Să facem un mic și banal calcul pentru dl. Ciolacu. Patriot, socialist, democrat, ignorant, prost sfătuit și consiliat și, mai ales, iubitor de patrie și popor:
- 2021, compania Dacia Renault:
- cifra de afaceri a fost de: 21.441.608.926 lei.
- profitul brut contabil: 513.347.212 lei.
- profitul impozabil al anului: 107.932.848 lei.
- impozit pe profit plătit: 15.059.631 lei
Profitul net după impozitarea lui este de: 92.873.217 lei
Taxa de solidaritate de 1% aplicată cifrei de afaceri a companiei ar genera un impozit suplimentar de: 214.416.089 lei. Adică o sumă de 2,2 ori mai mare decât profitul net. Ar genera o pierdere companiei de -121.542.872 lei.
- 2021, compania Ford România:
- cifra de afaceri a fost de: 11.518.530.872 lei
- profitul net: 61.664.713 lei
Taxa de solidaritate aplicată de 1% aplicată cifrei de afaceri ar genera un impozit suplimentar de: 115.185.309 lei. Adică, o pierdere pentru companie de -53.520.596 lei.
Pentru Dacia România lucrează cam 13.000 de salariați și pentru Ford România cam 6.000 de salariați. Plus industriile conectate la cele două fabrici, alea care sunt. Cele două companii dau jumătate din exporturile României. Plus alte taxe și contribuții, nu doar impozitul pe profit, la ambele fiind în creștere în 2021, față de anii anteriori.
Concluzia este una foarte simplă: cred că ar trebui să încetăm urgent cu aberațiile fiscale și cu tot acest haos creat cu scopul de a lovi în economia românească, în stabilitatea ei și în mersul ei înainte. Noi ne distrugem economia mai ceva ca ucrainienii, fără să ne atace nimeni. Avem idioții noștri utili, gata să servească pe oricine dă mai mult. Eu cred că orice politică publică, mai ales cea fiscală, ar trebui să aibă în spate astfel de calcule care trebuie bine fundamentate și prezentate tuturor. Al naibii program de guvernare: să pui pe butuci toată România, provocând pierderi pe bandă rulantă. Din solidaritate, auzi tu!
Notă: Ce se întâmplă cu situația în care se decide ca cele două impozite să nu se plătească simultan (deocamdată nu e clar, încă se bâlbâie pe subiect) - diferența nu este semnificativă, pe cele două cazuri prezentate aici. Să luăm Dacia, de exemplu. Ei au plătit în 2021 un impozit pe profit de 15.059.631 lei. Calculat la cifra de afaceri, ar fi datorat 214.416.089 lei. Îl vor plăti pe acesta din profitul brut, și nu îl mai plătesc pe cel pe profit de 16%. Adică, în loc să fie pierderea ca în exemplul inițial (cazul în care s-ar plăti ambele și vorbim de o supra-taxă) de -121.542.872 lei, va fi de ”doar” -106.483.241 lei.
Sursele datelor: Dacia România, Ford România.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Adică am fost dirijați părintește ca nație să gândim socialist ori social-democratic despre marile corporații, Care au momentele lor proaste și momentele lor de tot rahatul, DAR fac schimbări reale într-o țară bananieră cum a fost (și din păcate mai are detule momente și acum) România. Schimbări la nivele economice și sociale majore, de durată și multiplicate pe orizontală - vericala e a porumbeilor și politrucilor, regret.
Din păcate, orbii și cretinoizii care ne conduc au ajuns să creadă singuri propaganda pe care ne-au servit-o și vor să-și dea iar cu dreptu-n stângu' după metoda Irimia (patent românesc).
Ori poate sunt plătiți de la bolșevicia să ducă țara înapoi glorios în curtea țarului?
(poză cu Gânditorul de la Hamangia și nevasta lui care TACE și-l lasă să cujete, deci nu este membru - sic, de partid).
Statul roman a imprumutat in ianurie 1/3 din necesarul de finaintare pe 2023, conform Ziarului FInanciar.
Codul Fiscal este una dintre cele mai abuzate legi din Romania, iar predictibilitatea fiscalitatii tinde zero.
Prim ministru este un soi de tablagiu gomos si inept, fara nici un fel de cunostinte economice, ba si hot de diplome pe deasupra.
Presedintele... mai avem presedinte?
Argumentele dvs au sens pentru cineva care gandeste cat de cat coerent in termeni economici, d-le Paun.
Pentru unii care stiu doar sa scrie sume pe deconturi, sa semneze cupoane de pensii si sa cheltuie pana la ultimul leu, vorbele dvs sunt cel mult un mic disconfort.
De fapt ii suspectez pe ineptii din fruntea tarii ca nici macar nu pot intelege o argumentatie ca a dvs.
Nu e cazul aici evident, autorul e destul de destept sa stie despre ce e vorba.
Dupa cum vezi probabil "tovarasul Ciolacu" intelege fenomenul mai bine decat tine.
Transferul se face nu acolo unde se face cercetarea, ci ori in paradisuri fiscale ori in tara mama pentru ca statul de acolo ii preseaza sa plateasca taxe acolo, vezi "World-systems theory" ca sa intelegi ceva din asta.
Cat despre teoria ca Renault ar investi mai mult in Romania, da nu poate ca trebuie sa plateasca taxe la stat si ce bine ar fi sa plateasca taxe mai mici, e la fel de hilara ca credinta ca daca se elimina 10% din pretul la benzina din acciza, pretul la benzina va scadea tot cu 10% :)
Optimizarea fiscala nu a putut sa o opreasca fiscul american, asa ca nu poate anaf-ul nostru sa fie mai bun. Singura solutie tocmai ca sa decapiteze optimizarea fiscala fara drept de apel e aceasta taxa pe cifra de afaceri.
Halal capitalist, tocmai ca domnul Paun, care o arde in cel mai neoliberal stil posibil. Prin USA asta nu mai e la moda din anii 80 de pe timpul lui Reagan da se stie ca Romania e in urma...
Trebuie sa intelegi ca in cadrul unei corporatii transferul de costuri este esential intre subsidiare doar ca trebuie sa aiba loc la nivelul pietei altfel se poate dovedi ca este fraudulos mai ales acolo unde este vorba de productie. Daca ai partea de inginerie in UE si productia in China ce faci? Platesti impozit in China ca acolo ai profir si declari pierderi in UE? E absolut ridicol si pentru ca nu este sustenabil si pentru ca nu e logic. Totul se consolideaza la nivel de corporatie si apoi se declara pierderi totale sau profit. Daca firma declara pierderi pentru ca investeste este un lucru bun pentru ca acestea au efect multiplicativ in economie si statul castiga mai mult per total. Ca sa inteleaga si cei low IQ, una e sa iei 1% inainte de a semana graul cum vrea sa faca tovarasul Ciolacu si alta e 1% dupa recolta.
Cine transfera profitul in paradisuri fiscale? Dacia? Au subsidiare acolo? Asta poate fi urmarit. Iar daca nu au, cum isi mai vad actionarii banii?
Renault sigur nu ar mai alege Romania pentru investitii daca ar intra in vigoare o asemenea lege. Iar exemplul cu benzina e ca si cum ai compara mere cu pere. Nu are nicio relevanta aici. Mai degraba se aplica exemplul cu suprataxa pe combustibili a lui Ponta cu care a reusit sa incaseze mai putini bani decat inainte de introducerea ei.
Taxa pe cifra de afaceri nu opreste optimizarea fiscala, singurul lucru pe care il opreste este dezvoltarea companiei in tara unde este introdusa. S-au mai facut experimente de genul care nu au reusit. In plus la noi tara s-a ridicat in siajul acestor companii iar tovarasul Ciolacu vrea sa ne aduca in situatia din anii 90 cu astfel de aberatii. Taxele oricum sunt deja prea mari, 43% pe salarii, 19% tva, 40% accize pe combustibili. E deja prea de tot iar statul e praf cand vine vorba de infrastructura si servicii sociale. Nici fonduri europene nu e in stare sa atraga cat s-ar putea dar in schimb are o armata de plimbatori de hartie afiliati politic si familial, platiti peste medie. Asa ca prefer stilul neoliberal decat cel neocomunist al tovarasului Ciolacu.
Pana una alta OMV-Petrom plateste statului printre cele mai mari sume cand vine vorba de impozit pe profit si poate nu este cel mai fericit exemplu. In orice caz statul nu trebuie sa se chinuie ci trebuie sa isi puna angajatii sa isi faca treaba, mai ales cei de la ANAF iar parlamentul sa adopte legi solide, nu facute pe genunchi sau la comanda. Trebuie urmarite preturile din piata iar daca apar discrepante se poate investiga. Un 1% aplicat tuturor, indiferent de obiectul activitatii este aberant si va duce in primul rand la scumpiri mai ales in situatia de fata cu inflatia de 2 cifre. Asta ca sa nu mai vorbim ca este posibil ca per ansamblu statul sa incaseze mai putin cand se va simti impactul concedierilor si oprirea investitiilor.
Care este legatura cu respectarea contractului de privatizare si impozitul pe cifra de afaceri? Toti care vor plati acest impozit nu si-au respectat contractele si sunt astfel pedepsiti? Nu e mai bine sa ii dea statul in judecata iar cei gasiti vinovati sa plateasca? Iar firmele de stat au fost privatizate de profitabile ce erau? Statul inca mai numeste personaje de nivelul "duamnei" Veorica la OMV Petrom. Daca nu era privatizata tot pe pierdere era iar personajele angajate pe astfel de competente erau si mai multe.
Interesant ca nu sunt prea multe exemple in lume pentru o astfel de taxa. Poate de aceea si fost inlocuita cu TVA, cel mai probabil ca a avut acelasi succes ca si nationalismul si xenofobismul cand vine vorba de economie. Dar cu o viziune compatibila cu cea a votantilor P$D/AUR, de angajat la stat sau de "special" sigur ca astfel de masuri au sens.