Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

La un an după ce a fost premiat la Berlin, filmul „Touch me not” ajunge în România. Adina Pintilie: Am încredere în publicul de la noi din țară

Adina Pintilie

Foto: IMDB

După ce anul trecut lua „Ursul de Aur” la Berlin, filmul „Touch me not”, regizat de Adina Pintilie, ajunge, din 15 martie, în cinematografele din România. Pelicula a stârnit controverse atât în străinătate, cât și în țară, iar unii spectatori s-au declarat șocați de felul în care este prezentată sexualitatea și au ieșit din sală. 

„A trecut un an în care am călătorit cu filmul peste tot în lume. A fost lansat în Germania, Franța, Austria, UK, Slovacia, polonia, Grecia. În ianuarie am fost cu elpentru relansare în SUA. Am creat conceptulăsta de dezbatere deschisă, prin care am încercat să oferim publicului șansa de a discuta direct cu protagonișttii filmului. Sunt personalități foarte complexe, mulți sunt activițti pentru drepturile omului cu un discurs progresist despre temele din film, corpul, intimitatea, sexualitatea”, a povestit regizoarea în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Nu are emoții în legătură cu felul în care ar putea reacționa publicul din România, „Am încredere în publicul din România. Am ieșit cu filmul în România până acum am avut 5 proiecte speciale la festivaluri și publicul a fost foarte deschis, foarte interesat de discuția asta. Am simțit din conversații că e o discuție necesară. Ne e foarte greu să vorbim despre sexualitate, dar este o discuție necesară. La TIFF am avut dezbaterea Politicile corpului, cu personajele într-un slot separat de proiecțiile principale și a fost plin. Înseamnă că e o discuție care îi interesează. Fenomenul ăsta s-a întâmplat peste tot unde am fost”, a spus Adina Pintilie.

Potrivit acesteia, există în film mai multe praguri peste care unii spectatori nu pot să treacă. „Sunt anumite momente în film dificil de văzut. Nu dau o șansă, nu trec de ele. Prima dată când apare Christian (n.r. unul dintre personaje, care are o dizabilitate ) în film, pentru mulți oameni acolo e o barieră. Nu sunt foarte mulți de fapt (n.r. cei care ies din sală). Ajută foarte mult faptul că îl văd înainte de proiecție și spune câteva cuvinte. Când intri în film după ce l-ai cunoscut prima oară nu mai e atât de puternic ca atunci când nu l-ai cunoscut înainte”, a explicat ea.

Până acum, mama Adinei Pintilie nu a văzut filmul, urmează să o facă pe 15 martie. Ce reacție crede regizoarea că va avea? „Am mai făcut filme dificile”, spune ea.

Emisiunea „În fața ta” e difuzată la Digi24, sâmbăta și duminica, de la ora 13:30.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult