Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Clotilde Armand și premiul de originalitate

Banner S1

Nu mai țin minte câți ani aveam, oricum nu foarte mulți. Am fost șocat atunci când am întrebat pe cineva ce scrie pe tabla de pe Podul Basarab, ca să aflu că e un soi de auto-omagiu adus de cei doi primari sub care a fost executată lucrarea, Oprescu și Băsescu. Cu toate că eram copil, mi s-a părut că nu este în regulă. Obiceiul acesta sinistru de a-ți pune numele pe toate gardurile, la propriu, cu toate că ai fost ales și ești plătit să execuți lucrări în folosul cetățeanului, are tradiție în cultura dâmbovițeană. De la bordurile pe care scria „Votați Videanu” până la Daniel Florea, care a atins apogeul punându-și inițialele pe mașinile de gunoi și pe vestele reflectorizante ale lucrătorilor, sub justificarea că ar veni de la deviza „Doar fapte”, și care a mai și umplut Sectorul 5 cu „tele-ecrane” rupte parcă din romanul „1984”, unde rulau realizările mărețe ale primarului. Odată cu dispariția lui Florea, sistemul a fost preluat de Piedone, care doar a schimbat culoarea. Dar stați, că acest obicei nu e numai la oamenii proveniți din aparatul fesenist. În fața bisericii Cașin, unde se execută niște renovări, făcând concurență priveliștii bisericii, tronează spre bulevard un mare anunț pe care scrie „LUCRARE FINANȚATĂ DE PRIMĂRIA SECTORULUI 1”. În colțul din stânga este sigla primăriei. Detaliul cromatic face toți banii – roșu.

Doamna primar Clotilde Armand primește pe această cale, pentru că face parte din noul val al politicii și nu are nicio legătură cu metehnele vechilor partide, premiul de originalitate. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Chiar așa, cine critică maimuța franceză este bolșevic. Câtă idioțenie!
    • Like 1
  • Dac'ar fi fost edil în Paris tot asa ar fi fàcut, e doar o chestie de personalitate. Intr'o comunà micà genul àsta trece mai greu, dar în orasele mari trebuie bàtutà toba. Si cu cât e mai mare, cu atât sunà mai gol.
    • Like 0
  • Aoleu! Doamna Clotilde ”face parte din noul val al politicii și nu are nicio legătură cu metehnele vechilor partide”?!?!? Ferească Dumnezeu! Dar dacă stai să te gândești e adevărat că nu se compară ce a făcut ea cu ce au făcut vechile partide. Fiindcă NICIUNUL dintre vechile partide (exceptând PD-Băsescu) NU ar fi făcut și NU a făcut așa mânării / fraude pe față la alegeri, pentru a câștiga. Cu siguranță doamna merită și din acest punct de vedere premiul de originalitate. Iar justiția română inertă, aservită, merită premiul ”zmeura de aur”....
    Cotruțe, nepoate, mai ai mult până departe, băi băiatule...
    • Like 0
    • @ Dan Cojocaru
      corne check icon
      bolsevic imputit, ai si argumente, sau te crezi pe tarlaua lui gheorghe gheorghiu dej?
      • Like 2
    • @ corne
      Ho, Hoooo! Ia o pauză. Numără până la 5 și răsuflă adânc. Apoi așteaptă-i pe oamenii în halate albe care-ți fac o injecție să te relaxezi. Așa.... Acum somn ușor....
      • Like 0
    • @ Dan Cojocaru
      Aici nu sunt convins ca ai dreptate. Si iar marota cu basescu?! Istoria va lamuri, mai devreme sau mai tarziu cine a fost bun si cine rau. Oricum psd este cel mai ticalos partid, alcatuit din "burghezia proletara", periculoasa dupa lenin, ce se crede etern nobila.
      • Like 0
    • @ Zugravu Mircea
      Aș prefera să scoatem în evidență mai mult concepțiile care ne apropie, decât cele care ne diferențiază.
      Dar eu am mai postat ceva mai în urmă și nu știu dacă ai citit. La articolul ”Se putea și mai rău” al D-nei Luminița Aldea, din 02.06. Postarea mea, din 04.06, e un răspuns pe larg (deși incomod) și cu maximă deschidere la o postare a ta, lungă și de asemenea sinceră. Aș vrea să-mi dai un feed-back, ca să și lămurim niște lucruri.
      • Like 0
    • @ Dan Cojocaru
      Cele mai mari "manarii/fraude" au fost, dintotdeauna, facute de psd. Nu omiteti aparitia, crearea si accederea aur in politica, din prima la alegeri in parlament! Si a sosoacai.
      • Like 0
    • @ Dan Cojocaru
      Nu pot exista doar "conceptii care ne apropie". Sper ca esti de acord. Iar eu nu "vorbesc" mult dar nici nu tac, cand consider ca este cazul.
      • Like 0


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult