Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de trei ani. De astăzi vă invităm să ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră, dar și să testați viitorul tehnologiei, implementăm conversația vocală direct în browser, apăsând pe butonul de microfon poți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Fondator SuperTeach: „Dacă ești profesor, nu trebuie să aștepți să se schimbe ministrul sau să se schimbe sistemul. La tine este relația directă cu copilul”

În acest weekend se desfășoară la Cluj-Napoca Zilele SuperTeach, care își propun să aducă în discuție ce pot face, la nivel individual, toți cei interesați de educație, fie că sunt profesori, părinți sau antreprenori, pentru a produce o schimbare la nivel sistemic. 

Evenimentul constă în 30 de ateliere pe teme educaționale, dedicate profesorilor, dar și într-o conferință dedicată publicului larg, printre ai cărei vorbitori se numără Michael Merchant, Senior Consultant la Institutul Arbinger, care derulează un program de schimbare a mentalităților, Robert Brindley, director al American International School of Bucharest, Henri Muurima, fondator Eduten, Claudia Chiru, fondatoarea Saga Kid București, Simona Baciu, fondatoarea Transylvania College și artistul Tudor Chirilă. 

Lansat la inițiativa Romanian Business Leaders, împreună cu grupul Educativa și Institutul Dezvoltării Personale, proiectul SuperTeach își propune să îi susțină pe profesorii români în schimbarea mentalității și să construiască comunități de cadre didactice, care să aducă în școli principii și metode care să îmbunătățească relaționarea cu copiii.

La Cluj, Michael Merchant va susține un atelier despre mentalitatea deschisă în educație, spune antreprenorul Dragoș Anastasiu, co-fondatorul SuperTeach. „Ne propunem resetarea mentalității, iar acest lucru înseamnă a înțelege că la tine e schimbarea, că nu mai trebuie să aștepți să se întâmple sau să se facă. Dacă ești profesor, nu trebuie să aștepți să se schimbe ministrul sau să se schimbe sistemul. La tine este relația directă cu copilul. Noi le spunem profesorilor să nu se lase copleșiți de sistem. Sunteți voi cu copilul la clasă. Și e despre copii, nu este despre voi. Nu tratați toți copiii precum un medic care își tratează toți pacienții cu un singur medicament. Cam asta se întâmplă, vine profesorul și turuie, și-a făcut treaba și a plecat acasă. Dacă veți vedea măreția din fiecare copil, se va dezvolta și își va atinge potențialul”, spune Dragoș Anastasiu. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Valentin check icon
    Hai să fim serioşi! Se compară programele pe care le aplică americanii şi finlandezii cu mizeriile pe care le predăm noi? Nu. Nici măcar nu au toate materiile. Ei fac o materie numită SCIENCE, noi facem fizică şi chimie separat. E de ajuns să ne aruncăm un ochi pe ce se face în afară şi pe ce se face la noi ca să ne dăm seama de situaţie.

    Da, fiecare copil îşi atinge potenţialul în sistemul american şi finlandez, dar potenţialul SĂU şi nu potenţialul turmei. Dacă potenţialul său la e de 50% rămâne la 50%.

    La noi îi curg lacrimile pe caiet ore întregi. Se întâmplă aşa ceva la americani sau la finlandezi?

    Nu, pentru că materia lor e dată diferenţiat. Noi funcţiomăm cu grămada. Toţi încolonaţi, toţi cocoşaţi pe caitele de matematică sau de fizică.

