Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Nae Caranfil, la TIFF: Mă simt mizerabil primind punctajul 5,86 ca regizor. În urma acestui punctaj rușinos, finanțarea proiectului meu a fost respinsă

Nae Caranfil

Regizorul Nae Caranfil, care a primit sâmbătă Premiul de Excelență la TIFF, a anunțat că Centrul Național al Cinematografiei i-a acordat recent un punctaj „rușinos” de 5,86 puncte, respingându-i cererea de finanțare pentru noul său proiect.

„Am să vă dau o veste tristă, chiar și cu acest premiu în brațe, eu nu sunt un regizor de nota 10, sunt un regizor de nota 5.86. Da, 5.86, acesta este punctajul care mi s-a acordat conform unui algoritm savant construit de către juriul concursului de proiecte cinematografice, derulat, ca în fiecare an, de CNC. 5.86 este punctajul meu actual ca regizor și nu dintr-un maxim de 10, ci dintr-un maxim de 20. În urma acestui punctaj rușinos, finanțarea proiectului meu a fost respinsă. Această veste tragică mi-a parvenit acum trei zile, când îmi călcam cămașa cu care urma să urc pe scenă în această seară”, a spus Nae Caranfil pe scena amplasată în Piața Unirii din Cluj-Napoca, scrie Libertatea.

Regizorul a adăugat că modul în care se alcătuiește punctajul la concursurile organizate de Centrul Național al Cinematografiei are la bază participări și premii la festivaluri internaționale, iar multe dintre marile festivaluri de film sunt „ca acele cluburi de noapte care își selectează clientela pe baza unor dress coduri pe care trebuie să le știi și să le aplici”. „Eu n-am dorit să-mi rup blugii fix acolo unde vrea bodyguardul care face trierea la intrare, drept pentru care viața mea de noapte a devenit mai puțin spectaculoasă”, a afirmat Nae Caranfil, care a amintit de participarea sa la Cannes, cu filmul său de debut.

„Pe vremea aceea, la debutul meu la Cannes, mă simțeam ca un milion de franci. Acum mă simt sensibil sub această sumă, așa că n-am să mai insist cu cerșitul, pentru că risc să fiu luat în serios. Cu toate acestea, mă simt excelent primind premii de excelență. Mă simt mizerabil privind punctajul 5.86 ca regizor. Fac o medie între cele două stări. Mă simt mediocru”, a spus regizorul Nae Caranfil.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult