Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria: Obținem un impact economic real și creștem calitatea vieții pentru toți oamenii prin amplificarea libertății personale și a bucuriei de zi cu zi

Angajați Foto - Priscilla du Preez/ Unsplash

Acest articol este susținut de Pluxee România.

Discuția cu Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria despre impactul Pluxee în România m-a făcut să mă gândesc la binecunoscuta expresie, „ai grijă de angajații tăi și aceștia vor avea grijă de afacerea ta”. Compania a trecut recent printr-un proces amplu de rebranding, de trecere de la Sodexo Benefits and Rewards Services la Pluxee, pentru a susține mai bine misiunea sa de brand digital orientat pe oameni și comunități. Poate că numele este nou, însă Pluxee preia de la Sodexo BRS o experiență de 25 de ani în România, perioadă în care a contribuit la creșterea economiei fiscale și a sprijinit dezvoltarea sustenabilă a mediului antreprenorial.

Discutând despre schimbare și modul în care un mediu antreprenorial puternic ajută la dezvoltarea societății în general, domnul Amezaga a făcut o analogie interesantă: „Societatea este un organism viu. La nivel celular, au loc schimbările mari și profunde. Ajutând oamenii să trăiască din plin și să se bucure de ceea ce contează cu adevărat pentru ei, Pluxee contribuie de fapt la creșterea economică a României și implicit, al nivelului de trai și al calității vieții pentru oameni”.

Într-adevăr, în ultimii ani, au fost realizate multe studii care arată fără echivoc că cele mai profitabile și productive companii sunt cele care se focusează strategic și constant pe implicarea angajaților și pe binele lor. Un studiu Gallup despre legătura între angajamentul angajaților și performanța companiei a analizat datele din 112.312 unități de lucru cu 2,7 milioane de angajați. Acesta a revelat 10 mari diferențe între echipele de top și cele din ultimul sfert al analizei pornind de la nivelurile de angajament ale echipelor. Companiile cu cei mai implicați angajați au raportat un absenteism mai mic cu 81% față de cei din ultimul sfert, au fost cu 23% mai profitabile, cu 18% mai productive din punct de vedere al vânzărilor și au au raportat cu 41% mai puține probleme de calitate.

Domnul Amezaga este de părere că „oferind constant angajaților oportunități pentru a se bucura de momente simple de zi cu zi, cum ar fi pauza de masă, alegerea unui cadou pentru cineva drag, o după amiază petrecută la un concert, se produc schimbări profunde în societate zi după zi, an de an. Toate aceste mici victorii se adună. Când reușești să mergi în fiecare săptămână la sala de sport și să îți îmbunătățești forma fizică, când faci un control medical la timp și previi o boală, când reușești să beneficiezi de servicii de sănătate mintală și îți îmbunătățești relațiile cu cei din jur, toate sunt mici victorii individuale, care în cursul unui an, produc o schimbare la scară națională.”

O discuție despre Pluxee și despre impact conduce inevitabil la o discuție despre următoarea componentă ca mărime și influență din ecosistemul socio-economic: mica afacere, antreprenorul. Companiile mici și mijlocii generază 61% din profitul generat în Romania și au pe ștatele de plată 64% din forța de lucru a țării. 72% dintre cei 35.000 de clienți ai Pluxee sunt companii mici, antreprenoriale, care pun la dispoziția angajaților lor beneficii și experiențe extrasalariale. Angajații lor accesează lunar 55.000 de locații partenere pentru produse și servicii. Conectând consumatorii și comercianții locali, compania contribuie la prosperitatea acestora și sprijină o industrie greu încercată în ultimii ani, HORECA și retail-ul. În 2023 Pluxee a decis să susțină nevoile de educație și dezvoltare ale IMM-urilor, investind 600.000 de euro în programul „Românii sunt antreprenori”, în parteneriat cu Startarium.

Dincolo de efectele generate în societate, Pluxee este o companie care performează financiar. Ca lider al industriei de beneficii extrasalariale, la rândul ei compania a avut un impact economic direct, achitând statului român în 2022 taxe în valoare de 69.6 milioane lei, reprezentând impozit pe profit, TVA, impozite și taxe plătite pentru cei 218 angajați. Tot în ultimul an fiscal (Septembrie 2022 – August 2023) compania a procesat peste 107 milioane de tranzacții realizate cu toate cardurile sale, contribuind la automatizarea administrării beneficiilor salariale și la transparența fluxului de numerar al economiei fiscalizate din România.

„La Pluxee, implicarea este un cuvânt cheie”, afirmă Manuel Fernandez Amezaga. „Pluxee a urmărit dintotdeauna să aibă o influență locală pozitivă în comunitate, dincolo de respectarea strictă a obligațiilor legale și fiscale.” Compania a investit până in prezent 15,6 milioane de lei în proiecte CSR care susțin inițiative importante ale sectorului neguvernamental din România. In plus, peste 1,5 milioane de persoane au beneficiat de programele sociale sprijinite de Pluxee: „Sprijin pentru România", „Mese calde", „Sprijin educațional". „Nu putem vorbi despre responsabilitate fără să avem în vedere ceea ce ne susține pe toți, mediul înconjurător. Pluxee are ca obiectiv strategic global să reducă amprenta de carbon cu 90% până în 2035. În România, un prim pas în acest sens a fost deja realizat. Noile carduri vor fi confecționate din plastic reciclat, reducând astfel amprenta de carbon de la 40 la 5 tone / 1 milion de carduri emise”, a adaugat Manuel Fernandez.

Pluxee mizează pe puterea mediului digital pentru păstrarea poziției de lider, extinderea și recunoașterea influenței pe piață ca alegerea preferată pentru beneficiile angajaților. În prezent peste 1 milion de angajați din România folosesc aplicația globală Pluxeee, lansată local în 2021, cu denumirea MySodexo, pentru a accesa beneficiile primite. Și tranzacțiile online cu cardul devin tot mai populare, ajungând în ultimul an fiscal la 13,6 milioane (septembrie 2022 – august 2023). 

Pluxee este partenerul global cu o experiență de 45 de ani în 31 de țări, care deschide o lume plină de oportunități pentru beneficiari, clienți, parteneri. Într-o lume digitală în schimbare rapidă și pe o piață a muncii în continuă transformare, Pluxee oferă experiențe relevante personalizate care contribuie la bunăstarea angajaților la locul de muncă și în viața personală.

Surse: https://www.gallup.com/workplace/236927/employee-engagement-drives-growth.aspx

https://www.zf.ro/zf-25-de-ani/zf-25-de-ani-companii/zf-25-ani-economia-2-000-firme-mari-peste-800-000-imm-uri-marii-22123466 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dacă emiteau numai carduri virtuale, ar fi redus amprenta de carbon de la 40 la zero tone.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult