Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

După ce a văzut imaginile cu „crima lentă de la Metrou”, Metrorex ia șase măsuri pentru fluidizarea traficului și prevenirea unei catastrofe

Suplimentarea numărului de trenuri în circulație la orele de vârf, formarea unor echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției Metrou care să dirijeze fluxul de călători în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, precum și limitarea accesului în staţii în situaţii de supraaglomerare sau de urgență sunt doar câteva dintre măsurile anunțate marți de Metrorex. 

Deciziile fac parte dintr-un amplu plan prin care conducerea metroului își dorește îmbunătățirea condițiilor de transport subteran. Între măsuri se numără și monitorizarea circulaţiei trenurilor pentru evitarea în perioada de vârf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele staţiilor și modificarea graficelor de circulație a trenurilor de metrou pe magistralele 1 și 3 și suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micşorarea timpilor de întoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale.

În ultimele luni au apărut mai multe imagini pe rețelele de socializare cu aglomerația de la metrou. Săptămâna trecută reprezentanții Metrorex au explicat că de vină a fost o defecțiune la una din ușile unui tren, care a dus la întârzieri ale trenurilor. O altă zi cu incidente de acest tip a fost pe 18 octombrie, când mai multor persoane li s-a făcut rău la metrou. Republica.ro a atras atenția în mai multe rânduri asupra pericolului pe care îl reprezintă aglomerația de la metrou și arăta că la aproape un an de la tragedia din Colectiv autoritățile nu au învățat nimic din efectele extrem de grave pe care le poate avea panica în locurile aglomerate.

Potrivit Metrorex, pe magistrala 2 va fi introdus un tren suplimentar, iar numărul de garnituri în circulație va ajunge la 22. Intervalul de succedare al trenurilor va fi de trei minute, maximul posibil din punct de vedere tehnic, în prezent.

Pe magistralele 1 și 3 vor fi introduse câte două trenuri suplimentare, astfel că numărul garniturilor care vor circula pe aceste linii va ajunge la 21 și, respectiv, 15.

„La orele de vârf, atât pe magistrala 1, cât și pe magistrala 3, se circulă la un interval de trei minute între Nicolae Grigorescu și Eroilor și de șase minute pe restul distanței", precizează compania de transport.

Începând din 31 octombrie Metrorex anunță că au fost formate echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției Metrou care se ocupă de dirijarea și dispersarea fluxului de călători în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, în zile lucrătoare, între orele 7:00 — 9:00 și 17:00 — 19:00. 

Echipele mixte vor avea rol în informarea călătorilor cu privire la alegerea traseelor optime de acces și transport, îndrumarea călătorilor către accesurile și zonele de peron cu încărcare redusă, precum și în limitarea accesului în stații în situații de supraaglomerare sau de urgență, conform sursei citate. 

(Foto captura digi24.ro)

Planul mai prevede și „avizarea imediată a structurilor de coordonare asupra oricărei situaţii de urgenţă constatată, cu indicarea detaliilor necesare primei intervenţii” și „actualizarea reglementărilor în vigoare privind măsurile care se iau în cazul afectării majore a circulației trenurilor de metrou pentru următoarele cazuri: colet abandonat, alarmă privind atac terorist (bombă), cazuri de suicid/tentativă de suicid, necesitate intervenție prim-ajutor pentru publicul călător”, potrivit conducerii companiei de transport.

În plus, au avut loc discuții cu conducerea RATB pentru găsirea unor soluții de suplimentare a transportului public de suprafață pentru preluarea fluxului mare de călători de pe tronsonul Berceni — Pipera.

„Aceste măsuri au fost adoptate de conducerea Metrorex ca urmare a aglomerației repetate și a evenimentelor petrecute în ultima perioadă, în special pe magistrala 2 de metrou. Am considerat că în această situație intervenția este necesară în cel mai scurt timp cu putință, pentru că ne dorim să ne bucurăm în continuare de încrederea călătorilor și să le oferim cele mai bune condiții de transport", se mai arată în comunicatul Metrorex.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • (text scris in speranta ca va deveni articol)

    Folositi toate usile de acces ale trenului !

    Binecunoscutul slogan al Metrorex, repetat in fiecare dimineata de catre conducatorii trenurilor. Conducatorul, mai mult sau mai putin prietenos. In dimineata aceasta (10 Aprilie 2017) insa, conducatorul trenului in care eram era furios, spumega. A tinut sa precizeze ca sunt 24 de usi ! Si tot asa, statie cu statie, latra ordine catre calatori “grabiti urcarea!” “folositi toate usile de acces”. Mi-am adus aminte imediat de o scena din tramvaiul din Amsterdam, cand zona din spate a tramvaiului era foarte aglomerata, in fata foarte liber, iar vatmanul a intrebat la microfon, in engleza, pe un ton glumet, daca este cumva vreo manifestatie acolo in spate, ca este destul spatiu liber in fata, unde se poate respira mai bine, si ca invita calatorii sa respire aproape de el; prietenii nostri stabiliti acolo ne-au povestit ca e la ordinea zilei sa glumeasca vatmanii asa pe acolo.

    Coborand la Izvor, chiar pe la prima usa i-am batut obrazul in repetate randuri spunandu-i ca provoaca disconfort calatorilor adresandu-se in acest mod, stricand ziua la sute de oameni. L-am intrebat si cum il cheama, si daca seful lui este de acord ca el sa urle in halul acesta la oameni. Am provocat o revarsare de furie, si printre altele, am fost gratulat si cu ceva injuraturi.
    De pe pagina de contact a Metrorex am scris bineinteles o sesizare prin care ceream sa se faca un instructaj al personalului de a nu-si mai varsa frustrarile pe calatori si sa isi ajute angajatul care m-a injurat cu ceva consiliere psihologica. Este vorba in fond de cineva care are in maini soarta a catorva mii de oameni zilnic.

    Sunt curios daca si ce imi vor raspunde. Daca as fi avut ocazia de a putea sa discut mai cu indelete cu el i-as fi explicat mai multe lucruri :
    Primul ar fi ca oamenii la care urla in acest hal sunt cei care ii platesc salariul, de 2 ori : direct prin bilete si indirect prin taxele platite care ajung la Metrorex ca subventie de la ministerul transporturilor. Nu au nici o vina pentru ceea ce il face sa aiba aceste accese de furie. Si in nici un caz nu admit ca sa fiu injurat pe banii mei.
    Al doilea, ca o mica povestioara cu nasul meu, fost angajat intr-un institut de cercetare inainte de revolutie. El mi-a aratat planul grafic de proiectare a fluxului de calatori de la metrou. Flux proiectat in asa fel in cat calatorii sa fie distribuiti omogen de-a lungul trenului, folosindu-se de plasarea lor fix in zonele de la baza scarilor pe baza comportamentului natural “de turma”. De aceea sunt statiile cu intrari cand pe mijloc, cand la capete, iar peronul cand pe stanga cand pe dreapta. Problema nu este ca oamenii nu folosesc toate usile de acces ale trenului, ci ca nu vin trenurile indeajuns de des. Si ca in loc sa strige la calatori, ar fi fost bine ca, impreuna cu sindicatul, sa fi cerut masuri de la conducere sa faca ceva in acest sens. Metroul bucurestean este supra-aglomerat de mult timp, cel putin 10 ani, timp arhisuficient sa se suplimenteze numarul de trenuri, sa se inlocuiasca liniile ca sa permita viteza mai mare, etc.

    Nu imi fac iluzii in privinta raspunsului dat de Metrorex. Iarna trecuta, am observat ca lifturile se opresc de fiecare data cand ninge mai puternic. Asa ca am facut sesizare scrisa (nu am primit raspuns din 8 Februarie 2017 pana acum) si am telefonat in call-center. Mi s-a explicat de catre operator ca pentru "protejarea lifturilor” conducerea metrorex a dat dispozitie sa se opreasca lifturile catre suprafata cand ninge. Asa ca este destul de clar ce este mai important : lifturile, trenurile, etc samd. Oamenii, angajatii proprii sau calatorii, cantitate neglijabila, de unde si aglomeratia, frustrarile si injuraturile. Nu stiu de altii, in nici un caz nu admit ca sa fiu injurat pe banii mei, iar functionarea Metrorex in acesti parametri este o injuratura continua la adresa calatorilor si contribuabililor.
    • Like 0
  • Lili check icon
    Problema este distributia magistralelor. in loc sa se faca in continuare magistrale radiale care sa verse calatori in aceleasi noduri - unirii si victoriei - poate ar fi de luat in calcul niste magistrale circulare, pe centura orasului, care sa disperseze calatorii.
    • Like 0
  • Metrorex transporta sute de mii de oameni zilnic si nici macar nu are pagina de Facebook! 6 minute la ora de varf e inadmisibil- au casat sute de vagoane romanesti in conditiile in care vor deschide M5 si nu vor avea ce trenuri sa introduca. Incompetenta girata politic...
    • Like 0
  • Andrei check icon
    Buna ziua,

    E bine ca au inceput sa ia masuri. Totusi masurile pe care au inceput sa le implementeze deja sunt proaste. Si ma refer la delimitarea celor 2 benzi de mers in pasajul de la Unirii. Aseara la ora 18:10-18:30 am stat 15-20 minute in acel pasaj, pasaj care nu are nici o iesire de siguranta, pentru a-l strabate de la magiostrala Pipera Berceni spre magistrala Dristor-Eroilor.

    Practic, desi fluxul de calatori era mult mai mare in sensul in care mergeam eu fata de sensul opus, prin oferirea aceleiasi suprafete ambelor fluxuri, eliberarea pasajului era tot mai dificil de facut. Metrouri tot veneau, asa ca pasajul s-a umplut. Practic, prin aceasta decizie au mutat aglomeratia de pe peroane in pasaj. Doar ca de pe peroane, in situatii de urgenta mai ai cum sa iesi, dintr-un pasaj blocat e imposibil. Ca sa nu spun ca in pasaj ar fi imposibila interventia personalului medical sau pompierilor.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult