișul unei centrale electrice, pot urca în vârful unei parcări cu mai multe etaje și pot înota într-o serie de bazine cu apă curată din portul principal. Toată această concentrare de spații publice nu este o coincidență, scrie Politico Europe, ci rezultatul unei planificări urbane care datează din 2009. Într-un interviu pentru Republica, urbanistul român Samuel Stancu declară că transformarea unui oraș dominat de mașini într-unul prietenos cu oamenii nu este deloc un proces ușor, dar începe întotdeauna cu o regândire a priorităților, cu o schimbare de paradigmă la nivel de mindset /de atitudine. Foto: CopenHill Urban Mountain / Facebook
Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life România, al treilea jucător de pe piața locală, anunță -într-un interviu acordat Republica.ro- o revoluție în domeniul asigurărilor. "Dreptul de a fi protejat sau de a-ți pune la adăpost familia printr-o asigurare este unul fundamental. Așa cum multe state ale lumii recunosc prin lege dreptul la broadband (n.r. dreptul de a avea acces la internet), așa credem noi că fiecare familie de la noi trebuie să aibă acces la o asigurare de viață sau una care să acopere un tratament medical".
„Cu cât atmosfera din clasă e una mai prielnică, copilul vine mai cu drag la școală, studiile arată de mult timp asta. Asta nu îl ajută în mod direct să ia 10 la matematică, dar sporește șansele să învețe matematică”, explică Thea Ionescu într-un interviu pentru Republica.
Există o tensiune (sau disensiune) între societate și profesori? Judecând după unele comentarii și atitudini de pe rețelele sociale, din media, și, mai ales, de la nivel oficial, instituționalizat, se pare că da. Ultima dovadă a acestei stări de fapt a fost un articol recent apărut chiar pe republica.ro.
Atunci când vorbim despre costul pierderii unui angajat, avem două categorii de costuri: există costurile hard, respectiv costurile soft. Costurile hard sunt în general cele care se referă la cheltuieli vizibile, directe și tangibile, lucruri care se pot măsura material foarte ușor, lucruri pe care le identificăm cu toții foarte ușor. (Foto: Profimedia Images)