Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Evaluarea Națională 2021. 76,8% dintre elevii prezenți au luat medii peste 5. În București, au fost 13 medii de 10 anul acesta, față de 224 în 2020

evaluarea nationala 2021

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Educației a anunțat că procentajul mediilor peste 5, la Evaluarea Națională 2021, a fost de 76,8%, înainte de contestații, în ușoară creștere față de anul trecut (76,10%).

Nu mai puțin de 120 de candidați au încheiat examenul cu media generală 10. În județul Cluj au fost 15 medii de 10, cele mai multe dintre toate județele, față de 66 anul trecut. În București, s-au înregistrat 13 medii de 10 anul acesta, față de 224 în 2020, potrivit Hotnews.ro.

La proba de Limba și literatura română, 103.684 de candidați (83,9%) au obținut anul acesta note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 467 de candidați au fost notați cu 10 (zece).

La proba de Matematică, 83.058 de candidați (67,4%) au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 1.439 de candidați au obținut nota 10 (zece).

La proba de limbă şi literatură maternă, 7.619 candidaţi (95,9%) au obținut note peste sau egale cu 5, iar 123 de candidaţi au obţinut nota 10.

5 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă. Lucrările acestora au fost notate cu 1, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Educației.

Rata de participare la Evaluarea Națională a fost de 93,9%, 123.122 de candidați prezenți, din 131.179 de absolvenți înscriși.

Cititi și:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult