Foto: Getty Images
Circulația vehiculelor va fi limitată la 30 km/oră de la sfârșitul lunii august în aproape tot Parisul, cu excepția șoselei de centură, a bulevardelor mareșalilor și unor axe ale orașului, a declarat joi pentru AFP adjunctul departamentului sistemului de transport din Paris, David Belliard. Edilul Parisului Anne Hidalgo a promis în campania electorală de anul trecut că va aplica această restricție din 2021.
Măsura, luată după o consultare cu reprezentanții poliției, are ca scop îmbunătățirea siguranței rutiere, reducerea zgomotului și adaptarea orașului la schimbările climatice, a explicat David Belliard.
„Reducem poluarea fonică, fluidizăm traficul prin reducerea efectelor accelerării și decelerării autovehiculelor", a spus sursa menționată, reamintind că acesta a fost un angajament al partidului ecologiștilor, preluat de Anne Hidalgo (Partidul Socialist) în timpul campaniei sale electorale din 2020.
Pe lista angajamentelor cu care Anne Hidalgo a câștigat mandatul la primăria Parisului se mai numără și interzicerea circulației mașinilor diesel, începând din anul 2024 și transformarea a jumătate dintre parcările capitalei Franței în zone pietonale.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Prostie si ideologia dau non-sensului valente noi!
Sa iesi cu masina doar o data pe luna, si daca se poate sa iei una la shareride.
Parisyl cred ca e pregatit..as fi curios cum se priveste un astfel de posibil demers la Cluj sau alt oras mare din Ro.
Cred ca solutia pana la urma este numai un transport in comun bine organizat. Eventual facut o tranzitie - in functie de posibilitati - catre autobuze electrice sau troleibuze si un metro functionabil. Si eventual restrictii de circulatie in anumite zone si perioade de timp.
2) Poti schimba cauciucurile bicicletelor cu cauciucuri de iarna (asa cum se procedeaza in tarile nordice)
3) Daca nu va mai fi acel trafic nebun din Bucuresti si cel existent ava merge in 30 km/h, copilul nu iti va mai fi in pericol. Apoi, nu trebuie sa pui copilul sa parcurga tot orasul, il poti inscrie la o scoala din apropierea locuintei.
4) Transportul in comun organizat este de fapt punctul 1, fara el nu se poate decongestiona traficul dintr-un oras mare/nu se poate micsora poluarea generata de trafic si trebuie sa fie minima conditie de pus administratorilor oraselor. Banuiesc ca Paris nu este in aceeasi situatie ca Bucuresti in ceea ce priveste transportul in comun.