Foto: Andriy Popov / Panthermedia / Profimedia
O notă semnată de prim-viceguvernatorul BNR Florin Georgescu le cere băncilor comerciale să aibă o atitudine mai amiabilă cu clienții, pe care să îi considere parteneri, nu potențiali teroriști financiari, notează Hotnews.ro, care scrie că a consultat documentul transmis bancherilor. Nota se referă la modul cum este aplicată directiva europeană privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau a finanțării terorismului.
Decizia prim-viceguvernatorului BNR vine după ce o serie de persoane ar fi reclamat că personalul de la unele ghișee bancare le-ar fi adresat întrebări „pe ton neprietenos” sau ar fi fost amenințați nejustificat cu blocarea conturilor.
„Ca urmare a Notei d-lui Prim-viceguvernator ne-am instruit colegii să fie mult mai atenți cu clienții. Au existat câteva cazuri în care poate cei de la ghișee au pus întrebări pe un ton considerat de client neprietenos sau care ar fi putut fi interpretat drept un interes care excede Directiva europeană, dar am luat urgent măsuri ca asemenea incidente să nu se mai repete”, a spus pentru Hotnews.ro CEO-ul unei bănci locale.
Directiva europeană privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau a finanțării terorismului a apărut ca urmare a mecanismelor sofisticate de spălare a banilor. Băncile trebuie să își cunoască mai bine clienții, spun autoritățile europene. Fiecare bancă comercială își elaborează un set de norme interne în spiritul directivei europene privind prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului, iar normele sunt trimise apoi pentru aprobare la Banca Națională a României.
Citiți și:
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.