eMAG va investi 3,2 miliarde de lei în următorii trei ani pentru a susține dezvoltarea accelerată a comerțului online și anunță o evoluție a echipei executive, care va conduce extinderea companiei la nivel regional. Astfel, Tudor Manea preia rolul de CEO de la Iulian Stanciu, care devine președinte executiv eMAG.
„Acest moment marchează începutul unui nou ciclu de dezvoltare pe care-l abordăm cu un plan masiv de investiții și cu o evoluție a echipei de conducere. Noi am avut mereu obiective stabilite pe termen mediu și lung, iar evoluția echipei executive a fost pregătită de câțiva ani și reprezintă, de fapt, o formalizare a unui mod de lucru în care operam deja. Intrăm astfel într-o nouă etapă de dezvoltare, care va fi susținută prin investiții de 3,2 miliarde de lei în următorii trei ani. În acest sens, vom accelera foarte mult investițiile în transformarea eMAG într-un ecosistem regional de tehnologie și comerț. Din bugetul de investiții, 785 de milioane de lei se vor duce către dezvoltare internațională, 447 de milioane de lei către dezvoltarea de tehnologie românească, 251 de milioane de lei vor merge către dezvoltarea antreprenoriatului digital prin intermediul platformei eMAG Marketplace, 990 de milioane de lei în dezvoltarea serviciilor logistice și 740 de milioane de lei în investiții în alte companii.
Cred că Tudor este un exemplu că prin muncă și educație poți ajunge oriunde. Împreună vom lucra la dezvoltarea serviciilor oferite clienților, dar și la extinderea internațională a zecilor de mii de antreprenori români din platforma eMAG Marketplace. Tudor este de aproape 16 ani în echipa eMAG și a fost angajatul cu numărul 23 în companie. De-a lungul timpului a ocupat mai multe funcții de conducere, înțelege foarte bine filosofia eMAG și are toate atuurile necesare pentru a duce compania la următorul nivel de dezvoltare.
Aș vrea să îl felicit pe Tudor pentru noul rol, pentru contribuția avută până acum la dezvoltarea eMAG și pentru evoluția personală”, a declarat Iulian Stanciu.
„Doar în Ungaria avem în plan să depășim pragul de un miliard de euro până în 2024”
Președintele executiv al eMAG spune că grupul va investi în consolidarea poziției la nivel internațional. „Obiectivul nostru este să ne consolidăm prezența internațională în regiune atât în Ungaria și Bulgaria, unde suntem prezenți de mulți ani, cât și în țările pe care le-am accesat acum doi ani după fuziunea cu Extreme Digital - Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria. Am alocat un buget considerabil pe această direcție, de 785 milioane lei și ne propunem ca, în 3 ani, peste 50% din business să vină din internațional. De exemplu, doar în Ungaria avem în plan să depășim pragul de un miliard de euro până în 2024, dar avem în vedere și analizarea unor noi piețe. Vom anunța în perioada următoare o nouă țară unde ne vom concentra eforturile de dezvoltare rapidă.De asemenea, vom continua și extinderea prezenței fizice, după ce anul trecut am inaugurat showroom-uri în Ungaria și Bulgaria, și ne vom concentra pe dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor în beneficiul clienților”, spune Iulian Stanciu.
O analiză recentă a Euromonitor estimează că mai mult de jumătate din creșterea retailului în următorii ani va fi adusă de ecommerce. „Pe plan local, ecommerce-ul reprezintă în jur de 10% din piața de retail și, chiar dacă pare că ne-am dezvoltat foarte mult ca piață, suntem încă la început, mai ales dacă luăm în considerare faptul că în unele țări cu infrastructura digitală mai dezvoltată, cam 30% dintre tranzacții au loc online. Pentru a ajunge acolo avem nevoie investiții în infrastructura digitală, unde România are mult loc de creștere”, a subliniat Iulian Stanciu.
Perioada pademiei a dus la accelerarea dezvoltării e-commerce-ului. „Cei pregătiți au înregistrat în anumite momente și pentru anumite categorii de produse și o dublare a volumelor, iar cei care nu foloseau acest canal au migrat masiv către online. Noi am pus la dispoziția comercianților offline mecanisme de dezvoltare în online prin intermediul eMAG Marketplace sau Fashion Days”, a precizat președintele executiv al eMAG.
Tudor Manea: Vrem să contribuim la construcția unui nou unicorn în România
Noul CEO al companiei, Tudor Manea, spune că și-a stabilit trei obiective mari derivate din planul de investiții: „În primul rând, vrem să accelerăm dezvoltarea internațională, astfel încât ponderea business-ului generat pe plan extern să treacă de 50%.
De asemenea, ne dorim să continuăm dezvoltarea ecosistemului Marketplace, care stimulează adopția economiei digitale, fiind și un canal suplimentar prin care antreprenorii își pot dezvolta businessul atât în România cât și în alte țări. eMAG Marketplace este un pilon important în creșterea companiei și ne dorim ca ponderea produselor vândute de partenerii noștri, care folosesc tehnologia și infrastructura eMAG, să depășească 80% din numărul total de tranzacții.
A treia direcție majoră pe care am alocat resurse este eMAG Ventures, programul de investiții prin care ne propunem să susținem scalarea companiilor de tehnologie care dezvoltă servicii sau produse care vizează direct sau indirect clienții finali. Interesul pentru acest program este peste așteptările noastre, iar noi ne-am propus ca în următorii trei ani să contribuim, atât din punct de vedere financiar, cât și cu know-how-ul acumulat până acum, la construcția unui nou unicorn în România”.
În ultima vreme, Tudor Manea a remarcat o schimbare în obiceiurile de consum ale românilor. „Dacă în trecut, majoritatea celor care accesau magazinele online se informau online și cumpărau offline, acum a crescut încrederea în a finaliza cumpărăturile tot online. De asemenea, romanii au descoperit că se poate cumpăra orice online, de la lucruri pentru casă la alimente.
Lucrurile s-au schimbat mult și în ceea ce privește modalitatea de a face comenzi online: până acum era evidentă preferința pentru plata cu cash la livrare, dar și livrarea prin curier, dar am văzut o creștere semnificativă a plății cu cardul și o adopție rapidă a lockerelor easybox, care permit mai multă flexibilitate și predictibilitate. De asemenea, o altă schimbare este legată de structura coșului de cumpărături și de tipul de produse comandate online: am observat un interes crescut pentru game precum fashion, home and garden și chiar cele mai nou lansate – băcănie, băuturi”, explică CEO-ul.
Comerțul online a crescut anul trecut cu aproximativ 30-35% în România și a atras și un număr foarte mare de români care au comandat pentru prima dată online. „Acești clienți nu vor mai pleca din online, pentru că această modalitate simplă și sigură le salvează timp și bani.
Aceste premise oferă o oportunitate extraordinară pentru retailerii locali de a profita de toate avantajele pieței digitale locale sau internaționale, maximizându-și business-ul online prin marketplace. În 2020, volumul vânzărilor realizate de către sellerii români din eMAG Marketplace a crescut cu peste 90% față de 2019, ajungând la 25 milioane de produse. De altfel, eMAG Marketplace este un pilon-cheie în dezvoltarea companiei, cu obiectivul de a ajunge la 45.000 de selleri în trei ani. Ne concentrăm asupra dezvoltării gamei de produse pe care o pot comanda cu livrare rapidă și gratuită clienții eMAG Genius și ne dorim și să extindem serviciile de livrare premium, precum livrarea în aceeași zi, în cât mai multe localități. De asemenea, pregătim noi servicii pe care le vom anunța în perioada următoare”, explică Tudor Manea
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.