Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

La Cluj-Napoca a fost finalizată, cu bani europeni, prima stradă smart din România

Prima stradă smart din România a fost amenajată la Cluj-Napoca din bani europeni, a anunțat primarul Emil Boc. 

După finalizarea lucrărilor, „Strada Molnar Piuariu dispune de 551 mp suprafață verde, cu 48 noi arbori plantați (cei 16 arbori existenți au fost păstrați) și sistem de irigare cu senzori;  culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate (2662 mp de spațiu exclusiv pietonal și 1253 mp suprafață carosabilă); 4 locuri pentru încărcarea automobilelor electrice și 15 locuri de parcare pentru autovehicule; 30 de locuri pentru încărcarea bicicletelor/trotinetelor electrice și 22 locuri de parcare pentru biciclete; mobilier urban modern: bănci, scaune, mese, cadre de parcări pentru biciclete, sisteme de afișaj, cișmele; Wi-Fi gratuit pentru localnici și turiști; prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile; iluminat public inteligent, eficient din punct de vedere energetic, iluminat festiv și arhitectural; sistem îmbunătățit de colectare a apelor pluviale și sistem de irigare cu senzori”, a scris pe Facebook Emil Boc.

Edilul a precizat că valoare lucrărilor se ridică la 6 milioane de lei.

Acesta a spus că vrea să realizeze astfel de proiecte în toate cartierele orașului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    6 milioane de lei aruncat pe fereastra. Cateodata ma mira si cei de la EU cum administreaza banii contribuabililor.
    Aceasta strada nu are nici un fel de utilitate, in afara de programul de marketing al Primariei din Cluj. Sa inteleg ca in rest totul este perfect in Cluj. Toate strazile sunt asfaltate, sistemul de canalizare este nou, reteaua de apa refacuta. Sunt azile de batrani de cinci stele si spitalele din Cluj Napoca sunt zece clase fata de cele din Viena.
    • Like 0
    • @ Nume
      "Aceasta strada nu are nici un fel de utilitate" Are ... e in fata unui campus universitar, unul marisor. Strada e dubuita de studenti in timpul anului scolar. Sa plantezi niste copaci, sa pui niste banci si mese e ceva de bun simt. Cat despre noile trotuare, super tare. Cele de dinainte erau pe undeva pe la un metru, era imposibil sa circuli pe ele.
      • Like 0
  • Ovo check icon
    Dar și în București, n-a zis Firea Albinuța că se vopseşte un stâlp de la nu stiu ce pasaj, iar iluminatul public pe pasaj chiar FUNCȚIONEAZĂ? Cât de tare e asta? Boc, în loc să arunce cu banii, vopsea și el niște stâlpi, aprindea niște lumini, cumpăra niște muzică de promenadă, niște teste Covid pentru cei care vor în concediu în Grecia etc... Ce le trebuie oamenilor!
    • Like 1
  • mhm check icon
    LOL! Wireless gratuit! Ce realizare! Vraiment extraordinaire! Iar spațiul verde luxuriant cît patru apartamente de politician, mmmm....
    • Like 0
  • O plimbare pe această stradă te scoate fie absolvent cu examen de capacitate, fie absolvent cu bacalaureat, fie doctor în științe, depinde de vârsta și dorința pe care ți-o pui la începutul periplului precum și de mijlocul de locomoție folosit ! Dacă alegi să mergi per pedes apostolorum ai toate șansele să ajungi la ... coasă !
    Dacă strada are 1253 mp spațiu rutier, după cum se vede din poze este o stradă cu sens unic, deci la o lățime de 4 m strada are o lungime de cca 300 m, Pe aceeași lungime spațiul pietonal are o suprafață de 2662 de mp ceea ce înseamnă că lățimea spațiului pietonal este de cca 9 m ! Oricum este o stradă inteligentă realizată cu bani europeni adică „moca” ( chipurile ).
    • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      Ovo check icon
      Da, este o adevărată risipă de spațiu! Ce atâta spațiu pentru oameni? Orașele, se știe, trebuie construite pentru mașini, nu pentru oameni. Câte locuri de parcare se puteau face! Auzi, doar 15 locuri de parcare! Revoltător! Clar, este o stradă pentru săraki, se-ăștia care n-au bani de un bmv la mâna a patra sau de un vw TDI de 15 ani, din Germania, și merg pe jos, cu bicicleta sau trotineta! Plus ca a costat doar 6 milioane de lei! Un primar adevărat nici nu se da jos din pat pentru suma aia!
      • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult