Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Orașul București are un nou logo. Ce reprezintă acesta

Primăria Capitalei a ales un nou logo al orașului dintre cele 230  înscrise la concurs, după ce precedentul, realizat de un designer din Timișoara, a fost descalificat pentru că semăna izbitor cu cel al orașului Taipei. 

Noul logo este creat de Alexandru Mihai Nenciu și reprezintă "un cumul de valori reprezentative pentru București", potrivit comunicatului de presă dat de Primăria Capitalei. În concepția autorului, acesta este suma a patru edificii: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul și Arena Națională.

Organizatorii concursului au decis ca, de acestă dată, acordarea premiului și semnarea contractului să aibă loc peste o săptămână, pentru a evita orice situație neplăcută precum cea înregistrată anterior.

Alexandru Mihai Nenciu este absolvent de Design industrial la Universitatea de Arta Bucuresti, iar proiectul sau era pe locul doi in urma votului comisiei care a ales logo-ul orasului Bucuresti.

Primul logo, care semăna izbitor, cu cel al orașului fusese realizat de Narcis Teodor Lupou, care s-a declarat „surprins” de asemănări.

 


„Am fost total surprins să văd că există similitudini între cele două logo-uri. Nici nu ştiam de existenţa logo-ului Taipei, miercuri am aflat. Sunt dezamăgit, e normal, e o reacţie naturală şi nu pot contesta decizia primăriei, sunt mulţi factori în joc, ei au organizat concursul. Iniţial, am fost extrem de entuziasmat şi recunoscător pentru oportunitatea asta. Juriul m-a validat în primă instanţă, apoi am fost descalificat şi mă aflu în situaţia actuală”, a afirmat Narcis Teodor Lupou, citat de Mediafax. 

Din juriul care a desemnat lucrarea câștigătoare au făcut parte și Gabriela Firea și Mirel Palada, fostul purtător de cuvânt al Guvernului Ponta. Ceilalți membri ai juriului au fost: Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Române, secţia de Arte, Arhitectura şi Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici; Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vinţan, managing partner „Links Associates”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • O sa incep cu faptul ca noi, oamenii care chiar lucreaza in domeniu consideram "competitia" asta un mod groaznic, total neprofesionist de a face lucrurile.

    Haideti sa va spun si de ce:

    Un concurs de acest gen se numeste "pitch" si se face cu profesionisti in domeniu, orice altceva nu are cum sa dea rezultatele dorite.

    Pentru generarea unui logo, se aplica anumite reguli de culoare, marime, afisare pe negativ, afisare pe poze, co-branding vizual la evenimente, institutii, etc.

    Oricum, asta este o problema nesemnificativa, problema mare este ca bucurestiul nu are nevoie de un logo ci de o identitate. Ori pentru a gandi si crea o identitate ai nevoie de experienta si cunostinte in domeniul design-ului si marketingului (branding). Nu poti sa aduni o mana de design-eri (fara suparare) care nu sunt platiti, sau nu au experienta, pentru crearea unui brand. Nu este posibil. La fel cei care aleg rezultatul final trebuie sa inteleaga ce aleg.

    De ce spun ca bucurestiul are nevoie de un brand, pai simplu, un logo este doar un simbol grafic, singur, fara o strategie de brand este ZERO. Nu este inteles, nu este adoptat, nu transmite nici un mesaj.

    Vrem ca Bucurestiul sa aiba un brand de oras precum Londra, Viena sau Asterdam? Avem nevoie de agentii profesioniste care sa faca asta. Sa faca research-ul care trebuie, sa gandeasca strategia de brand si sa urmareasca implementarea. E un efort care dureaza undeva intre 2 si 3 ani. Nu se face de azi pe maine. Un brand trebuie sa fie adoptat, inteles, si pozitionat corect pentru a avea succes. Altfel, el este ce a si iesit din competita respectiva ... un logo.

    Uite un exemplu (care a si participat):
    http://brohouse.com/project/bucharest-city-identity-and-branding-proposal/

    Daca e sa compari ce a iesit castigator cu un brand precum "I am Amsterdam", te pui pe plans.
    • Like 0
  • check icon
    Dar o groapă în mijlocul drumului, cu un câine „bagabont” în ea, acoperit de coji de semințe și scuipați, având ca moț o scrumieră vărsată din mersul beemveului nu reprezenta mai bine orașul?
    Sau un morman de €?
    • Like 0
  • Se putea şi mai bine.
    • Like 0
  • Parcă e o închisoare pe mai multe etaje ....
    • Like 1
  • valserg check icon
    Fara a cugeta prea mult, asa, la o prima vedere, eu vad in partea din stanga - mijloc, ceva obscen. Ma scuzati...
    • Like 4
    • @ valserg
      E semnul pacii, pe cale de consecinta le uram urmatorilor cu acest gest: Firea, pace, Badulescu, pace, Pandele, pace!
      • Like 0
  • check icon
    Partea din stînga este haotică, așa cum este, de fapt, și orașul și cum sînt și capetele celor care îl administrează. Deci e un logo mișto, pe linie. Fiind un haos pe stînga, mai rămîne ca în CGMB să se voteze circulația pe stînga, precum în UK, ocazie cu care același CGMB va cere să se alipească Londrei ieșită din U.E.
    Înțeleg însă că Republicii îi place logo-ul. Așadar, trebuie să aplaudăm, dăm cu sîrk din Isarlîk.
    • Like 0
  • Asta e chiar misto, numai ca, in loc de Arena Nationala, eu vad un Taj Mahal, si poate ca-i mai bine, ca oricum este mult mai frumos Mahal. Unde mai pui, ca Bucurestiul e plin de tigani si tiganii isi au obarsia in India. Taj Mahal de Dambovita ar mai putea purta mesajele de iubire secreta ale unor Basescu pt Udrea, Pandele pt Firea, Borcea pt Pelinel + toate femeile din sectoarele 4 si 5...etc. Hai ca e ok, pe bune ! Chiar imi place mai mult sigla decat intrigantul din mine!
    • Like 1
  • Dupa kitsch vine marele "artist abstract". Marele artist care a desenat mazgaleala asta la ce s-au gandit? Prima n-o inteleg, parca-i viaduct, a doua e ceva mai recognoscibila, a treia zici ca e un cap de..., sigur noi vrem sa atragem turisti sau sa scarbim copiii si familiile? in fine, a 4-a chiar nu sugereaza nimic, o poarta cu niste schele sau un tren marfar? Nu se putea fara kitsch si struto-camila, nu? Uitati-va la logo-ul Parisului, Eiffel-ul, sclipitor si spune totul, Londra, turnul, roata, podul bine conturate, Madrid, blazonul orasului si numele stilizat... Daca noi ne chinuim sa intelegem ce e pe porcaiala asta, un strain nu va intelege nimic. De ce nu poate fi simplu si trebuie complicat? In loc sa reparam naiba fatada Palatului CEC, sa avem grija ca pe Arena Nationala sa nu mai fie inundatie la fiecare ploaie si sa nu mai fie luat gazon-musuroi de cartite de la Oprisan ca sa ajungem de rasul Planetei, noi ne batem in logo-uri. Daca tot se cauta ceva abstract, puneti un mic pe verticala si 2 carnati indoiti sa iasa B-ul, iar in loc de i-ul din Bucuresti puneti un borcan de mustar.
    • Like 3
  • Asta mi se pare misto, cu exceptia Arenei Nationale, in locul careia eu vad un Taj Mahal.
    • Like 1


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult