Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Managerul Aeroportului din Iași: „Închideți traficul aerian!” Persoane care vin din zona roșie pur și simplu mint în declarațiile pe propria răspundere și răspândesc coronavirusul

Iasi Airport

Foto: Facebook Iasi Airport

Apelul de mai sus a fost lansat de managerul Aeroportului Internațional din Iași, Cătălin Bulgariu.

Potrivit acestuia, de mai bine de trei săptămâni, mulți dintre pasagerii veniți din zone de risc au ascuns locul din care veneau. Mulți au fost descoperiți cu ajutorul Poliției de Frontieră.

„Italienii” aleg rute prin Elveția și Olanda sau merg din Italia la Londra și apoi la Iași, totul ca să ascundă faptul că vin din zonele de risc. În drumul spre casă pare că nu mai contează nimic, nici măcar riscul de a contamina toți pasagerii unei curse sau propria familie. Și situația financiară a Aeroportului Internațional din Iași e una gravă. Nu se mai pot plăti taxele și impozitele aferente. Sunt bani doar pentru salarii. Riscul creșterii numărului de îmbolnăviri e mare dacă nu se închide traficul aerian, subliniază șeful aeroportului.

„Înainte de săptămâna trecută, Aeroportul Internațional din Iași a solicitat oprirea curselor de persoane pe rutele externe pentru a opri răspândirea coronavirusului. În ultimele zile, au venit în toate cursele, din afara României, persoane care veneau din zona roșie și care au fost depistate de către Poliția de Frontieră deoarece nu au declarat corect la urcarea în aeronavă. Ceea ce înseamnă un risc crescut de răspândire a coronavirusului atât în ceea ce provește pasagerii, cât și angajații și structurile de suport. Este necesară închiderea traficului”.

Totul pare că e permis pentru cei din zonele de risc care vor să se întoarcă acasă. Cătălin Bulgariu povestește că au fost familii care au mers cu mașina până în Elveția, la Geneva, și apoi la Eindhoven de unde au luat avionul până la Iași. Au mințit în declarațiile pe propria răspundere. Alții au mers cu mașina până la Londra și apoi au luat avionul până la Iași. Managerul Aeroportului Internațional prezintă simplu programul curselor de luni, 16 martie: „Două curse de Germania, de pe Koln și Dortmund unde condițiile sunt speciale. Avem Londra, Bruxelles, Paris”.

Nu mai sunt bani de salarii la aeroport

În februarie, pe Aeroportul Internațional din Iași au fost cu 10.000 de pasageri mai puțin. Luna aceasta, numărul trebuia să depășească 100.000 dar dacă sunt 30.000. „Închiderea traficului aeroportul ar fi o gură de oxigen și din punct de vedere financiar. „Aeroportul Iași este într-o pierdere deosebită. În luna martie nu vom ajunge nici la 40% din volumul de trafic pe care ni l-am propus. În luna aprilie, volumul va fi mult sub acest nivel. Ceea ce înseamnă cheltuieli operaționale foarte mari care nu vor fi acoperite de veniturile de operare. Aeroporturile vor intra în incapacitate de plată și vor fi probleme și operarea altor categorii de zboruri cum ar fi cele umanitare și militare”, a explicat Cătălin Bulgariu. Confruntați cu scăderea traficului, oficialii Aeroportului Internațional din Iași au precizat că vor plăti doar salariile, nu și taxele și impozitele aferente. Sunt cereri din partea clienților de micșorare a volumui chiriilor și mărirea termenelor de plată. De luna viitoare, a precizat Cătălin Bulgariu, nu mai sunt resursele pentru plata salariilor.  

Aflați mai mult:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Vreau să văd condamnările pentru parlamentarii, ex și actualii politai, etc. Sper că nu cu suspendare sau imunitate! Asa-i românul, un oț de doi bani.
    • Like 0


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult