Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

O învățătoare din sectorul 2 s-a filmat în timp ce teroriza copiii de la clasa pregătitoare. ISMB: „Învățătoarea a recunoscut că a avut un comportament total nepotrivit”

Învățătoare abuzivă

În timp ce îi filma pe copiii de la clasa pregătitoare cântând „De ziua ta, mămico”, o învățătoare de la la Școala Gimnazială nr. 27, începe să îi imite în batjocură pe cei mici, apoi să țipe ca ieșită din minți la un băiețel pe care îl acuză că se relaxează și că nu și-a terminat copacul pe care îl avea de făcut. După ce mai urlă la băiețel, susținând că acesta ar trebui să lucreze la proiect și să cânte în același timp, că „doar nu lipește inimi cu gura”, cadrul didactic își revarsă nemulțumirea asupra întregii clase, pe motiv că nu cunoaște melodia,

Imaginile, greu de privit și de un adult complet detașat de persoanele în cauză, au fost postate pe grupul de WhatsApp al părinților chiar de către învățătoare. Filmarea a fost făcută ulterior publică de o prietenă de familie a unuia dintre elevi.

Inspectoratul școlar al Municipiului București spune că învățătoarea „a recunoscut că a avut un comportament nepotrivit”. „Nu suntem surprinși plăcut de un astfel de comportament, am intrat în posesia filmulețului din partea presei, direct a discutat cu învățătoarea, a recunoscut că a avut un tip de comportament total nepotrivit.

Se pare că filmulețul a fost încărcat din greșeală de învățătoare pe WhatsApp, este un tip de comportament care trebuie pedepsit.

Unitatea de învățământ are obligația să facă o cercetare disciplinară, la unitatea de învățământ. Învățătoarea nu are depusă nicio sesizare de-a lungul anilor, tragem un semnal de alarmă, îi rugăm pe părinți atâta vreme cât cunosc astfel de situații să se adreseze unității școlare”, a declarat la Digi 24 Marina Manea, purtător de cuvânt al ISMB.

În spațiul public apar regulat înregistrări în care cadre didactice agresează fizic, verbal sau ambele elevi. Dincolo de încălcarea flagrantă a legilor, a regulamentelor școlare și a unor elementare norme etice, imaginile prezintă de multe ori niște persoane aflate în poziție de autoritate, care nu au niciun fel de autocontrol și despre care te întrebi cum au putut fi lăsate în prezența copiilor. 

Învățător: Nu cred că testele psihologice sunt relevante

Un filtru care ar trebui să îi împiedice pe profesorii cu probleme psihologice sau de comportament să predea este testul psihologic. Însă de multe ori testele psihologice nu sunt relevante, după cum spunea pentru Republica.ro chiar o învățătoare care le-a dat. 

„Suntem întrebați dacă ne este frică să dormim noaptea, dacă ne este frică de întuneric, dacă ne place culoarea roșu, ce am simți dacă ne-am plimba într-o câmpie cu maci. Dacă ne este teamă. Da, mi-e teamă pentru siguranța copiilor mei. Nu cred că sunt relevante. Ar fi relevate, dacă am primi niște îndrumări, dar eu nu am văzut niciodată rezultatul. Doar o hârtie pe care scrie apt de a preda”, spunea, cu ceva vreme în urmă, Corina Bâlbâie. În plus, după cum recunosc chiar cei care le administrează, aceste teste au și „o marjă de eroare”.

Citiți și:

Aura Stănculescu (foto), directoarea Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională explica la rândul său că „testul acela îmi arată cum este persoana respectivă la un anumit moment. Sunt tulburări de personalitate în care persoanele sunt viabile din punct de vedere social, pot avea o profesie”.

Iar experții în educație și psihologii sunt de părere că este nevoie atât de mecanisme mai bune de control, cât și de programe care să îi ajute pe profesori să își gestioneze stările emoționale.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dorin check icon
    Dascăli de trimis la Bau -Bau,nu la catedră.Trebuie incepută curățenia în Învățământul Romănesc.Așa a făcut Dr ul Arafat SMURD ul competitiv , dând afară toate cirucurile.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult