Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Ministrul Educației va stabili luni prin ordin numărul maxim de ore pe care un copil îl poate petrece făcând teme pentru acasă

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, va semna luni un ordin de ministru care va stabili numărul maxim de ore pe care un elev îl poate petrece într-o zi făcând teme pentru acasă. 

„În momentul de faţă, noi am lăsat lucrurile la rezonabilitatea profesorilor, dar ceea ce se întâmplă este că vacanţele de vară se transformă într-un fel de competiţie, de concurs, câte sute sau mii de probleme să rezolvăm. Să lăsăm deoparte ipocrizia. Noi, oamenii maturi, aşteptăm vara ca să ne relaxăm, să ne odihnim, iar o elevă sau un elev care are şapte, opt, nouă ani, 11 ani, trebuie să lucreze încontinuu în aşa fel încât în septembrie, când ajunge la şcoală, să nu o supere pe doamna învăţătoare sau pe doamna dirigintă şi să vină cu caietul de teme făcute, iar, dacă nu le-a făcut, eventual, să mai primească şi o notă proastă sau un calificativ prost", a declarat Mircea Dumitru, în cadrul sesiunii online „De vorbă cu Ministrul tău”, iniţiată de Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic.

Potrivit spuselor sale, citate de News.ro, la clasa zero nu vor putea fi date teme pentru acasă, în clasele primare timpul alocat temelor nu va putea depăși o oră. „Dacă nu se înţelege chestia asta dintr-o pedagogie naturală, pe care ar trebui să o respirăm în mod firesc, atunci legiuitorul, în cazul de faţă ministrul Educaţiei, dă un ordin, prin care spune, de pildă, că la învăţământul primar, la clasa pregătitoare sau clasa zero, nu se dau teme acasă".

În gimnaziu, timpul alocat temelor va putea crește gradual până la două ore. „Pentru liceu, sigur, trebuie să fie ceva mai mare, pentru că deja la liceu trebuie să te pregăteşti pentru ce urmează şi ai nevoie de mai mult timp", a spus Mircea Dumitru.

El a mai spus că fiecare profesor sau învățător trebuie să ia în calcul faptul că peste un anumit prag elevii nu mai au capacitatea de a se concetra la teme, după ce au stat mult timp la școală. „Este o obligaţie pe care trebuie să o coreleze fiecare dascăl, fiecare profesor, fiecare educator, cu ceea ce gândeşte că este cuantumul de rezolvare a unei probleme sau a unei sarcini. Sigur că e o chestiune care trebuie după aceea rafinată într-un mod mai subtil de către fiecare dintre profesorii noştri, dar trebuie sa se gândească... este un prag, o limită de tolerabilitate pentru un elev, o elevă care se află la o vârstă fragedă", a explicat ministrul Educaţiei.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Foarte interesant și dezbătut articolul! Concluziile mele sunt următoarele:

    1) Nu este nevoie de normarea muncii de acasă a elevului.
    2) Este nevoie de evaluarea muncii elevului ȘI A PROFESORULUI, prin teste periodice scrise, la care să nu se poată copia, și corectate de alți profesori (teste serioase, tip examen de bacalaureat).
    3) Salariul profesorilor să fie în funcție de rezultatele elevilor lor la teste, în rest să nu le mai spună nimeni cum să își facă treaba (deci fără hârțogăreli, planuri de lecție, inspecții, etc, doar rezultatele elevilor la teste).
    4) Școlile să fie cotate tot ca și profesorii, în funcție de rezultatele elevilor școlii respective la teste. În felul acesta, se va autoregla și munca pentru acasă dată de profesori, deoarece niște elevi obosiți cu teme prea multe vor performa la teste mai prost decât ar putea. În plus, în acest fel, profesorii vor fi primii interesați ca elevii să termine orele lor cu cât mai multe cunoștințe asimilate deja. În prezent, mie mi se pare că profesorii merg pe minim de efort la clasă, lăsând tot efortul pe umerii elevului și ai părinților, acasă...
    5) Să se creeze un mecanism contra tendinței din prezent, de creare artificială a unor școli gimnaziale de nivel mai înalt, prin acceptarea unor elevi pe alte criterii decât adresa de domiciliu.
    6) Liceele să fie clasificate în funcție de rezultatele elevilor la bacalaureat, iar la școlile de meserii să se facă meserie!

    Așadar, dacă se vrea, se poate face reformă. Dar se vrea? În plus, ar vrea profesorii să fie și ei evaluați și să trebuiască să muncească mai responsabil dacă vor să urce pe grila de salarizare și să ajungă să muncească la o școală mai bună?
    • Like 1
    • @ Tom Dick N'Harry
      Anon check icon
      OK, de acord in mare parte: testele corectate de alti profesori sunt o idee buna, la fel si simplificarea birocratiei si ideea ca scolile sa fie cotate in functie de rezulatatele de la teste.

      Vad insa cateva cateva probleme. Daca salariul profesorului depinde exclusiv de rezultatele de la teste, atunci e posibil sa se puna presiune foarte mare pe elevi sa obtina rezultate bune la acele teste, si anume prin metode nu tocmai corecte d.p.d.v. pedagogic (iar presiunea va fi cu atat mai mare cu cat salariul de baza, corespunzator notei minime de trecere de la teste, va fi mai mic). Moment in care renuntarea completa la inspectii nu mi se pare o idee foarte buna. Din contra, as zice ca inspectiile sa se faca neanuntat, dar corect si constructiv, ca sa se asigure buna desfasurare a orelor intre teste. Tot legat de inspectii, daca se renunta la ele, atunci trebuie garantat(!) ca la acele teste nu se poate copia. Cum se poate obtine acea garantie? Chiar daca sunt camere de filmat, vor fi verificate toate inregistrarile din toata tara la fiecare test?
      De asemenea ar mai fi o problema: sa zicem ca elevii trec clasa a 4-a, dar nu cu un nivel de cunostinte bun (invatatorul/invatatoarea nu a facut o treaba prea buna, rezultatele la teste au fost de trecere, dar departe de a fi bune, si salariul lui/ei a fost pe masura). Bun, din clasa a V-a sunt preluati de niste profesori care vor face tot posibilul sa-i aduca la un nivel cat de cat bun, dar rezultatele la primele teste, desi cu un progres clar inregistrat, inca nu vor fi tocmai bune. Merita acei profesori penalizati pentru greselile predecesorului lor? Sa zicem ca asta s-ar putea remedia prin luarea in considerare nu doar a notelor de la teste, ci si a evolutiei elevilor de-a lungul timpului. Dar daca notele slabe inregistrate nu sunt din vina profesorului? Daca intra in calcul, de exemplu, situatia materiala precara, situatia din familie, parintii plecati etc.? S-ar putea sa fie localitati unde acest tip de probleme sa constituie regula, nu exceptia.

      Legat de punctul 6), liceele nu sunt cumva deja cotate in functie de rezultatele de la bacalaureat?

      Cat despre reforma, da, ca idee se pot implementa multe reforme, dar reformele bune si investitiile de care e intr-adevar nevoie costa. Costa bani multi din bugetul de stat. Si bugetul ala e asa bun de furat...
      Profesor nu sunt, dar chiar daca din actualii profesori ar fi unii (nu stiu cati) care se complac in actuala situatie, daca ar fi rost de niste salarii decente pe o munca onorabila, respectata si pe deasupra desfasurata in conditii bune, atunci ar creste numarul de doritori de post de profesor, s-ar ajunge la un grad bun de competitie si s-ar ridica standardele, moment in care s-ar putea elimina din sistem oamenii slab pregatiti.

      • Like 1
    • @ Anon
      Evident că urcarea în grila de salarizare trebuie să fie semnificativă dacă există progres la elevi, chiar dacă de la media 5 la media 7. Se poate stimula salarial profesorul printr-o combinație dintre progresul la teste și rezultatele bune constante la teste.
      Ziceți că nu lucrați în învățământ, deși vă confund deseori cu o persoană care lucrează în învățământ... :)
      Oricum, păreți în temă și foarte interesat(ă), dacă aș fi prim ministru v-aș lua consilier pe învățământ! ;)
      • Like 0
    • @ Tom Dick N'Harry
      Anon check icon
      Multumesc, apreciez :)

      Da, sunt interesat pentru ca am trecut si eu prin sistem, mi-a mers bine si mi-a fost util pe urma. Am si avut noroc de profesori buni si foarte buni. Poate de asta tot am impresia ca se poate. Da, imi si doresc schimbari bune, de durata, facute cu cap, nu carpeli si decizii luate la repezeala.

      De remarcat faptul ca discutii pe facebook si diverse forumuri pot astazi sa puna lucrurile in miscare. E ceva ;)
      • Like 0
    • @ Tom Dick N'Harry
      perfect !
      de adaugat la pct.2 :
      1. evaluarile se fac sub supravegherea si se inregistreaza in "cataloage" detinute de inspectoratul scolar. se adauga ca note curente in catalogul clasei si participa la calcularea notei finale pe semestru.
      2. proful : - extemporalul dat de un prof independent, numit de inspectoratul scolar.
      3. subiectul : - subiectul extemporalelor trebuie sa fie construite prin alegerea aleatorie din culegeri. cade in sarcina profului de specialitate din inspectoratul scolar.
      4. timpul : extemporalul se limiteaza in timp, max 60 min. timpul in minute si timpul fizic va fi notata pe tabla, ex :
      lipsa instrumentelor de lucru din sarcina elevului/absenta : nota 4.
      45 min;
      1/3 = 2:05 - 2:20 ; notele 10 (primele 2 lucrari), 8.
      2/3 = 2:20 - 2:35 ; nota 7.
      3/3 = 2:35 - 2:50 ; nota 6, 5 (ultimele 2 lucrari).
      dupa 2:50 ; nota 4.
      obs. profesorul supraveghetor va nota/anunta timpul si nota de baza la predarea fiecarei lucrari cu glas tare.
      5. sustinere extemporal - extemporalul se poate sustine numai in conditiile :
      - nu prima/ultima ora de curs/laborator/etc ;
      - numai in prezenta a 2 profi ;
      - numai cu constatarea existentei ustensile/instrumente e lucru :
      a) aritmetica, algebra, trigonometrie : creion, guma sters, calculator minim 4 operatii, hartie tip caraiaj/mate.
      b) geometrie : creion, guma sters, calculator minim 4 operatii, compas, echere 45 si 30 gr, hartie tip caraiaj/mate.
      6. notarea - notarea se face comparativ in functie de :
      a) timp
      - nota 10, primele 2 lucrari, daca rezultatele sunt bune.
      - nota 5, ultimele 2 lucrari, daca rezultatele sunt bune.
      - nota 4, lucrarile predate dupa limita de timp definita de profesor.
      obs. aceste lucrari nu participa la aplicarea criteriilor urmatoare ;
      - nota 8, lucrarile cu rezultatele sunt bune predate in prima treime din limita de timp definita de profesor.
      - nota 7, lucrarile cu rezultatele sunt bune predate in a doua treime din limita de timp definita de profesor.
      - nota 6, lucrarile cu rezultatele sunt bune predate in ultima treime din limita de timp definita de profesor.
      b) rezultate tehnice : nota 4,
      - toate lucrarile al caror rezultatele NU sunt bune, indiferent de motivatie.
      - lipsa ustensile/instrumente de lucru din sarcina elevului.
      - absenta elevului nemotivata medical.
      c) criterii :
      - metoda de rezolvare - cea mai simpla 0,5 pct ;
      - tehnica de calcul - cea mai simpla 0,35 pct ;
      obs. se puncteaza numai o lucrare sau lucrarile identice ;
      7. predarea lucrarii - elevii parasesc sala dupa predarea lucrarii si primirea anuntului verbal privind nota de baza si predarea ustensilelor/ nstrumentelor de lucru !
      8. ustensile/instrumente :
      - ustensile/instrumente in sarcina elevului : creion, guma sters, calculator minim 4 operatii ;
      - ustensile/instrumente in sarcina scolii, puse la dispozitia elevului pe durata extemporalului/prezentei in sala, se predau la parasirea salii : compas, echere 45 si 30 gr, hartie
      obs.
      in caz de distrugere, dispariti, deformare, a ustensilelor/instrumentelor in timpul desfasurarii extemporalului elevul in cauza va fi sanctionat , fara drept de negociere, prin scaderea notei la purtare cu 0.25 pct. pe semestrul respectiv pt fiecare instrument distrus, inclusiv ustensile/instrumente din sarcina elevului.
      consider ca la finalizarea a 13 clase tanarul trebuie sa fie informat/constient de existenta unei lumi organizate, el poate alege apoi lumea in care doreste sa traiasca :)
      multumesc pt oportunitatea oferita.
      • Like 1
    • @ Andriescuus Lucian
      Anon check icon
      Nu inteleg, de ce s-ar da notele in functie de timpul de rezolvare? De ce ar fi doar fix 2 note de 10? In special la matematica, o problema frumoasa necesita timp de gandire. Sa dai 6 pentru o rezolvare corecta doar pentru ca elevul a rezolvat subiectul mai incet, dar totusi in timpul alocat nu mi se pare corect. In rest nu mi se par OK ideile. Nu mi-e foarte clar daca sugerati ca aceasta procedura sa fie valabila pentru fiecare lucrare scrisa, sau doar una semestriala. Daca pentru fiecare lucrare ar trebui chemate persoane de la inspectorat, cred ca lucrurile s-ar complica un pic cam mult. Cred ca s-ar putea face asta o data pe semestru, si inlocui mediile cu notele de la aceste lucrari semestriale. Orice alta nota luata de-a lungul semestrului ar servi ca un indicativ si atat, fara consecinte legate de intrarea la liceu, sa zicem.
      • Like 0
    • @ Anon
      premiul nobel pentru al 2-lea cercetator care a descoperit la o distanta de 10 ani ac formula pt sms ? deja suntem in industrie la generatia a 9-a de smartphone ! oare unde a fost in acest timp, nu a fost anuntat prin sms ?
      este bine de stiut : si la nivelul oamenilor inteligenti exista categori de la super inteligenti, la molai :), exista concurenta !
      nu ajuta ca un matematician, fizician, chimist, ... actor, pianist, ... medic mai ales, sa rezolve o tema/problema in 20 de ani :) si competitia sa "rezolve" chestiunea cu 10 ani inainte. daca nu chiar la 10 minute dupa ce a primit-o, adica a fost inspirat ! in mintea multora nu are nici un merit, caci nu a "muncit" problema :) chiar daca a oferit un salt de 20 de ani in domeniu.
      daca urmariti mersul istorie in africa anului 2000 a fost descoperita bicicleta ca instrument de transport, este superb si omul merita o nota pozitiva, dar 10 la biciclete a fost dat acum 100 de ani :)
      si ca sa ne intoarcem a matematicianul care raspunde de traictoria unei nave spatiale, o ecuatie super complicata si interesanta, cred ca are nevoie de tot timpul din lume ca sa rezolve o problema acuta in 10 secunde :)
      elevul trebuie sa stie ca daca nu termina in primii 2 nu poate obtine nota 10, si o poate imbunatati printro metoda mai simpla sau printrun calcul mai simplificat. deci el va incerca sa se autodepaseasca.
      concluzie : cel care termina primul, la fel ca ceilalti care termina in timpul lor, cu toti trebuie incurajati sa termine "si" mai repede, si mai bine, si mai .... se numeste educarea "depasiri de sine", sa fi mai bun, mai intelept, mai rapid, mai ... DIFERIT ! caci asta ne dorim cu totii :)
      cred ca este normal sa invatam de mici lupta in cadrul competiei, ca sa nu mai fie normal plagiatul, adica nu numai ca ai termita ultimul, dar ai si copiat.
      • Like 0
    • @ Andriescuus Lucian
      Anon check icon
      Dvs. ati avut vreodata treaba cu cercetarea? Ati stat vreodata de vorba cu un matematician? De fapt imi raspundeti chiar dvs. : "si ca sa ne intoarcem a matematicianul care raspunde de traictoria unei nave spatiale, o ecuatie super complicata si interesanta, cred ca are nevoie de tot timpul din lume ca sa rezolve o problema acuta in 10 secunde :)" - credeti ca e cineva destul de dus cu pluta sa lanseze o nava spatiala cand inca sunt ecuatii de rezolvat?? Se petrec saptamani, luni sau ani in functie de proiect facandu-se calcule si simulari inainte de lansare, exact cat timp e nevoie pentru a se asigura buna functionare a proiectului dupa lansare, fie ca e vorba de o nava/ un satelit, un accelerator, orice.

      Cercetarea nu e o chestie care se face contra cronometru, cum nici invatarea. Exista o data limita, sigur, si exercitiu pentru asa ceva exista in scoala, fie ca e vorba de limita de o ora a unui test, fie ca e vorba de un proiect pe o durata mai lunga.

      A forta elevii sa rezolve probleme de matematica la mare viteza e o prostie, matematica este printre altele si un exercitiu de rabdare si concentrare. Astfel de limite de timp ar forta elevul sa invete sa rezolve mecanic si rapid niste probleme (pentru ca, sa fim seriosi, la scoala generala si chiar la liceu nu o sa descopere nimeni metode noi de rezolvare a problemelor), l-ar conditiona sa se concentreze pe perioade foarte scurte, s-ar face un sacrificiu al calitatii in numele vitezei, e presiune pusa aiurea. Ar fi descurajat si penalizat elevul care lucreaza poate mai incet, dar care e in stare sa se concentreze mai mult si sa rezolve probleme mai grele. De competitie nu se duce lipsa in scoala, dar nici la olimpiade nu exista asemenea penalizari de puncte in functie de timp, nici chiar la cele internationale, de unde se recruteaza viitori studenti la facultatile de prestigiu, foarte probabil viitori cercetatori. Din contra, acolo li se acorda mult timp de lucru. Oare de ce? Cercetarea (si invatatul, prin analogie) nu e sprint, e cursa lunga.
      Vorbim totusi de elevi de scoala, nu de viitori pompieri.
      • Like 0
    • @ Anon
      aveti dreptate cand afirmati ca "Vorbim totusi de elevi de scoala, nu de viitori pompieri", deci in mintea dumneavoastra pompierii sunt alesi dintre cei fara scoala, verificarea se face la Facultatea de Pompieri instituție de învățământ acreditată din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”.
      se pare ca inca nu detineti toate informatiile valabile unei discutii privind aventura umana in spatiu :
      - Apollo 6 - three engine failures, including failure of S-IVB restart. Flight controllers used SM engine to repeat Apollo 4's flight profile.
      - Apollo 13 - Third landing attempt aborted near the Moon, due to SM failure. Crew used LM as "life boat" to return to Earth.
      nu mai insist in speranta ca o sa va copmletati cultura tehnica inainte sa deschideti gura.
      • Like 0
    • @ Anon
      inteleg ca dumneavostra nu aveti diploma de bacalaureat, deci nu intelegeti presiune la care este supus un elev ce doreste sa urmeze o facultate. apropos aveti cunostinta ca examenele se dau in limita de timp, atat cele de admitere in facultati, cat si cele din cursul anului, chiar la Facultatea de Pompieri ?
      legatura cu matematica, am 30 de ani de meditatii, sute de intrati la liceu si zeci de intrati la facultati, nu pomenesc de examene si lucrarile de diploma, deci ... la acest nivel nu prea aveti argumente pe care eu sa nu le rastorn :) ...
      sfaturile mele sincere pt dumneavostra personal :
      1. puneti mana pe carte ca altfel ramaneti la 600 - 800 ron/luna si la pensie nu ajuta, chiar daca mosteniti 2 apartamente;
      2. munca in conditii izolate si pe ac site-uri va abrutizeaza/brutalizeaza si acest comportament se rasfrange asupra familiei dumneavostra.
      3. incercati sa va gasiti o munca fizica, intr-un colectiv tanar, incercati sa va faceti prieteni, eventual de sex opus.
      4. nimeni nu este caracteriza ca retardat pana cand nu o devedeste chiar el, depasiti momentul.
      va doresc tot binele din lume !
      • Like 0
    • @ Andriescuus Lucian
      Anon check icon
      1) Nu am spus niciodata ca pompierii nu ar avea scoala, spuneam doar ca ei au nevoie sa dezvolte o rezistenta la stres iesita din comun, o rezistenta pe care un elev oarecare de scoala sau liceu nu are nevoie sa o dezvolte.

      2) Ma refeream la profesori universitari de matematica, oameni care petrec ani de zile incercand sa rezolve o problema. Meditatiile nu au legatura cu tipul asta de activitate.

      3) Da, s-au facut erori la lansarile unor nave, stiam deja asta. Nu s-au facut insa din cauza ca cineva a uitat sa rezolve o ecuatie si, cand si-a dat seama si a inceput lucrul naveta o lua deja din loc. Acele accidente sunt poate exemplul cel mai pertinent ca nu trebuie niciodata grabit un asemenea proces, catusi de putin.

      Da, stiu ca examenele se dau in limita de timp, am si luat asta in calcul in comentariul anterior. Spuneam ca nu vad de ce s-ar pune pe elevi acea presiune aditionala de care vorbeati dvs., penalizarea ca nu au rezolvat subiectul suficient de repede (recunosc, nu stiu cum se dau examenele la Facultatea de Pompieri, dar stiu de bac si cateva alte facultati), mi se pare ca un asemenea sistem are mai multe dezavantaje decat avantaje. Ganditi-va doar cat de ridicol si trist in acelasi timp ar fi sa vezi elevi cum o iau la goana din banci sa predea lucrarea, ca sa fie cu o secunda mai rapizi si sa ia 10 in loc de 9 sau 8.

      Cat despre diplomele si calificarea mea, stati linistit, nu ma cunoasteti.
      • Like 0
    • @ Anon
      amice, cei care "dau" meditatii sunt persoane deosebite, care s-au impacat cu zeii si demonii lor. sunt persoane pt care concurenta, ambitia, inversunarea, .... prostiei omenesti au disparut. in loc sa colaboreze la o noua arma sau la o noua substanta chimica care sa inlocuiasca hrana prefera sa ofere dezvoltare cerebrala intensa acelor tineri care prezinta abilitatile necesare : rapiditate, complexitate, limpezime, coercitie, ... in gandire.
      1 meditator = 10 de profi universitari, de orice nivel, + 1 institut de cercetare. personal am participat la "constructia" a 4 profi universitari, de la materia de baza, trecand prin modul de a se exprima si urcand catre modalitatea de a-si alege comportamentul functie de auditoriu.
      citez : "Cat despre diplomele si calificarea mea, stati linistit, nu ma cunoasteti." si pe baza "profilului" degajat de postarile dumneavostra pe ac site va replic in contextul ac articol : lipsa intalnirii cu profi si meditatori adevarati va duce in derizoriu, dumneavoastra nu reprezentati nimic pt nimeni, nici macar o pierdere !
      ps
      faptul ca va reactualizati permanent raspunsurile postate anterior nu aduc un "+" ci un "-" caracterului dumneavoastra, tradandu-va frustrarea.
      • Like 0
    • @ Andriescuus Lucian
      Anon check icon
      Ma bucur ca aveti o parere personala atat de buna despre dvs., dar asta nu schimba faptul ca a medita si a face cercetare sunt lucruri total diferite. Am intalnit si meditatori si profesori universitari de exceptie, nici unul/una nu facea erorile pe care le faceti dvs. si nici nu dadeau dovada de mandria de a se compara cu " 10 de profi universitari, de orice nivel, + 1 institut de cercetare ". 30 de ani de experienta si inca aveti ochelari de cal. Trist.
      • Like 0
    • @ Anon
      dar adevarat :)
      • Like 0
    • @ Andriescuus Lucian
      Anon check icon
      Imi reactualizez postarile 1) ca sa-mi corectez din greseli si 2) ca sa nu incep sa postez mai multe raspunsuri la acelasi comentariu. Mi se pare ca arata mai bine asa, mai organizat :)
      • Like 0
    • @ Anon
      perfect ! continuati.
      • Like 0
    • @ Andriescuus Lucian
      Anon check icon
      Momentan nu mai vad vreun motiv. Daca dvs. ati gasit ceva de semnalat, va rog.
      • Like 0
    • @ Anon
      ziceam : "continuati", adica continuati sa postati pe ac site. citit articolele, postati-va opinia si participati la discutii, numai asa evoluam.
      numai cei indrazneti inving !
      • Like 1
  • Am crezut ca se va pune o lege care sa interzica un nr anume de ore stat pe internet sau de jucat pe tel/tableta/computer/tv.Eu tin minte ca faceam teme ore in sir dupa scoala si acum am ajuns cineva.Mi-am indeplinit dorintele pt ca am fost un copil educat si am invatat sa am responsabilitati.Am.avut si o copilarie frumoasa am avut timp de joaca,doar nu aveam in fiecare zi matematica si limba romana.Plus ca mai este si weekend-ul la dispozitie.Invatati copiii sa aiba responsabilitati nu doar sa fie libertini.Nu ii vrem pe toti muncitori la curatenie,avem nevoie de medici ,de oameni de stiinta,profesori etc. pt ca lumea sa evolueze.Nu ii vrem pe toti mediocrii sau prosti.Vrem competitie pt ca cei ambitiosi sa isi doreasca sa ajunga cat mai sus.Cultivati-le talentele.Investiti in copii pt ca ei sunt viitorul.Poate e gresit sa stea multe ore facand teme,un copil,dar nu e vina profesorilor,programa trebuie schimbata.Pe ce sa se axeze invatamantul,nu sa blamam profesorii ca elevul sta 4ore la tema de la mate.Si sa fim seriosi,de cat sa stea 4ore cu ochii in tableta,mai bine sa se gandeasca cum sa rezolve niste exercitii.
    • Like 1
  • Domnilor, eu in prezent nu sunt implicat in invatamsnt, dar din articole, media, din comentariile dv., imi dau seama ca invatamantul actual este praf. Pacat ca nu a fost lasat, invatamantul, asa cum l-au "asezat" inaintasii. Nici macar comunistii nu au indraznit sa schimbe, esential, sistemul de invatare. Au adaugat doar minciunile propagandistice, in favoarea lor. De ce nu a fost lasat examenul de admitere in liceu? Era f. simplu, nu mai aparea isteria obtinerii notelor mari. In felul asta nu aparea "nevoia" de a da "cadouri" exagerate, ca valoare, profesorilor. Nu contau notele de pe parcursul pana la examenul de admitere. Si tot examen de admitere la facultate. Poate, singura modificare sa fi fost cu privire la conceptia examenului, sa nu fie un subiect referitor la un anumit autor sau fenomen. Sa fie un chestionar care sa reflecte faptul ca elevul stapaneste toata materia respectiva si nu a copiat sau a avut sansa sa-i "pice" "exact ce a citit aseara". Nu s-a facut decat o aiureala, din 1990 incoace, o zapacire a bietilor copii si parinti si a profesorilor. S-a generat coruptie, dezinteres, si de-o parte si de alta, lipsa de respect fata de dascali, care si cati or mai fi, chiul in masa si ce este grav analfabetism in randul absolventilor, chiar si bacalaureati si a celor cu "studii superioare". Diplome de "specialitate" luate pe bani si "distractia" cu "doctorii" plagiatori si doctoratele lor plagiate.
    • Like 0
  • check icon
    În concluzie: d-l ministru dorește cu orice preț să fie ridicol.
    • Like 1
  • Valentin check icon
    Este posibil că această schimbare - dealtfel aşteptată - să producă mai mult rău decât bine, pentru că lecţiile multe corespund unei programe încărcate şi îmbăcsite, fără să mai punem la socoteală şi manualele aiuristice care merg uneori paralel cu programa.

    Înainte de a scădea numărul de ore ar trebui periată şi aerată programa. O programă aerată ar duce automat la diminuarea numărului de ore alocat temelor. În caz contrar ne putem trezi cu surprize.

    O programă în acord cu maturizarea treptată a elevului, cu principii psihologice solide, care să ia în calcul atât exerciţiul cât şi odihna (inclusiv activă), o programă axată pe experiment, pe proiecte şcolare ar detensiona situaţia.

    Copii ar deveni mai receptivi, li s-ar putea stimula imaginaţia şi curiozitatea. Automat vor dispărea şi nervozitatea profesorilor şi a părinţilor, părinţi care sunt siliţi să salahorească pe caietul de teme alături de copil până la 11 noaptea.

    Fără o regândire a sistemului şi a programei nu vorm rezolva nimic chiar dacă am face o singură oră de teme pe zi.
    • Like 0
    • @ Valentin
      Anon check icon
      Interesant ca ani de zile (zeci) programa a fost OK (si prea mult nu s-a schimbat), acum brusc e imbacsita si groaznica.
      • Like 0
    • @ Valentin
      check icon
      Această schimbare trebuie să fie urmarea/consecința unor reforme reale și coerente. DUPĂ ce au loc acele reforme, reducerea orelor pe care copiii le dedică lecțiilor pt acasă va scădea, chiar spre zero în acele școli care vor avea suficiente spații pt studiu și pt lecții. Adică, la un moment dat, TOATE. Nu știu cine i-a strecutat d-lui ministru propunerea asta, ori a vrut să-l compromită, ori e incompetent(ă) ori ambele.
      • Like 0
  • Puteți să schimbați timpul alocat temelor nu o să rezolve nimic.Atata timp cât în scoala primara elevi au manuale ,,digitale" iar în gimnaziu se preda din manuale aprobate de minister la căderea lui Ceaușescu nu rezolvați nimic.Manualul de matematica nu este in conformitate cu noul program,manualul de limba română este plin de greșeli gramaticale,manualul de istorie ne învață că trebuie să ne temem de un eventual război cu Rusia sau chiar al treilea război mondial.Asa ceva nu este normal.Profesori se comporta oribil cu elevi.Elevi primesc lapte si cornuri expirate.De ce ne îmbolnăvim? Pentru ca exista elevi care beau acel lapte expirat.
    De ce nu scriem corect?Pentru ca manualul de literatură are multe erori gramaticale
    De ce suntem nerespectuosi? Fiindcă profesori se comporta groaznic cu noi și ne ameninta.
    De ce suntem o generație pierduta si nu vrem să învățăm?Pentru ca lucrurile care se predau în școli sunt depășite de tehnologie.
    Ieșiți din capitală,veniti în județele care,nici macar nu apar pe harta .Veniți să vedeți sistemul infect si școlile mizere.Veniti să vedeți clasele care stau să se prăbușească. Veniți să vedeți elevi care merg kilometri pe jos prin zăpadă ca să ajungă la școală.Veniti să vedeți sistemul Romam,sistemul pentru care nu s-a mai făcut nimic de pe vremea lui Ceaușescu.
    Veniți să vedeți și să cunoașteți aceste lucruri,iar mai apoi vorbiți.
    • Like 0
  • check icon
    Tot invatamantul e o varza si in tonul asta propunerea ministrului este o palma la un rahat. Nimic nu merge.
    Notele. Notele sunt date de profesorul care preda materia. Niciodata de altcineva (pana la BAC) asa ca nimeni nu stie cat stie in realitate elevul. Notele astea reflecta, poate, nivelul de cunostinte reproduse la un moment dat. Exista posibilitatea, cu mare probabilitate ca un elev de 6 sa fie mai bun decat unul de 8, pentru ca a luat intr-un semestru doi de 2 fiindca a ras la ora. Pe de alta parte notele ar trebui s fie un instrument de evaluare si evaluarea un instrument de stimulare a invatarii. Sa presupunem ca la testul X s-a luat nota 6. Elevul vrea sa invete. Si invata serios. Cum mai poate el corect nota? Cum mai poate el sa demonstreze parintilor, colegilor si lui insusi ca este mai bun decat colegi lui care au luat la acelasi test 8, 9 si 10? Veti spune ca va mai lua inca 5 de 10. Chiar si asa nu va mai avea posibilitatea sa aiba o medie mai mare decat a multor colegi care stiu mult mai putin decat el, au invatat mai putin decat el. Pe cale de consecinta el va fi demotivat sa mai invete fiindca nu se mai poate face nimic.
    Cred ca notele date pe parcursul unui an trebuie sa fie doar un indicator privin parcursul elevului si nu unul privind nivelul lui. Nivelul lui ar trebui sa fie dat de un test obiectiv si relevant (nu un test cu 3 - 5 subiecte), adica organizat ca BAC-ul, unic la nivel national, fara copiat, insa in format de chestionar cu 200 de intrebari, intrebari care sa te treaca prin toata materia, de la simple la complexe.
    Un astfel de test ar fi relevant si pentru elev: am 10 pe linie la clasa si 5 la test sau am 8 la test si 6 la clasa, sau am 2 la test si 8 la clasa. Oricum elevul care vrea sa invete nu se va mai simti handicapat de un raspuns gresit la un moment dat fiindca va avea posibilitatea sa demonstreze ca este mai bun decat nota obtinuta.
    Pentru parinti va fi relevant fiindca va sti la ce sa se astepte la examenele care conteaza. Va fi important fiindca va observa ca copilul cu toate ca are note note proaste obtine calificative bune la astfel de evaluari si este deci OK. Pot sa-i acord copilului incredere si pot sa nu ma iau dupa ce spun profesorii si dupa notele lor subiective. Invers, parintii nu vor fi ansteziati de notele bune obtinute de copil daca la evaluari ies prost si vor avea posibilitatea sa decida sa corecteze anumite aspecte.
    Pentru parinti va fi din nou important fiindca vor putea sa afle care este nivelul scolii inainte de inscrierea copilului. Se vor uita pe evaluari si vor sti daca in scoala se face scoala sau nu. NU vor mai ramane captivi in cliseele create in jurul scolilor de fite.
    Pentru sistem va fi interesant fiindca se va sti daca un profesor performeaza sau nu, daca are talent pedagogic sau nu, daca este serios sau nu. Sistemul va putea sa plateasca pe langa salariul de baza un salar de merit - de data asta celor care demonstreaza, relativ la parcursul altor scoli ca au progres.
    Mai trebuie un ministru care sa vrea, ca asta nu-i decat un politruc.
    • Like 1
    • @
      Exact așa văd și eu lucrurile!
      Dar sunteți sigur că „mămicile” celor care ar avea note mai mici la test decât la clasă le-ar place acest adevăr? Ar vrea „mămicile” acest sistem?
      • Like 0
    • @ Tom Dick N'Harry
      check icon
      Da, aveti dreptate, prostia nu trebuie niciodata subestimata.
      Cu toate astea problema este la sistem, care sigur nu doreste asa ceva. Asta ar insemna rezultate si performanta, adica concurenta, competitie, calitate, seriozitate. Profii astazi, in majoritatea lor vor confort. Banii dupa care plang sunt sume de bani suplimentare pentru acelasi efort, aceleasi rezultate si aceeasi lipsa de raspundere. Majoritatea profilor prefera precaritatea slariala de astazi unor venituri suplimentare in conditii de competitivitate. Altfel spus, ei apreciaza ca sistemul actual le asigura mai multa calitate a vietii decat unul conpetitiv, chiar cu mai multi bani. Si au dreptate. Problema este ca nu ar trebui pe nimeni sa intereseze ce vor decat in masura in care dorinta lor corespunde cu interesul elevului si in mod clar, interesul elevului este aruncat la cos si poate, din cand in cand, invocat in gargara propagandistica la modul ipocrit.
      • Like 0
    • @ Tom Dick N'Harry
      check icon
      Daca ar exista un criteriu de evaluare obiectiv, general si relevant al unitatilor scolare va asigur ca mamicile o vor lua ca atare.
      Daca ar exista un sistem de promovare in cariera sa de ocupare a unor pozitii dupa criterii de competitivitate si dupa nepotisme si pile la partid, atunci mamicile nu se vor multumi cu note irelevante ci se vor orienta spre competente cheie, spre abilitati concrete si spre caracter.
      In realitate tot ce a reusit ministrul asta sunt 3 lucruri, toate 3 niste idiotenii:
      1. angajarea directorilor prin concursuri formale. Asa au ajuns in cca. 50% din cazuri sa devina directori niste oameni care nici macar nu si-au dorit si au fost excluse candidaturi fiindca le lipseau o adeverinta medicala. S-a evaluat nivelul de inteligenta - probabil pornindu-se de la premiza ca ca profesorii sunt prosti. Problema profesorilor nu este ca sunt prosti ci ca sunt slugi si inculti si saraci si arivisti si dezinteresati si blazati si depasiti din punct de vedere al vremurilor in care traim.
      2. S-au propus in codul fiscal reduceri pentru formarea in scolile profesionale. S-a pornit de la premiza total eronata ca aceste scoli s-ar invata ceva. S-au exclus programele de formare pentru adulti. Anumite competente cheie au fost date, e adevarat ca Oprea, in competenta exclusiva a universitatilor, pornindu-se de la ideea comunista ca numai acestea pot face performanta. Rezultatul a fost de reorientare spre certificari internationale, adica o renuntare la diplomele eliberate de statul român.
      3. Se limiteaza orele. Aspect formal si imposibil de controlat. Din toate problemele sistemului, acesta s-a decis sa rezolve problema parintilor care isi streseaza copii cu temele astea care sunt prea multe. Sistemul nu are inca suficienti neuroni sa stabileasca un continut curricular coerent si pun profesorii in situatia de a face maraton de transmitere de informatii.
      Trist. Este trist ca si tehnocratii astia sunt tot niste papitoi si niste politruci. Este trist ca avem o presa care ii prezinta ca fiind solutii viabile.
      Este trist ca avem miliarde de euro pentru resurse umane (POCU) si nici un leu pentru rezolvarea unor probleme reale.
      Este trist ca sistemul este deturnat prin mecanismul titularizarii de o minoritate formata din sindicalisti, profesori impostori, si persoal administrativ de prin minister si inspectoratele scolare. Un stat captiv unor grupuri de interese.
      Este trist ca nu avem justitie, care ar trebui sa intervina pentru sanctionarea conflictelor de interese.
      Este trist ca nu avem, noi cetatenii nici un mecanism sa intervenim. Niciunul. Tot ce putem face este sa ne lamentam prin comentarii.
      Este trist si ca noi, cei care nu suntem manati de interese de grup, nu reusim, din cauza inculturii noastre, sa ne punem de acord pe nici o tema si cu privire la niciun demers si suntem in schimb foarte disponibili la ura.
      • Like 0
    • @
      Ce-aș mai putea zice: nimic, cred că ați spus deja totul, foarte clar.
      • Like 0
    • @
      Mi-a placut articolul. Mi-a placut ce ai spus tu mai mult :) Foarte bune idei si foarte bine punctat.

      Ministrul pare ca are intentii bune. E clar ca e un pas in fata, chiar daca unul minor.

      Problema pe care ai ridicat-o este reala si trista. As adauga ca notele ar trebui ADUNATE. Fiecare ar putea sa lucreze pentru un numar de puncte.. si daca unui elev ii lipsesc 2-3 puncte pentru a trece clasa, ar putea sa solicite teme suplimentare, proiecte, sau chiar sa re-dea o lucrare.

      Astfel daca esti racit, ai diaree, a murit strabunicul sau pur si simplu ai uitat sa-ti faci tema, nu va ramane o pata vesnica in "catalogul clasei". O tampenie care nu se mai repeta ulterior in viata, cand putem si sa intarziem, putem si sa gresim, fara sa ramanem patati tot anul :)
      • Like 0
  • Sigur ca nu pledez pentru suprasolicitarea cu teme dar, ca o bunica care a facut scoala pe vremea cordelutelor, a uniformelor si a numerelor cusute pe maneca, dati-mi voie sa ma indoiesc de calitatea si timpul alocat studiului de majoritatea elevilor. Dupa clasa a VIII-a nu cunosc gramatica limbii romane iar la terminarea liceului nu sunt capabili multi sa-si ia bacalaureatul. Au ajuns sa predea in scoli profesori incompatibili cu titulatura de dascal, care nu isi pot impune respectul si aprecierea tinerilor.
    • Like 2
  • Schimbați jocul (sistemul) nu regulile acestuia (legile).
    • Like 0
    • @ Daniel Pîslariu
      check icon
      ..
      • Like 0
  • Ar fi bine dacă și numărul de ore pe zi s-ar reduce la maxim 6 ore..
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon elevi-

Educatori, învățători, profesori, cu toții sunt obosiți și fără chef. Dacă nu se urlă pe un etaj dintr-o școala, sigur se vorbește printre dinți. Dacă nu merg manipulările fine, sigur merg metode care sfredelesc sufletele celor mici cu replici grele. (Foto: Guliver/Getty Images)

Citește mai mult

Microsoft Envision Forum

Peste 800 de reprezentanți ai mediului de afaceri au luat parte, la București, la cea de-a VII-a ediție a Microsoft Envision Forum. În timpul conferinței, Gerd Leonhard - cunoscut futurist și autor, Raymond Campbell - fondator și CEO al Phulukisa Health Solutions și Cedric Dumont – aventurier și antreprenor au discutat despre transformarea digitală.

Citește mai mult