Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Managerul Aeroportului din Iași: „Închideți traficul aerian!” Persoane care vin din zona roșie pur și simplu mint în declarațiile pe propria răspundere și răspândesc coronavirusul

Iasi Airport

Foto: Facebook Iasi Airport

Apelul de mai sus a fost lansat de managerul Aeroportului Internațional din Iași, Cătălin Bulgariu.

Potrivit acestuia, de mai bine de trei săptămâni, mulți dintre pasagerii veniți din zone de risc au ascuns locul din care veneau. Mulți au fost descoperiți cu ajutorul Poliției de Frontieră.

„Italienii” aleg rute prin Elveția și Olanda sau merg din Italia la Londra și apoi la Iași, totul ca să ascundă faptul că vin din zonele de risc. În drumul spre casă pare că nu mai contează nimic, nici măcar riscul de a contamina toți pasagerii unei curse sau propria familie. Și situația financiară a Aeroportului Internațional din Iași e una gravă. Nu se mai pot plăti taxele și impozitele aferente. Sunt bani doar pentru salarii. Riscul creșterii numărului de îmbolnăviri e mare dacă nu se închide traficul aerian, subliniază șeful aeroportului.

„Înainte de săptămâna trecută, Aeroportul Internațional din Iași a solicitat oprirea curselor de persoane pe rutele externe pentru a opri răspândirea coronavirusului. În ultimele zile, au venit în toate cursele, din afara României, persoane care veneau din zona roșie și care au fost depistate de către Poliția de Frontieră deoarece nu au declarat corect la urcarea în aeronavă. Ceea ce înseamnă un risc crescut de răspândire a coronavirusului atât în ceea ce provește pasagerii, cât și angajații și structurile de suport. Este necesară închiderea traficului”.

Totul pare că e permis pentru cei din zonele de risc care vor să se întoarcă acasă. Cătălin Bulgariu povestește că au fost familii care au mers cu mașina până în Elveția, la Geneva, și apoi la Eindhoven de unde au luat avionul până la Iași. Au mințit în declarațiile pe propria răspundere. Alții au mers cu mașina până la Londra și apoi au luat avionul până la Iași. Managerul Aeroportului Internațional prezintă simplu programul curselor de luni, 16 martie: „Două curse de Germania, de pe Koln și Dortmund unde condițiile sunt speciale. Avem Londra, Bruxelles, Paris”.

Nu mai sunt bani de salarii la aeroport

În februarie, pe Aeroportul Internațional din Iași au fost cu 10.000 de pasageri mai puțin. Luna aceasta, numărul trebuia să depășească 100.000 dar dacă sunt 30.000. „Închiderea traficului aeroportul ar fi o gură de oxigen și din punct de vedere financiar. „Aeroportul Iași este într-o pierdere deosebită. În luna martie nu vom ajunge nici la 40% din volumul de trafic pe care ni l-am propus. În luna aprilie, volumul va fi mult sub acest nivel. Ceea ce înseamnă cheltuieli operaționale foarte mari care nu vor fi acoperite de veniturile de operare. Aeroporturile vor intra în incapacitate de plată și vor fi probleme și operarea altor categorii de zboruri cum ar fi cele umanitare și militare”, a explicat Cătălin Bulgariu. Confruntați cu scăderea traficului, oficialii Aeroportului Internațional din Iași au precizat că vor plăti doar salariile, nu și taxele și impozitele aferente. Sunt cereri din partea clienților de micșorare a volumui chiriilor și mărirea termenelor de plată. De luna viitoare, a precizat Cătălin Bulgariu, nu mai sunt resursele pentru plata salariilor.  

Aflați mai mult:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Vreau să văd condamnările pentru parlamentarii, ex și actualii politai, etc. Sper că nu cu suspendare sau imunitate! Asa-i românul, un oț de doi bani.
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult