Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria: Obținem un impact economic real și creștem calitatea vieții pentru toți oamenii prin amplificarea libertății personale și a bucuriei de zi cu zi

Angajați Foto - Priscilla du Preez/ Unsplash

Acest articol este susținut de Pluxee România.

Discuția cu Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria despre impactul Pluxee în România m-a făcut să mă gândesc la binecunoscuta expresie, „ai grijă de angajații tăi și aceștia vor avea grijă de afacerea ta”. Compania a trecut recent printr-un proces amplu de rebranding, de trecere de la Sodexo Benefits and Rewards Services la Pluxee, pentru a susține mai bine misiunea sa de brand digital orientat pe oameni și comunități. Poate că numele este nou, însă Pluxee preia de la Sodexo BRS o experiență de 25 de ani în România, perioadă în care a contribuit la creșterea economiei fiscale și a sprijinit dezvoltarea sustenabilă a mediului antreprenorial.

Discutând despre schimbare și modul în care un mediu antreprenorial puternic ajută la dezvoltarea societății în general, domnul Amezaga a făcut o analogie interesantă: „Societatea este un organism viu. La nivel celular, au loc schimbările mari și profunde. Ajutând oamenii să trăiască din plin și să se bucure de ceea ce contează cu adevărat pentru ei, Pluxee contribuie de fapt la creșterea economică a României și implicit, al nivelului de trai și al calității vieții pentru oameni”.

Într-adevăr, în ultimii ani, au fost realizate multe studii care arată fără echivoc că cele mai profitabile și productive companii sunt cele care se focusează strategic și constant pe implicarea angajaților și pe binele lor. Un studiu Gallup despre legătura între angajamentul angajaților și performanța companiei a analizat datele din 112.312 unități de lucru cu 2,7 milioane de angajați. Acesta a revelat 10 mari diferențe între echipele de top și cele din ultimul sfert al analizei pornind de la nivelurile de angajament ale echipelor. Companiile cu cei mai implicați angajați au raportat un absenteism mai mic cu 81% față de cei din ultimul sfert, au fost cu 23% mai profitabile, cu 18% mai productive din punct de vedere al vânzărilor și au au raportat cu 41% mai puține probleme de calitate.

Domnul Amezaga este de părere că „oferind constant angajaților oportunități pentru a se bucura de momente simple de zi cu zi, cum ar fi pauza de masă, alegerea unui cadou pentru cineva drag, o după amiază petrecută la un concert, se produc schimbări profunde în societate zi după zi, an de an. Toate aceste mici victorii se adună. Când reușești să mergi în fiecare săptămână la sala de sport și să îți îmbunătățești forma fizică, când faci un control medical la timp și previi o boală, când reușești să beneficiezi de servicii de sănătate mintală și îți îmbunătățești relațiile cu cei din jur, toate sunt mici victorii individuale, care în cursul unui an, produc o schimbare la scară națională.”

O discuție despre Pluxee și despre impact conduce inevitabil la o discuție despre următoarea componentă ca mărime și influență din ecosistemul socio-economic: mica afacere, antreprenorul. Companiile mici și mijlocii generază 61% din profitul generat în Romania și au pe ștatele de plată 64% din forța de lucru a țării. 72% dintre cei 35.000 de clienți ai Pluxee sunt companii mici, antreprenoriale, care pun la dispoziția angajaților lor beneficii și experiențe extrasalariale. Angajații lor accesează lunar 55.000 de locații partenere pentru produse și servicii. Conectând consumatorii și comercianții locali, compania contribuie la prosperitatea acestora și sprijină o industrie greu încercată în ultimii ani, HORECA și retail-ul. În 2023 Pluxee a decis să susțină nevoile de educație și dezvoltare ale IMM-urilor, investind 600.000 de euro în programul „Românii sunt antreprenori”, în parteneriat cu Startarium.

Dincolo de efectele generate în societate, Pluxee este o companie care performează financiar. Ca lider al industriei de beneficii extrasalariale, la rândul ei compania a avut un impact economic direct, achitând statului român în 2022 taxe în valoare de 69.6 milioane lei, reprezentând impozit pe profit, TVA, impozite și taxe plătite pentru cei 218 angajați. Tot în ultimul an fiscal (Septembrie 2022 – August 2023) compania a procesat peste 107 milioane de tranzacții realizate cu toate cardurile sale, contribuind la automatizarea administrării beneficiilor salariale și la transparența fluxului de numerar al economiei fiscalizate din România.

„La Pluxee, implicarea este un cuvânt cheie”, afirmă Manuel Fernandez Amezaga. „Pluxee a urmărit dintotdeauna să aibă o influență locală pozitivă în comunitate, dincolo de respectarea strictă a obligațiilor legale și fiscale.” Compania a investit până in prezent 15,6 milioane de lei în proiecte CSR care susțin inițiative importante ale sectorului neguvernamental din România. In plus, peste 1,5 milioane de persoane au beneficiat de programele sociale sprijinite de Pluxee: „Sprijin pentru România", „Mese calde", „Sprijin educațional". „Nu putem vorbi despre responsabilitate fără să avem în vedere ceea ce ne susține pe toți, mediul înconjurător. Pluxee are ca obiectiv strategic global să reducă amprenta de carbon cu 90% până în 2035. În România, un prim pas în acest sens a fost deja realizat. Noile carduri vor fi confecționate din plastic reciclat, reducând astfel amprenta de carbon de la 40 la 5 tone / 1 milion de carduri emise”, a adaugat Manuel Fernandez.

Pluxee mizează pe puterea mediului digital pentru păstrarea poziției de lider, extinderea și recunoașterea influenței pe piață ca alegerea preferată pentru beneficiile angajaților. În prezent peste 1 milion de angajați din România folosesc aplicația globală Pluxeee, lansată local în 2021, cu denumirea MySodexo, pentru a accesa beneficiile primite. Și tranzacțiile online cu cardul devin tot mai populare, ajungând în ultimul an fiscal la 13,6 milioane (septembrie 2022 – august 2023). 

Pluxee este partenerul global cu o experiență de 45 de ani în 31 de țări, care deschide o lume plină de oportunități pentru beneficiari, clienți, parteneri. Într-o lume digitală în schimbare rapidă și pe o piață a muncii în continuă transformare, Pluxee oferă experiențe relevante personalizate care contribuie la bunăstarea angajaților la locul de muncă și în viața personală.

Surse: https://www.gallup.com/workplace/236927/employee-engagement-drives-growth.aspx

https://www.zf.ro/zf-25-de-ani/zf-25-de-ani-companii/zf-25-ani-economia-2-000-firme-mari-peste-800-000-imm-uri-marii-22123466 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dacă emiteau numai carduri virtuale, ar fi redus amprenta de carbon de la 40 la zero tone.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult