Numărul taxelor în România nu va fi mai mare de 50, România va deveni „statul UE cu cea mai mică povară fiscală”, legislația penală va suferi modificări importante, până în 2020 vor fi construite opt spitale regionale și unul în București, localitățile vor fi dotate cu ambulanțe, vor fi construite „cel puțin” două săli polivalente de 10.000-15.000 de locuri și a „cel puțin" patru patinoare acoperite. Acestea sunt doar câteva dintre promisiunile cuprinse în Programul de guvernare 2017-2020, despre care președintele PSD Liviu Dragnea a spus că va fi respectat „la virgulă”.
Programul de guvernare 2017-2020, un document de 170 de pagini, detaliază măsurile pe care noul Guvern le va lua în următorii ani în mai toate domeniile, de la economie, fonduri europene, turism, educație, sănătate, justiție, până la cultură și sport.
Programul mai prevede că salariații din sistemul public vor fi plătiți după o grilă de salarizare apropiată de cele din Franța, Germania, Danemarca sau Marea Britanie.
La capitolul politici macroeconomice, documentul mai menționează înființarea unui Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI), care va fi alcătuit din companiile de stat profitabile și a cărui valoare va depăși 10 miliarde de euro. Autorii programului estimează că 10 miliarde de euro vor intra în economia României în următorii 4 ani prin FSDI. Fondul va duce, printre altele, la apariția a numeroase fabrici în agricultură și industrie, precizează documentul.
În cele ce urmează vă prezentăm în sinteză fragmente din Programul de guvernare 2017-2020:
Capitolul Justiție
Nimeni nu poate fi supus torturii și nici unui fel de tratament inuman ori degradant. Politica penală a statului se elaborează pe baza cunoașterii științifice a fenomenului criminalității și a celor mai adecvate forme de prevenire, sancționare și reintegrare socială, în acord cu standardele internaționale-
Punerea în executare cât mai rapidă a hotărârilor judecătorești, indiferent de materie, precum și recuperarea prejudiciilor produse prin infracțiuni, reprezintă elemente fundamentale ale menținerii încrederii cetățenilor și mediului de afaceri în actul de justiție.
Începând cu 2017, vizăm modernizarea legislației privind sistemului judiciar, astfel încât acesta să fie asemănător cu cele din statele membre ale UE, împiedicând astfel apariția exceselor sau abuzurilor din partea acestei puteri ale statului.
Vom aplica de indată deciziile CCR care nu au fost preluate în legislația românească și totodată vom iniția dezbateri privind adoptarea de către Parlament a Legii răspunderii magistraților, a modificării Legii răspunderii ministeriale, precum și a răspunderii celor din administrația publică.
Se va realiza o analiză riguroasă la nivelul penitenciarelor care va viza elaborarea unui program de măsuri imediate de natura legislativă și administrativă. Scopul este crearea de condiții care să respecte statutul și demnitatea umană și să evite sancționarea României de către organismele internaționale.
Numărul mare de acte normative adoptate și modificarea frecventă a legislației a condus la o pierdere a încrederii populației în sistemul de drept. Ministerul Justiţiei va constitui un compartiment special, cu următoarele obiective de realizat în cooperare cu toate profesiile juridice:
● Evaluarea legislației României și reașezarea ei pe alte baze, începând de la studiile de impact până la cunoașterea legii de către cetățeni și aplicarea de către autoritățile publice.
● Restrângerea numărului de acte normative și corelarea cu legislația europeană.
● Codificarea pe domenii de activitate şi eliminarea normelor metodologice din legi
Implementarea la nivel național a proiectului Dosarul electronic
Acordarea de către avocați a unei consultații anuale gratuite celor care îndeplinesc condițiile pentru ajutor public judiciar, prin revizuirea cadrului legal
Realizarea Cartierului pentru Justiție – Justice District din București pentru a soluționa problema lipsei spațiilor necesare instanțelor și parchetelor din capitală, în cadrul unui proiect de reabilitare urbană derulat în parteneriat cu Primăria Capitalei și ministerul Culturii.
Reînființarea Institutului Român de Criminologie
Promovarea standardelor europene în materia prezumției de nevinovăție în acord cu Directiva 346/2016.
Extinderea numărului de instanțe specializate în materie comercială de la 3 (Cluj, Pitești și Târgu Mureș) la 15, respectiv în București și în reședințele de județ în care funcționează curți de apel, instanțe unde își vor desfășura activitatea judecători specializați.
Luând în calcul progresele României și atingerea benchmarkurilor, reperele inițiale ale MCV, Guvernul și CE vor coopera pentru ridicarea MCV în mandatul actualei Comisii.
Politici macroeconomice. Fiscalitate. Buget
Includerea tuturor legilor care vizează domeniul economic într-un pachet legislativ unitar ce va fi pus gratuit la dispoziția tuturor agenților economici și persoanelor fizice care desfășoară activități independente. Codul legislativ va purta numele „Codul Economic al României” și va conține Codul Fiscal, Codul de Procedură Fiscală, Legea de Înființare a Societăților Comerciale, Legea Evaziunii Fiscale și toate celelalte legi cu caracter economic.
Codul Economic al României va fi pus în dezbatere parlamentară începând cu aprilie 2017, încă din prima sesiune parlamentară.
Unul dintre principiile de bază ale Codului Economic al României va fi prevenția. În acest fel, vom introduce prevederi legislative (Legea prevenţiei) care să oblige autoritățile cu atribuții de control să procedeze în primul rând la educarea și perfecționarea antreprenorilor de orice fel, precum și la prevenirea greșelilor de orice fel. Acest lucru înseamnă de fapt că un agent economic nu va mai putea fi sancționat sub nicio formă, dacă el nu a fost înainte îndrumat și apoi prevenit. Practic, scoatem cartonașul roșu acordat direct și îl înlocuim cu două cartonașe galbene.
Numărul taxelor în România nu va fi mai mare de 50. Una dintre taxele indirecte este TVA-ul. Trebuie știut că în Uniunea Europeană este permisă folosirea a trei cote de TVA. În afara cotei generale mai sunt permise alte două cote mai mici, dar și cota 0%.
Guvernul va propune modificarea cotei TVA de la 20% la 18%, începând cu 1 ianuarie 2018. Astfel, vom avea a doua cea mai redusă cotă din UE, după Luxemburg cu 17%. Acest lucru va fi posibil, deoarece tot noi am redus TVA-ul prin Codul Fiscal, de la 24% (a 3-a cea mai mare cotă din UE) la 20%, cât este în prezent. Vom extinde cota 0% de TVA pentru vânzarea de locuințe, publicitate şi pentru inputuri în agricultură, începând cu 1 martie 2017.
Tot pentru a arăta respect pentru contribuabil, vom corecta, începând cu 2018, legislația care permite astăzi calcularea accizelor la un curs al euro care nu corespunde cu realitatea.
începând cu 1 decembrie 2018, nu va mai exista nicio taxă din sistemul fiscal al României care să nu poată fi plătită online, de către cei care preferă această modalitate de plată și doar la un singur ghișeu de către cei care aleg această opțiune.
Pentru a putea cere profesionalizarea funcționarilor publici, vom iniția negocierea Legii Salarizării Unitare cu toate sindicatele care îi reprezintă pe cei care lucrează în sistemul public, în primul trimestru al anului 2017. Guvernul va propune creșterea bugetului alocat plății salariaților din sistemul public cu 32 mld lei (56%), dar și stabilirea unei grile de salarizare, care să fie apropiată de modelul din țări precum Franța, Germania, Danemarca sau Marea Britanie.
Creșterea salariului mediu pentru cei din sectorul public va fi de 20% până la 1 iulie 2017, alți 20% începând cu 1 iulie 2018 și 8% începând cu 1 iulie 2019. Vom ajunge astfel, de la o alocare de 7,8% din PIB astăzi, pentru cheltuielile de personal din sistemul public, la 9,5% din PIB în 2019.
Pentru a proteja funcționarii publici, pe de o parte de abuzurile legii, iar pe de altă parte, de cei certați cu legea, vom adopta, în primul semestru al anului 2017, un nou Statut al Funcționarului Public, care să cuprindă foarte clar atât drepturile cât și obligațiile acestora, nivelul de răspundere, dar și beneficiile unei cariere bazate pe performanță, însă și pe eliminarea favorurilor făcute pe „prietenii” sau prin acte de corupție.
Legislația penală va prevedea măsuri mai aspre pentru cei care agresează verbal sau fizic funcționarii publici, în prezent existând numeroase cazuri, în special în unitățile spitalicești, de agresiune a personalului.
România va avea, în 2020, a 13-a cea mai mare economie din UE, intrând practic pentru prima dată, după 1990, între țările membre UE, aflate în prima jumătate a clasamentului în ceea ce privește mărimea economiei naționale.
Toate acestea se vor face respectând criteriile din Tratatul de la Maastricht, și anume un deficit bugetar mai mic de 3% din PIB și o datorie publică mai mică de 60% din PIB.
Avem încredere, așadar, să spunem că pornind de la experiența unor state precum Norvegia, Franța, Italia sau Polonia, vom înființa un Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI). Acesta va fi alcătuit, în principal, din companiile de stat profitabile, a cărui valoare va depăși 10 mld. €. Fondul se va putea folosi de veniturile din dividende ale acestor companii, precum și din veniturile provenite din emisiuni de obligațiuni sau din vânzarea de active neperformante (case de odihnă, hoteluri - aparținând unor companii al căror obiect de activitate este cu totul altul). Scopul fondului va fi de a dezvolta sau construi de la zero afaceri în domenii prioritare pentru statul român, care să se susțină economic (deci cu un anumit grad de profitabilitate), singur sau împreună cu alte fonduri de investiții sau investitori privați.
Estimăm că 10 mld. € vor intra în economia României în următorii 4 ani prin FSDI. Fondul va duce, printre altele, la apariția a numeroase fabrici în agricultură și industrie.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Trebuie să recunosc că PSD-ul are totuși specialiști în organizare și cum am mai spus, problema acestei țări nu e la PSD sau la jumătății care îl susține, ci în partea cealaltă. În cealaltă jumătate. Pentru mine cealaltă jumătate și-a dat examenul (pe care l-a picat cu brio) încă în 1996, cu cei "50.000 de specialiști". Dup-aia, pentru că, românul este răbdător, cealaltă jumătatre a mai înghițit și gălușca cu "revoluția portocalie" și "să trăiți bine". Eu nu vorbesc de oameni, vorbesc de fapte.
Ia ce zice la programu' de guvernare:
"România trebuie să acceseze intrarea în cercurile virtuoase de dezvoltare. Doar așa vom ajunge la o creștere economică mai mare.
Creșterea economică înseamnă bunăstare mai mare, înseamnă venituri mai mari. Veniturile mai mari înseamna cerere de bunuri mai mare. Cererea de bunuri mai mare presupune creșterea oferteide bunuri de către firme și deci înseamnă locuri de muncă mai multe și mai bine plătite, înseamnă consolidarea clasei de mijloc, înseamnă mai mulți bani la buget, mai multe investiții și din nou o
creștere economică sustenabilă."
"Avem încredere, așadar, să spunem că pornind de la experiența unor state precum Norvegia, Franța, Italia sau Polonia, vom înființa un Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI). Acesta va fi alcătuit, în principal, din companiile de stat profitabile, a cărui valoare va depăși 10 mld. €."
Hahaha. Au început și românașii să se trezeazcă (măcar PSD-ul s-a trezit) și să învețe de la polonezi.
Însă la polonezi este cu totul inacceptabilă aberația de tip românesc unde o firmă românească de STAT dintr-un sector strategic este" PRIVATIZATĂ" și VÂNDUTĂ la altă firmă de STAT a unei țări, culmea, fostă comunistă!
Aici vorbesc depre CEZ România, firmă cehă cu capital de stat care a preluat sectorul de distribuție de energie electrică din Oltenia.
Iar acum, tot profitul de la amărtăștenii din Oltenia se duce în Cehia la firma de STAT care le plătește la cehi pensiile.
Eu de mult mă întreb cum a fost posibil? Cum dracu a fost posibil??? Suntem chiar atât de bătuți în cap și de spălați pe creier? E chiar adevărat că avem unul din cele mai mici IQ mediu din Europa (94)?
Unde erau mă specialiștii, MBA-ii "corporatiștii" să dezbată problema? Unde erați ăștia de "dreapta", ăștia de pe feisbuci, gargaragii, ca să luați o poziție? Când dracu ați demonstrat pe străzi că asta-i o aberație? Că nu-i deloc bine, că se rupe cercul ăla virtuos de care menționează pesedici în programul lor?
Unde a fost "presa liberă" să bubuie și să facă tituluri CARTASTROFAL, vine APOCALIPSA pentru statul român, care nu va avea profit din ce să plătească pensiile că a vândut tot ce era SISTEM strategic profitabil pe moca la alții?
Totul este însă tardiv. Nu se mai poate face nimic!
Degeaba ne mai trezim acum la final. Am rămas și fu.ți și cu banii luați.
Probabil undeva mai exista si confuzia generata de definitia dreptei.
Dreapta inseamna respectarea drepturilor individului intr-o masura principiala si majora fata de protejarea drepturilor grupurilor de indivizi, inclusiv a statului. In ordinea asta de idei daca faci 2 coloane in care sa pui masurile luate de guvernarile de dreapata, inclusiv de Ciolos, pe o coloana cele de dreapta si pe una cele de stanga, vei vedea chestii.
Vei vedea ca drepata nu are nici o legatura cu dreapta si ca stanga simbolizata de PSD nu este mai de stanga decat dreapta.
Singurul lucru care face ca partidele de dreapta sa apartina dreptei sunt autoepitete fara nici o fundamentare in realitatea obiectiva.
Din pacate si populatia intr-o mare masura este, din pricina unor abordari simpatice si naive, captiva unor apelative nerealiste. Com se chema indivizii care se definesc pe stanga sau pe dreapta fara sa se bazeze pe nici un element obiectiv de stanga sau de drepata, care au ca unic argument ”mie astia imi plac mai mult si tin cu ei fiindca sunt de drepata - si am auzit eu ca este la moda sa fii de drepata, ca la dreapta sunt aia care iubesc justitia si economia de piata si drepturile individului, nu comunistii aia de stanga care iau cu japca de la bietul romanas harnic si muncitor si competent si luminat”.
Adevarul este ca asa zisa drepata a avut toate sansele pentru a se manifesta de drepata si cu foarte mici si penibile exceptii, le-a ratat pe toate.
Ce i-a oprit sa faca ce trebuiau sa faca?
V-ati gandit ca poate astia autodeclarati de drepta nu au fost niciodata de dreapta, ci sunt tot aceeasi comunisti vopsiti dupa revolutie?
Tocmai ți-ai răspuns singur.
Ai înțeles greșit. Eu nu am vorbit de guvernarea asta sau alta, sau ce bine sau rău a făcut PSD-ul, ci de progresul României în general. Și, da, am rămas în urmă pentru că nu avem de fapt o dreaptă, o alternativă ca să se opună PSD-ului, dar care să aibă rezultate economice sau sociale, care să se simtă în societate: adică progres, bunăstare pentru majoritate (pentru ăia 45% care au votat PSD) și speranță de mai bine. Toate, dar absolut toate guvernările de "dreapta" s-au terminat într-un fiasco sau într-un mare fâs.
Am rămas traumatizat la nivel cognitiv de gogorița cu cei "50.000 de specialiști ai Convenței Democratice (chiar, unde mai sunt ăia din Convenție?), care la sfârșitul "activității", în 2000, m-au pus să aleg între Iliescu și Vadim. Ca să nu mai zic de "hăhăhă, să trăiți bine". Vedeți acum cât valorează individul respectiv și ce a lăsat în urmă. A lăsat țara înroșită și pe Dragnea el lidero maximo. Acum înțelegi de ce e devină partea cealaltă și nu PSD-ul?
Guvernarea asta nu o să fie un eșec, așa cum nici a lui Ponta nu a fost și nici a lui Cioloș nu a fost.
Lucrurile merg din acum din inerție, în colonia economică numită România.