Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

România, pe lista scurtă a țărilor unde Volkswagen vrea să deschidă o fabrică cu 4.000-5.000 de angajați

Volkswagen

(Foto: Guliver/Getty Images)

România și Bulgaria sunt pe lista scurtă a țărilor pentru o nouă fabrică a Grupului Volkswagen, care ar urma să creeze 4.000 - 5.000 de noi locuri de muncă, scrie Automobilwoche care citează surse. 

Directorul executiv al Grupului Volkswagen, Herbert Diess, a declarat recent că producătorul de automobile caută să deschidă o nouă fabrică în Europa de Est, care să înceapă producția din 2022.

Decizia deschiderii unei noi fabrici are legătură cu intenția producătorului auto german de a trece la fabricarea de vehicule electrice în uzina Emden din Germania și de a transfera producția modelului Passat la fabrica Skoda din Kvasiny, Cehia. Noua uzină ar urma să construiască SUV-urile Skoda Karoq și Seat Ateca, produse în prezent în Kvasiny, mai scrie sursa menționată.

Volkswagen a programat investiții de peste 34 de miliarde de euro în dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice și a mașinilor fără șofer până în 2022.

Portofoliul grupului Volkswagen cuprinde 12 mărci, printre care VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, la care se adaugă camioanele MAN și Scania.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • raimond check icon
    Romanu' tine coada sus chit ca e mort de foame. Auzi tu, nu aduc aici productia de masini electrice... le tin pentru ei. Pai noi fara masini electrice minim, dar mai bine rachete spatiale sau ce-o mai inventa Tesla, nici nu ne dam jos din copac.
    • Like 0
  • Noi suntem specialistii listelor scurte , dar cam atit . Am auzit ca vor sa faca fabrica la Iasi . Acolo face cel mai mult sens, ca infrastructura e brici. O sa termine 5-10 km de autsotrada pina in 2022.
    • Like 0


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult