Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Dragoș Anastasiu, Eurolines: O cursă cu autocarul până la Munchen ar fi mai ieftină cu 15% dacă până la Nădlac s-ar merge doar pe autostradă

Dragoș Anastasiu - In fata ta

(Foto: captura video)

Antreprenorul Dragoș Anastasiu, șef al Camerei de Comerț Româno-Germane,  fondator al gupului Eurolines România, a declarat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 că dacă până la Nădlac s-ar circula doar pe autostradă cursele cu autocarul spre Munchen ar fi mai ieftine cu 15%.

„Cu siguranță cu 15 la sută s-ar reduce. În România pierdem foarte mult timp, există pericolul de accidente, reparații etc. Aproape în fiecare lună e un parbriz spart. Pe autostradă nu se întâmplă nimic. 99 la sută din parbrizele sparte vin din România, nu din afară. Nu putem să fim competitivi. Toata lumea spune: măriți salariile. Ok. Și trebuie să adaug la biletele de autocar 50 la sută în plus. Și cine mai cumpără?”, se întreabă retoric antreprenorul Dragoș Anastasiu.

Fondatorul Eurolines spune că o majorare a salariilor, inclusiv a salariului minim, trebuie făcută „cu discernământ.” 

În opinia sa, la stat sunt prea mulți angajați, iar „33% dintre ei nu fac aproape nimic”.

Moderator: „Sunt prea mulți angajati la stat?”

Dragoș Anastasiu: „Din punctul meu de vedere da. Am vorbit cu mulți oameni care s-au dus acolo și au revenit în privat. Ce aud: avem undeva la 33 la sută oameni care nu fac aproape nimic. (...) Dacă renunți la 30 la sută din aparatul bugetar nu se întâmplă mare lucru. Întrebarea e cum îi depistezi? Când vine șeful și zicem: «hai să ne despărțim de colegii care nu fac nimic » intervine mila”. 

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24 moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu poate fi urmărită sâmbăta și duminica după miezul nopții.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • ...un business are ca definiție "any activity or enterprise entered into for profit” Statul român nu acceptă nici după 30 de ani acest lucru modificând într-o veselie regulile ..codurile ..legile pentru a împiedica obținerea unei independențe financiare de către cei îndrăzneți!! Totul pentru bugetul de stat!!! Nimic pentru tine sau angajați tăi...au prioritate doar nelegiurile lor pe care le fac în toate domeniile...ISU, ITM, ANAF, OPC, MEDIU, SANEPID...iar tu om de bună credință de fapt ești un NAIV care rămâne captiv nu doar propriilor aspirații dar și al angajaților de care răspunzi de grija investițiilor care seamănă cu o sinucidere financiară pe zi ce trece sau de plata facturilor mai mari de la luna la lună...iar tu ca un fraier îți dai ultimele resurse în speranța venirii la guvernare a unor persoane responsabile și experimentate în locul analfabeților veșnic abonați/adoptați ai statului mamut hrănindu-se copios pe banii tăi!! Muriți!!
    • Like 0
  • check icon
    Iar scrieți despre nehalitul ăsta ? Dragoș Anastasiu e unul dintre patronii standard ai României ,unul dintre cei care îşi bazează afacerea doar pe baza salarizăriilor mizere şi tot aud păreri ale unor ,,pricepuți" care continuă să justifice o astfel de politică economică. Politica economică bazată pe salarii africane va duce la depopularea României şi la o economie de subzistență cu personal şi performanțe submediocre deoarece personalul calificat va pleca din țară. Aştept păreri ale unor oameni de afaceri preocupați de eficentizarea reală a economiei ,de modalitățile de finanțare ale companiilor româneşti ,de implementarea noilor tehnologii,de reglementări ale mediului de afaceri pe model occidental şi de un management la nivel european. Povestea asta cu eficiență prin salarizare mică nu mai ține în condițiile apartenenței noastre la UE .
    Modelului economic caracteristic anilor anilor '90 sau 2000 s-a terminat dar unii nu vor să priceapă,de fapt cei mai mulți antreprenori nu vor să priceapă iar asta va duce la un colaps pe piața forței de muncă.
    • Like 2
    • @
      Aveti dreptate, dar nu spuneti lucrurile pana la capat. Economia Romaniei a fost acaparata dupa 90 de securisti si activisti. Nici nu prea ar fi avut cine altcineva. Problema nu asta e, ci faptul ca acesti indivizi au fost si sunt de o incompetenta uluitoare (plus calitate umana execrabila). Ei nu stiu sa faca afaceri decat pe modelul exploatarii fortei de munca. Ei nu stiu altceva decat sa fie stapani de sclavi. Nu e de mirare ca a ajuns Romania depopulata - cum ziceti. Nu e de mirare ca avem in 2018 prim-ministru analfabet functional, ministrul educatiei agramat, ministrul agriculturii - nici nu mai stiu cum sa-l caracterizez, ministrul transporturilor, etc. Astia sunt cadrele de nadejde ale partidului si securitatii. Iar economia reala e plina de 'patroni' la fel. Si totul e posibil cu complicitatea statului, a administratiei, care e plina de aceleasi 'cadre'. Sistemul este atat de cangrenat si de putred incat chiar nu vad o solutie de redresare. Probabil vom asista la o prabusire economica totala, când lumea chiar va muri de foame pe bune.
      • Like 1
    • @ Raimond Dragomir
      check icon
      Mai supraviețuim cu banii europeni dar aveți dreptate ,suntem varză iar viitorul nu sună bine.
      • Like 0
  • florin check icon
    Patronul roman minte tot timpul. Pai in pretul biletului cheltuielile cu angajatii este maxim 30%. Si vrea sa spuna ca mareste salariu cu 160%?? Asta rezulta dintr-o marire de 50% a pretului biletului doar pentru salarii. Iar treba cu angajatii la stat... cunosc colegi foarte muncitori si satui de patronasi care ar lucra incepand de maine la stat. Acum patronii scarma peste tot dupa angajati: sa faca statul concedieri, sa desfiinteze ajutoarele sociale. Pai si aia 4 milioane de afara nu sunt buni? Singura solutie este apropierea salariului din Romania de cel din occident. Cine credea acum 15 ani ca de la 150 de euro salariu mediu se va ajunge la 600? Mai e un pic si muncitorul roman va prefera 800 de euro castigati in tara decat 1200 afara. Pana atunci criza fortei de munca se va adanci in mod dramatic si mii de patroni vor inchide pravaliile. Acum 12 ani mi se spunea; trebuie sa produci 4000 de lei ca sa-ti dau 1200. Acum zic; hai ca facem jumi-juma. Pana cand creierele patronasilor nu vor gandi sa ofere un procent mai mare angajatilor, acestia vor prefera strainatatea.
    • Like 3
  • Cat de interesant este sa citesti comentarii apartinand unor oameni care nu pricep mai nimic din ceea ce se petrece in jurul lor.
    Multora li se pare normala politica asta economica in care statul forteaza cresteri salariale in privat aruncand in piata bani destinati consumului sub forma de salarii bugetare.
    Asa ajung cei platiti sa presteze servicii sa castige mai mult decat cei care produc plusvaloare.
    Insa intro piata care nu produce ceea ce se consuma se ajunge pe aceasta cale la importuri.
    Astfel, banii cu care guvernantii isi imagineaza ca stimuleaza productia prin marirea cererii se indreapta spre importuri.
    Nu doar in turism, peste tot in economie este o penurie generalizata de forta de munca, atat necalificata cat si calificata pentru ca sectorul privat, cu precadere cel productiv, nu are cum sa ofere salarii atractive in fata celora de la buget.
    Multi critica si dau sfaturi sectorului privat cum sa procedeze, putini dintre cei care fac asta au platit vreodata un angajat.
    Daca sunteti atat de inspirati si de bine informati, intrati in competitie, puneti de o firma si veniti abia dupa aceea sa dati sfaturi sau sa criticati.
    Ceea ce se intampla acum va fi decontat de cei ce inca n-au invatat sa scrie sau se afla pe bancile scolilor, in clasele mici !
    • Like 1
    • @ Vitruvian Man
      check icon
      Segmentul productiv in România nu prea există iar unde există are capital străin. Câți patroni români investesc intr-o fabrică ? Să fim serioşi ! Ăsta e motivul pentru care se aplelează la importuri ,nu mai producem nimic şi nici ni intreprindem nimic în sensul ăsta.
      • Like 0
    • @
      @Adi Adrian - "pune" de o firma de productie, si vei trage concluzii numai dupa ce risti sa ramai fara bani si/sau casa....Modul asta proletar de gindi (instituind o baricada intre angajat-angajator) este defectuos.Imi aminteste de butada comunista: Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc!Sistemul occidental merge pe ideea ca: avind angajati happy si fara griji, vei face profit, altfel esti dus. Indiferent de mentalitate sunt convins ca un afacerist NU se va baza pe jefuirea angajatului , ar fi o absurditate.In felul asta ti-ai demola afacerea cu buna stiinta."Nehalitul" trebuie sa vinda un serviciu celor cu bani putini, de aceea nu poate sa isi permita prea mult, iar treaba cu scumpirea cred ca e exagerare pt a pricepe tot omul...nu cred ca Anastasiu e genul de afacerist burtos care isi face planuri de afacere pe biletul de tramvai.
      • Like 1
  • De ce nu face afaceri in alte tari daca in Romania îl deranjează salariul minim?
    Are mentalitate greșită: ca angajatul este dator să lucreze pe salarii mici.
    • Like 0
    • @ Eduard Marian Rossler
      Nu înțelegeți cum merge economia ... si nici altii de pe aici . Nu face nimeni afaceri fara profit.
      • Like 2
  • Raul check icon
    Observati ca prima lui grija in cazul cresterii salariilor, este sa dubleze pretul la bilete!

    Si apropo de marirea salariului minim cu 'discernamant". Domnule, suntem in anul 2018, si romanii castiga pentru munca lor un salariu minim de nici 350 euro. Dumneata traiesti cu banii acestia?!
    • Like 1
  • Raul check icon
    Nu s-ar reduce nimic. Romanul "intreprinzator" ar baga cei 15% in buzunar si ar mentine preturile, ba chiar le-ar creste, spunand calatorilor: "ia uite ce bine se cicula acum, conditii bune, viteza".
    • Like 1
  • A aparut o concurenta neloiala intre sectorul de stat si cel privat in ceea ce priveste forta de munca. Am vazut multi antrepenori care acuza acest lucru si faptul ca la stat un procent important din forta de munca este nefolosit. Se pare ca reglarea din interiorul aparatului de stat este aproape imposibila. O rezolvare ar putea arata cam asa: asociatiile antrepenorilor romani sa faca loby pentru a primi scutiri pe impozitul muncii daca angajeaza cu prioritate forta de munca provenita din sectorul de stat, in schib vor acorda salarii cel putin egale cu cele primita de catre cel angajat in sectorul de stat. Lamentari de genul dlui, Anastasiu si alti precum dumnealui nu rezolva nimic, iar 'andocarea' la dana unui partid sau altul si anatemizarea celorlalte partide nu reprezinta un spirit antreprenorial eficient.
    • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult