Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Președintele Klaus Iohannis s-a dus cu trenul la Ploiești. „Nu aș putea să merg cu trenul de la București la Sibiu, ar dura prea mult”

Klaus Iohannis în tren

Foto: Facebook Klaus Iohannis

Președintele Klaus Iohannis s-a dus, miercuri, cu trenul la Ploiești pentru a participa la dezbaterea „Orașele României la 100 de ani de la Marea Unire. Un viitor SMART pentru Ploiești” și a postat o fotografie pe pagina sa de Facebook. „A trecut ceva timp de când nu am mai fost cu trenul, am vrut să văd personal cum se circulă. Am vrut să dau un semnal despre nevoia de mobilitate. Cu toții vrem să avem o țară modernă, europeană, iar mobilitatea face parte din acest lucru. Pe ruta București-Ploiești lucrurile sunt rezonabile, dar nu aș putea să merg de la București la Sibiu, ar dura prea mult”, a spus Klaus Iohannis după ce a ajuns la destinație.

În luna octombrie a călătorit cu trenul și ministrul Transporturilor, Felix Stroe. Aflat în drum spre Deva, într-un tren interregio pe ruta Constanța-Arad, acesta a fost deranjat de întârzierea de o oră cu care garnitura a ajuns la destinație și a decis demiterea directorului CFR, Marius Chiper. Acesta și-a dat în cele din urmă demisia. 

„Nu facem demiteri ca să facem loc pentru alții. Zilele trecute, tot în urma unei călătorii cu trenul și a unei vizite inopinate în Gara de Nord au fost destituiți șeful Regionalei Căi Ferate București și șeful Gării de Nord. Nu pentru a face loc altora. În locurile lor își exercită atribuțiile înlocuitorii legali. Dar nu se poate să tolerăm lipsa de respect față de cetățeni. Nu se mai poate tolera! Eu unul nu voi tolera! Toleranța este zero”, a declarat la acea vreme ministrul Transporturilor.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Pun pariu că jumătate din vagon era plină cu SPP-işti şi cu angajaţi ai Administraţiei Prezidenţiale, iar cealaltă jumătate avea locurile cumpărate anticipat. Din motive de securitate, se înţelege! :))

    I-aş fi recomandat dlui preşedinte o călătorie până la Sibiu, dar a anticipat şi a ocolit-o cu graţie. Totuşi, încă un drum până la Ploieşti, dar cu IR 1633 (cel care pleacă la ora 16:45 din Buc Nord) ar fi o experienţă interesantă. Ar putea vedea cum călătoresc câteva sute de persoane înghesuite în trei vagoane. Dacă vă plac sporturile extreme, nu rataţi asta domnule preşedinte! :)
    • Like 2


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult