(Foto gov.ro)
În 2018 au fost inaugurați în România doar 58,4 km noi de autostradă, departe de promisiunile nerealiste ale autorităților. Între aceștia, după ani de așteptări, recent au fost dați în folosință și ultimii 3,3 km din autostrada A3 spre Capitală, care se adaugă la cei circa 3,2 km de la Șoseaua Popasului până la Centură, finalizați din 2015. „Ciotul” de 6,5 kilometri din A3 face legătura între şoseaua Petricani şi autostrada Bucureşti-Ploieşti. (video mai jos)
La „ciot” se adaugă și 13,7 km între Iernut și Ungheni (Aeroport Tg. Mureș), recepționați de Compania de Drumuri în urmă cu circa două săptămâni. Compania de Autostrazi a deschis traficul anul acesta și pe un sector de 9,6 kilometri de autostradă dintre Gilău și Nădășelu.
Premierul Viorica Dăncilă a declarat la începutul lunii decembrie la un post de televiziune că anul acesta trebuie terminaţi 100 de kilometri noi de autostradă. Dacă aceştia nu vor fi gata, şeful Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere „pleacă acasă", a spus atunci șeful Guvernului.
„Anul acesta noi trebuie să terminăm 100 de kilometri de autostradă. Pe 31 decembrie, şeful companiei de autostrăzi trebuie să vină să spună că îi avem. Dacă nu, pleacă acasă", a spus Viorica Dăncilă la începutul lunii decembrie un post de televiziune, potrivit News.ro.
Ministrul demisionar al Transporturilor Lucian Şova anunţa anterior că ţinta sa este de 60 de kilometri de autostradă în acest an. În decembrie 2017, în Parlamentul României, fostul ministru al Transporturilor Felix Stroe vorbea de „minim 156,7 kilometri (de autostradă) dați în folosință" în 2018, din cei 187 km aflați în execuție la acea dată.
În 2017 au fost deschiși circulației 15 km de autostradă, care erau de fapt gata încă din decembrie 2016.
În 2019 ar putea fi dați în folosință loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva.
Tot în 2019, la jumătatea lunii ianuarie va fi desemnat constructorul autostrăzii Comarnic - Braşov, potrivit premierului Dăncilă, care a spus recent că există 18 oferte de parterneriat public - privat pentru Comarnic - Braşov.
De departe însă cel mai important proiect de infrastructură rămâne autostrada Sibiu-Pitești, care are nevoie de acordul de mediu. Autoritățile au anunțat că acesta va fi eliberat în decembrie sau cel mai târziu la începutul anului viitor.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Cam seamănă cu construcția autostrăzilor.... Un început furtunos (titlul) și.... un mare fâs până la final.
Un ciot de articol, fără cap și fără coadă.
Lipsește panglica.
Nu tu o analiză a cauzelor, o hartă, măcar o comparație cu vecinii, așa cum ne-am obișnuit de la alți analiștii si politicieni ai "opoziției".
La așa articol, așa autostrăzi, așa țară (și așa comentariu).
Dar ca sa fim optimiști:
Pare că toată epopeea autostrăzilor românești a început cu Băsescu. Apoi Berceanu, Șova (eliberat recent pe drept), parcă moToriceanu a promis și el, apoi alții și alții. Bechtel?
In fine, cu voia dumneavoastră, ultima pe listă, dna Dancilă.
"Ce este, este. Ce nu este, nu este. Asta este!"