Primăria Capitalei a ales un nou logo al orașului dintre cele 230 înscrise la concurs, după ce precedentul, realizat de un designer din Timișoara, a fost descalificat pentru că semăna izbitor cu cel al orașului Taipei.
Noul logo este creat de Alexandru Mihai Nenciu și reprezintă "un cumul de valori reprezentative pentru București", potrivit comunicatului de presă dat de Primăria Capitalei. În concepția autorului, acesta este suma a patru edificii: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul și Arena Națională.
Organizatorii concursului au decis ca, de acestă dată, acordarea premiului și semnarea contractului să aibă loc peste o săptămână, pentru a evita orice situație neplăcută precum cea înregistrată anterior.
Alexandru Mihai Nenciu este absolvent de Design industrial la Universitatea de Arta Bucuresti, iar proiectul sau era pe locul doi in urma votului comisiei care a ales logo-ul orasului Bucuresti.
Primul logo, care semăna izbitor, cu cel al orașului fusese realizat de Narcis Teodor Lupou, care s-a declarat „surprins” de asemănări.
„Am fost total surprins să văd că există similitudini între cele două logo-uri. Nici nu ştiam de existenţa logo-ului Taipei, miercuri am aflat. Sunt dezamăgit, e normal, e o reacţie naturală şi nu pot contesta decizia primăriei, sunt mulţi factori în joc, ei au organizat concursul. Iniţial, am fost extrem de entuziasmat şi recunoscător pentru oportunitatea asta. Juriul m-a validat în primă instanţă, apoi am fost descalificat şi mă aflu în situaţia actuală”, a afirmat Narcis Teodor Lupou, citat de Mediafax.
Din juriul care a desemnat lucrarea câștigătoare au făcut parte și Gabriela Firea și Mirel Palada, fostul purtător de cuvânt al Guvernului Ponta. Ceilalți membri ai juriului au fost: Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Române, secţia de Arte, Arhitectura şi Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici; Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vinţan, managing partner „Links Associates”.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Haideti sa va spun si de ce:
Un concurs de acest gen se numeste "pitch" si se face cu profesionisti in domeniu, orice altceva nu are cum sa dea rezultatele dorite.
Pentru generarea unui logo, se aplica anumite reguli de culoare, marime, afisare pe negativ, afisare pe poze, co-branding vizual la evenimente, institutii, etc.
Oricum, asta este o problema nesemnificativa, problema mare este ca bucurestiul nu are nevoie de un logo ci de o identitate. Ori pentru a gandi si crea o identitate ai nevoie de experienta si cunostinte in domeniul design-ului si marketingului (branding). Nu poti sa aduni o mana de design-eri (fara suparare) care nu sunt platiti, sau nu au experienta, pentru crearea unui brand. Nu este posibil. La fel cei care aleg rezultatul final trebuie sa inteleaga ce aleg.
De ce spun ca bucurestiul are nevoie de un brand, pai simplu, un logo este doar un simbol grafic, singur, fara o strategie de brand este ZERO. Nu este inteles, nu este adoptat, nu transmite nici un mesaj.
Vrem ca Bucurestiul sa aiba un brand de oras precum Londra, Viena sau Asterdam? Avem nevoie de agentii profesioniste care sa faca asta. Sa faca research-ul care trebuie, sa gandeasca strategia de brand si sa urmareasca implementarea. E un efort care dureaza undeva intre 2 si 3 ani. Nu se face de azi pe maine. Un brand trebuie sa fie adoptat, inteles, si pozitionat corect pentru a avea succes. Altfel, el este ce a si iesit din competita respectiva ... un logo.
Uite un exemplu (care a si participat):
http://brohouse.com/project/bucharest-city-identity-and-branding-proposal/
Daca e sa compari ce a iesit castigator cu un brand precum "I am Amsterdam", te pui pe plans.
Sau un morman de €?
Înțeleg însă că Republicii îi place logo-ul. Așadar, trebuie să aplaudăm, dăm cu sîrk din Isarlîk.