Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Corporatiștii s-au întors la muncă. Cum arată dimineața stația de metrou de la Piața Victoriei

Pe rețelele de socializare au apărut miercuri dimineața noi imagini cu aglomerația de la metrou. În stația de la Piața Victoriei peroanele erau pline de călători. 

(Foto Facebook/Dorin Chiotea)

De-a lungul timpului conducerea Metrorex a avut diferite explicații pentru înghesuiala din unele stații. În octombrie anul trecut reprezentanții companiei de transport au explicat că de vină a fost o defecțiune la una din ușile unui tren, care a creat întârzieri pentru o perioadă. O altă explicație primită de Digi24 pentru aglomerația din ziua de 26 octombrie ar fi fost legată de faptul că foarte mulţi credincioşi au dorit să ajungă la Mitropolie, pentru sărbătoarea de Sfântul Dumitru.

(Foto captura video)

Compania menționa într-un comunicat din octombrie anul trecut că întârzierile trenurilor au survenit după ce trei femei au leșinat și că regula este ca persoanele să fie preluate de SMURD, abia apoi să dea drumul la circulație. „Oare cât de copilărească poate fi o asemenea procedură? Atât trebuie să facă 2 teroriști? Unul să se prefacă leșinat într-o garnitură iar altul să aștepte miile de oameni la Stația de la Victoriei sau Unirii ca să atace cu impact maxim?”, se întreba Alex Livadaru într-un comentariu scris în Republica.ro.

Republica.ro a atras atenția în mai multe rânduri asupra aglomerației de la metrou. Dezvoltarea clădirilor de birouri din zona Barbu Văcărescu-Floreasca a dus la creșterea numărului de călători în stația Aurel Vlaicu, din nordul Capitalei, numai în ultimul an, cu aproape 650.000 de călători. În timp ce unele firme își mută sediul în zonă, altele spun că vor să plece din cauza aglomerației în trafic. 

Oficialii Metrorex au anunțat mai multe măsuri, precum suplimentarea numărului de trenuri în circulație la orele de vârf, formarea unor echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției Metrou care să dirijeze fluxul de călători în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, precum și limitarea accesului în staţii în situaţii de supraaglomerare sau de urgență. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Unde nu-i cap... Metrorex nu a facut mare lucru din '90 incoace. A, ca stam de 6 ani sa termine metroul Drumul Taberei, si au mai deschis niste statii unde chiar nimeni nu avea nevoie de ele acum, e corect. Eu am lucrat in Pipera din 2013 in 2015 fix vis-a-vis de promenada mall, si la ora 18:00 era HAOS catre gurile de metrou Aurel Vlaicu. Inainte, eram in Iride, si la fel era la statia de metrou pipera. Intre timp, s-au mai facut vreo 2 cladiri skanska , bucharest one, si aglomeratia e si mai mare. Unu la mana, in PUZ-ul din oras, nu e legiferata constructia de cladiri cu parcare obligatorie. Eu locuiesc in Dubai momentan, si aici ORICE fel de cladire se construieste (care nu e casa/vila evident) trebuie sa aiba parcare subterana sau , daca nu ai bani de asa ceva, primele 2 etaje si parterul trebuie sa fie parcari, la o cladire de 6 etaje locuibile. Astfel, nu parcheaza nimeni pe marginea drumului, transportul in comun se misca lejer, etc. Astia care s-au gandit sa aiba turnuri in oras, au facut si sosele de 6 benzi pe sens + metrou care vine la 3 minute, nu cum e pe Barbu Vacarescu. Inteleg, design-ul orasului nu permite largirea in multe puncte, dar cu inovatie si creativitate (lipsa acuta la psd) s-ar putea rezolva multe lucruri. In Viena de ce e trafic dar totusi mergi cu 30-40 km/h constant ? Nu mai zic de reteaua de tramvai/metrou. La noi se fac targuri de mancare, si se pun oua atarnate pe sosea. Am fost de Paste acasa, cred ca a fost pentru prima data in 2 ani cand abia asteptam sa ma intorc "afara", mentionez: in Bucuresti. NU exista niciostrada cu un metru de drum fara gropi/denivelari, multe cladiri sunt mai in paragina decat acum 2 ani, nu se face nimic nimic nimic.
    • Like 0
  • Asa se intampla cand doar o parte a orasului se dezvolta. In ultimii ani s-au construit sute de cladiri de birouri la Pipera, cand restul populatiei locuieste in alte cartiere. Cu putina planificare urbana, s-ar fi evitat astfel de situatii. Dar cred ca cer prea mult de la Primarie, nu...?
    • Like 1
  • check icon
    Da, uitați că asta îmi place, faptul că Republica reia tema aglomerației la metro și problema celor două mari stații subdimensionate pe zona transferului: Unirea și Victoriei. Este inadmisibil ce se întîmplă, de la bun început aceste stații au fost subdimensionate, sînt așa de decenii și Metrorex pur și simplu nu face nimic. Acuma, de cînd cu un control, au pus supraveghetori la orele de vîrf, ca și cum oamenii ăștia ar putea rezolva ceva, doar că mai consumă și ei ceva oxigen din puținul care mai e prin aer. TREBUIE CA METROREX SĂ ÎNCEAPĂ DE URGENȚĂ LUCRĂRI DE LĂRGIRE A SPAȚIILOR DE TRANSFER, respectiv cel puțin dublarea lățimii tunelului la Unirii sau alt tunel paralel și încă cel puțin 2 scări rulante la Victoriei pe sensurile aglomerate la orele de vîrf.
    Sînt curios dacă și stația de la Operă/Eroilor, care va fi și ea de corespondență în cîteva luni (sau iar se amînă?), va fi la fel de subdimensionată.
    • Like 0
  • check icon
    Asa se intampla cand orasul se dezvolta haotic. Aglomerari precum cea din Pipera e un exemplu. Bucurestiul nu e pregatit pentru cartiere de birouri.
    • Like 1
    • @
      check icon
      Bucureștiul este pregătit pentru orice, cu condiția să fie creiere care gîndesc, nu care lîncezesc. Nu cred să fie oraș european mai prost administrat ca Bucureștiul, oraș unde mafia imobiliară să fie, de fapt, cea care conduce din umbră, în dispreț față de cetățeni. Păi dacă Atena, să zicem, cu aproape 5 mil. de locuitori, ar fi la fel de prost administrată, grecii ar ieși cu furci și cu coase în Piața Syntagma.
      • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult