Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Ministrul Transporturilor: Autostrada Moldovei A7 va avea perdele forestiere și stații de încărcare pentru mașini electrice

Autostrada moldova - Foto: Inquam Photos / George Călin

Foto: Inquam Photos / George Călin

Autostrăzile propuse să fie finanțate prin Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă (PNRR), așa cum este Autostrada Moldovei A7, vor avea de-a lungul lor perdele forestiere și stații de încărcare pentru mașini electrice, a declarat pentru Economedia.ro ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Autostrăzile, precum A7, vor avea perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”, spune ministrul Transporturilor.

Următorii kilometri din A7 care vor fi gata teoretic în 2023-2024 sunt cei 63 de kilometri ai tronsonului Ploiești-Buzău. Licitația pentru selectarea firmei de construcții va fi organizată în luna mai. Segmentul cuprinde 6 noduri rutiere, 42 de poduri și viaducte, 4 parcări securizate și 159 de hectare de perdele forestiere. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat recent pe Facebook că pentru acest tronson sunt gata studiul geotehnic și cel de fezabilitate, iar în această săptămână va fi obținut și acordul de mediu. „Intrăm în linie dreaptă pentru construirea A7”, a adăugat Cătălin Drulă. 

„Acesta este un proiect din «noua generație» pregătită de CNAIR, unde toată partea de proiectare este pusă la punct înainte de lansarea licitației pentru execuție. Astfel, vom avea exproprierile făcute la zi, toate avizele, studiile geotehnice și acordurile necesare - astfel încât să putem începe lucrările în teren de îndată ce semnăm contractul de execuție”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Până la finalul anului vor fi scoase la licitație și contractele de execuție pentru restul loturilor până la Pașcani - Buzău – Focşani, Focşani –Bacău şi Bacău-Paşcani. 

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a spus într-un interviu pentru Economedia.ro că proiectul A7 face parte din pachetul PNRR propus Comisiei Europene.

Tot prin Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă se încearcă finanţarea și a tronsoanelor Târgu Mureş – Miercurea Nirajului și Moţca – Târgu Neamţ, din Autostrada Unirii, A8. 

Între principalele condiţii ale mecanismului european de finanţare se numără componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi finalizarea lor până în august 2026.

Citiți și:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Avand in vedere faptul ca politica europeana se indreapta spre protectia mediului la maxim iar autostrazile nu sunt tocmai niste "proiecte verzi" de implementat, autoritatile romane incearca in stilul nostru caracteristic romanesc sa pacaleasca Comisia Europeana pentru a finanta aceste proiecte de infrastructura, cu fel si fel de chestii gen perdele forestiere si statii de incarcare rapida si sigur cei de la CE nu vor pune botul la asa ceva.
    • Like 0
  • autostrada sa iasa repede ca despre sistemele de incarcare masini electrice vor instala imediat producatorii, costa rezonabil si se pot adapta pe traseu. Alte tari au si ei benzinarii obisnuite ce in cateva sapt. au creat 2-3 puncte de incarcare rapida si montat celule fotovoltaice pe acoperisuri.
    Iar de perdea forestiera, o pot planta ei si la anu', doar sa inceapa sa zbarnaie masinile pe autostrada...
    • Like 0
    • @ Claudia Olteanu
      https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/norvegia-cunoaste-reversul-medaliei-dupa-ce-a-devenit-raiul-masinilor-electrice-1160860
      • Like 0
  • Zap Zap check icon
    Si va avea izoare cu miere din aur si laptele se va revarsa peste carosabil....
    • Like 0
  • va avea de toate. doar asfalt n-o sa aiba
    • Like 2
  • Sa va vedem, mai era unul, acum citiva ani care desena cu marker+ul, nu permanent, o viitoare retea de autostrazi care aratau mai mult a sistem sanguin al unui muritor...
    • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult