Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Fost consilier în ministerul Transporturilor despre călătoria cu trenul: „Când pui mâna pe bară simți ceva lipicios. Mirosul de mochetă stătută și plină de praf îți amintește că ești într-un tren românesc”

Cătălin Urtoi, fost consilier onorific în ministerul Transporturilor pe vremea lui Lucian Bode și membru fondator al Asociaţiei Civice „Împreună pentru Autostrada A8”, a călătorit cu trenul de la Iași la București și a descris condițiile deplorabile din vagonul de dormit. 

Foto: Facebook Cătălin Urtoi

„De la urcare, când pui mâna pe bară sau orice mâner de la ușă simți ceva lipicios. Mirosul de mochetă stătută și plină de praf îți amintește că ești într-un tren românesc. Acest miros vă intra inclusiv în haine și nu vei scăpa de el decât după ce ajungi acasă și le speli.

Mai dificil este că mâine dimineață vă trebui să fiu îmbrăcat cu aceste haine la întâlnirile programate chiar la Ministerul Transporturilor. În cușetă același miros de mocheta neschimbată de ani de zile, mobilier vai de mama lui, cu multe accesorii pe care nu le mai poți folosi.

Cearceaful și fața de pernă curate, doar că sunt folosite de ani buni de zile și acest lucru se observă. De saltea ce să mai zic? Complicat cu salteaua... Chiuveta ruginită, toaleta curată dar nu inspiră încredere etc etc etc.

Drum bun cu trenurile românești!”, a scris fostul consilier.


Acesta a spus că ministerul ar trebui să controleze firmele care fac curățenie, iar CFR ar trebui să achiziționeze urgent lenjerie nouă, în contextul în care prețul unui bilet la vagonul de dormit este de hotel de trei stele.

Totodată, ar trebui înlocuite echipamentele defecte din cabină și toaletă, verificată instalația electrică și schimbate becurile care nu funcționează.

„Astea cred că ar fi câteva măsuri pe timp de vară, până veți reuși să achiziționați vagoane noi!

Nu sunt costuri care să reprezinte o avere, dar așa arătați un minim de respect domnilor Miniștri, Secretari de Stat, Directori Generali și ce grade mai aveți, față de călătorii care plătesc 100 euro pentru o cabină de două persoane la vagon de dormit pe ruta Iași - București, sau alte rute.

Vrem o mică schimbare și RESPECT!”, a scris Urtoi pe Facebook.

Sursa imaginilor: Facebook Cătălin Urtoi

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ion check icon
    Ferice de localitatea mea; de 2-3 ani nu mai trece nici un tren! Deasemnea nu m-am mai urcat intr-un autobuz full size de peste un deceniu. Au mai ramas doar nisste microbuze care circula cand vor ele. La noi in judet nu mai exista alternativa la automobilul personal. Voi vota impotriva oricarui partid sau politician care va scumpi automobilele second direct sau indirect. Voi vota impotriva oricarei cresteri de taxe, accize si oricarei taxe impuse de la Bucuresti sau Bruxelles pana nu voi avea din nou tren si inca unul decent si cu viteza normala.
    • Like 0
  • Nume check icon
    Atat ipocrizie la PNL si partizanii PNL. Parca sunt extraterestii si acum au picat pe Terra si incep ei sa ne explice cum ar trebui sa mearga treburile in acesta tara, ei are le stiu pe toate, sunt plini de profesionalism si performanta si numai oamenii rai de la USRPlus si PSD nu ii lasa sa ne uimeasca...
    Alo, dar de guvernarile PNL, USL si PDL nu ati auzit? Si apropo, demiurgul Orban nu a fost cumva ministrul Transporturilor acum ceva timp?
    • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult