Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Managerul Aeroportului din Iași: „Închideți traficul aerian!” Persoane care vin din zona roșie pur și simplu mint în declarațiile pe propria răspundere și răspândesc coronavirusul

Iasi Airport

Foto: Facebook Iasi Airport

Apelul de mai sus a fost lansat de managerul Aeroportului Internațional din Iași, Cătălin Bulgariu.

Potrivit acestuia, de mai bine de trei săptămâni, mulți dintre pasagerii veniți din zone de risc au ascuns locul din care veneau. Mulți au fost descoperiți cu ajutorul Poliției de Frontieră.

„Italienii” aleg rute prin Elveția și Olanda sau merg din Italia la Londra și apoi la Iași, totul ca să ascundă faptul că vin din zonele de risc. În drumul spre casă pare că nu mai contează nimic, nici măcar riscul de a contamina toți pasagerii unei curse sau propria familie. Și situația financiară a Aeroportului Internațional din Iași e una gravă. Nu se mai pot plăti taxele și impozitele aferente. Sunt bani doar pentru salarii. Riscul creșterii numărului de îmbolnăviri e mare dacă nu se închide traficul aerian, subliniază șeful aeroportului.

„Înainte de săptămâna trecută, Aeroportul Internațional din Iași a solicitat oprirea curselor de persoane pe rutele externe pentru a opri răspândirea coronavirusului. În ultimele zile, au venit în toate cursele, din afara României, persoane care veneau din zona roșie și care au fost depistate de către Poliția de Frontieră deoarece nu au declarat corect la urcarea în aeronavă. Ceea ce înseamnă un risc crescut de răspândire a coronavirusului atât în ceea ce provește pasagerii, cât și angajații și structurile de suport. Este necesară închiderea traficului”.

Totul pare că e permis pentru cei din zonele de risc care vor să se întoarcă acasă. Cătălin Bulgariu povestește că au fost familii care au mers cu mașina până în Elveția, la Geneva, și apoi la Eindhoven de unde au luat avionul până la Iași. Au mințit în declarațiile pe propria răspundere. Alții au mers cu mașina până la Londra și apoi au luat avionul până la Iași. Managerul Aeroportului Internațional prezintă simplu programul curselor de luni, 16 martie: „Două curse de Germania, de pe Koln și Dortmund unde condițiile sunt speciale. Avem Londra, Bruxelles, Paris”.

Nu mai sunt bani de salarii la aeroport

În februarie, pe Aeroportul Internațional din Iași au fost cu 10.000 de pasageri mai puțin. Luna aceasta, numărul trebuia să depășească 100.000 dar dacă sunt 30.000. „Închiderea traficului aeroportul ar fi o gură de oxigen și din punct de vedere financiar. „Aeroportul Iași este într-o pierdere deosebită. În luna martie nu vom ajunge nici la 40% din volumul de trafic pe care ni l-am propus. În luna aprilie, volumul va fi mult sub acest nivel. Ceea ce înseamnă cheltuieli operaționale foarte mari care nu vor fi acoperite de veniturile de operare. Aeroporturile vor intra în incapacitate de plată și vor fi probleme și operarea altor categorii de zboruri cum ar fi cele umanitare și militare”, a explicat Cătălin Bulgariu. Confruntați cu scăderea traficului, oficialii Aeroportului Internațional din Iași au precizat că vor plăti doar salariile, nu și taxele și impozitele aferente. Sunt cereri din partea clienților de micșorare a volumui chiriilor și mărirea termenelor de plată. De luna viitoare, a precizat Cătălin Bulgariu, nu mai sunt resursele pentru plata salariilor.  

Aflați mai mult:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Vreau să văd condamnările pentru parlamentarii, ex și actualii politai, etc. Sper că nu cu suspendare sau imunitate! Asa-i românul, un oț de doi bani.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult