Foto: captura Digi24
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu și jurnaliștii Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu au avut sâmbătă o dispută, la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, pe tema plății orelor remediale. Ministrul a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei. „Vreți să plătiți un profesor care nu și-a făcut treaba?”, a fost întrebat ministrul Educației. Mai jos, dialogul de la emisiunea „În fața ta” de la Digi24:
Claudiu Pândaru: Cu tot respectul pentru mulți profesori care și-au făcut treaba în aceste luni, dle ministru, nu vă supărați, dar vreți să plătiți un profesor care nu și-a făcut treaba? Pentru că de asta ajunge copilul ăla să aibă niște pierderi și e nevoie de ore remediale. Ca acum ce? Să își facă treaba? Că nu înțeleg. Înțelegeți dilema mea morală.
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Înțeleg dilema dvs. Eu sunt acum profesorul care vă răspunde. Eu nu mi-am făcut treaba integral la ore cu elevii mei, pentru că statul nu mi-a asigurat o formare pentru predarea online - în Franța nici nu vor să audă să predea fără să aibă certificare solidă pentru predarea online. Nu mi-am făcut treaba pentru că n-am avut echipament IT, nu mi-am făcut treaba pentru că, deși eu am predat conștiincios oră de oră și mi-am făcut datoria exemplar, am avut un număr de 50% - 60% dintre elevi care nu au intrat la ore. Deși 40 - 50 % au intrat la ore, eu nu am avut posibilitatea unui feedback, să văd ce au înțeles acei elevi din ce am predat, nu știu cât au asimilat elevii.
Claudiu Pândaru: Am înțeles. Cine eram eu, în acest dialog? Dvs erați profesorul, eu eram părintele sau m-ați pus în locul dvs, ministru al educației?
Sorin Cîmpeanu: Ministrul educației. Iar eu ca profesor v-am răspuns de ce este nevoie să mă plătiți suplimentar.
Claudiu Pândaru: Știți care e diferența? Dvs sunteți recent numit desigur, ministru al educației. Anul trecut era un alt ministru și un minister care nu a reușit să facă un sistem, într-un an de zile, prin care să vadă cât muncește un profesor cu acei copiii. Ministerul educației nu știe cât a muncit fiecare profesor în 2020.
Sorin Cîmpeanu: Nu e simplu de făcut.
Claudiu Pândaru: Într-un an de zile?
Sorin Cîmpeanu: Nu e simplu, e un lucru cu caracter de noutate pentru oricine în lume. Este foarte greu de știut, sincer. Avem raportări, ați văzut și vizavi de disponibilitatea de vaccinare am descoperit deficiențe de raportare, nu vorbesc de partea de credibilitate, ci de erori neintenționate...
Claudiu Pândaru: Dvs plătiți, dar nu e obligatoriu pentru niciun profesor să facă orele remediale.
Florin Negruțiu: Să nu credeți că noi jucăm aici good cop, bad cop. Eu nu sunt de acord cu Claudiu aici.
Sorin Cîmpeanu: Nici eu nu sunt de acord.
Florin Negruțiu: Consider că profesorii merită acești bani pentru orele remediale, pentru că orice muncă trebuie plătită, iar interesul elevilor este să le facă. Întrebarea mea este câți bani costă tot acest proces al orelor remediale și de unde luați banii?
Sorin Cîmpeanu: Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei, împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU (bani europeni), destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar. (...) 240 milioane de lei se adresează ..., 2,4 milioane de ore pot fi făcute. Înseamnă 375 ore pe școală, e număr mediu de ore remediale pe școală. Unele școli vor merge pe 1.000 de ore remediale, altele pe 200 de ore remediale.
(.....)
Claudiu Pândaru: Înțeleg că le plătiți acestor oameni efortul de a recupera ce au pierdut copiii în aceste luni. La un moment dat vor fi și evaluați, nu? Ca să vedeți dacă ce recuperează au recuperat? Și dacă nu vor recupera elevii, nu vă gândiți să le cereți înapoi banii profesorilor?
Sorin Cîmpeanu: Nu. E o utopie.
Claudiu Pândaru: E foarte bine.
Emisiunea „În fața ta” moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00, la Digi24.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Calitatea execrabila a învățământului românesc (vezi testele Pisa) este imputabila (doar) elevilor - și credeți ca băgând bani in profesorii de azi se poate creste calitatea învățământului?
--- Cred ca ar trebui , EI ,mai inatai , examinati si educatii ( unii dintre ei ) , Sunt ,inca multi mediocri dintre prof, care mai fac si greseli de exprimare .ortografie .etc.
Salariile lor plus bonuri voucere de vacanta etc, in raport cu munca depusa ,acum in pandemie ,fata de alti , confrati , cred ca sunt ,,super platiti ,
Daca o doamna invatatore cu oricare vechime, are un salar de peste 5 000 lei ,nu trebuie sa mai ,fie ,multe p[retentii ,
---- NIVELUL EDUCATIEI DE LA NOI ,.SE VEDE FOARTE CLAR PANA IN PARLAMENTUL TARII ,, vezi sosoaca ,,care este ,un exemplu tipic,, mioritic de luat in seama ,care trebuie explicat la copii ;;
--- NU ASA DRAGI COPII !!!!! si mai sunt inca foarte multi ,nulitati ,pe functii publice !!!!
-- Unii prof, intentionat nu fac efortul necesar la orele din scoala ,ca mai apoi sa-si ofere ,serv, contra-cost cu orele de meditatii ,Stiu foarte bine ce spun ,ptr ca am caz concret, Programul lor este unul lejer,, vacante, etc,
Asta se traduce în 4000 RON pe săptămână - înmulțim cu 4 săptămâni - avem 16000 Ron pe luna.
Asta e suma maxima pe care o poate obține un profesor. Culmea este ca cei plătiți sunt fix cei mai leneși care nici nu au încercat sa își facă treaba și au multe ore de recuperat.
16000 RON de la statul Roman cadou pentru incompetenta.
Și la final avem un test sau ceva sa vedem dacă s-au făcut aceste ore? Dacă elevi au învățat acele lucruri pe care ar fi trebuit sa le învețe în urma cu câteva luni?
Eu sunt fizician și în urmă cu aprox. 10-15 ani am calculat pe baza datelor găsite pe site-ul INS care este tariful orar pentru munca dascălilor, considerând și timpul necesar pentru pregătirea orelor. Nu era nevoie de matematicile superioare învățate la Fizică, ci doar de aritmetică simplă. Învățământul era plătit cu unul dintre cele mai mari tarife orare din țară. Azi bănuiesc că dascălii sunt retribuiți cu cel mai mare tarif orar depășind și pe cel al medicilor care oricum muncesc mai multe ore pe săptămână și nu au 2 luni de vacanțe plătite full. Iată de ce ajung absolvenții de liceu în facultăți fără să știe a scrie corect. Întrebați profesorii universitari. Suntem nebuni? Se stie de zeci de ani care este calitatea actului didactic; era evidențiata an de an prin notele de la capacitate și bac. Daca avem olimpici, acest fapt nu este meritul școlilor ci al părinților care au posibilități financiare să susțină o școală paralelă. Iar noi ce facem ? Mărim în prostie tariful orar în învătământ plătind din bani publici incompetența și astfel sacrificând instruirea generațiilor de copii care vor conduce România în viitor ?
Aud de la prieteni că în Germania salariul cadrelor didacțice crește funcție de câțiva parametri dintre care cel mai important sunt rezultatele la clasă, adică nivelul de competență obținut de fiecare profesor la clasele la care predă. Nu este ceva din oficiu ca în socialismul românesc postdecembrist.
Angajările ar trebui făcute pe bază de concurs și instituite cursuri de reciclare estivale gratuite la toate disciplinele.
In plus, sunteți singurii din țară care aveți 2 luni de concedii plătite și pretindeți banii ca să participați la supraveghere și corectare lucrări la CAP și BAC!!! Nu sunteti curioși care sunt rezultatele activității dvs. didactice? Apoi mi se pare pueril ca un cadru didactic să aibă emoții ațât de mari la un concurs încât să uite jumătate din cunoștințele lui! Ce sa mai spunem atunci de copiii pe care nu-i pregătiți suficient ca să fie mai competiitivi!
Banii europeni nu sunt pentru nevoi curente, nu sunt pentru carpeli, ci pentru dezvoltare. Cumparati de ei echipamente, instruiti/certificati profesorii pentru predare on-line, modernizati infrastructura si curricula, nu-i bagati in consum, pe sporuri salariale, ca nu d'aia ii primiti!
Viitorul inseamna digitalizare, iar cadrele didactice ar trebui "reciclate" rapid, modulul pedagogic obligatoriu ar trebui completat cu pedagogia on-line, si recertificati cu totii, lucrurile invatate acum 20 de ani la pedagogie se aplica prea putin in actualele conditii de distantare si de comunicare la distanta.