Ministrul Educației Naționale, Pavel Năstase, a declarat la Interviurile Europa FM că va începe revizuirea totală și sistematică a manualelor, inclusiv a celor nou aprobate. Această operațiune ar urma să dureze maximum un an și ar trebui să ducă la o simplificare a tuturor manualelor.
„Avem manuale noi pentru clasele I-IV, dar nu s-a întrebat nimeni dacă aceste manuale sunt potrivite sau nu. Nu a făcut nimeni o evaluare în acest sens. O s-o facem noi, pentru a realiza o corelare la nivelul sistemului, între manualele de la învățământul primar, gimnazial și liceal. Suntem în proces de reînnoire a manualelor. Anul acesta este rândul manualelor de clasa a V-a. Dar, dacă nu privim ca sistem, și nu plecăm de la cele 8 competențe care sunt la nivel european, și cu dezvoltarea acestora pe competențe specifice – primar, gimnazial și liceal – atunci există riscul să apară suprapuneri. Această revizuire – de la clasa I la clasa a XII – va fi una laborioasă, care să scoată în evidență toate problemele care țin de conținutul manualelor”, a declarat Pavel Năstase.
Acesta a mai spus că ia în calcul renunțarea la examenele de evaluare națională de la clasele a II-a și a IV-a.
„Trebuie să analizăm această situație. În această perioadă, se dezvoltă capacitatea de gândire. Omul se dezvoltă, și creierul, din punct de vedere biologic, se dezvoltă până la această vârstă și abia după aceea este în stare să perceapă o evaluare. Trebuie să prelungim acei șapte ani de acasă cu această perioadă care înseamnă învățământul primar și să îi dăm acea bază de gândire. Trebuie procedat în mod gradual, astfel încât el să se obișnuiască, dar nu evaluări de genul acesta care îi stresează și îi sperie pe copii. Aceasta este percepția mea din mesajele pe care le primesc în fiecare zi”, a spus ministrul Educației.
El a afirmat că încă nu a luat o decizie în acest sens.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Acest ministru seamănă bine cu bunicul meu, fost preot greco catolic, care a refuzat din motive de conștiință să treacă la ortodoxie (evident, pierzând mult din punct de vedere material...)
Așadar, mai ușor cu asemănările fizice. Bănuiesc că dvs. nu semănați cu Rumburak din "Arabella", nu?
Drept pentru care, o luăm mereu de la început, revizuim și înlocuim, în timp ce elevii și studenții merg pe căi nepotrivite vremurilor pe care le trăim.
Fără aceste 3 puncte, ministrul educației pierde timpul, pur și simplu. Și noi cu el. Și copii noștri alături de noi. Și viitorul împreună cu noi toți.
Prima acțiune e necesară deoarece am avut și eu impresia că există niște balast care se poate arunca, iar a doua fiindcă stresul doamnelor pentru rezultatele elevilor la evaluare se transmite inevitabil și celor mici și părinților acestora.
Deci, niște idei de bun simț, zic eu.
Pur și simplu, cele două idei/intenții exprimate de ministru mi se par bune, cu o finalitate practică.
Nu, e clar, asta era problema. Nu că avem absenteism de 50% la BAC. Bine că echivalăm diploma de liceu în IT cu una de licență. Poate domnul ministru a uitat: unele facultăți chiar cer practică. Și mulți studenți chiar lucrează pe piața reală, adaptându-se și învățând ce se CERE pe piață. Nu TEORIE.