Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

La Cluj-Napoca a fost finalizată, cu bani europeni, prima stradă smart din România

Prima stradă smart din România a fost amenajată la Cluj-Napoca din bani europeni, a anunțat primarul Emil Boc. 

După finalizarea lucrărilor, „Strada Molnar Piuariu dispune de 551 mp suprafață verde, cu 48 noi arbori plantați (cei 16 arbori existenți au fost păstrați) și sistem de irigare cu senzori;  culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate (2662 mp de spațiu exclusiv pietonal și 1253 mp suprafață carosabilă); 4 locuri pentru încărcarea automobilelor electrice și 15 locuri de parcare pentru autovehicule; 30 de locuri pentru încărcarea bicicletelor/trotinetelor electrice și 22 locuri de parcare pentru biciclete; mobilier urban modern: bănci, scaune, mese, cadre de parcări pentru biciclete, sisteme de afișaj, cișmele; Wi-Fi gratuit pentru localnici și turiști; prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile; iluminat public inteligent, eficient din punct de vedere energetic, iluminat festiv și arhitectural; sistem îmbunătățit de colectare a apelor pluviale și sistem de irigare cu senzori”, a scris pe Facebook Emil Boc.

Edilul a precizat că valoare lucrărilor se ridică la 6 milioane de lei.

Acesta a spus că vrea să realizeze astfel de proiecte în toate cartierele orașului.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    6 milioane de lei aruncat pe fereastra. Cateodata ma mira si cei de la EU cum administreaza banii contribuabililor.
    Aceasta strada nu are nici un fel de utilitate, in afara de programul de marketing al Primariei din Cluj. Sa inteleg ca in rest totul este perfect in Cluj. Toate strazile sunt asfaltate, sistemul de canalizare este nou, reteaua de apa refacuta. Sunt azile de batrani de cinci stele si spitalele din Cluj Napoca sunt zece clase fata de cele din Viena.
    • Like 0
    • @ Nume
      "Aceasta strada nu are nici un fel de utilitate" Are ... e in fata unui campus universitar, unul marisor. Strada e dubuita de studenti in timpul anului scolar. Sa plantezi niste copaci, sa pui niste banci si mese e ceva de bun simt. Cat despre noile trotuare, super tare. Cele de dinainte erau pe undeva pe la un metru, era imposibil sa circuli pe ele.
      • Like 0
  • Ovo check icon
    Dar și în București, n-a zis Firea Albinuța că se vopseşte un stâlp de la nu stiu ce pasaj, iar iluminatul public pe pasaj chiar FUNCȚIONEAZĂ? Cât de tare e asta? Boc, în loc să arunce cu banii, vopsea și el niște stâlpi, aprindea niște lumini, cumpăra niște muzică de promenadă, niște teste Covid pentru cei care vor în concediu în Grecia etc... Ce le trebuie oamenilor!
    • Like 1
  • mhm check icon
    LOL! Wireless gratuit! Ce realizare! Vraiment extraordinaire! Iar spațiul verde luxuriant cît patru apartamente de politician, mmmm....
    • Like 0
  • O plimbare pe această stradă te scoate fie absolvent cu examen de capacitate, fie absolvent cu bacalaureat, fie doctor în științe, depinde de vârsta și dorința pe care ți-o pui la începutul periplului precum și de mijlocul de locomoție folosit ! Dacă alegi să mergi per pedes apostolorum ai toate șansele să ajungi la ... coasă !
    Dacă strada are 1253 mp spațiu rutier, după cum se vede din poze este o stradă cu sens unic, deci la o lățime de 4 m strada are o lungime de cca 300 m, Pe aceeași lungime spațiul pietonal are o suprafață de 2662 de mp ceea ce înseamnă că lățimea spațiului pietonal este de cca 9 m ! Oricum este o stradă inteligentă realizată cu bani europeni adică „moca” ( chipurile ).
    • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      Ovo check icon
      Da, este o adevărată risipă de spațiu! Ce atâta spațiu pentru oameni? Orașele, se știe, trebuie construite pentru mașini, nu pentru oameni. Câte locuri de parcare se puteau face! Auzi, doar 15 locuri de parcare! Revoltător! Clar, este o stradă pentru săraki, se-ăștia care n-au bani de un bmv la mâna a patra sau de un vw TDI de 15 ani, din Germania, și merg pe jos, cu bicicleta sau trotineta! Plus ca a costat doar 6 milioane de lei! Un primar adevărat nici nu se da jos din pat pentru suma aia!
      • Like 1


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult