Foto: Inquam Photos / George Călin
Autostrăzile propuse să fie finanțate prin Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă (PNRR), așa cum este Autostrada Moldovei A7, vor avea de-a lungul lor perdele forestiere și stații de încărcare pentru mașini electrice, a declarat pentru Economedia.ro ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Autostrăzile, precum A7, vor avea perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”, spune ministrul Transporturilor.
Următorii kilometri din A7 care vor fi gata teoretic în 2023-2024 sunt cei 63 de kilometri ai tronsonului Ploiești-Buzău. Licitația pentru selectarea firmei de construcții va fi organizată în luna mai. Segmentul cuprinde 6 noduri rutiere, 42 de poduri și viaducte, 4 parcări securizate și 159 de hectare de perdele forestiere. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat recent pe Facebook că pentru acest tronson sunt gata studiul geotehnic și cel de fezabilitate, iar în această săptămână va fi obținut și acordul de mediu. „Intrăm în linie dreaptă pentru construirea A7”, a adăugat Cătălin Drulă.
„Acesta este un proiect din «noua generație» pregătită de CNAIR, unde toată partea de proiectare este pusă la punct înainte de lansarea licitației pentru execuție. Astfel, vom avea exproprierile făcute la zi, toate avizele, studiile geotehnice și acordurile necesare - astfel încât să putem începe lucrările în teren de îndată ce semnăm contractul de execuție”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Până la finalul anului vor fi scoase la licitație și contractele de execuție pentru restul loturilor până la Pașcani - Buzău – Focşani, Focşani –Bacău şi Bacău-Paşcani.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a spus într-un interviu pentru Economedia.ro că proiectul A7 face parte din pachetul PNRR propus Comisiei Europene.
Tot prin Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă se încearcă finanţarea și a tronsoanelor Târgu Mureş – Miercurea Nirajului și Moţca – Târgu Neamţ, din Autostrada Unirii, A8.
Între principalele condiţii ale mecanismului european de finanţare se numără componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi finalizarea lor până în august 2026.
Citiți și:
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Iar de perdea forestiera, o pot planta ei si la anu', doar sa inceapa sa zbarnaie masinile pe autostrada...