Sari la continut

Protecția datelor cu caracter personal

Din 25 mai Republica.ro aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR). Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Premierul anunță eliminarea copiei legalizate, a copiei de pe buletin și a cazierului judiciar cerut cetățenilor; la Fisc se va putea plăti cu cardul

Dacian Cioloș, premierul României

Premierul Dacian Cioloș a anunțat marți că va elimina, prin ordonanță de urgență, o serie de proceduri birocratice care îi puneau pe drumuri în mod inutil pe cetățeni. 

Astfel, vor dispărea copia legalizată la notar, funcționarii de la ghișeu fiind de acum cei care vor face legalizarea conform cu originalul, iar cazierul judiciar va fi solicitat doar între instituții. Totodată, românii vor putea trimite copiile cărților de identitate și pe mail, a spus Cioloș la începutul ședinței de Guvern.

Acesta a mai spus că românii își vor putea plăti cu cardul taxele la ANAF.

„În primul rând, cazierul judiciar se va solicita doar între instituții, deci circa 2,5 milioane de drumuri la Poliție pentru a ridica un cazier judiciar vor fi eliminate, pentru că instituțiile care vor avea nevoie de cazier judiciar vor putea să solicite direct la Poliție, fără să ceară cetățeanului să treacă de la un ghișeu la altul și să ia o hârtie să o ducă la alt ghișeu.

Apoi, copiile după buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor putea fi solicitate și trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fără să mai fie nevoie de acele documente și hârtii deplasate la o instituție sau alta. Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, instituțiile care vor cere astfel de copii după anumite documente vor putea să le legalizeze conform cu originalul pe loc. La ridicarea buletinului și a pașaportului, cetățenii vor plăti o singură taxă și într-un singur loc, nu vor mai trebui să plătească diferite taxe la diferite instituții. Și celebrele adeverințe de venit pentru înscrierea la șomaj vor fi eliminate", declara premierul luni, cu o zi înainte ca ordonanța să ajungă pe masa Guvernului.

În luna februarie, Guvernul Cioloș anunța începerea unui proiect masiv de debirocratizare, cunoscut sub numele de Comisia de tăiat hârtii. În cadrul acestuia, cetățenii au putut semnala pe o platformă, www.maisimplu.gov.ro, toate actele și procedurile birocratice care le consumă fără sens timpul și banii. Însă după ce lista cu hârtii ce trebuie să dispară din relația stat cetățean a fost făcută, lucrurile au stagnat, a explicat pentru Republica.ro Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene, unii dintre inițiatorii proiectului de debirocratizare. „Foarte pe scurt povestea a fost așa. Am lansat acea platformă, reacția societății a fost extraordinară. Ce am sperat eu a fost să se vadă în sistem, să fie un fel de analiză de sine în sistem, care nu s-a manifestat. Am pierdut câteva luni în discuții exasperante cu șefi de instituții”, povestea Ghinea. După luni întregi de dialoguri lipsite de rezultat cu instituțiile statului, acesta s-a gândit la o schimbare de strategie. „Am avut o discuție cu premierul Cioloș în care am spus că această abordare nu merge. Singura abordare pe care o recomand eu este să facem de sus în jos, cu forța și într-un fel de Blitz Krieg. Printr-un pachet legislativ care să taie majoritatea hârtiilor semnalate de cetățeni pe maisimplu.gov.ro.”, spunea ministrul Fondurilor Europene la jumătatea lunii iunie.

Astfel a apărut proiectul de ordonanță care își propune reducerea birocrației ce a ajuns marți pe masa Guvernului. „Am început să lucrez cu o colegă de la Cancelarie la acest pachet legislativ, pe care l-am scris cum am dori noi să se întâmple. În care am luat fiecare doleanță legitimă a cetățenilor de pe platforma maisimplugov.ro și am scris ce ar trebui să se întâmple ca ea să se îndeplinească”, a spus Ghinea.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Stefania check icon
    Idei revolutionare? Despre ce vorbim? Vorbim doar de un cazier nenorocit si de copia dupa buletin? Ce este asta? Suntem toti niste idioti?
    Eu am crezut ca avem un guvern de tehnocrati inteligenti.Pai daca vrem sa punem instituiile statului sa colaboreze, poate le punem sa-si dezvolte interfete intre ele.Ca toate folosesc diferite programe.Ce dracu e asa de greu sa dezvolti cate un raport care salveaza pe un server un fisier untr-un anumit format? Asta se realizeaza fara licitatie (deoarece intra in mentenanta soft-ului, ca o dezvoltare) si in decurs de maxim o luna ca sa fiu ingaduitoare.Asta asteptam de la guvernul Ciolos.
    In acest fel nu le mai cereau angajatorilor atatea declaratii.Pai daca eu angajator declar in D112 toate taxele si salariul net al angajatilor, de ce trebuie sa mai declar si la statistica aceleasi cifre? De ce trebuie sa mai declar si la sanatate concediile medicale? Daca declar impozitul lunar de ce trebuie sa-l declar si la sfarsit de an? Daca eu, angajator intretin la sediul meu registrul angajatilor, de ce trebuie sa-l mai declar si la ITM?
    Daca eu sunt angajat, iar datele mele sunt la ANAF de ce dracu trebuie sa ma duc cu adeverinta de salariat la spital din moment ce am card de sanatate?
    Daca am ajuns la medicul meu curant si mi-a prescris medicamente intr-un soft al spitalului de ce dracu medicul de familie nu poate vedea tot istoricul consultatiei, daca tot introduce cardul de sanatate intr-un cititor (tot soft al dracu)? De ce medicul de familie trebuie sa listeze o foaie de hartie cu care te duci la farmacie ca sa-ti cumperi medicamentele cand farmacista poate intra in sistem (tot soft), pe baza cardului si sa citeasca acolo?
    De ce dracu nu punem soft-urile sa comunice intre ele? Ca sa tinem in picioare institutii inutile si oameni de o incompetenta crasa.
    Si cate si mai cate sunt, toate intretinute in soft-uri.Zici ca sunt farfurii zburatoare in Romania.Nimeni nu le intelege!
    Unde dracu ati mai auzit in lumea asta ca le trebuie ministrilor cate 3-4 luni de acomodare? La fel si cu presedintele!
    Cand noi ne angajam undeva avem oare timp de acomodare? Eu una nu am gasit un asemenea loc de munca! Am stiut sa-mi fac treaba am ramas, daca nu, am plecat!
    Daca toate aceste programe ar comunica intre ele oare cate posturi de la stat ar fi reduse? Oare cat de modern si flexibil ar deveni minunatul stat roman care ne-a mancat zilele?
    • Like 0
  • Adică, pot să fac buletinul de aici din Spania și să îmi elibereaze cerea de eliberare a cazerului.
    Cea ce mă privește încât pe mine și pe nevasta mea este că nu știm unde o să plătim cei 5,5 % la cei care stăm și locuim în străinătate.
    Un Salut
    • Like 0
  • Doar o intrebare: daca am nevoie de cazier in afara Romaniei si institutia nu il cere pentru mine, va exista totusi posibilitatea de a cere eu unul?
    • Like 0
  • Același lucru daca s-ar face și în spitale ar fi nemaipomenit.Sunt sute de oameni bolnavi care stau cu zecile la o singură ușa pt un control și nu intra toți pt ca dr termina programul iar pacienții trebuie sa revină.
    • Like 0
  • check icon
    În sfârșit un pas înainte spre debirocratizare.
    • Like 0
  • Chestia cu copiile legalizate era exasperanta!
    • Like 1
  • check icon
    Sunt curios dacă guvernanții actuali știu etapele ce trebuie parcurse pentru racordarea la o companie de electricitate? Copia după buletin ar fi cea mai insignifiantă problemă. Deși aceste companii sunt acum private, serviciul este public. După privatizare, în loc să se eficientizeze, au devenit niște monștri de birocrație, impersonale, kafkiene, cu angajații ierarhizați pe caste... și se mai spune că dinozaurii au dispărut...
    • Like 2
    • @
      Bayard check icon
      Ai postat pe portalul facut de guvern?
      • Like 1
  • Legat de necesitatea cazierului judiciar în aplicații birocratice și obligarea instituțiilor să obțină acest document vreau sa adaug că documentele ce vizează obținerea certificatelor de urbanism din primării pot fi cerute de primărie direct de la OCPI de lângă acea primărie, fără a mai fi nevoie să pui pe drumuri pe solicitantul certificatului de urbanism.
    • Like 2
    • @ Paul Antonescu
      Eu zic sa va informati inainte sa vorbiti, in sensul ca prin certificatul de urbanism se fac cunoscute solicitantului informaţiile privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor, stabilesc lista cuprinzând avizele si acordurile necesare în vederea autorizării, încunoştinţează solicitantul cu privire la obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere, care conform art. 4 din legea nr. 50/1991nu este OCPI-ul, ci primaria sau consiliul judetean, oamenii citesc pe forumuri si apoi merg sa solicite acte doar pentru ca au citit o prostie aici!!!
      • Like 0
  • Suuuper!
    • Like 0
  • La D.R.P.C.I.V., pentru examen auto va mai fi nevoie de cazier judiciar? Azi am trecut pe-acolo si mi s-a zis ca "da";
    • Like 1
    • @ Bogdan Hutanu
      Este necesar ...încă nu s-au făcut formalitățile .
      • Like 0
    • @ Bogdan Hutanu
      un-te grabesti ? este vorba de urmatoarea generatie de functionari, daca si astia or putea .... intelege ... altfel ... vorba lui stefan : nu e pt noi ci pentru urmasii urmasilor nostrii in veci vecilor :) amin !
      • Like 0


Îți recomandăm

litoral 2021

Totul a pornit de la o simplă aluniță pe care o avea pe spate, din naștere. Mereu râdea cu părinții ei - era alunița după care o puteau recunoaște imediat, în cazul în care ar fi pierdut-o pe malul mării. (Foto: Rob Wilkinson / Alamy / Alamy / Profimedia)

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Echipa de fericire

„Am tras de mine cât am putut și la 11 și 50 de minute știu că a venit pe lume Teodor. I-am auzit pentru prima dată glasul, l-am simțit pe pieptul meu, i-am văzut pielea, am știut că i s-a pus sângele în mișcare... că a venit pe lume, de fapt”- Alexandra povestește zâmbind cele mai intense 40 de minute din viața ei.

Citește mai mult

Silvia Demeter

Acel grajd avea să capete, în doi ani, o nouă funcțiune - living, dining și bucătărie în ceea ce avea să devină, prin măiestria arhitectei, reședința de vară a Prințului Charles. Totul cu un mesaj – păstrarea tradiției, salvarea patrimoniului arhitectural din zonele rurale ale României. Foto opiniatimisoarei.ro

Citește mai mult