În acest weekend se desfășoară la Cluj-Napoca Zilele SuperTeach, care își propun să aducă în discuție ce pot face, la nivel individual, toți cei interesați de educație, fie că sunt profesori, părinți sau antreprenori, pentru a produce o schimbare la nivel sistemic.
Evenimentul constă în 30 de ateliere pe teme educaționale, dedicate profesorilor, dar și într-o conferință dedicată publicului larg, printre ai cărei vorbitori se numără Michael Merchant, Senior Consultant la Institutul Arbinger, care derulează un program de schimbare a mentalităților, Robert Brindley, director al American International School of Bucharest, Henri Muurima, fondator Eduten, Claudia Chiru, fondatoarea Saga Kid București, Simona Baciu, fondatoarea Transylvania College și artistul Tudor Chirilă.
Lansat la inițiativa Romanian Business Leaders, împreună cu grupul Educativa și Institutul Dezvoltării Personale, proiectul SuperTeach își propune să îi susțină pe profesorii români în schimbarea mentalității și să construiască comunități de cadre didactice, care să aducă în școli principii și metode care să îmbunătățească relaționarea cu copiii.
La Cluj, Michael Merchant va susține un atelier despre mentalitatea deschisă în educație, spune antreprenorul Dragoș Anastasiu, co-fondatorul SuperTeach. „Ne propunem resetarea mentalității, iar acest lucru înseamnă a înțelege că la tine e schimbarea, că nu mai trebuie să aștepți să se întâmple sau să se facă. Dacă ești profesor, nu trebuie să aștepți să se schimbe ministrul sau să se schimbe sistemul. La tine este relația directă cu copilul. Noi le spunem profesorilor să nu se lase copleșiți de sistem. Sunteți voi cu copilul la clasă. Și e despre copii, nu este despre voi. Nu tratați toți copiii precum un medic care își tratează toți pacienții cu un singur medicament. Cam asta se întâmplă, vine profesorul și turuie, și-a făcut treaba și a plecat acasă. Dacă veți vedea măreția din fiecare copil, se va dezvolta și își va atinge potențialul”, spune Dragoș Anastasiu.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Da, fiecare copil îşi atinge potenţialul în sistemul american şi finlandez, dar potenţialul SĂU şi nu potenţialul turmei. Dacă potenţialul său la e de 50% rămâne la 50%.
La noi îi curg lacrimile pe caiet ore întregi. Se întâmplă aşa ceva la americani sau la finlandezi?
Nu, pentru că materia lor e dată diferenţiat. Noi funcţiomăm cu grămada. Toţi încolonaţi, toţi cocoşaţi pe caitele de matematică sau de fizică.
Nu profesorul e problema, ci sistemul.
Şi cum să nu fie? E făcută în mare parte de persoane care n-au intrat niciodată într-o şcoală generală.
La noi nu se preda o mizerie, la noi materia e facuta ca lumea. Tine de profesor sa o si predea bine.
"La noi îi curg lacrimile pe caiet ore întregi." - nu este in nici un caz nevoie de asa ceva. Asta se intampla daca fie parintele fie profesorul exagereaza cu pretentiile.
"Cam asta se întâmplă, vine profesorul și turuie, și-a făcut treaba și a plecat acasă." - nu stiu cum a tras domnul Anastasiu concluzia ca asta se intampla in general.