Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Coronavirus în România: „școala de acasă” se prelungește. Asociația „Eu și Lumea” pune la dispoziția elevilor de 6-14 ani o platformă digitală educațională adaptată la zi

carantina - copii

Foto captura Youtube/Eu si lumea mea

Am făcut un anunț, l-am postat pe diferite canale, să ajungă la cât mai mulți copii, la cât mai mulți profesori, părinți. Noi, „Asociația Eu și Lumea” punem la dispoziția copiilor, gratuit, site-ul și canalul nostru de youtube. Subiectele tratate, pentru elevi între 6-14 ani, sunt verificate de profesori sau scrise de colaboratorii noștri, doi studenți români care studiază fizică la Oxford și Manchester. Încercăm să le oferim elevilor video-uri sau știri din actualitate, să le vorbim despre subiecte actuale pe limba lor, atractiv, non-formal, să le facem conținut digital în limba română. Ne pasă și vrem elevi fericiți și informați!

Fac acest lucru de câte ori avem ceva de comunicat, un video nou, de ce este Internetul periculos, o explicație pentru „carantină”, spre exemplu sau de ce îi spune acestui virus „corona”. Am făcut și interviuri cu persoane care au ceva de zis, din punctul nostru de vedere, vom intervieva și elevi, să ne spună despre pasiunile lor, despre necazuri, de ce nu, ce găsesc că e bine în școală și ce nu prea. O revistă online pentru ei, actualitatea adulților pe înțelesul copiilor!

O știre fantastică mi-a atras apoi, atenția. Estonia pune la dispoziție platformele sale educaționale online, națiunilor interesate, în această perioadă de blocaj teribil, în viața noastră și a școlii traditionale. Vă dați seama, câtă empatie, câtă înțelegere a momentului, din ce spirit al dăruirii și al preocupării pentru calitate, din ce misiune pentru educație și pentru copii a venit această decizie? Cum ar fi putut să nu înțeleagă prin ce trecem?

Acum învățământul din Estonia este digitalizat, este țara cu cele mai bune rezultate la testele PISA, din Europa. A întrerupt activitatea școlilor, dar este pregătită. Bine pregătită, întregul proces didactic este acum online. Și înainte de această perioadă existau evaluări și examene digitale, precum și instrumente de comunicare cu elevii sau profesorii, digitale, de asemenea.

Cred că eforturi se fac și la noi, acum, profesorii dau teme pe email sau WhatsApp, sperăm că toți înțeleg să participe la acest efort, și cadre didactice și elevi și părinți.

Va trece perioada aceasta, dar nu ar fi normal să nu remarcăm faptul că timpul nu mai are demult răbdare cu noi. Că varianta digitalizării, a materialelor de calitate pentru elevi, interactive, care să le capteze interesul, sunt vitale. Că nu se mai poate așa, că galopul printre cunoștinte neasimilate lasă în urmă analfabeți, copii nevinovați, viitori cetățeni condamnați, o Românie periculoasă pentru fiecare dintre noi.

E nevoie să ne tratăm copiii corect și să le respectăm drepturile, așa cum o fac multe țări, iată! După perioada multelor întrebări, în jur de 3-6 ani, copiii nu mai au atenția părinților sau, din proprie experiență, acestora le vine greu uneori să răspundă, să dezvolte un subiect. Dacă vrei să vezi un documentar, toate sunt pentru oameni mari, în câteva minute copilul cedează, pleacă de lângă tine. La școală, la fizică, chimie, educație ecologică sau civică, manualul scris de un adult este greoi, cu prea multe concepte pe care abia dacă le reține, pentru a le uita imediat.

Așa s-au născut video-urile explicative, de 2-3 minute, ele există în engleză, în franceză și în alte limbi, unde beneficiul acestora a fost studiat, unde profesorii găsesc sprijin pentru a avea performanțe, pentru a nu lăsa golurile să se acumuleze la o bună parte a elevilor.

Și cum am putea forma cetățeni, cum să reziste ziare, reviste, dezbateri de calitate, dacă elevii nu au pentru ei, nici câtă presă onestă a mai rămas adulților?

Suntem o Asociație care luptă din greu și poate vom rezista să ne ducem misiunea mai departe, pentru că schimbarea nu va veni decât de la acești copii, educați acum, ajutați acum. Au nevoie ca actualitatea să le fie explicată pe înțelesul lor !

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult