În timp ce îi filma pe copiii de la clasa pregătitoare cântând „De ziua ta, mămico”, o învățătoare de la la Școala Gimnazială nr. 27, începe să îi imite în batjocură pe cei mici, apoi să țipe ca ieșită din minți la un băiețel pe care îl acuză că se relaxează și că nu și-a terminat copacul pe care îl avea de făcut. După ce mai urlă la băiețel, susținând că acesta ar trebui să lucreze la proiect și să cânte în același timp, că „doar nu lipește inimi cu gura”, cadrul didactic își revarsă nemulțumirea asupra întregii clase, pe motiv că nu cunoaște melodia,
Imaginile, greu de privit și de un adult complet detașat de persoanele în cauză, au fost postate pe grupul de WhatsApp al părinților chiar de către învățătoare. Filmarea a fost făcută ulterior publică de o prietenă de familie a unuia dintre elevi.
Inspectoratul școlar al Municipiului București spune că învățătoarea „a recunoscut că a avut un comportament nepotrivit”. „Nu suntem surprinși plăcut de un astfel de comportament, am intrat în posesia filmulețului din partea presei, direct a discutat cu învățătoarea, a recunoscut că a avut un tip de comportament total nepotrivit.
Se pare că filmulețul a fost încărcat din greșeală de învățătoare pe WhatsApp, este un tip de comportament care trebuie pedepsit.
Unitatea de învățământ are obligația să facă o cercetare disciplinară, la unitatea de învățământ. Învățătoarea nu are depusă nicio sesizare de-a lungul anilor, tragem un semnal de alarmă, îi rugăm pe părinți atâta vreme cât cunosc astfel de situații să se adreseze unității școlare”, a declarat la Digi 24 Marina Manea, purtător de cuvânt al ISMB.
În spațiul public apar regulat înregistrări în care cadre didactice agresează fizic, verbal sau ambele elevi. Dincolo de încălcarea flagrantă a legilor, a regulamentelor școlare și a unor elementare norme etice, imaginile prezintă de multe ori niște persoane aflate în poziție de autoritate, care nu au niciun fel de autocontrol și despre care te întrebi cum au putut fi lăsate în prezența copiilor.
Învățător: Nu cred că testele psihologice sunt relevante
Un filtru care ar trebui să îi împiedice pe profesorii cu probleme psihologice sau de comportament să predea este testul psihologic. Însă de multe ori testele psihologice nu sunt relevante, după cum spunea pentru Republica.ro chiar o învățătoare care le-a dat.
„Suntem întrebați dacă ne este frică să dormim noaptea, dacă ne este frică de întuneric, dacă ne place culoarea roșu, ce am simți dacă ne-am plimba într-o câmpie cu maci. Dacă ne este teamă. Da, mi-e teamă pentru siguranța copiilor mei. Nu cred că sunt relevante. Ar fi relevate, dacă am primi niște îndrumări, dar eu nu am văzut niciodată rezultatul. Doar o hârtie pe care scrie apt de a preda”, spunea, cu ceva vreme în urmă, Corina Bâlbâie. În plus, după cum recunosc chiar cei care le administrează, aceste teste au și „o marjă de eroare”.
Citiți și:
- AL TREILEA PĂRINTE. De ce fac profesorii crize de furie
- Singurătatea profesorului român:de la autoritatea pierdută în clasă la locul pierdut în lume. AL TREILEA PĂRINTE
Aura Stănculescu (foto), directoarea Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională explica la rândul său că „testul acela îmi arată cum este persoana respectivă la un anumit moment. Sunt tulburări de personalitate în care persoanele sunt viabile din punct de vedere social, pot avea o profesie”.
Iar experții în educație și psihologii sunt de părere că este nevoie atât de mecanisme mai bune de control, cât și de programe care să îi ajute pe profesori să își gestioneze stările emoționale.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.