
Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede reducerea numărului de ore în școlile și liceele românești. Potrivit noului act normativ, care intră în vigoare în anul școlar 2020-2021, numărul de ore este, în medie, 20 de ore pe săptămână la învățământul primar (4 ore pe zi), 25 de ore pe săptămână la învățământul gimnazial (5 ore pe zi) și 30 de ore pe săptămână la învățământul liceal (6 ore pe zi).
Cel mai mare impact al reducerii orelor va fi la gimnaziu, unde elevii au în prezent de la 26-28 de ore într-o săptămână, la clasa a cincea, la 31-34 de ore în clasa a opta. În ceea ce privește ciclul primar, elevii de la clasa pregătitoare au între 19 și 20 de ore pe săptămână, cu maximum un opțional, cel din clasele I-III, între 20 și 21 de ore pe săptămână, cu maximum un opțional, iar cei din clasa a IV-a, între 21 și 22 de ore cu maximum un opțional.
Inițial, Iohannis a trimis legea spre reexaminare în Parlament, motivând, între altele, că aceasta ar putea duce la un val de concedieri în sistemul de învățământ.
Recent, noul ministru al Educației, Monica Anisie, a declarat că reducerea numărului de ore nu înseamnă neapărat tăierea unor discipline. „Nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare în sensul în care fiecare elev să stea mai puține ore la școală, să aibă ghiozdanul mai ușor, că toți părinții asta își doresc pentru copii. Și, de ce nu, trebuie să gândim în așa fel încât acești elevi să nu mai vină la școală preocupați de timpul pe care trebuie să-l aloce pentru a sta la școală și apoi de a face și temele. Pentru că există și această situație în care copiii stau 6-7 ore la școală, zilnic, și mai petrec 1-2 ore acasă, realizând numai temele scrise. Eu mă refer la temele scrise, dar mai trebuie să și învețe. Astfel, elevii muncesc mai mult decât, poate, părinții lor”, a declarat Anisie.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Sunt curioasa cum vor proceda. Mai puține ore de matematică și romana? Mai puține opționale? Oricum ar fi, pentru elevii de gimnaziu e un lucru bun. Pentru calitatea educației, nu știu. Atâta timp cât profesorii nu predau eficient, numărul de ore e prea puțin important.
Trecerea de la 2 ore pe saptamana la 1 probabil ar fi mai greu de facut in acest context, dar de la 4 la 3, de exemplu, pare plauzibil.
Da, iar rezultatele sunt la inaltime. 5 olimpici plecati din tara, inca vreo cativa care au fost la un moment dat capabili sa treaca doua examene (dupa ce au fost pompati cu meditatii) insa cam atat, si 40% analfabeti functional. Insa cultura generala 0, cel mai mic consum de carte din Europa, cele mai lungi cozi la moaste, marlanie si vocabular suburban, limba de lemn si neuroni din piatra....
Iar aia cat de cat mai rasariti provin din familii mai rasarite, deci rolul scolii ramane discutabil.
Pretentia pe care o aveti de la scoala, mai exact aceea de a-i ajuta pe absolut toti, indiferent de nivelul material al familiei se aplica in orice societate? Se presupune ca scoala ar trebui sa poata ridica pe oricine, din orice patura sociala, sau e mai rezonabil sa stabilim care e nivelul material minim de la care scoala incepe sa poata avea o influenta? Ce incerc sa spun mai concret e urmatorul lucru: una e sa ceri scolii sa poata ridica pe oricine intr-o tara in care nivel minim de trai inseamna apa, curent, masina si net, alta e sa ai aceeasi cerinta intr-o tara in care nivel minim de trai inseamna o casa de lut mai mult improvizata, cu o singura camera si fara toaleta.
M-am exprimat putin aiurea, nu la parcurgerea mai rapida a materiei m-am referit ca are rezultate proaste, ci la parcurgerea ei si atat.
Eu n-am pretentia sa-i ajute scoala pe toti, ci pe o majoritate. Si nu la nivel de star trek ci macar o treapta mai sus decat familia din care provin. N-am statistici insa ceva imi spune rezultatele sunt jalnice, daca nu chiar negative. Si probabil mai proaste decat acum 50 ani (nu erau poate grozave nici atunci, insa erau macar pozitive).
In Romania rolul de ascensor social nu-l are scoala, ci politica. Avem mai multi analfabeti in varfurile politicii decat copii saraci ajunsi la premii nobel.
Forțat, cât mai forțat posibil.
Scoala trebuie sa îi învețe pe copii cum sa invete pentru ca ei să își poată continua educația și în afara sistemului de învățământ. Pentru asta trebuie să fie și singuri cu temele lor, sa caute informații, soluții, să își găsească propriul sistem eficient de învățare. Nu mi se pare bine pentru ei să fie mereu un adult in spate care sa ii ajute.
Deşi e uşor de ghicit ce cred, pentru că mulţi sunt părinţi.
Pentru că şi ei sunt părinţi.
Nu ştiu exact cum faceţi de aveţi experienţe opuse, dar realitatea e puţin alta.
Cât despre studiile statistice, aveţi dreptate, dar în lipsa lor fiecare rămâne cu opinia pe care o are din experienţa de zi cu zi. Or fi vorbe, dar sunt vorbele părinţilor şi elevilor.
Si da, in lipsa de date ramane exact o impresie, v-am spus si de ce.
"Că nu o spun, e altceva, dar TOŢI o au." - pai daca nu o spun de unde stiti ca toti o au? Nu toti profesorii si nu toti parintii au aceeasi opinie, asta se poate vedea si pe acest site.
"Nu ştiu exact cum faceţi de aveţi experienţe opuse, dar realitatea e puţin alta." - simplu, am vorbit cu parinti si profesori care au pareri exact opuse de cele pe care le descrieti dvs. Pentru ca nu toti au aceeasi opinie. Plus experienta mea personala si destul de recenta.
"Or fi vorbe, dar sunt vorbele părinţilor şi elevilor." - nu, sunt vorbele UNOR parinti si ale UNOR elevi. Daca tot nu aveti dovezi concludente ca sa generalizati, nu o mai faceti.
În lipsă de date şi afirmaţiile dvs. rămân tot o impresie. Pe de altă parte, impresia mea poate produce şi dovezi, sute de articole din presă sau din mediul virtual.
Îmi puteţi arăta un SINGUR articol care în care să apară - negru pe alb - că avem un curriculum echilibrat, că elevii nu sunt încărcaţi etc.?
Unul singur, în care să ni se arate că avem un curriculum care este acceptabil pe medie.
https://republica.ro/la-13-ani-baiatul-meu-a-plecat-la-o-scoala-internat-din-marea-britanie-pilda-celor-2-note-pe-care-le-primeste
"Îmi puteţi arăta un SINGUR articol care în care să apară - negru pe alb - că avem un curriculum echilibrat, că elevii nu sunt încărcaţi etc.?" - dvs. daca aveti o masina care merge normal, nu excelent, nu execrabil, dar normal, va apucati sa scrieti despre asta pe un forum? Postati pe un blog un articol despre ceva care merge... OK? Cata motivatie exista pentru asa ceva? Cate click-uri/vizualizari credeti ca ar avea asa ceva? Evident ca astfel de articole vor fi mult mai rare dar da, exista: https://republica.ro/curaj-si-frica-in-scoala-romaneasca. Din acel articol citez:
"Sistemul românesc era până nu demult în a doua situație. În prezent, prin reforma curriculară din 2016, tinde să devină slab și neperformant atât prin lipsă de structură și autoritate, cât și prin conținutul transmis."