Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Gabriel Liiceanu: Aș prefera ca autoritățile să sărbătorească 100 de ani de la Unire, unind România cu autostrăzi

Autoritățile se pregătesc să cheltuiască sute de milioane de lei pentru a sărbători 100 de ani de la Marea Unire, iar 50 de milioane de lei vor fi alocați doar pentru ridicarea unui monument uriaș în formă de cactus în București. 

Invitat în emisiunea „În fața ta”, de la „Digi24”, a spus că ar fi preferat ca banii să fie cheltuiți pe infrastructură rutieră. 

„Dacă aniversăm acești 100 de ani, anii unirii Țărilor Române, atunci aș prefera ca banii dați pe un monument într-o țară enorm de săracă să fie băgați în șosele. Am fost la Sibiu, am ajuns în șase ore. Aș prefera să sărbătorim unirea unind provinciile, ori noi avem aceleași căi ferate de pe vremea lui Carol I”, a atras atenția Gabriel Liiceanu.

„Lucrul cel mai teribil pentru mine e că centenarul e sărbătorit și organizat de un partid care are descendența morală, uneori și biografică, vezi Iliescu, a celor care i-au băgat în închisoare pe eroii Unirii. Cum e posibil ca ei să apară în fața noastră când bunicii lor erau generali de Securitate și pe acei oameni care au făcut România mare i-au exterminat?”, s-a întrebat Gabriel Liiceanu. El a adus aminte faptul că mulți dintre eroii Unirii au murit în închisori și nu li se cunoaște mormântul și că au cazier judiciar, de vreme ce niciun Guvern nu a dat o lege prin care pedepsele politice să fie declarate nule. 

Însă, cel mai grav, omenii care au schimbat cursul istoriei României riscă să fie uitați. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ce ne spune domnul Liiceanu ar trebuie sa trezeasca din amortire si prostie pe mai marii acestei tari. Nu sunt nici pe departe inginer in constructii, nu stiu cum se face o autostrada si nici nu imi doresc sa aflu cum s-a mai construit vreuna (oricum sunt satul de autostrazile de cateva mii de metri) Dar un lucru mi-e groaznic de clar: nimeni, dar absolut nimeni de la comunisti incoace, si ma refer bineanteles la frumosii nostri politicieni, guvernanti, ministrii si ceor mai fi si or fi fost ei, nu au avut un plan strategic pentru tara asta. Domnilor!!! cum este posibil ca la aproape 100 de ani de la Unire sa nu avem o legatura strategica intre Ardeal si Muntenia, intre zona Bucuresti-Ploiesti, capitala tarii si una din zonele cele mai puternice economic din tara si Transilvania. Pai se vede foarte clar... un drumeag de 7 metri latime atat cat masoara in Comarnic, Busteni si prin alte comune Desteptati-va domnilor care va chinuiti sa conduceti tara asta si ganditiva o zi si la chestiunile mai importanta pentru tara: nu la cat sa creasca si sa scada salariile de pe azi pe maine, nu la cine iese si cine intra dintre voi la puscarie, nu la tot ce va framanta sufleteste zi de zi. Ganditi domnilor la nivel strategic pentru tata asta nu la ce poate sa faca UE si NATO pentru noi. De 27 de ani ne duce valul. Dar poate ca atat puteti. Oare votul nostru de 27 de ani incoace si lipsa de reactie tocmai prin votul absent de 27 de ani a nascut monstrii...??? Sau poate incompetenti ...
    • Like 0
  • Tot ce spune Gabriel Liiceanu este de luat în seamă.Imi lipsesc emisiunile dintre dansul și Andrei Pleșu
    • Like 0
  • Cu cactusul e o prostie a Firei de a cacariza banul public cactusul e planta salbaticilor din Africa .
    • Like 0
  • Nu se gasesc 1000 de romani, sa dea 3-500 de mii de euro/dolari si sa se termine autostrada de la Bucuresti la Nadlac? O opinie. Eventual sa primeasca inapoi treptat din taxa care se pune cand se merge pe autostrada.
    • Like 0
  • Opinia mea despre inițiativele "geniale" de a risipi sistematic bugetul centenarului:
    http://dorinaachelaritei.blogspot.de/2017/07/cactusul-unirii-al-discordiei.html?m=1

    • Like 0
  • Ionel check icon
    Ok. S-a luat de Iliescu, asa este....dar de prietenul lui basescu, care plimba intelectuali de-ai lui (daca nu ma insel inclusiv pe el) cu elicopterul la Neptun, de ce nu spune ca a fost si comunist si pe lista securitatii....cate autostrazi a facut in 10 ani ca presedinte si alti ani ca ministru al transporturilor !? mai ales ca sotia este din Botosani, macar de lega capitala de Botosani ....cata ipocrizie din partea unor intelctuali care se cred stalpi morali si ne dau lectii.......
    • Like 1
    • @ Ionel
      Da tovarășul Ionel , ai uitat sa menționezi ca e sorosist si a primit editura Humanitas pe 2 lei de la Pleșu ca așa ai văzut la antena .
      • Like 1
  • check icon
    Părerea mea : https://mcscrib.blogspot.ro/2017/07/centenarul-cetera-si-etcetera.html
    • Like 0
  • Obsesia romanilor: Autostrazile. E suficient de dezvoltat transportul rutier.
    Ar trebui investit in refacerea infrastructurii feroviare: cea mai ieftina si curata metoda de transport.
    Cat despre cei 50 milioane pentru cactus, ei provin de la primaria Bucurestiului, si ar trebui investiti in spatii verzi in acel oras.
    • Like 3
    • @ Matei Negriu
      orice, doar sa se faca ceva de infrastructura. De la Cluj la Bucuresti faci 10 ore cu trenul. De la Iasi la Bucuresti 7. Din Timisoara aproape 9 ore.. Fara intarzierile alea pe care le stim cu totii. Asa ceva e inaceptabil pentru lumea civilizata.
      • Like 2
    • @ Furati Mai Cu Spor
      Comentariul meu se referea doar la obsesia romanilor, pe care o are si dl Liiceanu se pare. Ni se pare culmea dezvoltarii sa ai tara brazdata de autostrazi. Grecii au asta si nu ii vad foarte multumiti. Traficul rutier nu este mereu cea mai buna optiune.
      • Like 1
    • @ Matei Negriu
      Intr-adevar romanii sunt obsedati de lipsa autostrazilor. In 10 ani, masinile vor fi autonome (capabile sa se conduca singure). Eficienta energetica a autoturismelor va creste. Drumurile judetene si nationale vor fi mai acceptabile, pentru ca stresul de a conduce va fi redus la minim. E posibil ca autostrada sa isi piarda farmecul.
      • Like 0
  • check icon
    Romanii si viata intrauterina:
    De doua mii de ani lumina
    Precum minerii care stau blocati in mina
    Romanii duc o viata intrauterina!
    Stefan,Vlad,Mihai Viteazul,
    Au vrut sa schimbe pentru noi macazul,
    Insa romanii insista sa revina
    In viata intrauterina!
    Of ce destin feeric
    De secole te afli-n intuneric,
    De ce sa scoti tu capul la lumina
    Mai bine duci o viata intrauterina!
    • Like 4
    • @
      Asta imi aminteste de poezia Anei Blandiana,in care afirma ca "romanii sunt un popor vegetal..."
      • Like 0
  • Macar de-ar fi fost cactus adevarat,bucurestenii sa-i puna pe incompetentii aia cu curu'n el,cu jupaneasa-n top,poate le va urca mintea la loc.
    • Like 4


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Vlad Petreanu_

În 1990, după ce lucrase într-o fabrică, Vlad Petreanu s-a angajat la un ziar, unde avea un salariu echivalentul a aproape 90 de dolari. Banii îi ajungeau, spune el, să își cumpere un pachet de țigări - la vremea respectivă fuma - și o cola pe zi, „și abia mă descurcam să mănânc ceva”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon „La bani mărunți” cu Sergiu Manea, CEO BCR. Podcast amplificat de Republica

Sergiu Manea, care a preluat în urmă cu cinci ani conducerea celei mai mari bănci din România, a povestit că primul său salariu, o sumă echivalentă cu mai puțin de 80 de dolari, l-a primit în septembrie 1994. Se angajase înainte de terminarea facultății pe o poziție entry level, ca referent, la Banca Română pentru Dezvoltare, la Biroul de bănci corespondente, care azi se cheamă „financial institutions”.

Citește mai mult

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult