Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De patru ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Evaluare Națională 2020. Subiectele la examenul de Limba și literatura română: compunere despre apartenența la genul epic a unui text dat

La proba de Limba și literatura română a examenului de Evaluare Națională din acest an, absolvenții au avut de făcut o compunere despre apartenența la genul epic a unui fragment dat, de redactat o narațiune în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unei activități preferate și de rezolvat o serie de cerințe după lecturarea a două texte. 

Varianta de subiecte extrasă a fost cea cu numărul 5.



Elevii au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva subiecctele.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Valentin check icon
    Au făcut un comentariu literar - critică literară - nu o compunere. E diferit. Din câte ştiu, ororile astea cu apartenenţe la genuri literare urmau să fie scoase, să rămână doar partea de conversaţie şi creativitate (compunere). Era o discuţie întreagă. În fine, acum au scăpat. Urmează comentariile alea indigeste de la bac şi gata cu critica literară! Dacă n-au căpătat reflexul condiţionat de a arunca orice carte în foc e bine. S-ar zice că pot începe să înveţe lectura în modul cel mai autodidact cu putinţă, pentru că în şcoală nu prea se face.
    • Like 0
    • @ Valentin
      Cititi subiectele, au avut si compunere libera si analiza literara. Un subiect decent de altfel, nimic care sa se califice ca "oroare".
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Ştiu şi că se dă compunere liberă. Compunerea liberă se învaţă destul de repede, aşa că profesorii nu-şi pierd prea mult timp cu ea. În general te scoţi la compunere.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Depinde de profesor. N-ai de ce sa nu "te scoti" la toate exercitiile din examen.
      • Like 1
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Aici aveţi dreptate, profesorii au multe metode şi rezultate diferite, dar, din fericire, aşa au apărut... meditatorii.
      Meditatorul ştie EXACT ce e nevoie pentru atingerea baremului, care sunt clişeele pe care elevul să le înveţe pe de rost ca să rezolve problema. Pentru compuneri circulă chiar variante standard, care sunt aplicate în funcţie de situaţie. Critica literară e rezolvată şi ea cu nişte clişee care nu dau greş. Şi aşa se face educaţia în România.
      Cu voioşie.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Elevul nu are nevoie sa invete pe de rost clisee, asa cum nu are nevoie nici de meditator, dupa cum reiese din ultimele statistici.
      De unde rezulta cum "se face" educatie in Romania? De unde rezulta ca ar exista un singur standard, din moment ce am cazut de acord ca acel unic standard... tocmai ca nu exista?
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Dar le învaţă, la fel cum le-am învăţat şi noi la vremea noastră. Văd că deţineţi nişte statisitici în legătură cu meditaţiile. Le putem vedea?
      P.S.: Hm, se pare că opiniile despre educaţie s-au înteţit în ultima vreme. Cereaţi dovezi despre persoane implicate în educaţie care blamează sistemul. Aţi avut timp să parcurgeţi linkurile pe care vi le-am oferit? Ceva comentarii?
      • Like 0
    • @ Valentin
      Le-ati vazut deja la un articol precedent aici pe republica, este vorba de sondajul ires din care reiese ca aprox. 30% din copii luau meditatii inainte de ugenta, 8% in starea de urgenta. Evident asta ii include si pe cei care iau meditatii pentru ca vor (de ex. sa treaca de la nota 8 la nota 10) si pe cei care chiar au nevoie de meditatii ca sa ia o nota de trecere. Tot acel 30% rezulta si dintr-un sondaj mai vechi pe care chiar dvs. l-ati adus in discutie mai demult la un alt articol de pe republica, pare sa fie un rezultat consistent.
      Ceream dovezi despre multe aspecte, nu despre existenta persoanelor din sistem care blameaza "sistemul" (termen foarte general, m-ar interesa aspecte punctuale; si eu la randul meu critic anumite aspecte ale sistemului de invatamant). Ca asemenea persoane exista multumesc, stiam, exista insa si persoane de pareri opuse, unele care chiar s-au exprimat in spatiul public de-a lungul timpului.
      La care linkuri va referiti, mai exact? Am mai comentat asupra mai multor linkuri pe care le-ati postat pe republica de-a lungul timpului.
      • Like 2


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Simona Halep - Foto: Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

„Am crescut cu o mentalitate că eram mică, că nu o să ajung să fiu tenismenă, nu o să ajung să fiu sus în clasament, nu o să ajung să câștig turnee mari. Cum până nu demult, în 2017, mi se spunea « nu ai mental de campion de Grand Slam».” (Foto; Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Citește mai mult

Oradea centru

„Trebuie să existe o abordare integrată pentru că altfel, cu sisteme, cu programe diferite, cu lucruri făcute nișat, nu ai cum să faci o integrare la nivel național. Toate sistemele folosite de autoritățile din România trebuie să fie compatibile, pentru că altfel nu poți să faci mai mult decât s-a făcut până acum”, crede Ilie Bolojan. (Foto: Silviu Filip/ Inquam Photos)

Citește mai mult