Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Ministerul Educație pregătește planul B „dacă cumva, Doamne Fereşte, în septembrie, ne vom întâlni cu aceeaşi situaţie pe care o avem astăzi”

scoala la distanta - elev - Foto Guliver/Getty Images

Foto Guliver/Getty Images

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat că pregătește măsuri pentru scenariul în care școlile nu vor putea fi redeschise din septembrie, din cauza pandemiei provocate de noul coronavirus. 

„Dacă cumva, Doamne Fereşte, ne vom întâlni cu aceeaşi situaţie pe care o avem astăzi în septembrie, atunci trebuie să fim pregătiţi. Să nu mai existe ceea ce este astăzi. Pentru că haideţi să fim sinceri, am fost puşi într-o situaţie cu care România nu s-a mai întâlnit şi nimeni în lume nu s-a mai întâlnit. Prin urmare, a trebuit să luăm măsuri într-un moment de criză”, a spus Anisie într-un interviu acordat Observator.

„Îmi propun ca până la toamnă să nu mai existe niciun copil care să nu aibă acces la tehnologie, la învăţarea asistată de tehnologie”, a continuat Monica Anisie.

Ministerul Educației va pregăti lecții filmate

Ministrul mai spune că toți elevii vor avea la dispoziție lecții filmate de profesori voluntari.

„În acelasi timp, Ministerul Educației va pregăti și lecții filmate. Cine le-ar putea face? Profesori voluntari avem și acum. Sperăm ca în toamnă să avem puse la punct toate lecțiile. Înregistrăm pentru toate clasele și la acele materii la care putem face lucruri interesante pentru elevi. Foarte greu am putut identifica și spații în care să filmăm. Sperăm ca din momentul în care nu vom mai avea stare de urgență să putem să ne întâlnim și să facem filmările”, a afirmat ministrul Educației. 

De asemenea, programa școlară va fi revizuită, astfel încât să nu îi încarce nici pe profesori și nici pe elevi.

„Să luăm un exemplu, pentru că sunt profesoară de limba română. Să spunem că nu am reușit să parcurgem tot din adjectiv. Anul următor, acest conținut îl reiau cu ce a trebuit să învețe copilul și în anul școlar următor. Vom revizui programa să nu îi încărcăm nici pe profesori și nici pe elevi”, a mai spus Anisie.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Sunt materiale, e mână de lucru, sunt bani. Ce împiedică ca în următoarele 4 luni de zile să se construiască de la fundaţie câteva mii de şcoli (ori câte ar fi nevoie pentru asigurarea de locuri în bănci dupâ cerinţele sanitare impuse de pandemie)? Doar ingălarea mintală a celor ce ar trebui să angajeze cu curaj un asemenea plan. Sunt ţări care ar realiza aşa ceva în trei luni (am văzut cu ochii mei). Dacă însă ne punem la mintea lui Anisie..... Ehehei, dacă ar fi vorba de vila primarului X ori a parlamentarului Y!
    • Like 1
  • Am ajuns sa discutam despre tehnologie și despre accesul la aceasta în sistemul de învățământ pe când focarele de infecție colcăie în wc-urile din curțile școlilor (și nu numai). Ne îmbătăm cu apă rece și nimic mai mult. Iar asta cu voluntariatul în sistemul de învățământ în contextul dat pute (a mediocritate) și mai rău decât orice budă din curtea oricărei școli.
    Revenind la tehnologizarea învățământului, nu e ca și cum elevii și studenții au undeva în spatele cortexului cerebral un slot USB unde pot fi aruncate cu furca toate aceste filmulețe.
    Nu spun că nu trebuie asigurat un plan B, însă la cum este pusa problema de către autorități aș prefera ca actualul plan să se numească planul Z.
    • Like 1


Îți recomandăm

Fată la școala online

„Mai țineți minte emoțiile de la examenul de șofat? Ei, cum ar fi dacă, după câteva mii de ore de șofat, ați mai da unul? N-am niciun dubiu, ar fi fără mare panică. Așa e și cu testele la matematică”, spune Gabi Bartic. (Foto: Profimedia)

Citește mai mult

Copii talentați

„Am descoperit un număr foarte mare de copii extraordinar de talentați, performanți, competitivi - și mulți dintre ei nedescoperiți până acum. Pentru că mai ales cei din zona rurală sau din urbanul mic au șanse slabe să participe la olimpiadele tradiționale, creion-hârtie - însă au putut participa fără opreliști la olimpiada digitală”, explică Dragoș Iliescu.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Învingător

„Am fost un caz mai complicat. Ce pot eu să afirm este ca domnul profesor doctor a fost dirijorul unei orchestre, după mine impresionante, pentru ca eu am accesat aproape toate disciplinele spitalului în afecțiunea pe care am avut-o eu”, se destăinuie Marin Florin.

Citește mai mult