Sari la continut

Revoluția online

România digitală este cea care ne face să mergem înainte. Un proiect Republica, susținut de eMAG.

GENERAȚIA B. Magazinul temporar care te face să te gândești de două ori înainte de a-ți cumpăra haine de la mall

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Sâmbătă și duminică are loc la București Cloud No. 9, un magazin temporar care aduce în același loc, la The Ark, 60 de designeri români. Peste 2.000 de vizitatori sunt așteptați, în acest weekend, în pop-up store, pentru a cumpăra creații vestimentare, genți sau accesorii în serie limitată. Multe din hainele pe care vizitatorii le pot găsi sunt la prețuri accesibile, deloc mai mari decât cele din mall, spun organizatorii. În plus, de aici îți poți achiziționa piese unicat.

Evenimentul, care va avea în acest an două ediții, a început în 2012, atunci când Raluca Blănaru și sora ei geamănă, Irina Astratini, au creat un brand de fashion, Lure, și au văzut cât de greu le este designerilor români să ajungă la clienți.

Și-au cooptat în proiect o prietenă, pe Carmen Epuran, care avea experiență în comunicare și în organizarea de târguri și au făcut în toamna lui 2012 o primă ediție a evenimentului la care au fost prezenți doar șapte designeri. „Eram la început și nu ne acorda nimeni credit. Între timp am crescut, iar la această ediție avem aproximativ 60 de designeri. Cel mai bun semn că oamenii vin să cumpere și că Cloud No. 9 are succes este faptul că peste 80% dintre designerii care au fost la ediția trecută au revenit și la aceasta”, spune Carmen Epuran.

Evenimentul se adresează oamenilor care vor mai mult, iar ceea ce fac mulți dintre tinerii designeri români se apropie de artă, de la o pictură pe o geantă până la o structură geometrică de pe o bijuterie contemporană. „Sunt oameni care fac lucruri foarte frumoase la prețuri accesibile, oameni care urmăresc întreg procesul de creație, de la idee, care este a lor, până la alegerea materialelor și realizarea produselor. Sunt extrem de talentați”, spune Carmen Epuran, care dă exemplul unei designere care a inventat Bookletta, o geantă cu un compartiment transparent în față, ce lasă la vedere cartea pe care o porți cu tine.

Prețul unei rochii din pop-up store variază între 100 și 2.000 de lei, în funcție de model și de materialele folosite, o geantă poate ajunge la aproximativ 150 de euro, iar o pereche de pantofi la aproximativ 100 de euro. Această ediție a Cloud No. 9 Pop-Up Store este susținută de Ana Morodan, creatoarea unui blog de stil personal, iar selecția designerilor a fost realizată de stilistul Maurice Munteanu, printre cei care vor fi prezenți la eveniment numărându-se și Andreea Raicu. 

„Vom avea și un concurs, iar două dintre câştigătoare vor primi un styling complet, realizat de Maurice Munteanu, cu produse ale expozanţilor care participă la eveniment, iar patru vizitatoare vor primi creaţii semnate de designeri români”, spune Carmen Epuran, care își dorește ca Cloud No. 9 să fie o cale de promovare a tinerilor designer români.

„Cel mai important este să greșești și să înveți din greșeli”

Odată cu târgul, a crescut și Lure, brandul creat în 2012 de Raluca Blănaru și sora ei. Raluca a fost olimpică la latină, a fost traducător, dar a lucrat și într-o companie multinațională. După ce a devenit mamă, s-a gândit că nu mai vrea să se întoarcă în corporație. „Nu mă vedeam făcând acest lucru pe mai departe. Mi se părea că sunt un mic roboțel”, își amintește aceasta. Cu o investiție de aproximativ 5.000 de euro, a pus bazele Lure și a lucrat la început cu o fabrică de confecții din Buzău. „Am pornit cu pași mici, erau dificultăți care țineau de promovare, dar și de producție. Ca să reușești să oferi un preț bun trebuie să produci o anumită cantitate, iar noi nu eram sigure că o să o vindem. Am făcut târgul, căutat susținere din partea unor persoane publice, primele care ne-au ajutat au fost Dana Rogoz și Carmen Brumă. Am făcut o primă colecție și am vândut tot”, își amintește Raluca. 

Irina Astratini, Raluca Blănaru și Carmen Epuran, împreună cu Andreea Raicu în fața standului Lure de la Cloud No. 9

Astăzi, firma lucrează cu o fabrică din București și are angajați un designer, două croitorese în regim permanent și încă una în regim de colaborare. Și-ar mai dori să angajeze două croitorese, însă croitoresele bune sunt greu de găsit. Cele două surori sunt implicate sută la sută în afacere, de la alegere materialelor până la realizarea bannerelor de pe site. 

„Am învățat mult, am făcut lucrurile treptat și cred că unul dintre cele mai importante lucruri este să greșești, să înveți din greșeli și să te perfecționezi”, crede Raluca Blănaru. Clientele ei au între 25 și 45 de ani, iar multe dintre ele lucrează în multinațională. „Piesele noastre sunt casual-cocktail, pot fi purtate atât la birou, cât și seara în oraș. Prețurile noastre sunt medii, cel mai scump a fost un blazer care costa aproape 600 de lei. Sunt importante și materialele, și lucrătura. Cred că orice colecție ar trebui să conțină piese basic, care nu se demodează niciodată, culori basic, care nu se demodează niciodată”, spune antreprenoarea. 

Începând cu acest an, Lure își va extinde gama de produse. O colecție de genți este deja gata, iar până la sfârșitul lui 2016 clienții vor putea găsi pe site firmei atât pantofi, cât și accesorii. Anul trecut, firma a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 60.000 de euro, care s-ar putea dubla, potrivit estimărilor fondatoarelor, până la sfârșitul anului viitor. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult