Plenul reunit al Parlamentului a dat luni aviz favorabil pentru referendumul declanşat de către preşedintele Klaus Iohannis pe tema justiţiei. Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi.
Potrivit News.ro, avizul a fost dat după aproximativ 40 de minute de dezbateri. PNL şi PMP au susţinut fără rezerve referendumul, USR a dorit eliminarea unora dintre sugestiile prevăzute de PSD în raportul Comisiilor juridice, iar social-democraţii au fost pentru refrendum, dar au criticat motivaţiile preşedintelui Iohannis pentru convocarea lui.
Avizul asupra cererii de convocare a referendumului a fost dat fără modificări faţă de raportul Comisiei juridice, cu doar o zi inaintea expirării termenului de 20 de zile în care Parlamentul se putea pronunţa înainte ca acceptul să fie considerat tacit.
După acest pas, preşedintele Klaus Iohannis va putea declanşa procedurile privind referendumul şi va trebui să stabilească şi întrebarea care va apărea pe buletinele de vot.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
cine plateste referendumul?cine?
noi romanii nu platim ptr asa ceva. sa plateasca republica ptr ca ei vad ca manipuleaza, sa plateasca iohannis din banii de meditatii si din chiriile pe cele sase case,sa plateasca tot parlamentul su toata clasa politica , pentru ca ei nu sunt capabili sa fca lucrurile cum trebuie.
ignorand orice alte scuze, si motivand dreptul la corecta informatie, apelez la ultima farama de morala jurnalistica, la cea mai infima cantitate de bun simt care ar mai fi ramas in dumneata, doamna jurnalist ,domnilor republicani,spuneti adevarul , cine pierde de pe urma acestei situatii? cine va plati pentru ambitia lui iohannis nesabuinta guvernului grindeanu,manipularea prosteasca a massmedia,si putrefactia hoitului politic penelist?cine? ce le spunem celor ce vin dupa noi?
Nu trebuie mult. O mică "organizare" tip Piața Victoriei - la ora xx:xx ne strângem toți în fața secției de votare y din orașul z, în 5 minute facem o coadă imensă de 500-1000 de oamenii și urlăm că nu putem să votăm, că guvernul nu ne lasă, hoții, hoții. Se mai fac 15-20 de fotografii care se plimbă pe feisbuc, 2-3 posturi TV fac breaking news, se începe iar propaganda "deontologilor" și apărătorilor "drepturilor omului", pe situri și bloguri, iarăși 1-2 săptămâni de scandal că guvernul Grindeanu e incompetent bla bla bla etc.
Este după manual. S-a mai făcut. Știu bine ce vorbesc. Deja vu.
Păcat de oamenii integri, care-și strigă furia și demonstrează pentru un ideal.
Sunt curios ce ar răspunde oamenii la întrebarea "România este un stat de drept?"
Dar să răspundă cu convingere, cu mâna pe inimă.
Nu apăr nici PSD-ul nici guvernul, ei sunt numai o parte a problemei, o "altă tagmă".
Mie mi-e egal cu zero. Mi se rupe de PSD așa cum mi se rupe și de PNL, PDL, PMP și alte P... . Nu am fost membru și nici simpatizantul nimănui. Și am depășit faza de "manipulat". Asta după "sunt 60.000 de morți la Timișoara, tancurile au înconjurat orașul și armata intră peste oameni în case".
Am fost educat în socialism, muncesc în "capitalismul" românesc, am lucrat și la stat și la corporații străine multinaționale și la particulari români. Am fost deci și "asistat social" și "vândut străinilor" și "lucrător la evazioniști".
Mi s-a aplecat mai demult de toate "mișcările" și "revoluțiile" sociale.
Îmi trăiesc viața după propriul set de valori. N-am intenționat niciodată să plec și o să rămân în România până la sfârșitul vieții.
Îl am model pe bunicul meu, care s-a născut înainte de primul război mondial, a luptat în al doilea pe frontul de est, a prins monarhia, capitalismul românesc antebelic, bolșevismul stalinist, colectivizarea, naționalism-socialismul românesc, execuția lui Ceaușescu, "capitalismul" românesc, intrarea în NATO și UE. A muncit toată viața lui la țară, nu a vrut să se ducă în poliție la oraș, așa cum l-a chemat un ofițer după război. A trăit sub trei regi, un președinte de consiliu de stat și patru președinți (1 socialist și 3 capitaliști) A murit la 97 de ani, tot în casa bătrânescă de la țară, cu closetul în fundul curții.
L-am întrebat spre sfârșitul vieții lui, ce crede el după ce le-a trăit pe toate. Mi-a zis "nu contează, pace să fie".
Mai grav,duc o campanie externa de manipulare a opiniei prin prezentari deformate si pline de omisiuni.
Ei incalca legea chiar in acest moment,grav este ca nu pot fi trasi la raspundere.
Iohannis a vorbit despre românii lui... Să voteze românii lui. Nu vrea să fie şi preşedintele meu, nu vreau să fiu cetăţeanul lui.
PS O instanţă din Alba Iulia tocmai ce a constatat că abuzul în serviciu a fost dezincriminat prin nemodificarea Codului penal, în concordanţă cu decizia CCR, şi un cetăţean acuzat de abuz în serviciu a fost achitat... Este bine? Aţi demonstrat împotriva Ordonanţei 13/2017 fără să pricepeţi ceva.
Cat despre abuzul in serviciu, n ati inteles nimic, abuzul in serviciu conform CCR trebuie sa fie faptuit prin INCALCAREA LEGII. Individul achitat n a facut o prin incalcarea legii, ci prin incalcarea unei HG - pe scurt, ar fi fost achitat indiferent daca intra in vigoare OUG sau daca nici nu exista. Nu imi place ca incurcati lucrurile fara a cunoaste decizia CCR... OUG 14 trebuie pastrat in forma actuala, doar adaugirea "prin incalcarea legii" se impune, asta nu afecteaza niciun dosar cu fapta savarsita prin incalcarea legii, ci doar incalcari ale normelor administrative, hotarari, decizii institutionale, reglulamente etc. Nu vor fi achitati marii sarlatani politici ce ar fi avut de castigat de pe urma OUG, ceea ce nu schimba nu nimic datele.
(1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.
De ce un procuror nu e acuzat de abuz in serviciu in cazul in care un acuzat este achitat?;nu produce acuzatului o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice?
Cind o sa fie data o lege dura a raspunderii magistratului o sa putem vorbi de lupta impotriva coruptiei.
Oare coruptia nu e consecinta faptului ca justitia nu si-a facut treaba 27 de ani?
Referitor la abuzul în serviciu, eu am spus dezincriminare în sens larg. Instanţa a constat fapta ca fiind dezincriminată (exact aşa a spus) pentru că prevederile Codului penal nu au fost puse în acord cu decizia CCR. Deci, vorbim despre dezincriminarea abuzului în serviciu aşa cum este prevăzut în Codul penal. CCR-ul a considerat că abuz în serviciu poate fi considerat doar încălcarea legilor şi a ordonanţelor. Apropo de Dragnea, că tot îl vreţi la puşcărie şi aţi considerat că OUG 13/2017 a fost dată pentru el, fapta soţiei acestuia nu mai poate fi considerată abuz în serviciu, pentru că doamna a încălcat fişa postului, nu o lege sau o ordonanţă de guvern.
Justitia nu si a facut treaba pentru ca a fost tinuta in lesa de politic, ce ati fi vrut, s o elibereze Iliescu sa fie bagat la mititica pe viata pentru genocid? Odata cu aderarea la UE institutiile europene au actionat spre armonizarea legislatie pe de o parte, pe de alta a occidentalizarii institutiilor. Acum vedem efectele pozitive ale aderarii la UE. Inteleg ca asta supara multe interese in Romania, multe lepadaturi umane care au stors poporul roman si l au adus la sapa de lemn nu vor sa raspunda pentru nimic, sa fie ei dumnezei si poporul doar sa vina din 4-4 ani la vot si sa plateasca impozitele pe care eventual sa le fure. Cam asta a fost in astia 27 de ani, justitia se redreseaza greu, gradual, hai sa nu dam cu suturile intr un sistem ce se reformeaza fara sa vedem celelalte sisteme colapsate de sistemul nepotist si politico-oligarhic. Stiu, cu cat se fura mai mult avem mai multe motive sa ne plangem, asta este starea de bine pentru romanul neaos, cand functioneaza ceva, hop, sa i dam in cap.
Gata, au belito...!
Cu privire la reabilitare... asta este o poveste. Dacă până şi CTP-ul foloseşte cuvântul penal pentru cei acuzaţi şi nu pentru cei condamnaţi, ce pretenţie să am de la alţii?
În Marea Britanie, de exemplu, există răspunderea magistraţilor, dar în stil englezesc... Dacă emiţi nişte sentinţe care sunt infirmate de instanţele superioare, atunci ţi se propune un alt post: pleci de la Londra într-un orăşel uitat de lume...
2.CTP foloseste cuvantul pe baza de conditia de moment a indivizilor, penal, contras de la "cercetat penal", ceea ce e corect dpdv. juridic/lingvistic atata vreme cat se refera la faza procesului in care e cel numit.
3.Folositi cuvantul "magistrati" sa induceti in eroare, judecatorii sunt cei in cauza in UK. Procurorii nu sunt in niciun sistem de drept din lume(Rusia nu se pune, oricat ar turui Russian Today ) au si nu trebuie sa fie presati cu astfel de legi de "raspundere", mecanismul de justitie nu isi mai are rostul in acest caz, sa se dea de la partidul le guvernamant sentinte, pe baza de vot, ar fi mai obiectiv decat un judecator amenintat de interlop ca il da in judecata si ii face si il drege prin toate instantele pana ia decizia buna sau in acelasi caz un procuror ce ancheteaza. In UK e alta mancare de peste. Sistemul Common Law este un sistem jurisprudential, judecatorul creeaza lege si cutume, in Romania avem Civil Law, legile s facute de Parlament si sunt aplicate de judecator, deci judecatorul are prerogative infinit mai limitate decat in sistemul common law, de acolo si anumite masuri ce limiteaza actul de legiuire in caz de achitare ulterioara. In sistemele de civil law, de sorginte frantuzeaza, nu se pune problema de asa ceva, punctul de referinta e fix, Codul penal si Codul de procedura, nimic nu vine de la judecator in afara acestora.
Hai sa discutam un pic.
in OUG 13 se prevedea:
3. Articolul 297 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Abuzul in serviciu Art. 297
(1) Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, cu stiinta, indeplineste un act prin incalcarea unor dispozitii exprese dintr-o LEGE, o ORDONANTA sau o ORDONANTA DE URGENTA a Guvernului sau nu indeplineste un act prevazut de dispozitiile exprese dintr-o LEGE, o ORDONANTA sau o ORDONANTA DE URGENTA a Guvernului si prin aceasta cauzeaza o paguba materiala mai mare de 200.000 lei ori o vatamare grava, certa si efectiva a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau juridice, astfel cum sunt prevazute si garantate de legile in vigoare, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda.
Deci si pe OUG 13 ramanea neincriminat abuzul daca se face prin incalcarea unei Hotarari de Guvern. (HG, NU OUG sau altceva!)
Abuzul in serviciu este aplicat de judecatorii din Romania inca din iunie 2016, de la decizia Curtii, cu interpretarea "cu incalcarea legii" in loc de textul original "in mod defectuos". Nu exista nici o urgenta pentru modificarea Codului Penal, decizia CCR era deja aplicata.
OUG13 facea formalismul de a inlocui "in mod defectuos" cu "cu incalcarea legii" si in plus castra legea: reducea pedepsele, automat se scurta prescriptia, dezincrimina fapta sub 200.000 lei prejudiciu, dadea imunitate functionarilor in emiterea/aprobarea/adoptarea actelor normative, etc.
Adica, mai pe scurt, ce a facut Curtea de Apel de la Alba, a interpretat cam asa:
o hotarare de guvern, de primar, de sef de judet, nu este lege.
deci, nefiind lege nu cade in sarcina dreptului penal, intra sub incidenta dreptului civil, sau a regulamentelor de functionare, indatoriri de serviciu, fisa postului. Judecatorii de la Alba au interpretat ca, in cazul in speta, nu se incalca o lege, ci o hotarare de guvern, care nu este lege, deci dosarul trebuie redirecionat spre o curte de drept civil, contencios administrativ...
nu a absolvit invinuitul de orice vina, ci a declinat competenta
Practic, interpretarea CCR ajuta in sensul ca nu mai poti baga la puscarie oameni care gresesc in atributiile de servici, si spune exact ca trebuie sa fie incalcata LEGEA. Exact cum ai incalca tu niste hotarari ale companiei unde lucrezi, alea nu au efect de lege, nu poti intra in incidenta penala pt asa ceva.
Problema este reaua vointa cu care va fi interpretata aceasta decizie, adica, banii se vor sifona prin HG-uri, nu prin legi si nu prin OUG-uri, pentru ca ii poti fura linistit, ajungi maxim la drept civil, se considera ca ti-ai incalcat doar atributiile de serviciu. Si asta se intampla inca din Iunie 2016. Partea cu ciuntirea codului penal e altceva, si e introdusa "noaptea ca hotii" pentru cateva dedicatii punctuale: prejudiciu X, denuntul maxim 1 luna, etc.
In tara sunt din ce in ce mai vizibile incercarile unora nealesi de cetatenide a avea pretentia conducerii statului si guvernelor fara a avea raspunderi penale si civile.
Acum doi ani s-a incercat legiferarea si infintarea" Comitetului National pentru Supravegherea Macroprudentiala",cinci dintre cei noua membri sunt primii cinci oameni din BNR. Celor cinci li se alatura primii doi oameni din ASF si alti doi membri ai Guvernului numiti de primul ministru. Acestia noua trebuiau sa decida in legatura cu politica macroprudentiala, cu stabilitatea financiara,trebuiau sa decida institutiile si structurile sistemului financiar. Nu exista niciun fel de democratie in acest Comitet, pornind de la modul de selectie a membrilor (toti numiti), pana la activitatea institutiei: BNR, ASF si Guvernul erau obligate sa puna in aplicare orice decid cei noua. Si, mai ales, nu exista niciun fel de democratie nici la vot, pentru ca, in caz de egalitate, presedintele, adica Isarescu, este cel care decide ce si cum.
Aceste fenomene sunt grave,constituie atentate la democratia reprezentativa a cetatenilor prin incercarea de ocolire a voturilor si a raspunderilor penale , civile de catre cei ce doresc sa ne conduca:procurori nealesi de cetateni si bancheri.
Doresc sa ne conduca fara sa fie trasi la raspundere ,nu in numele cetatenilor (altfel nu ar fi o problema de asumare a raspunderii)
Intrebarea se va referi la coruptie cu un text de gen:... inclusiv prin modificarea imunitatii parlamentare, prin pierderea/sudpendarea mandatelor alesilor pe perioada cercetarii penale, etc...
Acum sa nu veniti cu comisia de la venetia, constitutie etc...
Imaginati-va o intrebare care va duce la un razboi total, inclusiv alegeri anticipate dupa referendum.
Alta intrebare:
Sunteti de acord ca pentru continuarea campaniei imporiva coruptiei, urmand principiul separatiei puterilor in stat, presedintele sa numeasca si sa demita premierul si cabinetul, iar parlamentul sa dea doar un aviz consultativ?
Alta intrebare:
Ati fost la ultimul referendum?
Alta intrebare:
A facut tariceanu pipi pe rezultatul de la ultimul referendum?
presedintele sa numeasca si sa demita premierul .. Asta inseamna o modificare majora a constitutiei. Deci nu se poate.
Inca o intrebare: a facut pipi Basescu si PDL, acuma PNL pe ultimul referendum?
Oricum nu conteaza, ca nu le baga nimeni in seama. Sunt doar perdele de fum in spatele carora niste politicieni isi vad de interesele lor.
Corectul nu face rating.
Daca ar fi dupa mine eu as pune urmatoarea intrebare:
Sunteti de arcord pentru utilizarea antenelor de 7 watti pentru a manipula politicienii aflati la guvernare astfel incat sa fie corecti si cinstiti, dar pentru utilizarea puterilor ocultei mondiale in scopul de a face din tariceanu si dragnea oameni cinstiti.
Apoi as da un test de inteligenta:
Daca poti manipula 600000 de oameni nu e mai simplu sa manipulezi 1000 de politicieni.
Nu stiu intrebarea dar au votat.
Doar mie mi se pare ca nu era nimic de votat? Doar eu traiesc cu impresia ca trebuia sa fi votat intrebarea si nu doar intentia de a pune o intrebare?
Care trebuia sa fie ordinea crono - logica? Suntem in plin film cronotembel.
La cati spalati pe creier traiesc pe planeta asta ...
Ea dupa ce isi schimba sexul se intoarce in timp si concepe cu ea o fiica pe care o trimiite inapoi in timp, ea fiind fiica.
Intrebarea de baza a acestui paradox perfect, cine a aparut prima data?
Sa se puna punctele din proclamația de la Timisoara in referendum. Atunci ar fi ceva concret. Ar putea cineva sa explice ce impact real poate avea acest referendum? In ce măsura sunt "politicienii" nostru obligați sa il respecte?