    Nu profesorul e problema, ci sistemul.
    • Like 0
    • @ Valentin
      - da, profesorul nostru poate cel mult sa atenueze putin raul, daca are la dispozitie material uman sosit cu cei 7 ani de-acasa ........... adica nu prea poate nimic.
      • Like 1
    • @ Stan Colton
      Valentin check icon
      Materialul uman de care vorbiţi nu este diferit de cel din Finlanda sau Olanda. Programa însă este. Aici apare fractura: elevii întreabă la ce le folosesc tonele de materie păstrate aproape la fel din anii 60 iar profesorii dau din colţ în colţ şi evită răspunsul, pentru că ştiu că programa e praf şi pulbere.
      Şi cum să nu fie? E făcută în mare parte de persoane care n-au intrat niciodată într-o şcoală generală.
      • Like 0
    • @ Valentin
      "Da, fiecare copil îşi atinge potenţialul în sistemul american şi finlandez, dar potenţialul SĂU şi nu potenţialul turmei." - sistemul american, serios?? HAHA! Stiti cum arata scolile de stat din Bronx? In State iti "atingi potentialul" daca esti la o scoala particulara unde chiar se face carte, sistemul de stat e praf, fix din cauza programei, pentru ca ani de zile nu au facut altceva decat sa scada aiurea standardele. Examenele lor de sfarsit de liceu (SAT) sunt o gluma proasta.
      La noi nu se preda o mizerie, la noi materia e facuta ca lumea. Tine de profesor sa o si predea bine.

      "La noi îi curg lacrimile pe caiet ore întregi." - nu este in nici un caz nevoie de asa ceva. Asta se intampla daca fie parintele fie profesorul exagereaza cu pretentiile.
      • Like 2
    • @ Valentin
      - "La noi îi curg lacrimile pe caiet ore întregi." - imi place asta - este mai adevarat decat teoriile multimilor, "adaptate" nivelului lor mintal-sufletesc", pe care copiii de "primara" trebuia sa le inghita catre finalul regimului socialist, si poate si acum ....... - asta urasc si eu, suprasolicitarea bietilor scolari, cu informatii care nu pot fi intelese si insusite de sufletelele lor, ca si subsolicitarea prescolarilor acasa, de unde prea multi vin la scoala complet needucati - si mai urasc toata programa scolara idioata si sadica din invatamantul obligatoriu, facuta de toti idiotii si sadicii de toate genurile fizice si politice, vrednici de urat si retrogradare sociala, caci principalul lor succes in "munca" lor se numeste groaza scolarului mic si mai apoi scarba elevului mare, de tot ceea ce inseamna scoala, cand ar trebui sa fie complet invers ........
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      - si daca ambii exagereaza cu pretentiile, atunci copilul cand ajunge mare si vede ca totul a fost degeaba, se ia si pleaca spre zari pe care le considera el ca fiind mai bune - cat despre scoala obligatorie gratuita de stat in "america", aia-i cam tot ca-n "romania", de multa vreme, dar putini de-acolo pot plati scoli particulare, la fel ca pe toata planeta .......... cat despre "La noi nu se preda o mizerie, la noi materia e facuta ca lumea.", asta-i valabil cumva-cumva la gimnaziu si mai mult la liceu ............
      • Like 0
  • "Dacă veți vedea măreția din fiecare copil, se va dezvolta și își va atinge potențialul" - asta fac deja profesorii buni, si inca nu de ieri-de azi.
    "Cam asta se întâmplă, vine profesorul și turuie, și-a făcut treaba și a plecat acasă." - nu stiu cum a tras domnul Anastasiu concluzia ca asta se intampla in general.
    • Like 3


Îți recomandăm

iancu guda - andreearosca.ro

Iancu trăiește printre cifre. Biroul lui e mic și „decorat” cu o grămadă de lucruri care reflectă și preocupările, și pasiunile, și munca lui: pe un perete e un tricou semnat al echipei Viitorul Constanța și alte memorabilia legate de clubul creat de Gheorghe Hagi. Fotbalul e una dintre pasiunile lui Iancu, alături de înot.

Citește mai mult

Tinu Boșinceanu

„Plecarea în străinătate nu trebuie să fie un angajament pe viață, ca o căsătorie - eu sunt român în România sau eu am plecat și nu mă mai întorc înapoi. Societatea a devenit oricum mult mai fluidă și trebuie să privești obiectiv. Mi se pare că asta ar ajuta la întoarcerea mai multor oameni, care or să facă lucrurile mai bune. Și poveștile lor or să inspire”, crede Tinu Bosînceanu.

Citește mai mult