Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Fost consilier în ministerul Transporturilor despre călătoria cu trenul: „Când pui mâna pe bară simți ceva lipicios. Mirosul de mochetă stătută și plină de praf îți amintește că ești într-un tren românesc”

Cătălin Urtoi, fost consilier onorific în ministerul Transporturilor pe vremea lui Lucian Bode și membru fondator al Asociaţiei Civice „Împreună pentru Autostrada A8”, a călătorit cu trenul de la Iași la București și a descris condițiile deplorabile din vagonul de dormit. 

Foto: Facebook Cătălin Urtoi

„De la urcare, când pui mâna pe bară sau orice mâner de la ușă simți ceva lipicios. Mirosul de mochetă stătută și plină de praf îți amintește că ești într-un tren românesc. Acest miros vă intra inclusiv în haine și nu vei scăpa de el decât după ce ajungi acasă și le speli.

Mai dificil este că mâine dimineață vă trebui să fiu îmbrăcat cu aceste haine la întâlnirile programate chiar la Ministerul Transporturilor. În cușetă același miros de mocheta neschimbată de ani de zile, mobilier vai de mama lui, cu multe accesorii pe care nu le mai poți folosi.

Cearceaful și fața de pernă curate, doar că sunt folosite de ani buni de zile și acest lucru se observă. De saltea ce să mai zic? Complicat cu salteaua... Chiuveta ruginită, toaleta curată dar nu inspiră încredere etc etc etc.

Drum bun cu trenurile românești!”, a scris fostul consilier.


Acesta a spus că ministerul ar trebui să controleze firmele care fac curățenie, iar CFR ar trebui să achiziționeze urgent lenjerie nouă, în contextul în care prețul unui bilet la vagonul de dormit este de hotel de trei stele.

Totodată, ar trebui înlocuite echipamentele defecte din cabină și toaletă, verificată instalația electrică și schimbate becurile care nu funcționează.

„Astea cred că ar fi câteva măsuri pe timp de vară, până veți reuși să achiziționați vagoane noi!

Nu sunt costuri care să reprezinte o avere, dar așa arătați un minim de respect domnilor Miniștri, Secretari de Stat, Directori Generali și ce grade mai aveți, față de călătorii care plătesc 100 euro pentru o cabină de două persoane la vagon de dormit pe ruta Iași - București, sau alte rute.

Vrem o mică schimbare și RESPECT!”, a scris Urtoi pe Facebook.

Sursa imaginilor: Facebook Cătălin Urtoi

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ion check icon
    Ferice de localitatea mea; de 2-3 ani nu mai trece nici un tren! Deasemnea nu m-am mai urcat intr-un autobuz full size de peste un deceniu. Au mai ramas doar nisste microbuze care circula cand vor ele. La noi in judet nu mai exista alternativa la automobilul personal. Voi vota impotriva oricarui partid sau politician care va scumpi automobilele second direct sau indirect. Voi vota impotriva oricarei cresteri de taxe, accize si oricarei taxe impuse de la Bucuresti sau Bruxelles pana nu voi avea din nou tren si inca unul decent si cu viteza normala.
    • Like 0
  • Nume check icon
    Atat ipocrizie la PNL si partizanii PNL. Parca sunt extraterestii si acum au picat pe Terra si incep ei sa ne explice cum ar trebui sa mearga treburile in acesta tara, ei are le stiu pe toate, sunt plini de profesionalism si performanta si numai oamenii rai de la USRPlus si PSD nu ii lasa sa ne uimeasca...
    Alo, dar de guvernarile PNL, USL si PDL nu ati auzit? Si apropo, demiurgul Orban nu a fost cumva ministrul Transporturilor acum ceva timp?
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult