Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Coronavirus în România | Dragi părinți, închiderea școlilor nu înseamnă vacanță, iar izolarea nu se face la mall

Familie Otopeni coronavirus

Foto: George Călin/ Inquam Photos

Avem o situație fără precedent. Întreruperea școlilor ca măsură de prevenție și limitare a răspândirii infecției cu Covid 19 ne pune în fața unei situații absolut unice din punct de vedere social: trebuie să ținem copiii acasă și trebuie să ne implicăm în procesul de continuare a educației lor. Suspendarea cursurilor nu înseamnă vacanță, iar această situație nu trebuie tratată ca și cum ar fi.

E foarte important să înțelegem că acasă înseamnă chiar spațiul casei. Nu trebuie să umplem spațiile de joacă pentru a le găsi activități copiilor. Putem face plimbări în aer liber, dar sunt de evitat locurile de joacă destinate copiilor, chiar și cele din exterior care pot fi adevărate focare de infecție. Spun asta pentru că la italieni am văzut locurile de joacă pline și nu cred că a fost bine. Să ne imaginăm că un copil asimptomatic pune mânuțele cu care s-a scărpinat la nas pe barele unui leagăn cu care se dau zilnic sute de alți copii. Nu-i putem opri, dar îi putem proteja ferindu-i de astfel de locuri. Unii se vor gândi că niciun copil sub 9 ani nu a murit de coronavirus. Chiar dacă numărul deceselor la nivel mondial în rândul minorilor este infim, copiii pot fi totuși purtători asimptomatici de COVID19. Sunt convinsă că nu vreți ca un bunic sau cineva cu o boală cronică din familie să fie contaminat de la copilul asimptomatic. 

A sta cât mai mult acasă, într-un spațiu curat și aerisit, e cea mai înțeleaptă decizie.

Iar dacă suntem de acord că închiderea școlilor nu înseamnă vacanță, atunci suntem mai răspunzători ca oricând ca procesul de învățare să continue. Nu multe școli își vor permite cursuri online și nu toți copiii au acces la un calculator, dar cu siguranță orice copil își poate continua studiul cu mijloace tradiționale dacă este ajutat de un părinte sau de adultul responsabil care stă cu el. Copiii au cărți, manuale pe care le pot citi mai departe singuri sau, în funcție de vârstă, sprijiniți de un adult. Nu uitați că orice învățător sau profesor e la un telefon distanță. Statul cu orele la televizor, pe PlayStation sau pe computer la jocuri sunt mai nocive decât le-ar putea fi coronavirusul. Așa cum arată profesorul Manfred Spitzer, neuropsihiatrul german care a studiat demența digitală și efectul jocurilor pe computer asupra minților copiilor, calculatorul trebuie să fie doar un instrument de rezolvare a sarcinilor, nu poate substitui mijloacele tradiționale de învățare și nicidecum nu trebuie transformat într-o modalitate de a petrece timpul de către copii. Vă recomand cu această ocazie cartea sa „Demența digitală” ca să înțelegeți cât de inutil și înșelător e computerul pentru felul în care se dezvoltă mintea. Superficialitatea asimilării la vârstă mică face din mintea adultului de mai târziu una nesigură și incapabilă să ia decizii adecvate lui și provocărilor din jur. „Repetitio est mater studiorum”, ca să sintetizez, copilul învață prin relația umană și prin repetare. Așa e mintea noastră constituită, sinapsele au nevoie de timp să se formeze. Utilizați calculatorul pentru sarcini precise, dacă aveți cursuri online. În rest, folosiți acest timp și îndrumați copiii către cărți, fiți alături de ei, citind și voi, și povestiți împreună lucrurile pe care le descoperiți. Cu înțelepciune și responsabilitate, s-ar putea să ieșim mai câștigați din criza asta.

Aflați mai mult:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parcă și văd cum, peste 200 ani, când toată lumea o să aibă un cip în creier, or să râdă și cu c* de articole de genul "calculatorul cauzează demență!" Parcă Socrate vorbea acum 2000 de ani despre efectul extrem de dăunător al cuvântului scris, deci eu nu le-aș da copiilor nici cărți că le strică mintea. :)
    • Like 1
  • Multor oameni le e frica de ceea ce nu cunosc. Sunt multe alte surse si multi alti oameni de stiinta care afirma ca invatarea prin jocuri poate avea beneficii in dezvoltarea unui copil. https://youtu.be/LPDcvnDM7Qs
    • Like 2
  • Cati CR Cati CR check icon
    Tocmai ca nu este vacanta, daca noi parintii lucram remote PE CALCULATOR, cand exact ar trebui sa "Utilizați calculatorul pentru sarcini precise, dacă aveți cursuri online. În rest, folosiți acest timp și îndrumați copiii către cărți, fiți alături de ei, citind și voi, și povestiți împreună lucrurile pe care le descoperiți." In timpul pe care ar trebui sa il petrecem muncind? Imi pare rau, dar aceste "sfaturi" sunt nule pentru majoritatea parintilor. Cred ca suntem cu totii constienti de ce este bine sau nu pentru copiii nostri. Si as vrea sa stiu ce copil de 2-3 ani se joaca independent mai mult de 30 min-1h pe zi? Niste solutii reale chiar ar fi de folos, nu astfel de "sfaturi" care efectiv nu ajuta pe nimeni. Imi pare rau Republica, dar poate ar fi bien sa mai cerneti un pic ce publicati.
    • Like 2
  • Dar eu am o intrebare : CINE sta acasa cu copilul care nu se duce la scoala,daca nu exista un bunic/ o bunica sau vreo bona si parintii trebuie sa se duca la serviciu?
    • Like 0
    • @ Popescu Gabriela
      Ada check icon
      Cine ? Singurel. Ca si noi am stat singuri acasa cand nu am putut merge la scoala si parintii au fost la servici. Singuri de pe la 6-7 ani ne-am descurcat si am si mancat tot singuri.
      Cum i-ati invatat asa ii aveti.
      • Like 2
  • check icon
    Lozinci și paranoia!
    Când voi avea nevoie de ele, le voi solicita! Până atunci, ce-ar fi să le postați doar cunoștințelor voastre?
    • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult