Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede scăderea numărului de ore în școlile și liceele românești

Iohannis la Școala Ferdinand I

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede reducerea numărului de ore în școlile și liceele românești. Potrivit noului act normativ, care intră în vigoare în anul școlar 2020-2021, numărul de ore este, în medie, 20 de ore pe săptămână la învățământul primar (4 ore pe zi), 25 de ore pe săptămână la învățământul gimnazial (5 ore pe zi) și 30 de ore pe săptămână la învățământul liceal (6 ore pe zi).

Cel mai mare impact al reducerii orelor va fi la gimnaziu, unde elevii au în prezent de la 26-28 de ore într-o săptămână, la clasa a cincea, la 31-34 de ore în clasa a opta. În ceea ce privește ciclul primar, elevii de la clasa pregătitoare au între 19 și 20 de ore pe săptămână, cu maximum un opțional, cel din clasele I-III, între 20 și 21 de ore pe săptămână, cu maximum un opțional, iar cei din clasa a IV-a, între 21 și 22 de ore cu maximum un opțional. 

Inițial, Iohannis a trimis legea spre reexaminare în Parlament, motivând, între altele, că aceasta ar putea duce la un val de concedieri în sistemul de învățământ.

Recent, noul ministru al Educației, Monica Anisie, a declarat că reducerea numărului de ore nu înseamnă neapărat tăierea unor discipline. „Nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare în sensul în care fiecare elev să stea mai puține ore la școală, să aibă ghiozdanul mai ușor, că toți părinții asta își doresc pentru copii. Și, de ce nu, trebuie să gândim în așa fel încât acești elevi să nu mai vină la școală preocupați de timpul pe care trebuie să-l aloce pentru a sta la școală și apoi de a face și temele. Pentru că există și această situație în care copiii stau 6-7 ore la școală, zilnic, și mai petrec 1-2 ore acasă, realizând numai temele scrise. Eu mă refer la temele scrise, dar mai trebuie să și învețe. Astfel, elevii muncesc mai mult decât, poate, părinții lor”, a declarat Anisie.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Valentin check icon
    https://republica.ro/la-13-ani-baiatul-meu-a-plecat-la-o-scoala-internat-din-marea-britanie-pilda-celor-2-note-pe-care-le-primeste
    • Like 0
    • @ Valentin
      Acela e un articol mai vechi. Ce legatura are cu subiectul de fata?
      • Like 0
  • Aceasta reducere de ore sa fie ,,urmare a majorarii salariilor ,,d-mnilor profesori ??? Majorare care se ununta in anul viitor !! Dupa cum spunea pe aici ,un domn ,,;;nu conteaza cantitatea ci calitatea orelor !! Foarte adevarat . ptr ca altfel calitatea invatamantului scade. Cred ca ar trebui insistat pe ,,fenomenul absenteismului ,,care este in crestere libera .in mediul rural mai ales . Copii ai caror parinti sunt plecati ,in lume ,iar copii in grija bunicilor sunt scapati de sub control.
    • Like 1
  • Teodora check icon
    Liceul rămâne cu același număr de ore. În planul cadru nu sunt prevăzute mai mult de 30 de ore săptămânal, cu tot cu opționale. La gimnaziu da, scade numărul de ore. Clasele a VII a și a VIII a puteau avea și 7 ore pe zi daca școală impunea un anumit număr de opționale, altfel nu ar fi depășit 6 ore pe zi. Și știm că opționalele nu prea au treabă cu opțiunile elevilor ci cu profesorii care nu mai au suficiente ore in catedra și atunci își completează norma cu așa ceva.
    Sunt curioasa cum vor proceda. Mai puține ore de matematică și romana? Mai puține opționale? Oricum ar fi, pentru elevii de gimnaziu e un lucru bun. Pentru calitatea educației, nu știu. Atâta timp cât profesorii nu predau eficient, numărul de ore e prea puțin important.
    • Like 2
  • raimond check icon
    Bai baieti, ati luat teapa. E vorba despre Klaus care a promulgat. Nu conteaza ce.
    • Like 0
    • @ raimond
      Valentin check icon
      Preşedintele nu poate acţiona ilegal. Iniţial legea a fost respinsă, pe urmă, CONFORM LEGII (ÎN ACORD CU LEGEA, RESPECTÂND LEGEA etc.) a fost promulgată. Nu văd unde este ţeapa...
      • Like 1
  • M0sh0o check icon
    Mă-ntreb: oare cam câți de p-aici au apucat și școala de sâmbătă? Egzact. Școala de luni până fix sâmbăta. Fără materia gen "Religie" sau ceva, că p-aia o făceam oricum duminica-n biserică, de mână cu bunica.. Într-adevăr, pierdem cam prea mult timp cu școala, poi să-l mai scurtăm umpic, în plm. Nație de idioți.
    • Like 2
    • @ M0sh0o
      Valentin check icon
      Eu am apucat-o. Nu, nu era nebunia de-acum, sute de ore de educaţie ecologică, planetară, intergalactică etc. Erau puţine ore, oleacă de lecţii şi în rest alergătură pe-afară. Închideam caietele şi vuia uliţa până pe la şapte, când ne adunam în faţa televizoarelor, să vedem desene animate. Pe urmă somnică.
      • Like 2
    • @ M0sh0o
      otheh check icon
      Dupa mine, ceea ce conteaza este calitatea, si nu cantitatea. Cultura generala este ce iti mai amintesti dupa ce ai uitat totul - iar eu, trebuie sa recunosc, desi cred ca am facut mii de ore, imi mai amintesc poate un procent de 5/100 -. Pentru ca se preda mult si prost, Nu am fost educati sa gandim, sa ne antrenam vointa, eram redusi la o multime de papagali vorbitori - sa ingurgitezi fara sa intelegi, sa reproduci fara sa analizezi -. Gandirea critica era considerata o mizerie, se punea accent pe capacitatea de a fi obedient materiei si profesorului. Era un fel de transpunere a principiului ,, si pe mine m-a batut tata, dar am ajuns om!”. De fapt, contrar acestui principiu de autoritate cu efect revelator, consider ca generatia mea a fost un esec produs de sistemul de invatamant. Nu numai ca nu am ajuns ,, oameni”, dar am fost incapabili sa reactionam la schimbari, ne-am impleticit in propriile noastre destine, iar daca unii au reusit ( ce o mai insemna si asta?) au facut-o in mod individual, debarasandu-se in primul rand de mentalitatea de turma, adanc cultivata in anii de scoala. Parerea mea.
      • Like 4
    • @ M0sh0o
      Eu am apucat si nu la orice scoala, la MF1 (actual Vianu). Era multa pierdere de timp, cam 1/3 din ore erau ocupate de "practica" (teoretic era bine, ca ar fi trebuit sa facem programare la practica, in realitate nefiind destule calculatoare disponibile stateam aiurea prin clasa ori chiuleam sa mergem la film). N-om fi avut noi materii gen "religie" dar aveam gen "economie politica".
      • Like 1
    • @ M0sh0o
      Moshoo,, Gura pacatosului Adevar graieste,, Se dovedeste ca nu ai facut scoala sambata , dar la ora de Gramatica L.Romane ,ai cam lipsit . ,,Egzact.===sxact !! Observ ca ; si cu stilul de exprimare de mahala ,stai bine !
      • Like 0
  • Valentin check icon
    E clar, dacă nu vor tăia din discipline, vor tăia din programe. Perfect! La coş cu basculanta de informaţii. În sfârşit vom avea şi noi programe aerate, ca în alte sisteme de învăţământ.
    • Like 3
    • @ Valentin
      De unde rezulta asta? Si de unde rezulta ca programele "aerate" sunt neaparat si mai bune? Au taiat cateva ore pe saptamana, o masura luata din pix de altfel, ca doar nu era sa investeasca in ceva. Aia costa, masurile populiste luate din pix nu. Care era justificarea pentru numarul asta de ore, cata presiunea aiurea pune masura asta pe profi, astea desigur nu se aduc in discutie. Evident ca Iohannis a avut retineri in a o promulga, doar la randul lui e profesor si se pare ca nu e idiot.
      • Like 4
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Programele au fost gândite din start pentru un anumit număr de ore, specificat chiar în textul acestor programe. Din moment ce se taie numărul de ore, se va tăia şi din programe. E logic.
      • Like 3
    • @ Valentin
      Nu neaparat. Se poate renunta la unele materii. Li se poate pretinde profilor sa predea aceeasi materie intr-un numar mai mic de ore - si asta se poate specifica eventual intr-o noua versiune a programei in care, surpriza, singura schimbare sa fie numarul de ore specificat. Cand mai avea loc cate o greva de cate ori credeti ca se faceau ore suplimentare de recuperare? Va spun eu, ca am trecut prin asa ceva si in scoala generala si in liceu - exact 0. Materia insa se parcurgea in intregime pana la finalul semestrului.
      • Like 4
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Din moment ce programa a fost gândită pentru ACEL număr de ore nu poţi cere nimănui să o comprime, pentru că nu a fost gândită comprimat. E clar că programa trebuie remodelată pentru noul număr de ore. Şi da, se pot reduce din materii, ceea ce înseamnă că eliminăm conceptul de CULTURĂ GENERALĂ şi transformăm şcoala în fabrică de examene.
      • Like 2
    • @ Valentin
      Depinde de materie si de inteligenta ministrului. Decizii idioate sau pur si simplu nejustificate s-au mai luat, nu m-ar mira sa vad o "noua" programa de mate de exemplu in care sa se ceara fix aceleasi lucruri la un numar mai mic de ore. Practic exact asta se intampla acum. S-a facut vreo modificare a programei? Inca nu, dar legea legata de numarul de ore e promulgata deja. Decizie facuta din pix, fara vreo planificare sau explicatie buna.
      Trecerea de la 2 ore pe saptamana la 1 probabil ar fi mai greu de facut in acest context, dar de la 4 la 3, de exemplu, pare plauzibil.
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Nu ințeleg, ați vrea să aibă elevii de liceu mai mult de 6 ore pe zi? Ca să facă ce? Și când? 6 ore în 2 schimburi înseamnă de la 8 la 14 și de la 14 la 20. Credeți că un elev după ora 20 sau înainte de 8 are mintea odihnită încât să poată asimila cunoștințe?
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Parerist check icon
      "Materia insa se parcurgea in intregime pana la finalul semestrului."
      Da, iar rezultatele sunt la inaltime. 5 olimpici plecati din tara, inca vreo cativa care au fost la un moment dat capabili sa treaca doua examene (dupa ce au fost pompati cu meditatii) insa cam atat, si 40% analfabeti functional. Insa cultura generala 0, cel mai mic consum de carte din Europa, cele mai lungi cozi la moaste, marlanie si vocabular suburban, limba de lemn si neuroni din piatra....
      Iar aia cat de cat mai rasariti provin din familii mai rasarite, deci rolul scolii ramane discutabil.
      • Like 2
    • @ Nicu Buculei
      As vrea ca numarul de ore sa ramana cel prezent, in conformitate cu programa actuala. Daca se schimba intai programa, abia atunci are rost sa se vorbeasca de schimbarea numarului de ore, nu invers. Problema schimburilor e una separata. N-ar trebui sa fie nevoie de 2 schimburi, ar trebui sa se puna in uz suficiente unitati de invatamant pentru a nu recurge la asa ceva.
      • Like 1
    • @ Parerist
      Si din cauza asta sunt rezultatele asa cum sunt? De unde rezulta ca parcurgerea mai rapida a materiei in ani cu greve este o cauza principala sau macar una din cauzele care au dus la analfabetism functional? De unde rezulta ca meditatiile au rolul pe care il sugerati?

      Pretentia pe care o aveti de la scoala, mai exact aceea de a-i ajuta pe absolut toti, indiferent de nivelul material al familiei se aplica in orice societate? Se presupune ca scoala ar trebui sa poata ridica pe oricine, din orice patura sociala, sau e mai rezonabil sa stabilim care e nivelul material minim de la care scoala incepe sa poata avea o influenta? Ce incerc sa spun mai concret e urmatorul lucru: una e sa ceri scolii sa poata ridica pe oricine intr-o tara in care nivel minim de trai inseamna apa, curent, masina si net, alta e sa ai aceeasi cerinta intr-o tara in care nivel minim de trai inseamna o casa de lut mai mult improvizata, cu o singura camera si fara toaleta.
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Parerist check icon
      Fix din acelasi loc de unde rezulta ca aia care sunt mai rasariti sunt produsul "programei" si a "materiei".
      M-am exprimat putin aiurea, nu la parcurgerea mai rapida a materiei m-am referit ca are rezultate proaste, ci la parcurgerea ei si atat.
      Eu n-am pretentia sa-i ajute scoala pe toti, ci pe o majoritate. Si nu la nivel de star trek ci macar o treapta mai sus decat familia din care provin. N-am statistici insa ceva imi spune rezultatele sunt jalnice, daca nu chiar negative. Si probabil mai proaste decat acum 50 ani (nu erau poate grozave nici atunci, insa erau macar pozitive).
      In Romania rolul de ascensor social nu-l are scoala, ci politica. Avem mai multi analfabeti in varfurile politicii decat copii saraci ajunsi la premii nobel.
      • Like 1
    • @ Parerist
      Si cum ar trebui sa-i ajute sa fie un pas mai sus decat familia, daca familia nici nu-i lasa sa mearga la scoala, de exemplu? Nici eu nu ma refeream la nivel de star trek, dar in conditiile in care in unele zone infrastructura practic nu exista si rata somajului e cum e, mi se pare aiurea sa ceri aproape orice de la scoala. Ce sa ceri, cand copiii nici nu cum sa ajunga la scoala? Unii abia au ce manca. Despre ce vorbim? Rol de ascensor? Ascensorul de obicei se gaseste intr-o cladire, noi inca suntem cu cortul pe camp.
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Programele sunt DEJA făcute pe numărul de ore, la fel cum o haină este luată pe o anumite dimensiuni ale unei persoane. Sunt gândite pe un anumit număr de ore. Singura soluţie e să se taie din discipline sau să se rescrie programele.
      • Like 2
    • @ Valentin
      Si cum spuneam, rescris de programe poate sa insemne inclusiv sa se mentina exact acelasi continut ca pana acum, fortat insa pe un numar mai mic de ore. Ministri care au luat decizii pripite sau de-a dreptul idioate au mai tot fost, si se pare ca nici acum nu ne lecuim.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Da, acestea este cuvântul cheie: FORȚAT. Forțat, împins, înghesuit, bătut cu maiul, cu leuca etc.
      Forțat, cât mai forțat posibil.
      • Like 1
    • @ Valentin
      E vorba de legislatie si administratie aici, nu de batut.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Nu, e vorba de pedagogie, nu de administraţie. Cei care fac programa sunt pedagogi, nu jurişti.
      • Like 1
    • @ Valentin
      Discutia a pornit de la o lege promulgata de Iohannis, iar numarul de ore tine mai mult de administratie.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      O ţine de administraţie, dar programa înseamnă pedagogie. Cu totul altă mâncare de peşte.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Doar ca programa deocamdata a ramas aceeasi.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      N-au avut timp s-o schimbe. Iniţial trebuiau să o menţină stufoasă, ca să-şi facă profesorii numărul de ore. Acum oricum nu şi-l mai fac, plus că presiunea va fi mai mare şi complet inutilă. Aşa că o să asistăm şi la tăieri din programă.
      • Like 0
    • @ Valentin
      De unde rezulta asta? Nu s-a anuntat nimic in acest sens.
      • Like 0
  • Un pas mic in transformarea scolii dintr-un loc ingrozitor de plictisitor intr-unul in care se face educatie, predare si teme in clasa, nu acasa!
    • Like 1
    • @ Marian Androne
      Temele in clasa sunt un nonsens. La clasa se fac exemple si exercitii, temele se subintelege ca sunt pentru acasa. Si isi au scopul, nu se dau degeaba.
      • Like 3
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Temele înseamnă fixare. Ce importanţă are unde sunt făcute?
      • Like 3
    • @ Valentin
      Timpul individual de lucru in liniste nu e timp pierdut.
      • Like 3
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Şi la şcoală poate fi linişte. La afterschool îţi faci temele în linişte.
      • Like 3
    • @ Valentin
      Individual inseamna individual. Adica tu singurel in camera ta, fara sa te distraga colegii din spate care au de jucat ceva pe telefon. La scoala/afterschool de multe ori si cand e "|liniste" nu e de fapt liniste.
      • Like 3
    • @ Valentin
      Normal, în clasă se fac exerciții si probleme ca să-ți fixezi/aplici teoria. tema pentru acasă presupune mai multe exerciții/probleme și de complexitate sporită. Îți faci tema în clasă ? Atunci elevul când mai muncește/exersează individual ? Fără contribuția individuală și conștientă a elevului ”nema” performanță !
      • Like 2
    • @ Valentin
      Teodora check icon
      Afterschool-ul este un ajutor pentru părinți. Cineva are grija de copil și îl ajută la teme dacă părintele nu are timp sau nu știe, sau nu are chef, sau cine știe ce alte probleme.
      Scoala trebuie sa îi învețe pe copii cum sa invete pentru ca ei să își poată continua educația și în afara sistemului de învățământ. Pentru asta trebuie să fie și singuri cu temele lor, sa caute informații, soluții, să își găsească propriul sistem eficient de învățare. Nu mi se pare bine pentru ei să fie mereu un adult in spate care sa ii ajute.
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      În România nu se face individual. Temele se fac cu mama şi tata în spate, cu unchiul (profesor de matematică) la telefon sau cu meditatorul. Desigur, sunt şi excepţii, dar acestea întăresc regula. Proiectele se fac de către părinţi sau se iau direct de pe net.
      • Like 3
    • @ Valentin
      De unde rezulta ca asa "se face" si ca cei care lucreaza individual, asa cum ar trebui de fapt, reprezinta exceptia?
      • Like 1
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      De unde rezultă că nu? Pentru mine rezultă din experiență, discuții cu părinți, numeroase articole, reportaje, emisiuni televizate etc. Pentru dvs. de unde?
      • Like 1
    • @ Valentin
      O concluzie corecta se deduce din studii statistice nu din experienta personala. Experienta mea personala este fix opusa celei pe care ati avut-o dvs. Cateva articole de presa releva cateva cazuri particulare. Nu exista date statistice insa nici intr-un sens nici in altul, asa incat a trage orice fel de concluzie la nivel de ansamblu, intr-un sens sau celalalt este gresit.
      • Like 1
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Mă tem că nici dvs. nu dispuneţi de studii statistice în această direcţie, ci tot de experienţă personală. În cazul meu, e de dată recentă şi repetată. Zilnic mă confrunt cu aceeaşi experienţă, cu zeci de părinţi care îşi tocesc coatele pe manuale, cu meditatori etc. De aceea mi-e greu să cred experienţa dvs. A mea e de zi cu zi şi pe segmentul de care discutăm (şcoală generală-liceu). M-aş mira ca după ce m-am confruntat cu SUTE de asemenea cazuri ANI DE ZILE să găsesc un studiu care să indice contrariul. În rest, cei care citesc comentariile sunt liberi să creadă ce vor.

      Deşi e uşor de ghicit ce cred, pentru că mulţi sunt părinţi.
      • Like 1
    • @ Valentin
      Si in cazul meu e vorba de de experienta recenta si repetata. Cunosc multi parinti care nu au nici o problema cu ce se face la scoala, elevi care de asemenea nu au de ce sa sa planga, si nu au nevoie de meditatii. Cunosc de asemenea multi profesori care predau astazi care fix de programa nu se plang. Cu toate astea eu NU am tras concluzii legate de ce se intampla la nivel de tara, asta faceti dvs. constant si cum spuneam mai sus nu este corect. O impresie personala nu este echivalenta cu realitatea. Doar pentru ca in sfera dvs. de influenta lucrurile stau intr-un anumit fel nu inseamna ca asta este situatia si la nivel de sistem. De aceea se si fac studii statistice, de aceea acele studii conteaza. Dvs. ptuteti sa credeti ce doriti, altii la fel, fara dovezi concludente sunt doar vorbe si atat.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Eu n-aş spune că e vorba de o impresie. Când te loveşti de aceste lucruri ZILNIC (zilnic = zi de zi, oră de oră, clipă de clipă, ceas de ceas) cu zeci de părinţi şi elevi, când întrebi pentru a N oară şi primeşti aceleaşi răspunsuri, atunci lucrurile nu mai rămân doar la stadiul de impresie. Şi am cunoscut profesori, inspectori etc. TOŢI au aceeaşi opinie. Că nu o spun, e altceva, dar TOŢI o au.

      Pentru că şi ei sunt părinţi.

      Nu ştiu exact cum faceţi de aveţi experienţe opuse, dar realitatea e puţin alta.
      Cât despre studiile statistice, aveţi dreptate, dar în lipsa lor fiecare rămâne cu opinia pe care o are din experienţa de zi cu zi. Or fi vorbe, dar sunt vorbele părinţilor şi elevilor.
      • Like 1
    • @ Valentin
      Clipa de clipa? Adica dvs. nu faceti altceva decat sa va loviti de lucrurile astea? Dvs. ati spus la un moment dat ca nu lucrati in invatamant.
      Si da, in lipsa de date ramane exact o impresie, v-am spus si de ce.

      "Că nu o spun, e altceva, dar TOŢI o au." - pai daca nu o spun de unde stiti ca toti o au? Nu toti profesorii si nu toti parintii au aceeasi opinie, asta se poate vedea si pe acest site.

      "Nu ştiu exact cum faceţi de aveţi experienţe opuse, dar realitatea e puţin alta." - simplu, am vorbit cu parinti si profesori care au pareri exact opuse de cele pe care le descrieti dvs. Pentru ca nu toti au aceeasi opinie. Plus experienta mea personala si destul de recenta.

      "Or fi vorbe, dar sunt vorbele părinţilor şi elevilor." - nu, sunt vorbele UNOR parinti si ale UNOR elevi. Daca tot nu aveti dovezi concludente ca sa generalizati, nu o mai faceti.
      • Like 1
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Nu, nu lucrez în învăţământ, dar am contact permanent cu PĂRINŢI. Unii sunt chiar profesori (şi părinţi).
      În lipsă de date şi afirmaţiile dvs. rămân tot o impresie. Pe de altă parte, impresia mea poate produce şi dovezi, sute de articole din presă sau din mediul virtual.
      Îmi puteţi arăta un SINGUR articol care în care să apară - negru pe alb - că avem un curriculum echilibrat, că elevii nu sunt încărcaţi etc.?
      Unul singur, în care să ni se arate că avem un curriculum care este acceptabil pe medie.

      https://republica.ro/la-13-ani-baiatul-meu-a-plecat-la-o-scoala-internat-din-marea-britanie-pilda-celor-2-note-pe-care-le-primeste
      • Like 0
    • @ Valentin
      Afirmatiile sunt contraexemple la ceea ce prezentati dvs. ca avand caracter general.
      "Îmi puteţi arăta un SINGUR articol care în care să apară - negru pe alb - că avem un curriculum echilibrat, că elevii nu sunt încărcaţi etc.?" - dvs. daca aveti o masina care merge normal, nu excelent, nu execrabil, dar normal, va apucati sa scrieti despre asta pe un forum? Postati pe un blog un articol despre ceva care merge... OK? Cata motivatie exista pentru asa ceva? Cate click-uri/vizualizari credeti ca ar avea asa ceva? Evident ca astfel de articole vor fi mult mai rare dar da, exista: https://republica.ro/curaj-si-frica-in-scoala-romaneasca. Din acel articol citez:
      "Sistemul românesc era până nu demult în a doua situație. În prezent, prin reforma curriculară din 2016, tinde să devină slab și neperformant atât prin lipsă de structură și autoritate, cât și prin conținutul transmis."
      • Like 2


Îți recomandăm

Maria Drăghici

Maria Drăghici n-a împlinit nici doi ani și are deja trei operații pe cord deschis. Culmea, e un copil vesel, care știe să se bucure de fiecare moment și, mai mult decât orice altceva, e un copil iubit. De fratele ei și de părinții ei, care, de la nașterea copilei, trăiesc cu ochii deschiși un coșmar adevărat.

Citește mai mult

Eco-creatorii de energie

Mă bucur să descopăr astfel de inițiative care ne dovedesc încă o dată că educația și formarea cetățenilor de mâine este un efort comun al familiei, al școlii, al ONG-urilor și al companiilor private responsabile. Semințele plantate acum ne vor arăta probabil peste 10-20 de ani dacă țara asta va fi mai bună și mai curată.

Citește mai mult