Foto: Facebook Iasi Airport
Apelul de mai sus a fost lansat de managerul Aeroportului Internațional din Iași, Cătălin Bulgariu.
Potrivit acestuia, de mai bine de trei săptămâni, mulți dintre pasagerii veniți din zone de risc au ascuns locul din care veneau. Mulți au fost descoperiți cu ajutorul Poliției de Frontieră.
„Italienii” aleg rute prin Elveția și Olanda sau merg din Italia la Londra și apoi la Iași, totul ca să ascundă faptul că vin din zonele de risc. În drumul spre casă pare că nu mai contează nimic, nici măcar riscul de a contamina toți pasagerii unei curse sau propria familie. Și situația financiară a Aeroportului Internațional din Iași e una gravă. Nu se mai pot plăti taxele și impozitele aferente. Sunt bani doar pentru salarii. Riscul creșterii numărului de îmbolnăviri e mare dacă nu se închide traficul aerian, subliniază șeful aeroportului.
„Înainte de săptămâna trecută, Aeroportul Internațional din Iași a solicitat oprirea curselor de persoane pe rutele externe pentru a opri răspândirea coronavirusului. În ultimele zile, au venit în toate cursele, din afara României, persoane care veneau din zona roșie și care au fost depistate de către Poliția de Frontieră deoarece nu au declarat corect la urcarea în aeronavă. Ceea ce înseamnă un risc crescut de răspândire a coronavirusului atât în ceea ce provește pasagerii, cât și angajații și structurile de suport. Este necesară închiderea traficului”.
Totul pare că e permis pentru cei din zonele de risc care vor să se întoarcă acasă. Cătălin Bulgariu povestește că au fost familii care au mers cu mașina până în Elveția, la Geneva, și apoi la Eindhoven de unde au luat avionul până la Iași. Au mințit în declarațiile pe propria răspundere. Alții au mers cu mașina până la Londra și apoi au luat avionul până la Iași. Managerul Aeroportului Internațional prezintă simplu programul curselor de luni, 16 martie: „Două curse de Germania, de pe Koln și Dortmund unde condițiile sunt speciale. Avem Londra, Bruxelles, Paris”.
Nu mai sunt bani de salarii la aeroport
În februarie, pe Aeroportul Internațional din Iași au fost cu 10.000 de pasageri mai puțin. Luna aceasta, numărul trebuia să depășească 100.000 dar dacă sunt 30.000. „Închiderea traficului aeroportul ar fi o gură de oxigen și din punct de vedere financiar. „Aeroportul Iași este într-o pierdere deosebită. În luna martie nu vom ajunge nici la 40% din volumul de trafic pe care ni l-am propus. În luna aprilie, volumul va fi mult sub acest nivel. Ceea ce înseamnă cheltuieli operaționale foarte mari care nu vor fi acoperite de veniturile de operare. Aeroporturile vor intra în incapacitate de plată și vor fi probleme și operarea altor categorii de zboruri cum ar fi cele umanitare și militare”, a explicat Cătălin Bulgariu. Confruntați cu scăderea traficului, oficialii Aeroportului Internațional din Iași au precizat că vor plăti doar salariile, nu și taxele și impozitele aferente. Sunt cereri din partea clienților de micșorare a volumui chiriilor și mărirea termenelor de plată. De luna viitoare, a precizat Cătălin Bulgariu, nu mai sunt resursele pentru plata salariilor.
Aflați mai mult:
- Ruxandra Vasilescu: Coronavirus, întrebarea-cheie: Cât va dura? Ce facem când nu știm ce va urma
- Diana Marcu: Cătălin Cîrstoveanu, medicul copiilor, s-a mutat la spital și le transmite colegilor doctori să reziste: „E o onoare că ne facem treaba în condițiile astea, iar unii o fac în condiții foarte grele. Vom trece și peste asta!”
- Cristian Lică: Banii nu mai circulă. Sunt statele naționale capabile să reziste? Despre coronavirus din perspectivă darwinistă
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.