Foto: Sam Edwards / Caia Image / Profimedia
Definiția din perspectiva psihologică a atitudinii este „expresia favorabilă sau nefavorabilă referitor la o persoană, un lucru, un loc sau un eveniment”. Surprinzător sau nu, oricât am încerca să ne schimbăm artificial atitudinea, aceasta ne va influența pe noi, acțiunile noastre și va avea un impact și asupra modului în care ceilalți ne privesc și ne percep. În domenii unde interacțiunea cu oamenii este importantă și rezultatele depind de aceasta, cum este domeniul vânzărilor, atitudinea face diferenta.
Talentul, experiența, cursurile urmate și toate sfaturile primite nu valorează nimic dacă momentul respectiv te găsește cu atitudinea greșită. Poți să ai cel mai bun produs, la cel mai bun preț și să mai fie și exact ce își dorea clientul, atitudinea greșită te va împiedica să livrezi mesajul corect și să pierzi vânzarea respectivă. Atitudinea negativă duce la neîncredere în tine, în produsele tale și în final la rezultate negative. Clientul funcționează ca o oglindă, dacă transmiți negativism se va reflecta și vei primi același lucru.
Să construiești o atitudine pozitivă nu e chiar așa complicat, să o menții e mai greu. Dacă ești pozitiv, privești în viitor și încerci să te autodepășești zilnic, o să construiești atitudinea corectă. Folosești succesele anterioare, te înconjori de oameni pozitivi și în curând vei fi plin de energie pozitivă. Însă e nevoie de timp pentru a avea succes în vânzări, și atitudinea pozitivă va trebui să rămână la același nivel. Fundația menținerii atitudinii pozitive se construiește pe patru piloni.
1. Încredere în produs. Mulți oameni de vânzări văd activitatea zilnică doar ca un job care plătește facturile. Profesioniștii adevărați, cei cu atitudine pozitivă, stiu că e mai mult decât atât. Sunt pasionați, cred în produs și în faptul că poate cu adevarat să ajute clienții. Mai mult decât atât, ar fi produsul pe care l-ar cumpăra pentru ei și l-ar recomanda prietenilor. Chiar dacă piața e dură, apare o criză economică și clienții sunt uneori cârcotași, când crezi că ai un produs excelent și transmiți asta, rezultatele vor veni.
2. Încredere în training. Ai experiență, ai învătat de la cei mai buni, și știi că funcționează. Oricâte greutăți vor apărea, ai încredere în pregătirea ta și în faptul că ai mereu lângă tine oameni care să te ajute. Accesul la cele mai bune informații, tehnologii și instrumente pe lângă dorința de învățare și dezvoltare continuă vor susține atitudinea pozitivă, știi că vei fi mereu pregătit pentru orice provocare.
3. Încredere în organizație. Organizația pentru care lucrezi trebuie să se alinieze la aceleașii principii și valori în care crezi și tu. În vânzări e important să vezi susținere din partea organizației în livrarea celei mai bune soluții către client și în a avea în minte interesul acestuia. Un profesionist cu atitudinea corectă va părăsi o companie non etică indiferent câți bani va pierde.
4. Încredere în tine. Ai inceput pe un drum și esti responsabil să îl duci până la capăt. Adu-ți aminte mereu motivele pentru care ai decis să începi. Aceleași motive sunt de ajuns pentru a te face să continui. Dacă tu nu ai încredere în tine, nimeni altcineva nu va avea.
Povestea pe care ne-o spunem pentru a fi motivați și pozitivi este despre noi. Indiferent de piață, client și competiție, un profesionist în vânzari va crede că are cel mai bun produs, lucrează la compania potrivită, este pregatit si susținut, și crede că își va îndeplini obiectivele. Fără să se plângă și să caute vina pentru eșecuri în alte părți. În perioade de criză atitudinea, mai mult ca în orice alte perioade, face diferența. Găsiți inspirație și motivație intern si nu veți mai depinde niciodata de factori externi.
“Luptele vieții nu sunt câștigate mereu / De cel mai puternic sau mai rapid / Mai degrabă, persoana care câștigă / Este aceea care crede că poate.” - Walter D Wintle
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.