Foto Facebook Pro Infrastructura
Cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România, reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov executată de asocierea Aktor-Arcada-Alstom, va cuprinde două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri, cu galerii duble, a anunțat Asociația Pro Infrastructură. Investiția va avea și alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1.700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloni forați.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au făcut o vizită oficială pe acest tronson, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, și spun că lucrările prevăzute sunt impresionante.
„Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier. Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuția tunelurilor lungi, asemănătoare «cârtițelor» de la metrou.
Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile. La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniș (cel de circa 7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veșnicele blocaje birocratice. Sperăm că toți responsabilii din aparatul administrativ vor rezolva cu celeritate birocrația ca să evităm întârzierile (semnificative)”, a transmis Asociația Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.