Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Idee ciudată pentru „motivarea” elevilor români, de la ministrul Educației: „În Albania, elevii au primit cinci dolari ca să rămână la testul PISA până la final”

Pavel Năstase

Ministrul Educației, Pavel Năstase, a vorbit despre locul României în evaluările internaționale care măsoară performanța elevilor. 

„Avem, în zona învăţământului preuniversitar, evaluări internaţionale care ne poziţionează pe locuri mai la coada clasamentului şi nu cred că este tocmai potrivit, pentru că avem tineri talentaţi, bine pregătiţi. Avem tineri foarte talentaţi, avem în corpul profesional oameni foarte bine pregătiţi”, a declarat acesta, citat de News.ro.

La testul PISA din 2015, care a măsurat abilitățile în materie de științe, România s-a clasat pe locul 48 din 50 de state. Ministrul Educației susține însă că în Albania, țară aflată puțin mai sus în clasament, elevii au primit cinci dolari ca să rămână până la finalul testării. 

„Această testare PISA este foarte mult discutată. Cineva îmi spunea, zilele trecute, un exemplu care m-a pus pe gânduri, cum putem să motivăm. Albanezii sunt, ca şi nivel, în această evaluare PISA, undeva mai sus în clasament. Şi cineva îmi spunea, din experienţa din Albania, că fiecare elev a primit cinci dolari ca să rămână în sală şi să răspundă până la capăt la testul respectiv. 

Englezii au avut altă abordare. Pe primul loc în testele PISA se află Singapore. Englezii nici ei nu sunt foarte bine pregătiţi. Şi atunci au invitat 60 de profesori din Singapore în Anglia să pregătească lotul pentru această testare PISA”, a declarat ministrul, precizând că şi România ar putea avea o abordare asemănătoare în ceea ce priveşte motivarea elevilor pentru ca aceştia să aibă performanţe”, a declarat Pavel Năstase, potrivit sursei citate. 

Afirmațiile au fost făcute în cadrul unei debateri pe tema tineretului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • De cand e statul la examen pana la final o dovada de performanta? Sper ca n-a dedus nimeni prostia asta. Cu atat mai urat sa crezi ca motivezi cu adevarat un om cu 5 dolari.
    • Like 0
  • check icon
    “Industria română este admirabilă, e sublimă, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire”. La fel și învățământul: elevi admirabili, profesori sublimi, dar rezultatele lipsesc cu desăvîrșire!

    Cu riscul de a plictisi, repet din nou: fiecare ministru al Educației si Învățământului (sau ce denumiri o mai fi purtat de-a lungul timpului) de la Marga încoace a dorit să fie un nou Spiru Haret. Așa că a șters totul cu buretele și a luat-o de la capăt. Ceea ce a ieșit, se vede cu ochiul liber, nu trebuie să fii mare pedagog! O să ajungem o țară de analfabeți, mai rău ca americanii. Măcar ăia au bani să-și cumpere creiere.
    • Like 0
  • Nu m-as mira ca acest ministru sa introduca in programa scolara materii gen Spagonometrie sau Religia Mituirii Neamului. In loc sa tragem un semnal de alarma hai sa ne pacalim singuri ca inca e bine.
    • Like 0
  • Domnul ministru pune, ca multi alti oficiali actuali sau pre-89, carul inaintea boilor! Pentru dumnealui e mai important "să dăm bine" in rapoartele oficiale (cum e acest test PISA, mult invocat insa ma indoiesc ca la fel de multi stiu exact despre ce e vorba) decât sa corecteze real deficientele in sistemul de invatamant. Nu conteaza ca nu stiu, conteaza ca fac rost de testul grila si il repet inainte de examen si iau nota mare!.
    • Like 0
  • check icon
    Putem fi de acord că asemenea teste au o marjă de eroare ori că sunt «prelucrate politic». Ideea că am putea face «șmecheri» ca să ieșim mai bine este tipic românească: nu contează realitatea, contează dacă șmecheria iese. Îl felicit pe dl ministru. După poză, aparține generației ceaușeilor care chiar credeau că românii au un IQ foarte ridicat, că, una peste alta, le dăm altora lecții. Adevărul deranjează, supără, nu iese la socoteală... Cum se rezolva situația în anii ’70 și ’80? Simplu: se falsificau datele reale și se raportau tovarășului date de x ori mai mari. Înțeleg că asta dorește și dl ministru.
    • Like 0
  • check icon
    Doamnă,

    Nu știu dacă ați observat, dar nu ne-ați spus cât de mari sunt „echipele PISA”, nici dacă aceste echipe pot fi „pregătite” special pentru acest test.

    Ne spuneți cândva de ce ați renunțat la profesiunea inițială ?
    • Like 0
  • Paul check icon
    Testul PISA reflecta doar intr-o mică măsura dezastrul din învățământul românesc. Or fi copiii deștepți însă sunt copleșiti de o programa școlară proasta și instruiți in medie de o gasca de incompetenți (vezi rezultatele examenelor de post) puși pe căpătuiala (vezi meditațiile pe care le dau fără sa plătească impozit) care realizează ca servilismul e unica lor șansa (vezi copiii puși sa o aștepte in costume naționale cu pâine și sare pe The Clown Firea).
    • Like 2
    • @ Paul
      Anon check icon
      Ca sunt profesori incompetenti si/sau servili in sistem inteleg. Cu programa nu inteleg care e problema.
      • Like 0
    • @ Anon
      Paul check icon
      Programa cere prea mult prea repede. Sunt câțiva elevi foarte buni care se descurca, ceva mai mulți care reușesc cu meditații sa se țină deasupra apei (motiv pentru care nu prea exista interes din partea profesorilor sa se schimbe ceva), iar restul... uitați-va la rezultatele de la testul PISA.
      • Like 1
    • @ Paul
      Anon check icon
      Programa a ramas in mare neschimbata in ultimii...nici nu mai stiu cati ani. Brusc e prea mult prea repede. Rezultatele testelor PISA sunt rezultatul multor probleme (personal slab, lipsa de infrastructura in zonele rurale etc.), ma indoiesc insa ca programa e de vina. Hai sa rezolvam intai celelalte probleme si pe urma sa vedem daca mai e programa asa incarcata.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult