Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Merită sau nu profesorii 100 de lei pe ora remedială? Dispută în direct între ministrul Cîmpeanu și jurnaliștii Negruțiu și Pândaru

Sorin Cimpeanu - in fata ta

Foto: captura Digi24

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu și jurnaliștii Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu au avut sâmbătă o dispută, la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, pe tema plății orelor remediale. Ministrul a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei. „Vreți să plătiți un profesor care nu și-a făcut treaba?”, a fost întrebat ministrul Educației. Mai jos, dialogul de la emisiunea „În fața ta” de la Digi24:

Claudiu Pândaru: Cu tot respectul pentru mulți profesori care și-au făcut treaba în aceste luni, dle ministru, nu vă supărați, dar vreți să plătiți un profesor care nu și-a făcut treaba? Pentru că de asta ajunge copilul ăla să aibă niște pierderi și e nevoie de ore remediale. Ca acum ce? Să își facă treaba? Că nu înțeleg. Înțelegeți dilema mea morală.

Ministrul Sorin Cîmpeanu: Înțeleg dilema dvs. Eu sunt acum profesorul care vă răspunde. Eu nu mi-am făcut treaba integral la ore cu elevii mei, pentru că statul nu mi-a asigurat o formare pentru predarea online - în Franța nici nu vor să audă să predea fără să aibă certificare solidă pentru predarea online. Nu mi-am făcut treaba pentru că n-am avut echipament IT, nu mi-am făcut treaba pentru că, deși eu am predat conștiincios oră de oră și mi-am făcut datoria exemplar, am avut un număr de 50% - 60% dintre elevi care nu au intrat la ore. Deși 40 - 50 % au intrat la ore, eu nu am avut posibilitatea unui feedback, să văd ce au înțeles acei elevi din ce am predat, nu știu cât au asimilat elevii.

Claudiu Pândaru: Am înțeles. Cine eram eu, în acest dialog? Dvs erați profesorul, eu eram părintele sau m-ați pus în locul dvs, ministru al educației?

Sorin Cîmpeanu: Ministrul educației. Iar eu ca profesor v-am răspuns de ce este nevoie să mă plătiți suplimentar.

Claudiu Pândaru: Știți care e diferența? Dvs sunteți recent numit desigur, ministru al educației. Anul trecut era un alt ministru și un minister care nu a reușit să facă un sistem, într-un an de zile, prin care să vadă cât muncește un profesor cu acei copiii. Ministerul educației nu știe cât a muncit fiecare profesor în 2020.

Sorin Cîmpeanu: Nu e simplu de făcut.

Claudiu Pândaru: Într-un an de zile?

Sorin Cîmpeanu: Nu e simplu, e un lucru cu caracter de noutate pentru oricine în lume. Este foarte greu de știut, sincer. Avem raportări, ați văzut și vizavi de disponibilitatea de vaccinare am descoperit deficiențe de raportare, nu vorbesc de partea de credibilitate, ci de erori neintenționate...

Claudiu Pândaru: Dvs plătiți, dar nu e obligatoriu pentru niciun profesor să facă orele remediale.

Florin Negruțiu: Să nu credeți că noi jucăm aici good cop, bad cop. Eu nu sunt de acord cu Claudiu aici. 

Sorin Cîmpeanu: Nici eu nu sunt de acord.

Florin Negruțiu: Consider că profesorii merită acești bani pentru orele remediale, pentru că orice muncă trebuie plătită, iar interesul elevilor este să le facă. Întrebarea mea este câți bani costă tot acest proces al orelor remediale și de unde luați banii?

Sorin Cîmpeanu: Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei, împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU (bani europeni), destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar. (...) 240 milioane de lei se adresează ...,  2,4 milioane de ore pot fi făcute. Înseamnă 375 ore pe școală, e număr mediu de ore remediale pe școală. Unele școli vor merge pe 1.000 de ore remediale, altele pe 200 de ore remediale.

(.....)

Claudiu Pândaru: Înțeleg că le plătiți acestor oameni efortul de a recupera ce au pierdut copiii în aceste luni. La un moment dat vor fi și evaluați, nu? Ca să vedeți dacă ce recuperează au recuperat? Și dacă nu vor recupera elevii, nu vă gândiți să le cereți înapoi banii profesorilor?

Sorin Cîmpeanu: Nu. E o utopie.

Claudiu Pândaru: E foarte bine. 

Emisiunea „În fața ta” moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00, la Digi24.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Că este salariul mic ori mare nici nu mai contează de vreme ce el se ubleaza cu bonusuri nejustificate. Ceea ce contează este că amărâții de contribuabili plătesc incompetența, în majoritate, a sistemului de educație a propriilor lor copii. Scolile să faca angajări strict pe concurs de competențe si politicul sa plece definitiv di educație .
    • Like 0
  • Ce inseamna "remedial" d-le ministru al educatiei?????????? Acest cuvant nu exista.
    • Like 0
  • Dorin check icon
    Deci dăm unora 100 de lei pe oră că să scoată semialfabeți pe bandă rulantă? Tare ,numai în Românica frairilor plătitori de taxe se putea întâmpla.
    • Like 2
    • @ Dorin
      100 lei IN PLUS / ORA
      • Like 0
  • O aberatie mai mare nu am auzit. Sa stai un an acasa sa fi platit si acum sa te plateasca STATUL ROMAN din nou, PENTRU CE? Copiii oricum au pierdut un an din educatie. Dar acest stat este invatat cu plata dubla, a platit averile grofilor in anii 40 si le-a retrocedat in anii 90.
    • Like 0
  • Paul check icon
    In perioada in care nu și-au făcut treaba, ca n-au putut, profesorii au fost plătiți?
    Calitatea execrabila a învățământului românesc (vezi testele Pisa) este imputabila (doar) elevilor - și credeți ca băgând bani in profesorii de azi se poate creste calitatea învățământului?
    • Like 5
    • @ Paul
      Nu se ,poate creste calitatea invatamantului ,,prin maj slariilor prof. !
      --- Cred ca ar trebui , EI ,mai inatai , examinati si educatii ( unii dintre ei ) , Sunt ,inca multi mediocri dintre prof, care mai fac si greseli de exprimare .ortografie .etc.
      Salariile lor plus bonuri voucere de vacanta etc, in raport cu munca depusa ,acum in pandemie ,fata de alti , confrati , cred ca sunt ,,super platiti ,
      Daca o doamna invatatore cu oricare vechime, are un salar de peste 5 000 lei ,nu trebuie sa mai ,fie ,multe p[retentii ,
      ---- NIVELUL EDUCATIEI DE LA NOI ,.SE VEDE FOARTE CLAR PANA IN PARLAMENTUL TARII ,, vezi sosoaca ,,care este ,un exemplu tipic,, mioritic de luat in seama ,care trebuie explicat la copii ;;
      --- NU ASA DRAGI COPII !!!!! si mai sunt inca foarte multi ,nulitati ,pe functii publice !!!!
      • Like 1
  • Vai si vai ce mai DISPUTA IN DIRECT a organizat echipa vajnicilor nostri jurnalisti cu reputatul si experimentatul nou ministru al Educatiei!!! Dupa ce au epuizat subiectul bascalios privind camasa cu "gura de vizitare" a ministrului la vaccinare, in goana lor dupa cancan, scandal si senzational ei nu au gasit de discutat si disputat alt subiect mai important, relevant si actual decat PLATA SUPLIMENTARA A UNOR PROFESORI - dusmanii natiunii ???? - PENTRU SARCINI SUPLIMENTARE impuse de pandemie dar si de bunul simt!.... Zicala neaosa privind capra vecinului functioneza in continuare si printre jurnalistii - unii fosti gazetari - chair daca acum isi spun influenceri, formatori de opinie, analisti, etc... Realitatea este mult mai bogata in subiecte cu adevarat importante pentru soarta educatiei in Romania, daca massmedia si-ar propune SA REZOLVE PROBLEMELE EXISTENTE - sau macar sa ofere niste idei de solutii consensualizate - si nu doar sa ofere spectacole senzationale pentru a creste audienta necesara castigarii contractelor de publicitate..... Astfel de subiecte ar putea fi de exemplu: 1.Ce ar insemna pentru romani o scoala/ universitate DE CALITATE? 2.De ce este impusa cadrelor didactice inutila birocratie generata de o legislatie si de reglementari deficitare si ineficiente, cum este de exemplu OG75/2005 privind asigurarea calitatii in educatie, obiectiv devenit in 15 ani un slogan politicianist si o utopie, declansate de continua simulare dar si de inutila si costistoarea birocratie obeza generata si intretinuta de ARACIP si ARACIS, etc..3.De ce este permisa comercializarea in Romania a numeroase gadget-uri care favorizeaza fraudele si copiatul elevilor si studentilor? 4. De ce nu avem in scoli cataloage electronice care sunt mult mai utile si eficiente decta traditionalele sedinte cu parintii? 5.D
    • Like 0
  • Vai si vai ce mai DISPUTA IN DIRECT a organizat echipa vajnicilor nostri jurnalisti cu reputatul si experimentatul nou ministru al Educatiei!!! Dupa ce au epuizat subiectul bascalios privind camasa cu "gura de vizitare" a ministrului la vaccinare, in goana lor dupa cancan, scandal si senzational ei nu au gasit de discutat si disputat alt subiect mai important, relevant si actual decat PLATA SUPLIMENTARA A UNOR PROFESORI - dusmanii natiunii ???? - PENTRU SARCINI SUPLIMENTARE impuse de pandemie dar si de bunul simt!.... Zicala neaosa privind capra vecinului functioneza in continuare si printre jurnalistii - unii fosti gazetari - chair daca acum isi spun influenceri, formatori de opinie, analisti, etc... Realitatea este mult mai bogata in subiecte cu adevarat importante pentru soarta educatiei in Romania, daca massmedia si-ar propune SA REZOLVE PROBLEMELE EXISTENTE - sau macar sa ofere niste idei de solutii consensualizate - si nu doar sa ofere spectacole senzationale pentru a creste audienta necesara castigarii contractelor de publicitate..... Astfel de subiecte ar putea fi de exemplu: 1.Ce ar insemna pentru romani o scoala/ universitate DE CALITATE? 2.De ce este impusa cadrelor didactice inutila birocratie generata de o legislatie si de reglementari deficitare si ineficiente, cum este de exemplu OG75/2005 privind asigurarea calitatii in educatie, obiectiv devenit in 15 ani un slogan politicianist si o utopie, declansate de continua simulare dar si de inutila si costistoarea birocratie obeza generata si intretinuta de ARACIP si ARACIS, etc..3.De ce este permisa comercializarea in Romania a numeroase gadget-uri care favorizeaza fraudele si copiatul elevilor si studentilor? 4. De ce nu avem in scoli cataloage electronice care sunt mult mai utile si eficiente decta traditionalele sedinte cu parintii? 5.D
    • Like 0
    • @ Dragulanescu Nicolae
      Stimabile Dragulănescu, eu nu sunt jurnalistă si nu fac parte din media. ȚUȚEA ne spunea: ''Nu intreba ce face țara pentru tine, întrebă-te ci poți face tu pentru țară.'' Si multa dreptate avea. Problema nu este că dascălii pretind banii an de an în vreme ce aproape 50% dintre români traiesc sub pragul sărăciei, când românii care produc plus-valoarea din care se plătesc și banii dascălilor au lefuri de 3 ori mai mici și când tariful orar rezultat din veniturile dascălilor este azi poate cel mai mare în plată bugetarilor din România raportat la timpul muncit și rezultatul muncii depuse, Sunteți penibil dacă încercați să dați vina pe elevi care ''nu învață''. Nu au ce și de la cine să învețe. De foarte mulți ani procentul de trecere al dascălilor la examenul obligatoriu de definitivat, ca și la examenul de titularizare pe post, a fost de sub 50%. Spune asta ceva despre nivelul de competență pe care dascălii îl oferă copiiilor care ne vor conduce țara? De ce dascălii nu solicită cursuri de reciclare gratuite nu numai pedagogie ci și pe disciplinele pe care fiecare le predă la catedră? Sunt tot bani cheltuiți în favoarea dascălilor. Nu mai pun în discuție meditațiile care jefuiesc buzunarele părinților care își permit și pentru care majoritatea zdrobitoare a dascalilor nu plătesc impozit. Norma în preuniversitar parcă este de 18 0re plus un timp relativ de pregătire a orei de catre cineva care de ani își predă aceași materie. Mai vin și 2 luni de vacanță plătită full, Am uitat să menționez bonusurile care ridică venitul. Grilele de sallarizare în învățamânt țin cont doar de vechime, nu și de competență, profesionalism, implicare și de rezultatele acyivității didactice? De ce oare? Presunpun ca să fiți masă de manevră în interes politic la urne.
      • Like 4
    • @ Adriana Miut
      Felicitarii Stimata ,,Adriana Miut ,,Subsciu total,
      -- Unii prof, intentionat nu fac efortul necesar la orele din scoala ,ca mai apoi sa-si ofere ,serv, contra-cost cu orele de meditatii ,Stiu foarte bine ce spun ,ptr ca am caz concret, Programul lor este unul lejer,, vacante, etc,
      • Like 0
  • Un profesor are în medie 40 de ore pe săptămână (mate/romana)
    Asta se traduce în 4000 RON pe săptămână - înmulțim cu 4 săptămâni - avem 16000 Ron pe luna.
    Asta e suma maxima pe care o poate obține un profesor. Culmea este ca cei plătiți sunt fix cei mai leneși care nici nu au încercat sa își facă treaba și au multe ore de recuperat.
    16000 RON de la statul Roman cadou pentru incompetenta.
    Și la final avem un test sau ceva sa vedem dacă s-au făcut aceste ore? Dacă elevi au învățat acele lucruri pe care ar fi trebuit sa le învețe în urma cu câteva luni?
    • Like 5
    • @ ControlTheNarrative
      Marga check icon
      Nu poate face 40 de ore remediale pe saptamana. Pt. ca mai are si orele normale de curs si nici nu are atatea clase incat sa faca 40 de ore remediale/saptamana. Poate face cateva ore remediale/saptamana.
      • Like 0
  • Cum oare ar putea să merite 100 lei pe oră? D-l Ministru al Educației nu știe că dascălii noștri care se prezintă la examenele obligatorii de definitivat și la examenele de titularizare pe post de zeci de ani obțin un procent de trecere sub 50% ? Nota de trecere este 7 ca o medie a probelor. Deci pot să aiba un 10 si un 4 sau un 5 și un 9. Cum oare să avem pretenția ca absolvenții de liceu să promoveze BAC-ul cu mai mult de 50%? Nu mai spun câți profi au fost prinși cu fițuici. Iar alții s-au retras din examen de îndată ce s-a anunțat subiectul. Este scandalos. În dictatură existau cursuri anuale de perfecționare a cadrelor didactice pe timpul verii. Vara trecută ar fi trebuit ca ministerul să organizeze cursuri de informatică gratuite cu profesorii care nu știau să lucreze pe un calculator în loc să-și petreacă vacanțe pe la diverse mări ori munți.
    Eu sunt fizician și în urmă cu aprox. 10-15 ani am calculat pe baza datelor găsite pe site-ul INS care este tariful orar pentru munca dascălilor, considerând și timpul necesar pentru pregătirea orelor. Nu era nevoie de matematicile superioare învățate la Fizică, ci doar de aritmetică simplă. Învățământul era plătit cu unul dintre cele mai mari tarife orare din țară. Azi bănuiesc că dascălii sunt retribuiți cu cel mai mare tarif orar depășind și pe cel al medicilor care oricum muncesc mai multe ore pe săptămână și nu au 2 luni de vacanțe plătite full. Iată de ce ajung absolvenții de liceu în facultăți fără să știe a scrie corect. Întrebați profesorii universitari. Suntem nebuni? Se stie de zeci de ani care este calitatea actului didactic; era evidențiata an de an prin notele de la capacitate și bac. Daca avem olimpici, acest fapt nu este meritul școlilor ci al părinților care au posibilități financiare să susțină o școală paralelă. Iar noi ce facem ? Mărim în prostie tariful orar în învătământ plătind din bani publici incompetența și astfel sacrificând instruirea generațiilor de copii care vor conduce România în viitor ?
    Aud de la prieteni că în Germania salariul cadrelor didacțice crește funcție de câțiva parametri dintre care cel mai important sunt rezultatele la clasă, adică nivelul de competență obținut de fiecare profesor la clasele la care predă. Nu este ceva din oficiu ca în socialismul românesc postdecembrist.
    Angajările ar trebui făcute pe bază de concurs și instituite cursuri de reciclare estivale gratuite la toate disciplinele.
    • Like 11
    • @ Adriana Miut
      Marga check icon
      Dezinformati. Nu este o medie din 4 si 10. La ex. de def. media minima este acum 8. La niciunul nu se face medie cu 4. Se lua in calcul, cu o pondere mai mica, nota de la o proba practica (lectie) si cu o pondere mai mare nota de la proba scrisa a conc. national de titularizare. Nu ati calculat corect tariful orar daca v-a dat acel tarif de care vorbiti; cred ca nu ati luat in calcul nici toate activitatile pe care le face un profesor si nici faptul ca nu toti profesorii nu au salariul coresp. unei vechimi mari si gr. didactic I. Angajarile se fac pe baza rezultatelor de la acel concurs de titularizare. Va invit sa rezolvati sub. resp. in timpul dat, tinand cont si de emotiile inerente unui concurs. De fapt, la unele discipline sunt sufic. prof. cu note mari la conc. de titularizare, care nu se pot titulariza din lipsa de posturi.
      • Like 0
    • @ Adriana Miut
      Doamna Miut, de acord cu toate cele sustinute de dumneavoastra, dar...am un dar. Perfectionarea se facea formal atunci si, din pacate, la fel si acum. Cineva care a fost implicat in perfectionarea profesorilor de matematica imi spunea ca dupa o ora profesorii - nu extrem de "in tema", se aratau exasperati de incercarile de a fi "indopati" cu niste cunoastinte pe care, evident, le considerau un balast. Evident ca totul va spune la clasa exact acelasi lucru: plictis!!! Cat despre calitatea profesorilor dinainte, era mai buna ca nivel de cunostinte, dar implicarea, dorinta de a transmite cunostintele, difereau substantial. Special nu am mentionat talentul, caci asta exista sau, cu mare dificultate, poate fi educat.
      • Like 0
    • @ Adriana Miut
      Dacă ati facut acele calcule inseamnă că habar nu aveți ce ați calculat, profesorii din invătământul preuniversitar sunt cei mai prost plătiți din categoria personalului cu studii superioare, a se vede chiar legea unică a salarizării unde se situează această categorie în grilă. Comparativ cu Europa nici nu merită discutată problema, sunt mult sub. Nu mai vorbim de condițiile din scoli. Dar dacă e așa lapte și miere cum spuneți ar trebui să fie bătălie pentru aceste posturi, să vină toți absolvenții bine pregătiți, să fie concurență pentru angajare in sistem....ceea ce evident nu este...de ce nu este? tocmai pentru că nu interesează pe nimeni pentru salariul e mic si responsabilitatea mare...spuneți ca sunteți fizician, mă la modul cum puneți problema ca ați fi capabilă sa sustineți si să si luați un concurs de titularizare pe fizică.
      • Like 0
    • @ Marga
      D-na Marga, am lucrat cu date de la INS, plus ca am în familie 2 cadre didactice, tatălși sora. Eu atentionam Rrocentul de trecere al dascălilor la aceste examene care în mod rușinos este sub 50%, în unii ani chiar sub 40%. Sunt fizician, tobă de matematici, dar nu este nevoie decât de aritmetica lui Arhimede. Păi, draga mea, ce ar fi dacă unmuncitor la un strung ar cere bani pentru fiecare miscare care o face ca sa realizeze o piesa? Su dacă o caserița la supermrcket ar pretinde bani și pentru ca stă în picioare, pentruca pune produsele la cititorul de prețuri, etc? Ea nu poate să cearăbani în plus pentru ca aceste oerații fac parte intrinseca din descrierea operației pentrru care are un contract de muncă semnat benevol. La fel si dascălii, au un obiect al contractului de muncă -profesor/învățător in sistemul de educație școlară. Asta nu înseamnă doar să te deplasezi la școală, să urci la catedra și să predai, să verifici elevii. Această munca este organic legata de anumite activităti care nu se desfășoară de la catedră ci sunt competențe care completeaza predarea propriu zisă. Ex. corectarea lucrărilor de la CAP și BAC nu fac altceva decât să evalueze calitatea activității dascalilor care au pregătit elevii. Nu văd cum ar fi procente mai bune de trecere la CAP și BAC mai bune decât au fost cele de la examenele profesorilor.
      In plus, sunteți singurii din țară care aveți 2 luni de concedii plătite și pretindeți banii ca să participați la supraveghere și corectare lucrări la CAP și BAC!!! Nu sunteti curioși care sunt rezultatele activității dvs. didactice? Apoi mi se pare pueril ca un cadru didactic să aibă emoții ațât de mari la un concurs încât să uite jumătate din cunoștințele lui! Ce sa mai spunem atunci de copiii pe care nu-i pregătiți suficient ca să fie mai competiitivi!
      • Like 0
    • @ Diana Gheorghiu
      Vă contrazic. Am făcut gimnaziul și liceul la Timișoara O școală generală în care am învătat și Constituția României și am dat un colocviu din ea (chiar dacă nu era aplicată de acea orânduire dar ne-a predat-o) înainte de a intra în examen de capacitate. Apoi am urmat Liceul Loga și am avut profi la care învățam cu drag -poate nu credeți- pentru că se implicat să ne facă să gândim, să analizăm cu propriul creier prin simple discuții în oră- la română, sau la mate ne atrăgea cu diverse povești din ce spunea un Titeica ori un alt mare om de stiință al lumii. La mate lucram probleme din Gazeta matematică. Nu era usor dar eram bine ghidați de profi. La Istorie și Geografie am avut acelasi prof tot liceul. La fiecare oră venea cu o hartă si un băț chiar daca nu era legată de lectie. Dapa ce neasculta, ne dădea bățul si ne invita la harta, fie ca era a României, a lumii, a reliefului ori adminstrativă și ne punea cateva întrebari de genul: unde e Himalaya, deșertul Gobi, m-ții Stâncoși ... si abia apoi ne dădea nota. La fizică, era mai tânără și băieții învățau pe rupte dar și profa știa cum să ne atragă către fizică. Datorită ei am făcut facultate de fizică. Nu au fost probleme la examenul de BAC , Am dat la toate materiile Bac-ul. Si azi mai știu toate oasele din schelet, muschii.. Nu a picat nimeni la BAC. în ultimul an profii știau ca este greu și au stabilit cate o ședință pe săptămână când ne așteptau la liceu pentru a oferi ajutor celor care aveau nevoie de explicații suplimentare. Nu erau plătiți dar pentru ei era o mândrie ca absolvenții la disciplina lor să treaca cu note mari. Pe vremea aceea acestea erau meditațiile. Am trecut toți, în mare parte datorită suținerii și dedicației profesorilor noștri. Cursurile de reciclare a cadrelor didactice se țineau vara pentru cei care se înscriau. Tatal meu era unul dinte cei care țineau astfel de cursuri la limba si gramatica română. Le făcea serios iar cei înscriși erau interesați pentru examen de grad prin care li se mărea salariul. Aveau nevoie de competență. Azi fie ești un dascăl competent, dedicat ai aceeași leafă cu unul care nu-i competent. În Germania profii sunt evaluați și funcție de nivelul de pregătire al elevilor si dupa evaluările părinților. Acolo nu ai voie să te adresezi necuvinciosunui elev, ori să-l umilești - că pleci din școală si nici o alta nu te mai angajează. Este adevărat că dacă acei profesori nu au baza elementară la matematică, la fizică ori la chimie atunci nu poți sa asimilezi ce ți se predă la cursul de profesionaizare pentru ca nu ai pe ce sa clădești noi cunoștințe. Fiul meu a facut la Liceul Cantemir și a fst ultimul an când s-a dat examen de admitere. S-au făcut multe grșeli în sistem și unul este absența exaamenului de admitere la liceu și la facultate. Si mai grav este că se discută de mult despre reînființarea școlilor profesionale pe toate meseriile unde inginerii pensionari, și nu numai, ar fi bucuroși să activeze, noi având mare penurie de meseriași calificați.
      • Like 0
    • @ Adona Luiza Papadima
      Nu este adevărat. Presupun ca sțiți aritmetică, luați de la Institutul Național de Statistică datele și calculati mai întâi nr de ore pe care le prevede norma didactică plus 2-3 ore pe săpt pentru pregătirea orei (daca o faceți ori nu ca predati aprox aceeași materi la 2-3 clase) și sțiind ce salarriu brut aveți calcuați tariful orar. Eu am putut face destul de corect având profesor în familie și acces la datele INS. Tariful orar norma didactic definesc nivelul salariului la care se aduga vechimea si sporul de stres care este obligatoriu sa fie identic pentru toți profesorii și mai mare la invățătorii care lucrează cu copii mici. Veți vedea că am dreptate. Eu am lucrat în tehnologia semiconductorilor, producție și cercetare, și calculam si salariile operatorilor din subordine. Merau sora mea , profesoara, îmi ''reproșa'' ca ea câștigă mai putin decât mine I-am demonstrat că nu este așa. Eu muceam 8 ore/zi și aveam un salariu mai mic decât ea , un concediu platit de 21 zile, iar ea avea salariu mai mare cu câteva sute la o normă de 18 ore saptămână și 2 luni de concediu vara, plus 2 vacanțe toate plătite. Nu este greu sa calculați cu condiția sa fici corecta în ce date folosiți. Spor la treabă!
      • Like 0
  • Profesorii au incasat salarii (si eventual sporuri) pentru o perioada in care nu au putut presta activitatea de calitate. Adica ei au fost platiti pentru a realiza un transfer educational care nu s-a realizat integral. Iar acum, cand se poate realiza integral ei vor sa fie platiti inca odata? Orice om sanatos la minte ar putea constata ca profesorii au fost platiti in avans, iar acum trebuie sa presteze, sa livreze ca sa recupereze. E simplu!
    Banii europeni nu sunt pentru nevoi curente, nu sunt pentru carpeli, ci pentru dezvoltare. Cumparati de ei echipamente, instruiti/certificati profesorii pentru predare on-line, modernizati infrastructura si curricula, nu-i bagati in consum, pe sporuri salariale, ca nu d'aia ii primiti!
    Viitorul inseamna digitalizare, iar cadrele didactice ar trebui "reciclate" rapid, modulul pedagogic obligatoriu ar trebui completat cu pedagogia on-line, si recertificati cu totii, lucrurile invatate acum 20 de ani la pedagogie se aplica prea putin in actualele conditii de distantare si de comunicare la distanta.
    • Like 9
    • @ Cristian Dogar
      Marga check icon
      Prof. au investit un timp mai mare decat la predarea fata in fata pt. aceste ore. Pt. a invata folosirea acelor platforme, pt. a-si pregati mat. necesare, pt. a cauta resurse suplimentare care se potrivesc foarte bine online. Au lucrat deja efectiv acel timp.
      • Like 0
    • @ Marga
      Da, da, asta e din ciclul "Mi-a mancat pisica tema".
      • Like 2
    • @ Marga
      Unii. Si sa stiti ca vorbesc in cunostinta de cauza, pe un "esantion" bine dotat din toate punctele de vedere: copii, scoala, parinti.
      • Like 0
    • @ Marga
      Dar este rușinos ca un profesor să nu știe să lucreze pe un PC când copiii și nepoții dvs fac acest lucru zilnic. Nu ați fost curioși să vedeți ce se întâmplă în lume, muzee, carți online etc? Suntem în secolul 21! Eu am învățat la 55 ani de la fiul meu ca trebuia sa tin pasul cu cei mai tineri de la muncă, nu să par o proastă. Apoi în privat se câștigă de 2-3 ori mai puțin decât în învățământ, plus meditatiile nefiscalizate ..., cum să nu aveti bani să cumparați un PC! Dar văd ca profii au fost în vara plecațiîn vacanțe prin lume în loc să ceară ministerului să organizeze cursuri gratuite pentru utilizarea unui PC. Deci aveați bani. Nici în vacanta de iarna trecuta nu au fost solicitate cursuri pentru acest lucru. Fiul meu învață în Olanda și fac online toti, nu se plâng nici profii, nici studenții ori elevii. Toți trăiesc în era informaticii. Cine vrea sa lucreze în învățamânt tebuie să țină pasul cu tehnica si să își asume actul didactic de azi. Adica să te plăteasca contribuabilii pentru ca tu nu știi să predai online. Contribuabilii v-au încredințat copiii și asta nu înseamnă să mergi zilnic la catedră ci să înveți pe elevii ceea ce tebuie să știe. Oare ce părere și-au făcut elevii despre dascălii lor în această pandemie.!
      • Like 0
    • @ Diana Gheorghiu
      Așa este . Mulți profesori și invățatori sunt de toată lauda. Dar ce vină are acel elev care nu are parte de așa un veritabil profesor. Am văzut profesorii care predau gramatica, fizica, mate pe TVR2. JOS PĂLĂRIA ! RESPECT MAXIM.
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult