Foto: Inquam Photos / Costin Dincă
„Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?”, „Cât ne vei mai sfida cu nebunia ta? Până unde va merge îndrăzneala ta nerușinată?”. Acestea sunt cuvintele lui Cicero rostite împotriva conspiratorului Catilina care dorea să acapareze puterea absolută în Roma antică. Cicero era reprezentant în Senatul Romei al optimaților (aristocrați) republicani, apărător al tradiției și constituționalismului care se opunea lui Catilina, reprezentant al partidului popularilor.
Este un discurs izbitor de asemănător cu cel pe care-l adresăm astăzi lui Machedon Petrescu, aka Teodosie de Tomis, cu atât mai mult cu cât cuvintele lui Cicero s-au sublimat la nivelul unei maxime întotdeauna actuală, peste tot valabilă prin mesajul ei imbatabil. Este uluitoare perseverența în rău și în teribilă infatuare a acestui ins ajuns arhiepiscop de Tomis. Corupt, venal, total smintit în cele duhovnicești și canonice și total inadecvat la starea de astăzi a Bisericii Ortodoxe Române, acest fals ierarh performează neabătut în aberațiile pe care mass-media le reproduc cu savoare de cancan, de senzațional.
Același impostor cu pregătire precară nu a băgat de seamă că întreaga istorie a Bisericii Ortodoxe Române este o istorie a adecvării acestui cult asemenea unui corp viu la toate îndreptările veacurilor și tocmai de aceea ea este eternă și măreață. El rămâne încapsulat într-un conservatism imuabil și desuet, într-o citire precară a textelor sacre propovăduind o așa-numită întoarcere la acuratețea credinței. De exemplu, dacă repertoriem ultimele sale alegații toxice, și anume că toți bărbații trebuie să poarte barbă, toate femeile căsătorite trebuie să aibă capul acoperit cu năframă, cu trimitere spre burka musulmană, femeia abuzată „trebuie să-și ducă crucea” pentru că a subscris „la taina cununiei”.
Oare Sfântul Sinod și Patriarhia Română nu au observat că ține „la sânul său” un personaj care virează pe nesimțite și cu nebăgare de seamă de la religia dreptei credințe la ceea ce seamănă cu fundamentalismul islamic? Ultima aberație a acestui personaj stă în afirmația că bolile sunt consecința păcatelor omenești. Acest impostor sedițios promovează o adevărată rebeliune în cadrul bisericii ortodoxe, îndemnând prin astfel de atitudini la fenomenul masiv de părăsire a credinței strămoșești în favoarea altor culte.
Sunt puse în evidență, în acest caz, două tipuri de răbdări. Prima este aceea a credincioșilor ortodocși anonimi și tăcuți, o răbdare firească, autentică, și o a doua răbdare este aceea a Patriarhiei și a Sfântului Sinod. În cel de-al doilea caz de răbdare, mă întreb dacă există vreo teamă, dacă există vreun șantaj exercitat de acest fante rebel și viclean din BOR. S-ar putea ca în Sfântul Sinod să fie mulți care subscriu pe ascunselea la ideile acestui impostor. Cred că BOR ar trebui să reacționeze tranșant și decisiv împotriva acestui personaj toxic, împotriva acestui „corp străin” din interiorul bisericii care aduce în mod real o știrbire a prestigiului și măreției sale. Histrionic și impertinent, periculos și toxic, el trebuie îndepărtat din înalta funcție ierarhică și trimis la răcoarea vreunui schit din creierul munților pentru a-și tempera vicleniile și fierbințelile.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Bolile ereditare
Unii teologi ortodocși consideră că bolile ereditare sunt o consecință a păcatului inițial, care a adus corupție și boală în lume. Alții susțin că bolile ereditare sunt pur și simplu o parte a condiției umane căzute și nu au nicio legătură cu păcatul. Există, de asemenea, teologi care cred că bolile ereditare pot fi o ocazie de creștere spirituală și de apropiere de Dumnezeu.
Păcatul inițial
Păcatul inițial este conceptul teologic potrivit căruia primul cuplu uman, Adam și Eva, au comis un act de neascultare față de Dumnezeu, ducând la căderea omului și la introducerea păcatului și a morții în lume. Biserica Ortodoxă Română afirmă învățătura tradițională despre păcatul inițial, considerând că acesta este un eveniment istoric real care a avut consecințe profunde pentru întreaga omenire.
Concluzie
În timp ce nu există o poziție oficială unică a Bisericii Ortodoxe Române cu privire la bolile ereditare și păcatul inițial, există o diversitate de opinii teologice pe aceste teme. Toate aceste opinii se bazează pe credința fundamentală în Dumnezeu și în învățăturile Bisericii.
Este important de reținut că opiniile teologice nu sunt dogme și pot fi interpretate în moduri diferite. Fiecare individ are libertatea de a-și forma propriile convingeri pe baza studiului personal al Scripturii și a Tradiției Bisericii.