Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

O învățătoare din sectorul 2 s-a filmat în timp ce teroriza copiii de la clasa pregătitoare. ISMB: „Învățătoarea a recunoscut că a avut un comportament total nepotrivit”

Învățătoare abuzivă

În timp ce îi filma pe copiii de la clasa pregătitoare cântând „De ziua ta, mămico”, o învățătoare de la la Școala Gimnazială nr. 27, începe să îi imite în batjocură pe cei mici, apoi să țipe ca ieșită din minți la un băiețel pe care îl acuză că se relaxează și că nu și-a terminat copacul pe care îl avea de făcut. După ce mai urlă la băiețel, susținând că acesta ar trebui să lucreze la proiect și să cânte în același timp, că „doar nu lipește inimi cu gura”, cadrul didactic își revarsă nemulțumirea asupra întregii clase, pe motiv că nu cunoaște melodia,

Imaginile, greu de privit și de un adult complet detașat de persoanele în cauză, au fost postate pe grupul de WhatsApp al părinților chiar de către învățătoare. Filmarea a fost făcută ulterior publică de o prietenă de familie a unuia dintre elevi.

Inspectoratul școlar al Municipiului București spune că învățătoarea „a recunoscut că a avut un comportament nepotrivit”. „Nu suntem surprinși plăcut de un astfel de comportament, am intrat în posesia filmulețului din partea presei, direct a discutat cu învățătoarea, a recunoscut că a avut un tip de comportament total nepotrivit.

Se pare că filmulețul a fost încărcat din greșeală de învățătoare pe WhatsApp, este un tip de comportament care trebuie pedepsit.

Unitatea de învățământ are obligația să facă o cercetare disciplinară, la unitatea de învățământ. Învățătoarea nu are depusă nicio sesizare de-a lungul anilor, tragem un semnal de alarmă, îi rugăm pe părinți atâta vreme cât cunosc astfel de situații să se adreseze unității școlare”, a declarat la Digi 24 Marina Manea, purtător de cuvânt al ISMB.

În spațiul public apar regulat înregistrări în care cadre didactice agresează fizic, verbal sau ambele elevi. Dincolo de încălcarea flagrantă a legilor, a regulamentelor școlare și a unor elementare norme etice, imaginile prezintă de multe ori niște persoane aflate în poziție de autoritate, care nu au niciun fel de autocontrol și despre care te întrebi cum au putut fi lăsate în prezența copiilor. 

Învățător: Nu cred că testele psihologice sunt relevante

Un filtru care ar trebui să îi împiedice pe profesorii cu probleme psihologice sau de comportament să predea este testul psihologic. Însă de multe ori testele psihologice nu sunt relevante, după cum spunea pentru Republica.ro chiar o învățătoare care le-a dat. 

„Suntem întrebați dacă ne este frică să dormim noaptea, dacă ne este frică de întuneric, dacă ne place culoarea roșu, ce am simți dacă ne-am plimba într-o câmpie cu maci. Dacă ne este teamă. Da, mi-e teamă pentru siguranța copiilor mei. Nu cred că sunt relevante. Ar fi relevate, dacă am primi niște îndrumări, dar eu nu am văzut niciodată rezultatul. Doar o hârtie pe care scrie apt de a preda”, spunea, cu ceva vreme în urmă, Corina Bâlbâie. În plus, după cum recunosc chiar cei care le administrează, aceste teste au și „o marjă de eroare”.

Citiți și:

Aura Stănculescu (foto), directoarea Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională explica la rândul său că „testul acela îmi arată cum este persoana respectivă la un anumit moment. Sunt tulburări de personalitate în care persoanele sunt viabile din punct de vedere social, pot avea o profesie”.

Iar experții în educație și psihologii sunt de părere că este nevoie atât de mecanisme mai bune de control, cât și de programe care să îi ajute pe profesori să își gestioneze stările emoționale.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dorin check icon
    Dascăli de trimis la Bau -Bau,nu la catedră.Trebuie incepută curățenia în Învățământul Romănesc.Așa a făcut Dr ul Arafat SMURD ul competitiv , dând afară toate cirucurile.
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult